.Levi. Geplaatst: 9 april 2009 Rapport Share Geplaatst: 9 april 2009 Welkom bij Commercial Touch. Hier zullen een aantal keren per jaar challenges worden gehouden. Ook zullen sommige challenges tegelijkertijd lopen om zo een bredere keuze te hebben. Hier draait het allemaal om degene met het mooiste Large Art ontwerp op gebied van commerciële producten. Je maakt een ontwerp van het aangegeven thema die je zo mooi mogelijk moet presenteren in een grafisch jasje. Voor veel grafische designers is dit een lastige taak, maar hier krijg je dan ook even de tijd voor. Door je goed te concentreren, inspiratie op te doen en je design zo uniek mogelijk naar voren te brengen, zal je respect winnen van het publiek en je onderscheiden van de andere deelnemers. Waag een poging en doe mee aan de challenges van Commercial Touch! Commercial Products Er zal bij iedere start van de contest een door ons gekozen product worden voorgelegd. Het zal gaan over commerciële producten als Nike, AXE Deo, Martini, Samsung, Heineken, Rolex, Calvin Klein. Zoals je ziet varieert het van draagbare kleding tot drinkbare producten. Jij bepaald waar je product naartoe gaat. Maak je er een geweldig stukje art van of heb jij iets ander in petto dat consumenten van gedachten kan doen veranderen? Je design kent geen grenzen! Het kan zijn dat wij een afbeelding van een product meegeven die gebruikt moet worden of dat jezelf een keuze mag maken. Challenge combinaties De challenges die worden gegeven zullen soms gecombineerd worden met een bepaalde thema zoals muziek, sport, dieren of natuur. Om specifiek te zijn kan er een challenge Sports Nike Challenge of Music Mobile Challenge voorbij komen. In dit geval moet je in je design het thema sport verwerken met Nike en muziek met een aangewezen of zelf gekozen mobiele telefoon. Er zal niet altijd een thema aanwezig zijn. Je mag dan zelf bedenken op wat voor manier je het product gaat presenteren. Design inzenden Je kunt je design inzenden (naar een van de Graphics Moderators) vóór de aangewezen deadline van de bijhorende challenge. Zodra je inzending is ontvangen zal deze direct in de door jou gekozen challenge topic worden neergezet. Het is toegestaan een eerder gemaakt design in te zenden mits deze voldoet aan de soort challenge. Iedere challenge krijgt een maximale inzendtermijn van 4 weken. Voorbeeld van inzenden: Titel PB: CT challenge: Music Mobile ChallengeInhoud PB: Ontwerp: (link naar je design) Stemsysteem Het stemmen zal gaan door middel van een Poll die in het challenge topic (huidige subforum) te vinden zal zijn. De Poll en het topic worden geactiveerd zodra de deadline is verstreken. - Aantal rondes: 1 ronde - Aantal stem dagen: 2 weken (14 dagen) Reacties op de deelnemers zijn toegestaan. Iedere challenge krijgt een maximaal aantal van 14 dagen om te stemmen. Winnaars Bij iedere challenge zal er uiteindelijk één winnaar naar voren komen. De winnaar krijgt uiteraard punten uitgereikt voor in de Ranking. In dit topic kun je van alle challenges die zijn gehouden de winnaars nog eens bezichtigen. Punten: Winnaar = 3 punten Challenge Regels Minimale grootte Large Art: 500(breedte) * 300(hoogte)pixels. Geen gebruik van geanimeerde beelden. Designs moeten voldoen aan het thema. Andermans Werk Rippen is ten strengste verboden. Nadat je ontwerp is ingezonden is wijzigen daarvan niet meer mogelijk. Alleen eigen werk, zonder behulp van een ander is toegestaan om in te zenden. Voorbeelden van Designs op commercieel gebied: (1e en 5e, design gemaakt door .Levi.) (2e design gemaakt door -Matthijs-) (3e, 4e, 6e design gemaakt door Peter Jaworowski) *tips, opmerkingen of vragen zijn uiteraard welkom in het Vragen topic. