Jump to content

Eigen PC samengesteld

Recommended Posts

Geplaatst:
Kan ik bij alternate ook ergens zien wat voor voeding ik erin moet hebben?

De 750W is ruim voldoende, ik denk dat je het trouwens ook wel redt met een 650W.

• Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ekhart

15

• TaartJJ~!

7

• Galiorix

6

• wesley123

6

Geplaatst:
Kan ik bij alternate ook ergens zien wat voor voeding ik erin moet hebben?

De 750W is ruim voldoende, ik denk dat je het trouwens ook wel redt met een 650W.

Een HD4850 X2 in combinatie met een i7 = veel verbruik. Ik kom met een soortgelijk systeem bij de Antec Power Calculator uit op zo'n 620 watt, maar een voeding werkt optimaal als hij ongeveer 80% van z'n kracht moet leveren, dus dan is 750 prima.

Geplaatst:

Ik heb nog nooit een zelf een computer in elkaar gezet wat raden jullie mij aan het laten doen door alternate wat €55,- gaat kosten of moet ik er mijzelf aan wagen (ehum ik heb geen 2 linkerhanden dat niet maar ik wil niet dan ik iets verkeerd aansluit.)

Geplaatst:

Als je twijfelt kun je misschien beter Alternate aan het werk zetten. Het kost je 55 euro, maar als je het verkloot ben je veel meer kwijt.

Geplaatst:

Dit was het dan wel zo'n beetje ik heb nog bij Azerty gekeken maar die hebben niet zoveel als Alternate en die zetten het ook niet in elkaar voor je of heb ik dat fout.

Geplaatst:
Dit was het dan wel zo'n beetje ik heb nog bij Azerty gekeken maar die hebben niet zoveel als Alternate en die zetten het ook niet in elkaar voor je of heb ik dat fout.

Azerty kan het ook voor je in elkaar zetten.

Weet er alleen niet veel over, omdat ik ze altijd zelf bouw.

Van het weekend weer eentje :puh:

Geplaatst:

En jij verkoopt ze dan weer?

Geplaatst:

Nee, meestal voor vrienden of familie.

Geplaatst:

Als je een computer in elkaar zet doe je eerst de voeding erin dan het moederbord processor of grafische kaart geheugen dvdspeler. Misschien dat ik het toch wil gaan doen.

Geplaatst:

zou erg dom zijn aangezien een computer zowat meteen nog maar de helft waard is als die 2e hands is

Geplaatst:
Als je een computer in elkaar zet doe je eerst de voeding erin dan het moederbord processor of grafische kaart geheugen dvdspeler. Misschien dat ik het toch wil gaan doen.

Je kunt beter de processor alvast in het moederbord doen voordat je die in de kast stopt. Dan kun je het moederbord via de koeler makkelijker in de kast monteren. Ook kun je dan meteen maar het geheugen erop plakken. Als het moederbord namelijk al in de kast zit, is dat een stuk lastiger.

Dan open je de kast en monteer je de voeding, gevolgd door het moederbord en de grafische kaart. En dan alles even aansluiten en nalopen of je niets bent vergeten.

Nog een filmpje waar het stap voor stap wordt uitgelegd: build a PC.

Geplaatst:

zou erg dom zijn aangezien een computer zowat meteen nog maar de helft waard is als die 2e hands is

eigenlijks bedoelde ik te zeggen dat of hij er dan wat aan verdient.

Geplaatst: (bewerkt)

eigenlijk geen goed idee om eerst je voeding en daarna je moederbord te steken, bij mijn pc bv: zit de voeding boven het moederbord en hebben we alles in de volgende volgorde gedaan:

• kast open
    moederbord erin(met processor, socket en ram er al in)
    voeding erin
    koeling erin
    lampjes en extra aansluitingen vanvoor erin
    dvd speler/writer erin
    2de dvd speler/writer erin (handig bij kopiëren van schijfjes ^_^ )
    harde schijf erin
    alles op het moederbord gestoken (grafische kaart, geluidskaart (me luvs my sound card :puh:) ,...)
    alles aansluiten
    aansluitingen controleren
    ten slotte: uitproberen of ie werkt (hopen!!!)
    Microsoft XP installeren

ook zou ik een andere koeling nemen, die is wel heel zwak voor als je een high-end pc wilt ( :duh: )

ook een andere dvd speler-writer: beter een DVD speler/schrijver met ondersteuning voor Lightscribe (kan je tekeningetjes maken op je schijftjes!!!) en DVD-Rom (de meesten hebben dit, maar geven dit niet weer in hun beschrijving. Bij de mijne zat dit bijvoorbeeld en het stond nergens o^p de doos, noch langsvoor op dat plaatje voor dat uitschuifbaar deel.

(ps: even laatste deeltje aangepast, had nie gezien dat ik hier al gepost had:p)

Bewerkt: door Mr. Psycho

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...