Limbolander Geplaatst: 31 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2009 (bewerkt) Een avondje overklokken levert deze resultaten op: Stock: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/2210.jpg Kloksnelheid op 2409Mhz: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/2409.jpg Kloksnelheid op 2640Mhz: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/2640.jpg Kloksnelheid op 2750Mhz: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/2750.jpg Voltages bij de eerste 2 waren stock, bij de 2640Mhz is het voltage 1.4V en bij de 2750 heb ik het naar 1.5V gebracht. Hij loopt stabiel minstens een uur stabiel op alles tot 2640Mhz met een temperatuur van maximaal 50 graden, idle loopt hij 29 graden. Boven 2640Mhz heb ik niet getest op stabiliteit, dat is voor later. Edit: volgende benchmark resultaten zal ik voor de liefhebbers met CPU-Z scherm, Coretemp scherm en GPU-Z scherm doen. best netjes, leuk doel meteen voorjezelf, 10k proberen te halen, maar dat moet lukken als je je VGA ook gaat overclocken, dat levert het makkelijkst punten op in 3dmark. Tevens kun je daar MSI afterburner voor gebruiken, kun je de voltage van je VGA aanpassen Bewerkt: 31 oktober 2009 door Limbolander Reageren
Exoit Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Hoezo je score dropt drastisch met één kaart minder Reageren
QinX Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Hoezo je score dropt drastisch met één kaart minder http://i305.photobucket.com/albums/nn223/Thome_02/gedroptescore.png Je bent toch wel erg slecht bezig als je je hardware zo snel om zeep aan het helpen bent. >>> Door Thundercover: Afbeelding(en) uit quote gehaald.<<< Reageren
Exoit Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Hoezo je score dropt drastisch met één kaart minder http://i305.photobucket.com/albums/nn223/Thome_02/gedroptescore.png Je bent toch wel erg slecht bezig als je je hardware zo snel om zeep aan het helpen bent. Ik sloop het spul niet. Wat veel mensen zeggen, kinder ziektes. En dat geheugen was kapot geleverd. Misschien deze ook? Reageren
QinX Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Hoezo je score dropt drastisch met één kaart minder http://i305.photobucket.com/albums/nn223/Thome_02/gedroptescore.png Je bent toch wel erg slecht bezig als je je hardware zo snel om zeep aan het helpen bent. Ik sloop het spul niet. Wat veel mensen zeggen, kinder ziektes. En dat geheugen was kapot geleverd. Misschien deze ook? Heb ook de nieuwe 5870 meteen gekregen geen problemen mee, en kinderziektes ga je echt niet snel tegenkomen hoor. Reageren
Sprunk Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Er zit altijd wel ergens een defectje in. Stel dat er nu 5 miljoen Core i7 processors zijn verkocht door Intel, denk jij dan dat alle 5 miljoen exemplaren het goed doen? Wel nee, natuurlijk niet. Er zullen er best wel een aantal zijn die het niet of minder goed doen. Dat heb je nou eenmaal met massa productie, er komt altijd wel een minder goed wafertje uit de chippen oven. Reageren
QinX Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Er zit altijd wel ergens een defectje in. Stel dat er nu 5 miljoen Core i7 processors zijn verkocht door Intel, denk jij dan dat alle 5 miljoen exemplaren het goed doen? Wel nee, natuurlijk niet. Er zullen er best wel een aantal zijn die het niet of minder goed doen. Dat heb je nou eenmaal met massa productie, er komt altijd wel een minder goed wafertje uit de chippen oven. Snap ik ook wel hoor en ik weet hoe de ICT wereld eruit ziet, maar bij Exoit ben ik momenteel wat meer argwanend omdat hij iets te hard van stapel lijkt te lopen, 2x RMA achter elkaar etc. ik zag in een screenshot van hem dat hij 1,4V op zijn i5 had staan wat ook wel veel is. Reageren
Exoit Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Er zit altijd wel ergens een defectje in. Stel dat er nu 5 miljoen Core i7 processors zijn verkocht door Intel, denk jij dan dat alle 5 miljoen exemplaren het goed doen? Wel nee, natuurlijk niet. Er zullen er best wel een aantal zijn die het niet of minder goed doen. Dat heb je nou eenmaal met massa productie, er komt altijd wel een minder goed wafertje uit de chippen oven. Snap ik ook wel hoor en ik weet hoe de ICT wereld eruit ziet, maar bij Exoit ben ik momenteel wat meer argwanend omdat hij iets te hard van stapel lijkt te lopen, 2x RMA achter elkaar etc. ik zag in een screenshot van hem dat hij 1,4V op zijn i5 had staan wat ook wel veel is. Het is een i7 niet een i5. En 1,4 V is inderdaad best veel. Reageren
Sprunk Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Maarja, het kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn. Ik heb nog nooit een gevalletje RMA gehad. Ik kan je opzich wel begrijpen dat je zo denkt, maar helemaal fair vind ik het niet. Er is immers een reden dat die 5000 serie slecht leverbaar is. Dan kan er toevallig best een slechte chip in de winkel belanden. Maar nogmaals, ik kan me redelijk vinden in jouw gedachte. Reageren
Exoit Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Maarja, het kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn. Ik heb nog nooit een gevalletje RMA gehad. Ik kan je opzich wel begrijpen dat je zo denkt, maar helemaal fair vind ik het niet. Er is immers een reden dat die 5000 serie slecht leverbaar is. Dan kan er toevallig best een slechte chip in de winkel belanden. Maar nogmaals, ik kan me redelijk vinden in jouw gedachte. Ik heb gehoord dat het niet lekker loopt met het fabriceren van de 40NM chip. Daardoor zijn er zo weinig exemplaren en heb ik misschien een defect exemplaar. Reageren
Galiorix Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Ik heb gehoord dat het niet lekker loopt met het fabriceren van de 40NM chip. Daardoor zijn er zo weinig exemplaren en heb ik misschien een defect exemplaar. Raar argument, de HD4770 wordt inmiddels al maanden geproduceerd en die heeft bijna geen problemen. En de kans op slechte chips wordt met de dag minder als die gewoon veel geproduceerd wordt (wat dus het geval is, aangezien de HD5xxx serie ook gewoon 40NM is). Reageren
Galiorix Geplaatst: 21 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2009 (bewerkt) Ik update de TS misschien dit weekend nog. Bewerkt: 21 november 2009 door Galiorix Reageren
Galiorix Geplaatst: 21 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2009 (bewerkt) Ik ben bezig met het updaten van de post, nog even wat links toevoegen en wat lage results weg doen en hij is weer fris en up to date. Bewerkt: 21 november 2009 door Galiorix Reageren
Galiorix Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 november 2009 (bewerkt) Bewerkt: 25 november 2009 door Galiorix Reageren
JoshTheBoss Geplaatst: 24 december 2009 Rapport Geplaatst: 24 december 2009 mijn resultaten: toch wel redelijk voor een niet overgeclockte setup Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.