Jump to content

The Pirate Bay/piraterij

Recommended Posts

Geplaatst:
Goed, graag je foto uit je avatar en signature verwijderen binnen 24 uur, anders zal mijn advocaat u een dwangsom opleggen van 300 per dag oplopend tot 10.000. :cya:
Ze komen beide van sites waar ze worden aangeboden ze te gebruiken, dus ik snap bij god niet wat je allemaal aan het wazelen bent..?
"Piraterij is een veelgebruikte term om bewuste schending van auteursrechten aan te duiden." Danku de koekoek. Je doet het zelf dus ook. Kijk eerst naar jezelf voordat je naar een ander kijkt. ;)

Is dit aan mij gericht? Want wat doe ik nu zelf? "Piraterij" zeggen? Ja inderdaad.. Sinds het een term is die aangeeft "dat mensen bewust auteursrechten schenden", gebruik ik deze.

• Reacties 198
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

27

• MegaPilot

25

• FerryN

15

• Jowx

14

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
"Piraterij is een veelgebruikte term om bewuste schending van auteursrechten aan te duiden." Danku de koekoek. Je doet het zelf dus ook. Kijk eerst naar jezelf voordat je naar een ander kijkt. ;)

Shut up.

Met die gedachtegang komt er natuurlijk nooit een einde aan, as in we mogen er niet mee stoppen omdat we al begonnen zijn.

Geplaatst:
Goed, graag je foto uit je avatar en signature verwijderen binnen 24 uur, anders zal mijn advocaat u een dwangsom opleggen van 300 per dag oplopend tot 10.000. :cya:
Ze komen beide van sites waar ze worden aangeboden ze te gebruiken, dus ik snap bij god niet wat je allemaal aan het wazelen bent..?

Is dit aan mij gericht? Want wat doe ik nu zelf? "Piraterij" zeggen? Ja inderdaad.. Sinds het een term is die aangeeft "dat mensen bewust auteursrechten schenden", gebruik ik deze.

Dat je niet zomaar foto's mag gebruiken, dát bedoelde ik. Blijkbaar dit keer niet het geval, maar héél veel foto's worden van Google afgehaald = schending auteursrecht = piraterij. Daar ontkom je niet aan. ;)

Geplaatst:

Shut up.

Met die gedachtegang komt er natuurlijk nooit een einde aan, as in we mogen er niet mee stoppen omdat we al begonnen zijn.

Dat is de bedoeling ook helemaal niet!!

Je betaald gewoon veels te veel voor bijna alle media, platenmaatschappijen kunnen vragen wat ze willen.. Het wordt tijd dat daar eens tegen opgetreden wordt, of nog beter laat die platenmaatschappijen maar lekker doodbloeden.

Geplaatst:

Shut up.

Dat is de bedoeling ook helemaal niet!!

Je betaald gewoon veels te veel voor bijna alle media, platenmaatschappijen kunnen vragen wat ze willen.. Het wordt tijd dat daar eens tegen opgetreden wordt, of nog beter laat die platenmaatschappijen maar lekker doodbloeden.

Justice !

Geplaatst:

Wat een onzin, torrents zijn alsware gewone doorlinkjes naar het bestand ofzo wat je wilt hebben, en staan dus niet op de server van TPB.

De bestanden staan juist op de pc van iemand anders, en daarvan download je.

En BREIN mag opkakken, bij FTD is nu die nzb knop weg, maargoed, daar is FTD Koala nog voor, maar die zeiken te veel die van BREIN.

Geplaatst:
En BREIN mag opkakken, bij FTD is nu die nzb knop weg, maargoed, daar is FTD Koala nog voor, maar die zeiken te veel die van BREIN.

FTD heeft nooit een nzb knop gehad :schater: Zeggen ze zelf altijd :Y. Maar toch vind ik het nog steeds klote. Torrents is de fijnste manier van downloaden. Puur omdat het velen bestanden in één keer kunnen. Dat kun je niet met Bearshare of Kazaa. En de platenmaatschappijen zijn oplichters. Die vragen echt veel te veel geld voor een CD'tje waar hoe veel werk aan heeft gezeten? Niet veel. De muziek word opgenomen. Okee de muziek maken etc kan lang duren. Maarja... Het is massaproductie want eenmaal klaar voor het branden word er een massaproductie van 3000 CD's per dag of ergens in die trent.

