Jump to content

Norton vindt geen virus na melding


NickyHendriks

Recommended Posts

Beste lidjes. Ik zit met een groot probleem.... Om de zoveel tijd opent bij mij dit venstertje met de melding dat er een virus in mijn PC zit. HEt nadeel is dat Norton 360 niets kan vinden. Ik druk steeds op 'No' omdat je nooit zeker weet of dit ergens door komt. Wat te doen... Dit is het venstertje dat ik krijg:

gbklvhlgvirus.png

Wie helpt me?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    26

  • wesley123

    17

  • GTA-Sheep

    4

  • Galiorix

    3

Die melding is het virus zelf. Als je op "Ja" klikt ben je, op zijn Hollands gezegd, de lul.

Maar het valt mij wel op dat je elke week wel een ander probleem hebt met je PC. zou je niet eens een keer die hele zooi formatteren, en dan met een schone Windows verder gaan? Dan zou het ook fijn zijn als je dan je PC schoon houdt.

Download anders eens een andere virusscanner. Norton sucks.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is in feite een kwestie van weten waar je op het internet moet komen en waar niet. Ik surf inmiddels al weer bijna 2 jaar zonder virus beveiliging of iets, en ik heb nog nooit dit soort virussen gehad. Zorg er gewoon voor dat je niet naar van die crack sites gaat, aangezien die helemaal volgestopt zijn met spyware. En nooit dingen accepteren waarvan je niet zeker weet dat ze virus vrij zijn en je weet van wie het komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Die melding is het virus zelf. Als je op "Ja" klikt ben je, op zijn Hollands gezegd, de lul.

Maar het valt mij wel op dat je elke week wel een ander probleem hebt met je PC. zou je niet eens een keer die hele zooi formatteren, en dan met een schone Windows verder gaan? Dan zou het ook fijn zijn als je dan je PC schoon houdt.

Download anders eens een andere virusscanner. Norton sucks.

Mee eens, vooral de betaalde versie is een natte sok. Download een virusscanner zoals Ad Aware, of Hitman Pro.

Dit zijn scanners die virussen 'in' je pc zoeken, waarnaast Norton veelal bedoelt is om virussen buiten je pc te houden. Echter zijn de laatste twee woorden van Sprunk hierboven al voldoende. Mocht Ad Aware of Hitman Pro ook niets kunnen vinden, dan zou je een écht zware scanner kunnen gebruiken. Die duurt dan weliswaar een hele dag, maar haalt dan ook alle zooi van je pc af. Echter zullen deze scanners behoorlijk aan de illegale kant zijn, dus PB me maar indien je deze nodig hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Om even een fabeltje uit de wereld te helpen: Ad-Aware is spyware en adware, géén virussen. Hitman Pro gooit je computer vol met rond de 50 (oké ik overdrijf, maar het zijn er veel) programma's, dus als je door de bomen het bos van spyware niet meer wil zien, is Hitman dé oplossing! ^_^

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Om je ehlp[en het te verwijderen zullen we toch iets meer over het programma moeten weten.

Hoe gedraagd je pc zich, krijg je ook screens van fake scans?

Weet je hoe het programma heet dat dat doet?

Dit is voor de duidelijkheid Roguewear, schaf vooral niet het product aan als ze je dat vragen, lat je pc hem niet opschonen etc.

START JE PC VOORTAAN IN DE SAFEMODE OF GEBRUIK EEN ANDERE PC OM BIJKOMENDE SCHADE VAN DIT PRODUCT TE VOORKOMEN!

Je mag je pc vooral niet gewoon starten, dit laat hem namelijk verder gaan met zijn ding.

Het showt fake alerts, laat popups zien, laat je pc vastlopen en als laatste verlies je ej bestanden/persoonlijke gegevens en/of crasht je pc. Allemaal gebeurt het volgens deze volgorde.

Ondertussen ga ik verder zelf ff info zoeken.

Geef zelf ook zo veel mogelijk info over het programma, dan kunnen we je beter helpen.

En ik kan hitman niet adviseren, het installeert enorm veel antispyware programmas wat het onduidelijk maakt, en 2 is ook genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik weet niet waardoor het komt en Norton is eigenlijk een fijne Virusscanner. Mbam heeft dit ookal niet gevonden en het was plotseling op mijn PC :? En ik klik ook nooit op Yes maar altijd op No.

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik weet niet waardoor het komt en Norton is eigenlijk een fijne Virusscanner. Mbam heeft dit ookal niet gevonden en het was plotseling op mijn PC :? En ik klik ook nooit op Yes maar altijd op No.

