Jump to content

BREKEND: Ernstig incident bij Paleis Het Loo


ikt

Recommended Posts

Aanklachten, haha. Er zal eerst een onderzoek moeten komen, voordat er een aanklacht kan worden ingedient. Al zal het uiteindelijk wel neerkomen op die 2 die jij poste. :Y

Jij vraagt, ik antwoord.. ^_^

Als je vraagt of jij de enige bent moet je ook het antwoord "ja" kunnen incasseren.. Vraag het anders niet.

Ben jij "iedereen" dan? Want jij zegt nee, de rest van de 84658 leden van dit forum heeft nog niets gezegd hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 541
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PowerPats

    53

  • Jowx

    36

  • F1Master007

    30

  • gerbieboy6

    22

Wat verschrikkelijk is dit, zeg! :N Ik heb daarvan alles gehoord en gelezen.

Ik denk dat de dader bij een groep hoort. Het hoeft niet, maar het kan wel. :N

Hij hoort niet bij een groep. Maar de hele dag dat nieuws op de tv; verschrikkellijk. Maar die gast is gewoon tegen het koningshuis.

Domme reactie van Gerbieboy. netzoals phantom ben ik ook tegen het koningshuis, maar deze aanslag is ook verschrikkelijk maar dan moet je niet in die richting zeggen dat anti-monarchie mensen ook zulke acties steunen :N

Bewerkt: door Motley.Crue
Link to comment
Delen op andere websites

Nog wel op je eigen familie.
?

Hij ree waarschijnlijk op zijn eigen familie. Omdat hij de huur niet kon betalen en niks mocht lenen van hun ofzo :? .

Hij ziet waarschijnlijk de koninklijke familie als de schuldige voor zijn ontslaan en het verliezen van zijn huis..

Link to comment
Delen op andere websites

Hij ree op zijn familie volgens mij.

Je hoeft je niet te herhalen ik zeg alleen wat ik denk en wat mij het meest logische lijkt. Als hij zijn familie wou vermoorden zou hij dat niet echt toevallig doen wanneer de bus van de koningin langs reed, of wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoorde het als een van de eerste op onze koninginnedag. Ik hoorde iemand die gebeld was door iemand praten erover. Meteen het nieuws aangezet en gekeken. Wat een drama, dat zoiets in Nederland kan gebeuren. Die bus stoot je niet 1..2..3 om, maar met een bom zou er een grotere dreiging zijn. Goed dat de explosieve opruimingsdienst meteen de auto checkte op eventuele bommen.

Volgensmij realiseren sommige zich hier, danwel in Nederland, niet hoeveel geluk het koningshuis heeft gehad. Er had maar een bom in de auto moeten zitten en er was een nog groter drama geweest.

Vind het erg onverantwoord hoe hier met de beveiliging is omgesprongen. Dit had nooit mogen gebeuren. Niemand verwacht dit, maar dan moet je dit soort scenario's nog wel inplannen. Heb de beelden vaak te zien en vind het erg kwalijk hoe sloom de politie agenten, danwel de beveiligers van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). Mijn conclusie heb ik opgemaakt uit interviews, de persvoorlichting en beeldopnames. Hiervoor gebruik ik de volgende opname.

Dranghekken: Bij de verschillende wegen waren hekken geplaatst om te voorkomen dat er iemand met een voertuig verder zou kunnen rijden. Wat voor beveiliging daar stond is verder niet bekend. Wel is bekend dat de auto 2 van deze afsluitingen is doorgekomen door het hek te rammen. Daarnaast gaf iemand in een interview weer dat de hekken 'ruim' stonden, omdat er nogal een groot oppervlakte afgeschermd moest worden. Bij het eerste, danwel het tweede hek zou de auto al tot stilstand gedwongen moeten worden, met eventueel scherp geschut.

Communicatie: De auto reed door het eerste hek heen, op dat moment moeten alle bellen al gaan rinkelen en actie ondernomen worden. Men heeft de auto dan ook niet proberen tegen te houden.

Permissie om te schieten: De politie, de beveiligers van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging hadden permissie om te schieten. Logisch dat men niet schiet tussen de mensen op grond niveau, maar bij hek 1, danwel 2 zou de auto al uitgeschakeld moeten worden. Als de situatie goed gepland zou zijn, zou je de auto zien moeten aankomen en de auto normaal tot stilstand moeten komen (stopteken), dat je niet gaat schieten als hij doorrijd, dat is logisch. Dan men niet actie onderneemt bij hek 2 is onbegrijpelijk. Er worden tientallen mensen de lucht ingeworpen en een poging op de banden zou het minimale moeten zijn. ;)

Actie = reactie: De politie en de beveiligers hebben zeer sloom gereageerd. Te bedenken is dat men de situatie moet inschatten en dat men zelf ook schrikt, wel schrok ik van het volgende. De video, doorspoelen naar 0:10. De politieagent in beeld reageert totaal niet op de situatie en het lijkt wel alsof hij in shock is. De eerste aanwezigen zijn de fotograven (vreemd) gevolgd door de politie op de fiets. Beveiligers zijn nergens te bekennen en komen evenlater pas in Hollywood style (in pak erg overdreven met je hand op je wapen) aanrennen. Na 13 seconden zijn deze pas ter plaatsen en in plaats de verdachte te controleren houden ze de pers op afstand. Dat mag je van mij aan de politie overlaten. :7

