Jump to content

BREKEND: Ernstig incident bij Paleis Het Loo

ikt

Recommended Posts

Vind het wel erg overdreven dat ze DWDD vandaag uitstellen. alleen maar vanwege deze gebeurtenis. de reden was dat De wereld Draait door ongepast zou zijn in deze situatie. Dat vind ik wel meevallen. Ze hebben het vaak genoeg over serieuze onderwerpen. en eventueel zouden ze de tv draait door kunnen laten uitvallen.

Delen op andere websites

• Reacties 541
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• PowerPats

53

• Jowx

36

• F1Master007

30

• gerbieboy6

22

tekst

Communicatie: De auto reed door het eerste hek heen, op dat moment moeten alle bellen al gaan rinkelen en actie ondernomen worden. Men heeft de auto dan ook niet proberen tegen te houden.

tekst

Hoe moeten ze een auto tegenhouden die 80KM/H rijdt? Ervoor springen? Dat stopt de auto echt niet want een mens weegt denk ik evenveel als zo een dranghek.

Delen op andere websites

het heeft toch geen zin om te schieten. zelfs als je op de verdachte schiet. gaat de auto heus niet gelijk stoppen. Die blijft doodleuk nog 100 kilometer per uur doorrijden.

Delen op andere websites

Dranghekken zijn nutteloos, zoals we hebben kunnen zien. De auot kwma er misschien niet helemaal vlekkeloos doorheen, maar ze zijn veel te licht om een echt opstakel te vormen. Zelfs met een Suzuki Swift rag je daar wel doorheen. Daarnaast is het feit dat er niet geschoten is niet echt een goed argument, aangezien ze onmogelijk konden inschatten wat de man in de Suzuki van plan was, en er dan dus ook niet geschoten mag worden. En ik weet niet hoe het met de sluipschutters zit, maar die Swift reed toch wel tenminste 80 kilometer per uur en daarnaast reed ie door een enorme menigte, dus dan is er een te groot risico dat er iets fout gaat.

@Megapilot: schieten op een benzine tank zorgt er vaak niet voor dat ie explodeert, hoor...

Sorry hoor, maar daar ben ik makkelijk in. Hier -> Koninginnedag -> Geen auto -> Jij wel? -> BOEM. Men weet dat daar de koningin aanwezig is en men daar niet heen mag. Voor mij reden genoeg om bij 1 meter overschrijding van de grens al het vuur te openen. Volgend jaar mogen er borden opgehangen worden 'STOP! Bij doorrijden zal u beschoten worden'. Duidelijk; oprotten daar.

Overigens bullshit dat scherpschutters de benzinetank raken. Hun zijn ook op bewegende voertuig getraind, van een afstand is het overzicht beter en kan er makkelijker geschoten worden. Je hoeft ook geen headshot te maken, 1 á 2 banden kapot schieten is al voldoende. En daarna even hardhandig degene overmeesteren, want hoe rustig dit ging.. dat kan echt niet. Van mij mogen er koppen gaan rollen.

Delen op andere websites

Ik hoorde het als een van de eerste op onze koninginnedag. Ik hoorde iemand die gebeld was door iemand praten erover. Meteen het nieuws aangezet en gekeken. Wat een drama, dat zoiets in Nederland kan gebeuren. Die bus stoot je niet 1..2..3 om, maar met een bom zou er een grotere dreiging zijn. Goed dat de explosieve opruimingsdienst meteen de auto checkte op eventuele bommen.

Volgensmij realiseren sommige zich hier, danwel in Nederland, niet hoeveel geluk het koningshuis heeft gehad. Er had maar een bom in de auto moeten zitten en er was een nog groter drama geweest.

Ik word een beetje moe van al die "als.." scenario's.. Als Prins Maurits een spion van marsmannetjes was had hij misschien maxima kunnen verkrachten.. :engel:

Vind het erg onverantwoord hoe hier met de beveiliging is omgesprongen. Dit had nooit mogen gebeuren. Niemand verwacht dit, maar dan moet je dit soort scenario's nog wel inplannen. Heb de beelden vaak te zien en vind het erg kwalijk hoe sloom de politie agenten, danwel de beveiligers van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). Mijn conclusie heb ik opgemaakt uit interviews, de persvoorlichting en beeldopnames. Hiervoor gebruik ik de volgende opname.

Sloom? Als ze sloom waren had er nu een agent met z'n fiets onder die auto gelegen..

Dranghekken: Bij de verschillende wegen waren hekken geplaatst om te voorkomen dat er iemand met een voertuig verder zou kunnen rijden. Wat voor beveiliging daar stond is verder niet bekend. Wel is bekend dat de auto 2 van deze afsluitingen is doorgekomen door het hek te rammen. Daarnaast gaf iemand in een interview weer dat de hekken 'ruim' stonden, omdat er nogal een groot oppervlakte afgeschermd moest worden. Bij het eerste, danwel het tweede hek zou de auto al tot stilstand gedwongen moeten worden, met eventueel scherp geschut.

Je kunt de hele weg wel af gaan sluiten met tanks maar dat is gewoon te veel.. Normaal gesproken zijn dranghekken genoeg, als er dan eens een keer iemand doorkomt heeft dat niets te maken met het falen van de politie.. Overigens is schieten met scherp met zo'n mensenmassa nogal onverantwoord..

Communicatie: De auto reed door het eerste hek heen, op dat moment moeten alle bellen al gaan rinkelen en actie ondernomen worden. Men heeft de auto dan ook niet proberen tegen te houden.

Oh vandaar dat er een agent zwaargewond is, die heeft natuurlijk die auto proberen tegen te houden door er voor te springen!!