Het is logisch dat virusscanners dit niet detecteren, aangezien het spyware is en Norton daar maar gedeeltelijk op scanned. Het lijkt me verstandig om eens met Ad-aware o.i.d. te scannen, aangezien dat programma's zijn speciaal voor dit soort zooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Of Norton een goede virusscanner is of niet is in dit geval niet zo van belang. Feit is dat je in dit geval inderdaad last hebt van spyware en daarvoor bestaan weer andere programma's. Overigens is altijd op "no" klikken ook niet handig......altijd lezen wat er staat en dan pas op ja of nee drukken. Sommige programma's stellen de vraag namelijk andersom en dan betekent "ja" feitelijk "nee" en andersom.......

En inderdaad: gewoon eens even lekker format C: doen en even lekker opnieuw beginnen is vaak wel prettig. Windows opnieuw erop, een goede firewall & virusscanner en niet op sites komen waarvan al bij voorbaat vaststaat dat het problemen gaat (of kan gaan) geven (illegale downloadsites, sexsites, etc)......

Link to comment
Delen op andere websites

Of Norton een goede virusscanner is of niet is in dit geval niet zo van belang. Feit is dat je in dit geval inderdaad last hebt van spyware en daarvoor bestaan weer andere programma's. Overigens is altijd op "no" klikken ook niet handig......altijd lezen wat er staat en dan pas op ja of nee drukken. Sommige programma's stellen de vraag namelijk andersom en dan betekent "ja" feitelijk "nee" en andersom.......

En inderdaad: gewoon eens even lekker format C: doen en even lekker opnieuw beginnen is vaak wel prettig. Windows opnieuw erop, een goede firewall & virusscanner en niet op sites komen waarvan al bij voorbaat vaststaat dat het problemen gaat (of kan gaan) geven (illegale downloadsites, sexsites, etc)......

Nou.. Ik heb een paar weken geleden nog geformatteerd en het nadeel is dat ik dan heel veel kwijtraak wat ik niet kwijtkan. Ik eb een USB Stickje met maar 2GB en nog een 4GB MP4 Speler en that's it waar ik back-ups op kan zetten. En het nadeel is dat Norton maar op 3 PC's werkt dus kan ik het dan niet meer installeren :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ja.....zooi kwijtraken is altijd lastig.....maar dat kan je oplossen door je harde schijf op te delen in diverse partities....zelf maak ik altijd C (nuttige programma's + Windows), D (ongein zoals plaatjes, documenten etc), E (spellen) en F (foto's). Daarbij heb ik een aparte harde schijf voor mijn mp3-bestanden..... als ik opnieuw begin hoef ik dus alleen C en E te formateren en kan de rest behouden blijven (misschien even diep scannen maar voorderest niets....) :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ja.....zooi kwijtraken is altijd lastig.....maar dat kan je oplossen door je harde schijf op te delen in diverse partities....zelf maak ik altijd C (nuttige programma's + Windows), D (ongein zoals plaatjes, documenten etc), E (spellen) en F (foto's). Daarbij heb ik een aparte harde schijf voor mijn mp3-bestanden..... als ik opnieuw begin hoef ik dus alleen C en E te formateren en kan de rest behouden blijven (misschien even diep scannen maar voorderest niets....) :Y

Hoe kan ik een harde schijf in partities verdelen? Ik heb namelijk maar één harde schijf :( Ik heb laptop

Link to comment
Delen op andere websites

hihi....ja, ik heb ook maar 1 schijf in mijn laptop hoor......het is ook alleen maar virtueel dat je dat doet.......(het blijft dus 1 schijf maar je systeem denkt dat je er 2 of 3 of 4 of 5 hebt)..... vul in het zoekvenster van Google maar even "partities maken" en je vind veel info over het onderwerp. Overigens maak ik ze altijd direct na het formateren maar goed, als je dan uitgaat van 1 schijf ben je alles al kwijt natuurlijk.......

Link to comment
Delen op andere websites

hihi....ja, ik heb ook maar 1 schijf in mijn laptop hoor......het is ook alleen maar virtueel dat je dat doet.......(het blijft dus 1 schijf maar je systeem denkt dat je er 2 of 3 of 4 of 5 hebt)..... vul in het zoekvenster van Google maar even "partities maken" en je vind veel info over het onderwerp. Overigens maak ik ze altijd direct na het formateren maar goed, als je dan uitgaat van 1 schijf ben je alles al kwijt natuurlijk.......

Hoe bedoel je met dat laatste?

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ja, als je nu nog partities wil maken vanaf de nieuwe installatie van Windows betekent dat dus dat je nu dus alles gaat kwijtraken.....lees de info anders even door en volg 1 van de handleidingen....het is echt niet moeilijk als je maar even weet wat je moet doen (maar goed, dat geldt zelfs voor een F-16 vliegen :D )

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...