Scherpschutters: Overal op het dak liggen scherpschutters, een beetje scherpschutter zou de auto uit kunnen schakelen. Daar zijn ze immers voor getraind. Eventueel schieten ze niet omdat er publiek bij was, maar daar zijn ze voor getraind. Ze liggen daar niet voor niks. Nu zijn er 4 doden, 6 zwaar gewonden en 5 lichtgewonden omdat niemand actie ondernam. Naar mijn mening zouden die scherpschutters gewoon mogen schieten, zolang er maar geen massa om de auto heen loopt. (mogelijkheid voor/na hek 2 zou prima zijn)

Al met al was de beveiliging erg slordig verlopen. En dat is het gevaar; men verwacht het niet. Men wordt daardoor wat makkelijker. Men zal volgend jaar betonnen blokken bij de afsluitingen zetten en eventueel arrestatieteams standby zetten. Nogmaals voor de mensen die snel geirriteert raken als het over politie en defensie gaan; mijn conclusie heb ik getrokken uit interviews, en beelden. Men heeft alles gedaan wat hun konden doen om het niet te laten te escaleren, maar dat het niet erg soepel ging kan iedereen hopenlijk zien. :Y

Zelfs CNN heeft het gehad over wat in Apeldoorn gebeurd is. Denk dat Bush nu zit te lachen; ' muahha, dumb dutch security people, can't even stop an Suzuki Swift'. :clown:

Mijn condoleance's gaan naar de nabestaanden van de overleden personen. De foto's vond ik erg schokkend, zeker foto 1 gepost door Jowx, waarbij je een meisje over de grond ziet stuiteren.

Mijn woede heb ik gevoeld toen ik dat zag.

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

Maar hij had het wel gemunt op de koningsbus. Maar omdat hij onwel was en zijn zicht niet zag door die eerdere deuk ree hij op ''de naald''. Als hij nog lekker was had hij de bus geramdt en meer doden veroorzaakt in het publiek.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, de koninklijke familie mag zich heel erg gelukkig voelen dat er geen slachtoffers zijn gevallen binnen het koningshuis. De auto miste de bus op een haar na, als hij 20 seconden eerder daar aan was komen rijden had die bus plat gelegen. En als er dan iemand van het koningshuis overleden zou zijn, dan zou pas echt de hel losbreken in Nederland.

Bewerkt: door ~Lance Vance
Link to comment
Delen op andere websites

Als de auto al met hoge snelheid rijd heeft het geen zin om de bestuurder neer te schieten. De auto gaat gewoon door waardoor hij nog steeds mensen zou raken. Dus die scherpschutters bovenop konden niets doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat ik ook erg vind is hoe de mensen van het koningshuis gewoon in een open bus zaten/stonden. Als of ze vroegen om een soort herhaling van wat bij J.F.K. is gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de auto al met hoge snelheid rijd heeft het geen zin om de bestuurder neer te schieten. De auto gaat gewoon door waardoor hij nog steeds mensen zou raken. Dus die scherpschutters bovenop konden niets doen.

Als scherpschutter is schieten op een auto is het domste wat je kan doen, de kans dat je de benzinetank raakt is nogal groot...Ik vind het heel erg voor Nederland dat zoiets gebeurd, ik snap niet wat die chauffeur bezielde en ik hoop dat de gewonden niet al te ernstig gewond zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dranghekken zijn nutteloos, zoals we hebben kunnen zien. De auot kwma er misschien niet helemaal vlekkeloos doorheen, maar ze zijn veel te licht om een echt opstakel te vormen. Zelfs met een Suzuki Swift rag je daar wel doorheen. Daarnaast is het feit dat er niet geschoten is niet echt een goed argument, aangezien ze onmogelijk konden inschatten wat de man in de Suzuki van plan was, en er dan dus ook niet geschoten mag worden. En ik weet niet hoe het met de sluipschutters zit, maar die Swift reed toch wel tenminste 80 kilometer per uur en daarnaast reed ie door een enorme menigte, dus dan is er een te groot risico dat er iets fout gaat.

@Megapilot: schieten op een benzine tank zorgt er vaak niet voor dat ie explodeert, hoor...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

De politie kon ook niet schieten want er was zoveel publiek. En die auto ree waarschijnlijk heel snel dus... En dan ree die toch door of slipte die uit want je band is lek.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Grove St.: Ik ben het niet helemaal met je conclusies eens.

Onder andere over dat hek.

Niemand had het zien aankomen, de auto kwam zo out of the blue ineens op het publiek afrijden.

Hoe wil jij dan binnen 4 tot 5 seconden dat het ongeluk is gebeurd al die maatregelen nemen?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...