Jump to content

[PSP]Eentje kopen, eerst wat vraagjes.


MegaPilot

Recommended Posts

Sorry, maar als ik zo'n kaartje koop(zo'n minikaartje van 8 GB), en ik koop een kabel waar ik dat geheugenkaartje indoe en dan de USB-ansluiting van die kabel in m'n laptop doe, dan werkt dat toch? En wat zitten jullie nu te zeggen van Memorystick Duo? Ik snap er helaas de ballen van...Kan iemand me het eens uitleggen? :)

Alvast bedankt.

Mvg,

MP.

Dat minikaartje van 8GB die je bedoelt moet een Memorystick Pro Duo zijn anders kan je die niet in je psp stoppen. Heb je eenmaal zo'n MS dan kan je gewoon een usb kabeltje kopen en je psp incl MS op je laptop aansluiten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    40

  • KillerZero86

    22

  • Gtaboy107

    13

  • Flashingdemon666

    7

Sorry, maar als ik zo'n kaartje koop(zo'n minikaartje van 8 GB), en ik koop een kabel waar ik dat geheugenkaartje indoe en dan de USB-ansluiting van die kabel in m'n laptop doe, dan werkt dat toch? En wat zitten jullie nu te zeggen van Memorystick Duo? Ik snap er helaas de ballen van...Kan iemand me het eens uitleggen? :)

Alvast bedankt.

Mvg,

MP.

Het type kaartje wat in de PSP moet is Memorystick Duo. netzo als dat je SD en microSD hebt enzo (zie PM dat is de goede die in je psp moet) En zo'n kabeltje heb ik ook je sluit hem aan op je psp en dan met USB kun je hem in je PC of laptop doen en kun je dingen op je psp zetten zonder Software te moeten installeren. bij mij had het achteraf niet noodzakelijk geweest omdat het een heel algemeen kabeltje is en waar ik er zo'n 8 van heb legge :7 wel kun je met dat kabeltje ook je psp opladen maar daar gebruik ik me oplader voor. Verder is de PSP gewoon een erg mooi ding vindt ik. Er zitten een paar Echt goede games tussen waar ik me urenlang mee kan vermaken :tu:

P.S. Nog een reden waarom dat kabeltje niet noodzakelijk is : ik kan dat kaartje via me Cartreader en me Printen laten lezen door de computer.

Bewerkt: door rogiermeester
Link to comment
Delen op andere websites

P.S. Nog een reden waarom dat kabeltje niet noodzakelijk is : ik kan dat kaartje via me Cartreader en me Printen laten lezen door de computer.

Maar met een card reader kan je alleen maar bij de Memorystick Pro Duo komen. Zo kan je bijvoorbeeld je flash0 niet unbricken en ook geen MMS maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar met een card reader kan je alleen maar bij de Memorystick Pro Duo komen. Zo kan je bijvoorbeeld je flash0 niet unbricken en ook geen MMS maken.

Je flash0 unbricken is toch al onmogelijk met een usb-kabel: je kan niet meer in de flash0 komen omdat je PSP gebricked is. Verder is het toch al niet aan te raden om in je flash0 te gaan zitten klooien en heb je ook nog eens een omgebouwde psp nodig voordat dit kán.

Ook is een Magic Memory Stick maken mogenlijk met een cardreader, ik heb het ten slotte ook gedaan.

Maar om terug te komen op het onderwerp: als je een geheugenkaart wilt zou ik een sandisk kopen, en niet één van Sony. SanDisk is goedkoper, sneller en kwalitatief gelijk (van het sneller merk je overingens alleen iets als je hem in je cardreader steekt en er data op zet). Vervolgens nog de grootte van het kaartje: ik zou voor 8GB gaan, tenzij je je PSP wilt laten ombouwen, zo heb je altijd genoeg ruimte. 8 GB kost bij bol.com 46,- euro (€45,99) daar komen nog verzendkosten bij (€1,95) dus de totaal prijs word dan €47,49. Een redelijke uitgave maar dan heb je ook wat.