Permissie om te schieten: De politie, de beveiligers van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging hadden permissie om te schieten. Logisch dat men niet schiet tussen de mensen op grond niveau, maar bij hek 1, danwel 2 zou de auto al uitgeschakeld moeten worden. Als de situatie goed gepland zou zijn, zou je de auto zien moeten aankomen en de auto normaal tot stilstand moeten komen (stopteken), dat je niet gaat schieten als hij doorrijd, dat is logisch. Dan men niet actie onderneemt bij hek 2 is onbegrijpelijk. Er worden tientallen mensen de lucht ingeworpen en een poging op de banden zou het minimale moeten zijn. ;)

Je kijkt teveel tv.

Actie = reactie: De politie en de beveiligers hebben zeer sloom gereageerd. Te bedenken is dat men de situatie moet inschatten en dat men zelf ook schrikt, wel schrok ik van het volgende. De video, doorspoelen naar 0:10. De politieagent in beeld reageert totaal niet op de situatie en het lijkt wel alsof hij in shock is. De eerste aanwezigen zijn de fotograven (vreemd) gevolgd door de politie op de fiets. Beveiligers zijn nergens te bekennen en komen evenlater pas in Hollywood style (in pak erg overdreven met je hand op je wapen) aanrennen. Na 13 seconden zijn deze pas ter plaatsen en in plaats de verdachte te controleren houden ze de pers op afstand. Dat mag je van mij aan de politie overlaten. :7

Jij moet daar toch alles van weten, hollywood style..

Scherpschutters: Overal op het dak liggen scherpschutters, een beetje scherpschutter zou de auto uit kunnen schakelen. Daar zijn ze immers voor getraind. Eventueel schieten ze niet omdat er publiek bij was, maar daar zijn ze voor getraind. Ze liggen daar niet voor niks. Nu zijn er 4 doden, 6 zwaar gewonden en 5 lichtgewonden omdat niemand actie ondernam. Naar mijn mening zouden die scherpschutters gewoon mogen schieten, zolang er maar geen massa om de auto heen loopt. (mogelijkheid voor/na hek 2 zou prima zijn)

Je kijkt teveel tv, zelfs als er scherpschutters liggen overal is het onmogelijk een man dood te schieten die zich in een rijdende auto bevind..

Delen op andere websites

Overigens bullshit dat scherpschutters de benzinetank raken. Hun zijn ook op bewegende voertuig getraind, van een afstand is het overzicht beter en kan er makkelijker geschoten worden. Je hoeft ook geen headshot te maken, 1 á 2 banden kapot schieten is al voldoende. En daarna even hardhandig degene overmeesteren, want hoe rustig dit ging.. dat kan echt niet. Van mij mogen er koppen gaan rollen.

aanslaghoofdgroot02.jpg

Heerlijk rustig, alleen moet je het natuurlijk wel in de gaten hebben, of is dat niet van belang Grove St.?

Delen op andere websites

Als je op de banden gaat schieten gaat de auto waarschijnlijk in een slip raken en komt ie alsnog in de menigte terecht. aangezien de auto zich tussen de mensen bevond aan beide kanten.

Delen op andere websites

En die sluipschutters zijn er ook op getraind wanneer ze wel en niet moeten schieten en wat de consequenties zijn wanneer ze wel schieten. Een auto remt niet uit zichzelf, of de rem pedalen moeten ingedrukt worden of hij moet door iets tot stilstand worden gebracht.

Schieten had het onmogelijk minder erg gemaakt.

Schiet je hem neer dan rolt de auto door, hetzelfde geld voor banden lek schieten en er was ook nog de mogelijkheid dat je de benzinetank raakte waardoor alles nog erger zou worden.

Gellukkig stond dat beeld daar, anders waren er tig meer slachtoffers gevallen.

En dat verhaal over dat het nog geluk was dat er geen bom in die auto zat is ook bullshit. Wanneer je jezelf vanuit het publiek opblaast zal dat waarschijnlijk ook wel zo zijn effecten op de mensen in de bus hebben aangezien daar Überhaupt niet eens een dak op zat.

Bewerkt: door -->nick<--
Delen op andere websites

Als je op de banden gaat schieten gaat de auto waarschijnlijk in een slip raken en komt ie alsnog in de menigte terecht. aangezien de auto zich tussen de mensen bevond aan beide kanten.

Ja, laten we vooral oordelen op wat we gezien hebben en dan uitstellen dat op de banden schieten geen goed idee zou zijn. Laat ik het duidelijker zeggen; de koningin kon vandaag de dood hebben gevonden. Ze is in leven gehouden door de mensen die nu zwaargewond danwel dood zijn. Een poging om de auto te stoppen zou dan niet misstaan hebben. Maargoed jullie hebben blijkbaar liever een 'menselijk schild', ies goedkopeur! :clown:

Rustig is niet altijd goed. Gecontroleerd is perfect, maar je moet wel snel handelen. Ik neem aan dat je wel de moeite hebt genomen om de beelden te zien? 0:10, agent die niks doet, dat kan dus echt niet. Voor hetzelfde geld had hij hem in zijn achteruit gezet en even wat kogels afgevuurd. Het is niet gebeurd, maar het had kunnen gebeuren. ;)

Ieder zijn visie op veiligheid, ik intresseer me er voor en zie vaak hoe dit soort dingen mis gaan. :{

Delen op andere websites

Jammer dat ''de kogel'' niet als straf bestaat... :(

Ja inderdaad ik heb er geen worden voor.

Die halve zool zal vast na een jaartje of 10 wel weer op straat rond huppelen alsof er niks gebeurd is.

Delen op andere websites

Verschrikkelijk wat er gebeurt is ! De oma en opa van een vriend van mij stonden er zowat boven op. Hierbij mijn medeleven met de slachtoffers en de familie en vrienden van de doden.

Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...