Jump to content

Feedback & WikiGTA forum verhuisd


Lantyz

Recommended Posts

Maar als ze nou bijvoorbeeld actief willen worden... Wat dan? Dan kan hij/zij weer naar een subforum zoeken

Als ze actief willen worden zullen ze ook al de moeite hebben genomen om te kijken hoe de structuur van het forum in elkaar zit, en dan komen ze snel genoeg uit bij de juiste fora, ze zijn zoals kloep ook al aangeeft gewoon vanaf de main index te zien.

(Daar staan de regels en de FAQ/help pagina's trouwens ook gewoon op (eerste twee items in het forum menu))

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ikkes

    3

  • Cabyon

    3

  • Kloep

    3

  • NickyHendriks

    3

Ik snap niet waarom mensen feedback en het wikigta forum de belangrijkste fora vinden. Wij zijn een GTA forum, en de belangrijkste fora zijn in mijn ogen dan ook de fora waar informatie te vinden over GTA.

Koppig? :puh: . Nee hoor, ik wilde alleen duidelijk maken dat Feedback en Wikigta toch echt wel belangrijke fora zijn voor het forum. Zie het als het hoofd van het forum, waar de "belangrijke" forumgerelateerde dingen kenbaar worden gemaakt" en de GTA-fora zijn logischerwijs de ruggegraat van het forum, de fora die het hele zootje bij elkaar houden, en daarmee ook de belangrijkste.

Maar ik snap gewoon niet waarom jullie zo geforceerd meer aandacht op de GTA fora willen vestigen terwijl deze al direct in beeld stonden zonder te scrollen. Je zag dan staan "Grand Theft Auto" met daaronder GTA IV en iedere kip weet dan dat daar ook de overige GTA fora staan. Dan hoef je deze toch echt niet verder naar boven te halen en daarmee het "hoofd" van het forum en de eenvoud voor de WikiGTA gerelateerde bezoekers naar beneden te schoppen. Ik blijf het echt ten koste vinden gaan van de eenvoud en de "klantvriendelijkheid" van het forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Belangrijke forum gerelateerd dingen worden bekend gemaakt in "mededelingen", en dat is ook de reden dat deze (voorlopig) nog bovenaan is blijven staan.

Had ik misschien het woord besproken moeten gebruiken i.p.v. kenbaar gemaakt. Maar blijkbaar zal ik jullie nooit overtuigen dat de indeling in mijn ogen een stuk minder vriendelijk oogt. Ik blijf er overigens wel bij dat fora als feedback en WikiGTA gewoon bovenaan horen en als jullie echt geforceerd meer aandacht op de GTA fora willen vestigen schop dan a.u.b. het nutteloze Nieuws forum naar beneden en zet feedback en Wikigta gewoon bovenaan. Nieuws is of dubbelop of via de voorpagina te bereiken (via de magische reageer knop) en Feedback en WikiGTA niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet wat iedereen nou loopt te klagen. Ik ben heel actief, loop ook alweer jaren mee, en ben nu al gewend aan deze indeling. Dus ik zie het probleem niet. Klantvriendelijkheid vind ik juist dat we met GTA fora bovenaan staan, want het overgrote deel komt daarvoor naar dit forum (het heet niet voor niets gta forum). Ik zie echt niet in waarom Feedback per se naar boven moet, hoor. Iemand die al niet eens de moeite neemt om naar beneden te scrollen voor een post, heeft ook niets belangrijks te posten. Iets verder kijken dan hun neus lang is, is trouwens ook niet verkeerd. En daarbij komt: ontzettend veel topics worden gepost in feedback die over GTA gaan, dat betekent toch ook iets?

Ik ben zelf niet zo'n goede schrijver, maar mijn mening wordt precies geformuleerd zoals Lantyz zei in Feedback (blijkbaar kunnen jullie het toch nog vinden :Y).

Allereerst waarderen we alle feedback, positief of negatief, over beslissingen. Dit geeft inzicht over wat eventueel beter kan, maar alleen wanneer de kritiek ook onderbouwd is. Met "het is onhandig" of "het is beter" kunnen we niet zoveel: waarom is het zo onhandig en waarom is het zo beter? Een poll is leuk om de eerste mening van leden vast te leggen, maar het zegt weinig over de gedachtegang.

Het verplaatsen van Feedback en WikiGTA was een wijziging waar ongetwijfeld veel reacties op zouden komen. Feedback heeft lange tijd bovenaan gestaan en is daarmee een van de bekendste fora. Ik hoorde iemand het zelfs het "belangrijkste" forum noemen. Maar denk nu eens kritisch of dat wel juist is: zijn de GTA-fora niet veel belangrijker dan onderhoudsfora? Feedback staat grotendeels vol met vragen van leden die de weg nog niet goed kunnen vinden op het forum. Dat soort topics zijn uiteraard interessant voor diegenen die ze openen, maar niet voor de grote massa en het is daarom ook niet nodig om ze bovenaan het forum in het zicht te zetten. En waarom is het "logisch" om Feedback bovenaan te hebben staan? Volgens mij alleen maar omdat het altijd zo geweest is en iedereen het daarom zo gewend is. Kwestie van wennen aan de nieuwe indeling. Het is voor iedereen nieuw; ook voor ons. Dat is bij iedere verschuiving zo. We zijn amper twee dagen verder, dus laten we eerst kijken hoe het loopt.

Nieuwe leden moeten nu verder zoeken naar Feedback, dat klopt. Maar dat werkt twee kanten op: door Feedback niet direct onder hun neus te presenteren, is het iets minder verleidelijk direct een topic aan te maken zonder zelf de moeite te nemen rond te kijken op het forum. Je wilt niet weten hoeveel topics er door de crew uit Feedback verplaatst worden omdat ze er niet horen: veel topics werden lukraak in Feedback geplempt omdat men de moeite niet nam om te kijken waar topics wel thuishoren. Om nog maar te zwijgen over het aantal dubbele vragen en vragen die in de helpdesk staan die in feedback gesteld worden. Vingers gekruist dat nieuwe leden op hun zoektocht naar feedback toevallig langs de zoekfunctie en de helpdesk komen.

Leden die echt een vraag willen stellen zijn bereid om daar enige moeite voor te doen en komen daarmee heus wel bij Feedback uit, of dat nu bovenaan, onderaan of achter het forum staat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...