Zelf heb ik er een Photofast CR-5400 inzitten met daarin 2 microSD kaartjes van 4 en 8 GB. Samen dus 12 GB voor in totaal nog geen €40,-.

Link to comment
Delen op andere websites

Huh? 8 GB kostte 46 euro en met het kaartje van 4 GB erbij nog maar 40 euro? :puh: Ik koop me dus een kaartje die ze in die winkel verkopen en dan koop ik deze kabel. Is het zo'n ding dat ik nodig heb? Bedankt voor al die hulp al, is wel lekker. ^^

Groetjes,

MP.

Link to comment
Delen op andere websites

Huh? 8 GB kostte 46 euro en met het kaartje van 4 GB erbij nog maar 40 euro? :puh: Ik koop me dus een kaartje die ze in die winkel verkopen en dan koop ik deze kabel. Is het zo'n ding dat ik nodig heb? Bedankt voor al die hulp al, is wel lekker. ^^

Groetjes,

MP.

Ja, dat is een kabel waarmee je je psp met je pc kan verbinden en ook gelijk kan opladen.

Link to comment
Delen op andere websites

Huh? 8 GB kostte 46 euro en met het kaartje van 4 GB erbij nog maar 40 euro? :puh: Ik koop me dus een kaartje die ze in die winkel verkopen en dan koop ik deze kabel. Is het zo'n ding dat ik nodig heb? Bedankt voor al die hulp al, is wel lekker. ^^

Groetjes,

MP.

Dat komt omdat ik gebruik maak van 2 microSD kaartjes die vele malen goedkoper zijn dan Pro Duo kaartjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar ik ga me gewoon zo'n kaartje speciaal voor de PSP kopen, dat is minder ingewikkeld. Dus met die kabel kan ik films en muziek en fotootjes op m'n PSP zetten hé? :) [Laatste vraag. :)]

Groetjes MP.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar ik ga me gewoon zo'n kaartje speciaal voor de PSP kopen, dat is minder ingewikkeld. Dus met die kabel kan ik films en muziek en fotootjes op m'n PSP zetten hé? :) [Laatste vraag. :) ]

Groetjes MP.

Jep, gewoon de muziek in de map music en de afbeeldingen in de map pictures. De films word een stuk ingewikkelder als je PSP niet is omgebouwd, maar daar laat ik me verder niet over uit aangezien ik dit nog nooit hebt gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat kan, maar dan moet je even in je PSP map kijken, of er mapjes MUSIC VIDEO en PICTURE in staan. Maar volgens mij moet je die zelf aanmaken. En je kunt daar in de Picture map ook achtergronden inzetten zodat je een andere achtergrond op je PSP krijgt!

5k1zpv.jpg

Mijn VIDEO map met video's maar let op, ze moeten .mp4 zijn want anders werken ze niet op de PSP. Dus daarvoor heb je een converter nodig die je wel ergens kunt vinden, maar let goed op het bestand dat je wilt converten, want dat kan best lang duren. Ik had 1 keer iets van 1 GB naar .mp4 gemaakt, duurde zowat een halve dag!

29opcgm.jpg

Dit is de PSP map zoals ik hem zie als ik met de USB kabel verbinding met de computer maak. Je moet dus MUSIC VIDEO en PICTURE er in hebben of ze zelf aan maken ;)

Ik hoop dat je vragen beantwoord zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

~tekst~

Dan heb jij hoogstwaarschijnlijk een omgebouwde PSP aangezien naar mijn weten één met een originele firmware geen map VIDEO heeft..

Nee hoor, ik heb hem dan zelf aangemaakt hoor, want jij zei dat jij nog nooit video's erop had gedaan. Het is gewoon een normale PSP, en geen omgebouwde omdat ik daar geen zin in heb...

Ontopic:

Je moet dus zelf de mapjes aanmaken.

Veel plezier met je PSP!

Link to comment
Delen op andere websites

Als je voor de eerste keer je MS in je psp stopt, ga dan helemaal naar rechts, dan naar system settings en dan Format MS. Dan komen die mapjes er automatisch te staan. ;) Erg handig hoor!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...