Ook kan je downloaden niet meer tegenhouden. Iedereen van 14 heeft wel eens gedownload. En de gemiddelde tiener download elke dag muziek. Er zijn mensen die downloaden elk jaar een paarduizend liedjes. En tja.... Wat wil je daar dan nog aan gaan doen?

Geplaatst:
En de platenmaatschappijen zijn oplichters. Die vragen echt veel te veel geld voor een CD'tje waar hoe veel werk aan heeft gezeten? Niet veel. De muziek word opgenomen. Okee de muziek maken etc kan lang duren. Maarja... Het is massaproductie want eenmaal klaar voor het branden word er een massaproductie van 3000 CD's per dag of ergens in die trent.

Mensen werken soms jaren keihard aan een album - dan heb ik het niet over figuren als Dries Roelvink, die moet het hebben van zijn gele string, poseren voor Foxy en mislukte films - en wij halen het gratis van het net. Heel zielig, maar de platenmaatschappijen gaan er niet goed mee om. In plaats van de prijzen aantrekkelijker te maken en te zorgen dat het de moeite waard is om te gaan kopen, doen ze er niks aan.

Er zijn mensen die downloaden elk jaar een paarduizend liedjes.

Dat valt me nog mee. :clown:

Geplaatst: (bewerkt)

FTD heeft nooit een nzb knop gehad :schater: Zeggen ze zelf altijd :Y. Maar toch vind ik het nog steeds klote. Torrents is de fijnste manier van downloaden. Puur omdat het velen bestanden in één keer kunnen. Dat kun je niet met Bearshare of Kazaa. En de platenmaatschappijen zijn oplichters. Die vragen echt veel te veel geld voor een CD'tje waar hoe veel werk aan heeft gezeten? Niet veel. De muziek word opgenomen. Okee de muziek maken etc kan lang duren. Maarja... Het is massaproductie want eenmaal klaar voor het branden word er een massaproductie van 3000 CD's per dag of ergens in die trent.

Ook kan je downloaden niet meer tegenhouden. Iedereen van 14 heeft wel eens gedownload. En de gemiddelde tiener download elke dag muziek. Er zijn mensen die downloaden elk jaar een paarduizend liedjes. En tja.... Wat wil je daar dan nog aan gaan doen?

FTD heeft dus echt wel een nzb knop gehad, eerst werd dit niet ondersteunt, en toen werd het wel ondersteunt, en sinds kort door BREIN weer weg.

En torrents zuigen, het is langzaam, onveilig, maar vooral heel langzaam.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst: (bewerkt)

Blijkt nog maar eens dat mensen Google nooit gebruiken. Snelle torrents zijn er, je moet alleen geen onbekende dingen gaan downloaden. En onveilig? Jezus, als je AVG hebt, dan ben je pas onveilig. Koop je een deftige virusscanner en je hebt nooit shit op je PC. Ik heb nog niet zoveel gedownload met torrents, maar als je écht veel gedownloade torrents gebruikt, dan heb je echt zeker geen last van virussen en is het dus zeker en vast niet onveilig. The Pirate Bay is overigens geen goede torrentsite, de meeste torrents zijn nogal traag, op andere sites heb ik echt wel wat beters gevonden, dus ik snap de populariteit van The Pirate Bay niet. Maarja, het is nogal onzin dat je een torrent gaat vergelijken met een link, het is helemaal geen link, een link neemt amper 10 kilobyte in beslag en Torrents zijn bijna altijd over de 10 kilobyte(het torrentbestandje zélf). Het is illigaal en de torrents staan op de server zelf, hoe je het draait of keert, het is illigaal. Dat je het dan vergelijkt met Google is echt wel laag, Google is een zoekmachine, The Pirate Bay is dat helemaal niet! The Pirate Bay staat vol met torrents, dus kan iemand me in drie tellen uitleggen waarom dit een torrentzoekmachine is? Jezus, de torrents staan op de servers van The Pirate bay!