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Levi. Geplaatst: 9 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 9 april 2009 (bewerkt) Data & Winnaars Hier zullen de challenges worden aangekondigd en de winnaars worden bijgehouden die hebben gewonnen bij challenges waar zij aan hebben meegedaan. Er kunnen verschillende challenges actief zijn, aan jou de keuze welke je graag wil doen. Er zal soms een beschrijving en- of afbeelding die moet worden gebruikt bijgevoegd worden. Zorg dat je binnen de aangegeven deadline je design inzend via PB naar -Matthijs- of .Levi. zodat wij deze direct in het aangewezen challenge topic kunnen neerzetten. Deadline: deelname mogelijk. Deadline: deelname niet meer mogelijk. [table=header]#|Challenge:|Beschrijving:|Deadline: (tot)|Winnaar: 1.|Nike Shoe|De bedoeling is dat je een design maakt met gebruik van een Nike schoen. Om je een beetje op weg te helpen zijn er op Nike.com veel schoenen te vinden. Er zijn verder geen grenzen bij het maken van je design.|15 mei 2009|-Matthijs- 2.|Bacardi |Maak een ontwerp en maak gebruik van deze bacardi fles: (afbeelding) Render versie|30 juni 2009|Jon-asses 3.|Mobile |Ontwerp een design met als thema "mobiele telefoon" (ieder merk mobiel is toegestaan). Denk zo ruim mogelijk. De mobiele telefoon hoeft niet per sé het middelpunt te zijn, zolang aan het onderwerp gehouden wordt is het goed.|22 augustus 2009|Kai-ShockWave 4.|Sunglass |Creëer een gelikt design met een zonnebril als blikvanger. Je bent in principe vrij in het toevoegen van andere afbeeldingen en/of voorwerpen, maar onthoud dat de zonnebril de eyecatcher moet blijven!|15 mei 2010|-Matthijs- 5.|Corona |Jij bepaalt waar de Corona komt te staan, hoe en welke twist je eraan geeft. Zolang je maar gebruik maakt van deze "gerenderde" afbeelding of klik anders hier voor het origineel. |15 mei 2010|Kloep 6.|Coca Cola|Ontwerp een design met het merk "Coca Cola" en geef daar een geheel eigen draai aan.|7 juli 2011|jakooza[/table] Bewerkt: 24 juli 2011 door .Levi. winnaar update Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 24 februari 2010 Rapport Share Geplaatst: 24 februari 2010 Er staat weer een nieuwe challenge klaar! Na een stille periode pakken we maar wat graag de draad weer op. We hopen de komende maanden weer een aantal uiteenlopende challenges te organiseren met de Sunglass Challenge als startsein. In deze challenge ontwerp je een design waarin je de aandacht vestigt op een zonnebril naar keuze. Doe research, kies een kwalitatief goed model en uit je verbeelding op het witte canvas! Ervaren of onervaren, we heten je graag welkom bij een nieuwe ronde Commercial Touch! Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Levi. Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 22 maart 2010 Misschien dat Sunglass Challenge wat hoog gegrepen is voor de meeste leden, maar goed, dat is juist de uitdaging toch?! Goed, om niet te hoeven wachten totdat die voorbij is, voor jullie een splinternieuwe challenge om aan mee te doen! Dan heb ik het over de Corona Challenge. Het weer begint er al een beetje op lijken de laatste tijd. Corona is echt een zomers drankje, voor de echt warme dagen. Kun jij jouw zomerse gevoel kwijt in dit onderwerp? Weet jij een Corona een twist te geven nooit eerder gezien? Leg het digitaal vast en stuur het in! Toegevoegde challenge: Corona Challenge Beschrijving: Jij bepaalt waar de Corona komt te staan, hoe en welke twist je eraan geeft. Zolang je maar gebruik maakt van deze "gerenderde" afbeelding of klik anders hier voor het origineel. Verlenging Sunglass Challenge: omdat er nog wat weinig inzendingen zijn voor de Sunglass Challenge hebben wij besloten deze challenge te verlengen tot 13 april. Vergeet niet dat het mogelijk is beide challenges onder handen te nemen, mocht jij daar inspiratie genoeg voor hebben. