Jump to content

The Pirate Bay/piraterij


Mania-92

Recommended Posts

Dezelfde torrent bestanden zijn ook te vinden op google en soort gelijke zoekmachines, volgens deze uitspraak zouden zowel de mannen van google als Bill Gates schuldig zijn..

Daar zit wel een beetje verschil in hoor, google zoekt gewoon over heel het internet. TPB bied de torrent bestanden aan als download, google niet. TPB is gemaakt om torrents aan te bieden

Voor game makers/software makers/ film makers etc is het natuurlijk jammer dat ze hoop inkomsten mis lopen, maar ik ben toch blij dat alles gratis te krijgen is via torrents, ik zou toch 99% van wat ik download nooit voor gaan betalen als downloaden niet mogelijk was.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 198
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    27

  • MegaPilot

    25

  • FerryN

    15

  • Jowx

    14

Top Posters In This Topic

Het is legaal om films/muziek/game's te downloaden die je al eerder hebt gekocht. Hier maak ik ook handig gebruik van als er bestanden missen, maar ik denk niet dat er iets te doen is tegen het illegaal down-/up-loaden. Als the pirate bay onderuit gaat staat er wel weer een andere website op in een land waar het wel legaal is, want in Zweden is het misschien illegaal, maar dan maken ze in een ander land als Canada ofzo een nieuwe waar ze niet gepakt worden. En met 2 toets klikken ben je zo de grens over. Er is denk ik niets aan te doen. De overheid kan site's blokkeren en filteren tot ze een ons wegen, maar er is altijd wel een andere site die de mogelijkheid geeft tot downloaden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het maar raar dat Jullie The Pirate Bay vergelijken met Google. Op The Pirate Bay zijn vele illigale torrents te vinden, en je mag draaien hoe je het wil: het bljft illigaal. Google is niet illigaal, waarom niet? HET IS GEWOON EEN ZOEKMACHINE! The Pirate Bay is gewoon een grote verzamelplaats voor torrents en geen 'torrentzoekmachine'.

Behalve dat je ze zelf ook zit te vergelijken, kom ik meestal als ik een game intype bij Google gelijk een torrent tegen. Dat maakt Google niet illegaal inderdaad.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het maar raar dat Jullie The Pirate Bay vergelijken met Google. Op The Pirate Bay zijn vele illigale torrents te vinden, en je mag draaien hoe je het wil: het bljft illigaal. Google is niet illigaal, waarom niet? HET IS GEWOON EEN ZOEKMACHINE! The Pirate Bay is gewoon een grote verzamelplaats voor torrents en geen 'torrentzoekmachine'.

Typ eens een lied in op google. Dan vind je zo een torrent ervoor. Dus dan zou google ook gewoon moeten worden aangepakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het maar raar dat Jullie The Pirate Bay vergelijken met Google. Op The Pirate Bay zijn vele illigale torrents te vinden, en je mag draaien hoe je het wil: het bljft illigaal. Google is niet illigaal, waarom niet? HET IS GEWOON EEN ZOEKMACHINE! The Pirate Bay is gewoon een grote verzamelplaats voor torrents en geen 'torrentzoekmachine'.

Torrents zijn niet illegaal, wanneer je torrents(in feite niets anders dan een link) als illegaal bestempeld dan is google net zo illegaal, en youtube nog illegaler (dus google) want die heeft de auteursrechtelijkbeschermde materialen gewoon op de server staan.

Het is legaal om films/muziek/game's te downloaden die je al eerder hebt gekocht. Hier maak ik ook handig gebruik van als er bestanden missen, maar ik denk niet dat er iets te doen is tegen het illegaal down-/up-loaden. Als the pirate bay onderuit gaat staat er wel weer een andere website op in een land waar het wel legaal is, want in Zweden is het misschien illegaal, maar dan maken ze in een ander land als Canada ofzo een nieuwe waar ze niet gepakt worden. En met 2 toets klikken ben je zo de grens over. Er is denk ik niets aan te doen. De overheid kan site's blokkeren en filteren tot ze een ons wegen, maar er is altijd wel een andere site die de mogelijkheid geeft tot downloaden.

Films en muziek zijn per definitie legaal te downloaden, maakt niet uit of je ze in bezit hebt of niet. Zolang je ze maar voor privé gebruik download.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik weet dat het geen zin heeft. Ik kan mooi die game in de winkel kopen maar daar stop ik de piraterij niet mee... in fact verandert er geen fuck of ik dat doe of niet. Dat vind ik jammer, maar omdat het nou eenmaal niet zo is, kan ik net zo goed downloaden.
Kijk, daar gaat het nou dus altijd fout. Er zijn misschien wel een miljoen mensen die net zo als jou denken, als die allemaal zouden stoppen met hun hypocriete gedoe dan zou er zeker wel iets veranderen. Dit is gewoon handelen uit eigenbelang, maar tegelijkertijd er tegen zijn om er een goed gevoel aan over te houden. Of kortweg, hypocriet.
en je mag draaien hoe je het wil: het bljft illigaal.
Want? Waar in de wet staat dat? Het is gewoon zo omdat jij dat denkt, maar je zit er wel vaker naast. Laat met behulp van wetteksten zien dat het illegaal is en trek anders geen conclusies op basis van niks.
Jongens, staat er op Google zélf 1 torrent? Ik denk het niet hoor...The Pirate Bay is gewoon 1 plaats met vele torrents.

Waarom is linken naar een torrent niet illegaal, maar een torrent zelf wel? Wat is dat voor kromme logica? Een torrent is een link naar content, niet de content zelf. Begrijp dat nou eens voordat je weer zeventig keer hetzelfde zegt. Waarom mag een link naar content niet, maar een link naar een link naar content wel? Er staan zat links naar torrents op Google, als je dat ontkent dan kan je net zo goed ontkennen dat de aarde rond is en jij een jongetje bent.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Zoekmachines voor torrents zijn zelf NIET illegaal omdat

1: Je typt zelf de naam van de torrent in in de zoekmachine.

2: Je upload zelf een file.

Als dat niet zo was zou Google ook 'illegaal' zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het maar raar dat Jullie The Pirate Bay vergelijken met Google. Op The Pirate Bay zijn vele illigale torrents te vinden, en je mag draaien hoe je het wil: het bljft illigaal. Google is niet illigaal, waarom niet? HET IS GEWOON EEN ZOEKMACHINE! The Pirate Bay is gewoon een grote verzamelplaats voor torrents en geen 'torrentzoekmachine'.

Torrents zijn niet illegaal, wanneer je torrents(in feite niets anders dan een link) als illegaal bestempeld dan is google net zo illegaal, en youtube nog illegaler (dus google) want die heeft de auteursrechtelijkbeschermde materialen gewoon op de server staan.

Torrent is niet illegaal nee, het is een manier om illegale bestanden op een legale manier te kunnen aanbiede, en dat is wat piratebay doet.

Google doet dit niet, google is alleen een zoekmachine die jouw trefwoord zoekt, ook op torrent sites.

De torrent sites bieden in feite illegale bestanden op een legale manier aan, maar de oprichters wisten vast en zeker voor het oprichten dat de bedoeling van de site zal zijn het aanbieden van copyright bestanden (op een legale manier dus)

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

*Tekst*

So what? Staat dat op Google zelf? Nee toch!

@ Jowx: Een film downloaden of muziek is most of the time illigaal, waarom liggen ze anders in de winkels? Waarom zou ik wetteksten moeten kopiëren? Jezus, in elke film die ik koop begint het: Download geen films etcetera, het is gewoon illigaal.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het maar raar dat Jullie The Pirate Bay vergelijken met Google. Op The Pirate Bay zijn vele illigale torrents te vinden, en je mag draaien hoe je het wil: het bljft illigaal. Google is niet illigaal, waarom niet? HET IS GEWOON EEN ZOEKMACHINE! The Pirate Bay is gewoon een grote verzamelplaats voor torrents en geen 'torrentzoekmachine'.

Torrents zijn niet illegaal, wanneer je torrents(in feite niets anders dan een link) als illegaal bestempeld dan is google net zo illegaal, en youtube nog illegaler (dus google) want die heeft de auteursrechtelijkbeschermde materialen gewoon op de server staan.

Torrent is niet illegaal nee, het is een manier om illegale bestanden op een legale manier te kunnen aanbiede, en dat is wat piratebay doet.

Google doet dit niet, google is alleen een zoekmachine die jouw trefwoord zoekt, ook op torrent sites.

De torrent sites bieden in feite illegale bestanden op een legale manier aan, maar de oprichters wisten vast en zeker dat ze via hun site illegale bestanden aanbieden (op een legale manier dus)

Google linkt naar auteursrechtelijkbeschermd materiaal, torrents linken af en toe naar auteursrechtelijkbeschermd materiaal. Waar zit het verschil volgens jou?

Een torrent bestand bevat voor de duidelijkheid geen illegaal materiaal, enkel een link.

Link to comment
Delen op andere websites

*Tekst*

So what? Staat dat op Google zelf? Nee toch!

@ Jowx: Een film downloaden of muziek is most of the time illigaal, waarom liggen ze anders in de winkels? Waarom zou ik wetteksten moeten kopiëren? Jezus, in elke film die ik koop begint het: Download geen films etcetera, het is gewoon illigaal.

Vertegenwoordigers van de muziek- en filmindustrie roepen graag dat downloaden hetzelfde is als diefstal? Is dat wel zo?

Nee, het ligt veel genuanceerder. Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd mogen zijn.

Software en games vormen de enige uitzondering; die zijn extra beschermd via de Europese software richtlijn en mogen niet zonder toestemming gedownload worden.

Bron

Het is dus niet helemaal zoals jij beweert, de wetgeving rondom downloaden is heel gecompliceerd...

Link to comment
Delen op andere websites

@ Jowx: Een film downloaden of muziek is most of the time illigaal, waarom liggen ze anders in de winkels? Waarom zou ik wetteksten moeten kopiëren? Jezus, in elke film die ik koop begint het: Download geen films etcetera, het is gewoon illigaal.

Dus als ik op een schijfje zet dat jij van een flat af moet springen, doe je dat ook? :7

Je moet wetteksten kopieeren omdat jij beweerd dat het illegaal is. In dat geval moet dat per wet verboden zijn, dan zie ik graag die wettekst waarin dat staat. Zolang je die niet geeft kun je niet concluderen dat het illegaal is, en zeker niet op de basis waarop jij dit nu doet.

Net zoals je argument waarom ze in de winkels liggen, je kan tegen betaling gewoon hele cd's in MP3 formaat downloaden. Bij gewone winkels die dat volledig legaal doen, dus kom alsjeblieft niet met dat soort nonsens argumenten..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...