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Het is illigaal en de torrents staan op de server zelf, hoe je het draait of keert, het is illigaal.
Het is legaal en het maakt niet uit of ze op de server zelf staanm hoe je het draait of keert, het is legaal. Goh, wat een verhelderende discussie..
Dat je het dan vergelijkt met Google is echt wel laag, Google is een zoekmachine, The Pirate Bay is dat helemaal niet!
Heb je überhaupt wel gelezen waarvoor ze veroordeeld zijn? Ze zijn veroordeeld voor het ondersteunen van het beschikbaar maken van auteursrechterlijk beschermd materiaal, niet omdat ze torrents op hun server hebben staan. Een torrent is niks meer dan een link naar een legaal of illegaal bestand, dus in die zin helpt Google met een link naar torrents net zo goed mee aan het ondersteunen van het beschikbaar maken van auteursrechterlijk beschermd materiaal. Je leest gewoon niet wat er gezegd wordt en blijft constant hetzelfde posten, telkens weer zonder enige onderbouwing. Je blaat maar een eind in de rondte en noemt het illegaal, maar je weet niet eens waar je het over hebt..
Jezus, de torrents staan op de servers van The Pirate bay!
Torrents zijn legaal, dus dat boeit niet..
Blijkt nog maar eens dat mensen Google nooit gebruiken. Snelle torrents zijn er
Hiermee bevestig je het punt dat Google net zo slecht is als TPB.. I rest my case..
Geplaatst:

Ja, torrents zijn legaal, maar films enzo zijn dus zeker en vast niet legaal. Als Google plotseling niet meewerkt als je het woord 'torrent' intikt, dan komt er wel een nieuwe zoekmachine. Het gaat er mij nu om om duidelijk te maken dat Google en The Pirate Bay niet hetzelfde zijn. Google heeft geen torrents staan op hun servers, The Pirate Bay wel. Het is maar raar dat films op je server zetten illigaal is en ernaar linken legaal is. Ja, daar snap ik de ballen van. Als het beschikbaar stellen van illigaal materiaal illigaal is, dan is ernaar linken toch ook illigaal? Dat is voor mij alletwee hetzelfde.

Geplaatst:
Ja, torrents zijn legaal, maar films enzo zijn dus zeker en vast niet legaal.
Stonden er films op de server? Of waren dat toch die legale torrents? Precies, eindelijk snap je het..
Als Google plotseling niet meewerkt als je het woord 'torrent' intikt, dan komt er wel een nieuwe zoekmachine.
Oh, dus dan mag het opeens wel? Dan boeit het niet meer dat ze meewerken aan het ondersteunen van het beschikbaar maken van auteursrechtelijk beschermd materiaal? Dat is toch onzin MegaPilot? Als TPB het niet mag dan mag Google het ook niet, vrij simpel.
Het gaat er mij nu om om duidelijk te maken dat Google en The Pirate Bay niet hetzelfde zijn.
Lekker boeiend, het komt er bij beide op neer dat ze meewerken aan het ondersteunen van het beschikbaar maken van auteursrechtelijk beschermd materiaal..
Google heeft geen torrents staan op hun servers, The Pirate Bay wel.
Uhm, twee seconden terug zei je nog dat torrents legaal zijn. Dus dit heeft er vrij weinig mee te maken..
Het is maar raar dat films op je server zetten illigaal is en ernaar linken legaal is. Ja, daar snap ik de ballen van.
Dat de wetgeving hierin tekortschiet wilt zeggen dat mensen die de wet niet overtreden hebben veroordeeld moeten worden? Laat ze dan eerst met duidelijke regelgeving komen, op basis van de huidige regelgeving doen ze niks fout.
Als het beschikbaar stellen van illigaal materiaal illigaal is, dan is ernaar linken toch ook illigaal? Dat is voor mij alletwee hetzelfde.
Dan is Google dus net zo verkeerd bezig als TPB, want ze linken er beiden naar. Wat voor jou hetzelfde is doet niet ter zake, het gaat om de wet.
Geplaatst:

Dus de wetgeving zit fout, als ik het goed heb? Nou, is het toevallig illigaal om auteursrechtelijk materiaal beschikbaar te stellen? Torrents zijn legaal, als het auteursrechtelijke shit is, dán is het illigaal. En als elke torrent legaal is, dan snap ik niet dat we er op het forum niet over mogen praten. Dat is dan die omgekeerde logica die zo logisch is dat je er niks van snapt. :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...