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Levi. Geplaatst: 15 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 15 april 2010 Attentie! Te weinig inzendingen! Voor beide challenges (Sunglass Challenge & Corona Challenge) zijn te weinig inzendingen binnen gekomen. Om heel precies te zijn, voor beide 1. Kortom te weinig om een leuke challenge als deze te starten. Het lijkt er op dat er te weinig animo voor is wat ik de laatste tijd vaker merk bij andere concepten. Er zit niks anders op dan beide challenges weer te verlengen. Challenges als deze hebben leden nodig, het moet wel een wedstrijd blijven! Voel je je geroepen voor een leuke Large Art challenge, pak dan nu je kans en doe mee! Vanaf nu zullen alle inzendingen direct herkenbaar worden gemaakt in het topic zodat er hopelijk meer animo voor komt doordat je ziet wie er allemaal aan mee doet. Verlenging: Sunglass Challenge & Corona Challenge Inleveren tot 15 mei Inleveren kan bij -Matthijs- of mij. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 11 februari 2011 Rapport Share Geplaatst: 11 februari 2011 Nieuwe challenge! Het is weer tijd voor een nieuwe Commercial Touch! In deze zesde challenge richten we onze pijlen op het alom bekende merk Coca-Cola, wie is er niet groot mee geworden. Hoe je je ontwerp in gaat richten laten we verder graag aan jou over, maar houd wel in het achterhoofd dat het onderwerp duidelijk in je design terug moet komen. Dat betekent overigens niet dat er per se een fles cola op de voorgrond moet pronken, je kunt je bijvoorbeeld ook iets creatiefs gaan doen met het logo. Veel succes! Deadline: tot 17 maart 2011 Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 10 maart 2011 Rapport Share Geplaatst: 10 maart 2011 Voor de liefhebbers een weekje extra tijd om je design op te poetsen of om nog iets leuks te maken. Inleveren t/m 17 maart. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Levi. Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst: 17 april 2011 Misschien is het je niet eens opgevallen (zou me niet verbazen) maar de deadline: 17 maart is inmiddels ruim verstreken. Zover ik weet zijn er geen inzendingen binnengekomen, wat natuurlijk heel erg jammer is. We hebben het al een keer verlengd in de hoop toch nog inzendingen in ontvangst te mogen nemen, maar helaas. Dat zouden we nu ook weer willen doen, maar we vragen ons af of het überhaupt nog wel zin heeft. Is het thema niet aantrekkelijk genoeg? Blijkt Large Art toch te lastig te zijn? Is er nog wel animo voor? Het is ons te onduidelijk.. Natuurlijk kost het wat tijd om zoiets te maken, maar onder de actieve creatievelingen verwachten wij dat jullie aan 4 weken inzendtijd wel genoeg hebben, helemaal met de verlengingen die worden aangeboden mochten er te weinig/geen inzendingen zijn. Belangrijk: Voorlopig staat de Coca-Cola Challenge op Offline en hoeft er dus niet meer ingezonden te worden. PS: tips op- en aanmerkingen zijn altijd welkom via de PB. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Levi. Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst: 9 juni 2011 (bewerkt) Beste creatievelingen! De Coca Cola Challenge gaat vanaf vandaag weer van start. We hadden al één inzending binnengekregen, het zou dus zonde zijn doen we daar niks meer mee. Laat die signatures eens @$!@$$#@%#$ links liggen en ga voor een keer de uitdaging aan om op groter canvas aan het werk te gaan! Ik weet zeker dat hier een paar creatievelingen rondlopen die heel goed uit de voeten kunnen met dit onderwerp, schroom dan ook niet om je als kandidaat op te stellen en doe mee aan deze leuke Commercial Touch challenge! We wachten het met spanning af! Inleveren t/m 7 juli! bij -Matthijs- of .Levi. ps: in dit topic komen de inzendingen te staan. Bewerkt: 9 juni 2011 door .Levi. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts