Jump to content

Videokaart problemen.


KillerZero86

Recommended Posts

Ik heb een redelijk probleem met mijn videokaart. En wel het volgende: ik kan mijn AGP snelheid varieren tussen de 4x en 8x. Nu heb ik het probleem dat iedere keer dat ik hem op 8x zet dat mijn pc na een tijdje gewoon reset, geen fouten verder gewoon een harde reset. Waar kan dit van komen?

hier nog even mijn specs:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Computermodel: MS-7181
  • Computernaam: -
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Model: MS-7181
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
  • BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG
  • Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), AGP (Gebruikt)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB)

processor.gifProcessor

  • Model: AMD Sempron Processor 2800+
  • Kloksnelheid: 1607 MHz
  • Socket: Socket 940

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1535 MB RAM
  • Type(s): 4096 MB RAM (Onbekend, DIMM), 8192 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (Y:), NTFS (Z:)
  • Grootte: 465,75 GB (97,65 GB (C:) + 172,79 GB (D:) + 97,65 GB (Y:) + 97,65 GB (Z:) )
  • Vrije ruimte: 382,65 GB (79,29 GB (C:) + 121,07 GB (D:) + 97,57 GB (Y:) + 84,73 GB (Z:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, G: CD- of DVD-ROM station, H: CD- of DVD-ROM station, Y: Lokale vaste schijf, Z: Lokale vaste schijf
  • Model(len): C: WDC WD5000AACS-00G8B0 IDE, G: LITE-ON DVD D LH-16D1P, H: LITE-ON LTR-48125S

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: VIA Technologies, Inc.
  • Model: Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM)

videocard.gifVideokaart

  • Model: ATI Radeon 9600 / X1050 Series Secondary
  • Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor AGP (0x4172)
  • Geheugengrootte: 256 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6925

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Standaardbeeldscherm
  • Schermresolutie: 1280x1024
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 5
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.2.100, MAC: 00:16:17:92:55:CD, DHCP: 192.168.2.1

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23)

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KillerZero86

    16

  • wesley123

    9

  • TaartJJ~!

    6

  • .Senne

    2

Geeft je voeding genoeg vermogen af?

Hoeveel Watt heeft hij?

350 WATT. Het model is atx-350, als je daar wat mee kan.

Ik heb een systeem dat bijna het selfde is als de jouwe (alleen die videokaart is iets anders) en ik heb een 400 watt er in zitten (kan me vergissen, kan ook nog wel een een 450 watt zijn, maar ik weet 80% zeker dat het een 400 watt is)

Ik raad het je dus aan om er wat meer vermogen in te zetten. Misschien een 450?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij kan ik voor €20,- aan een 650watt voeding komen, ik ga even kijken of ik die kan fixen. In elk geval heel erg bedankt!

€20,- voor een nieuwe 650W voeding? Dat lijkt mij niet echt goed, omdat de nieuwe voedingen met dat vermogen allemaal rond de €80,-

Link to comment
Delen op andere websites

zuig je pc eens goed uit, dus echt helemaal, zorg dat er geen kabels in de weg zitten dan zouden de temperaturen weer goed moetne zijn.

Het kan net zo goed zijn dat het slot niet genoeg stroom of kapot is.

check de temperaturen ff met een tool zoals SIW, dan kun je echt zien of je er wel of niet een eitje op kunt maken.

Als je er een eitje op kunt maken, dus echt hoge temperaturen zou ik de koeler er eens afdraaien en de koeler en kaart goed schoonblazen, mocht dat neit helpen kun je een andere koeler gaan zoken voor je kaart

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens Everest Home Edition:

Moederbord 29 °C (84 °F)

CPU 29 °C (84 °F)

Aux 40 °C (104 °F)

Harde Schijf 26 °C (79 °F)

Mijn pc staat nu ongeveer 2 uur te draaien, en hij is even uit geweest om mijn wattage van mijn voeding te zien. In mijn ogen ziet het er niet eens slecht uit..

Even tussen haakjes: Wat is de Aux?

@taartJJ: Het is een 2de hands.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

daar zit gene videokaart sensor bij, ik zou ook neit weten of je videokaart een sensor heeft.

de temperaturen van de rest van je pc zijn okee dus grote kans dat de temperaturen te hoog zijn van je videokaart.

Wat je kunt doen; reset de bios eens, het kan maarzo zijn dat er een setting fout staat waardoor het niet goed werkt.

als dit niet werkt zul je meoten kijken of de koeler van je videokaart uberhaupt wel draait, want deze kan ook kapot zijn, als hij wel draait kun je proberen hem opnieuw te plaatsen of een nieuwe koeler monteren. Mocht ook dit neit werken is de kans behoorlijk groot dat het AGP slot kaduuk is(bijvoorbeeld de 7e of 6e)

Link to comment
Delen op andere websites

daar zit gene videokaart sensor bij, ik zou ook neit weten of je videokaart een sensor heeft.

de temperaturen van de rest van je pc zijn okee dus grote kans dat de temperaturen te hoog zijn van je videokaart.

Wat je kunt doen; reset de bios eens, het kan maarzo zijn dat er een setting fout staat waardoor het niet goed werkt.

als dit niet werkt zul je meoten kijken of de koeler van je videokaart uberhaupt wel draait, want deze kan ook kapot zijn, als hij wel draait kun je proberen hem opnieuw te plaatsen of een nieuwe koeler monteren. Mocht ook dit neit werken is de kans behoorlijk groot dat het AGP slot kaduuk is(bijvoorbeeld de 7e of 6e)

De cooler van mijn grafische kaart draait uitstekend, en het is daar niet warmer of minder warm dan mijn moederbord.

Is het volgens jou volslagen onmogenlijk dat het een stroomtekort is?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn vinger onder de lucht gehouden die uit het fannetje komt en op basis daarvan zg ik dat de temperatuur niet veel verschild met de temperatuur in de rest van de kast wat varieërd van 26-40 graden. Hoezo is trouwens de kans grot dat je video kaart te warm is als de rest een goede temperatuur heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

Een videokaart, heeft een GPU wat het centrum is van alle data wat door een videokaart gaat, dit valt te vergelijken met een CPU. Die moet dus gekoelt worden, en wanneer je een grafisch programma start, dan wordt hij warm.

Ter vergelijking: Mijn 9800GT wordt als hij niets aan het doen is 50*C, en als ik een zwaar spel speel word hij 60*C, dit terwijl de rest van m'n PC onder de 50*C blijft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een videokaart, heeft een GPU wat het centrum is van alle data wat door een videokaart gaat, dit valt te vergelijken met een CPU. Die moet dus gekoelt worden, en wanneer je een grafisch programma start, dan wordt hij warm.

Ter vergelijking: Mijn 9800GT wordt als hij niets aan het doen is 50*C, en als ik een zwaar spel speel word hij 60*C, dit terwijl de rest van m'n PC onder de 50*C blijft.

Klinkt plausibel, kunnen jullie me nu ook nog vertellen wat die aux van 40 graden is?

Edit: Wat pas echt vreemd is, is dat mijn pc het gisteravond de hele avond heeft uitgehouden. Zou het elpen als ik standaard het Catalyst Control Center aan laat staan?

Edit2: Dat moet je dus nooit zeggen: *crash* XD.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...