GolfG60 Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 Hmm ok, we zullen zien Vandaag ook mijn PS3 uit een gehaald, ook voor regulier onderhoud Helemaal stofvrij gemaakt zoverre dat ging, en ben tevreden Natuurlijk een paar pics geschoten: Filmpje om te checken of de bluray speler het nog deed, omdat ik de ribbon cable niet goed erin kreeg, blijkbaar wel dus Reageren
Velaro Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 (bewerkt) Hmm ok, we zullen zien Filmpje om te checken of de bluray speler het nog deed, omdat ik de ribbon cable niet goed erin kreeg, blijkbaar wel dus Dat heb ik ook eens moeten doen, maar dan om mijn Bioshock-disc eruit te halen nadat hij de YLOD kreeg. Moest toen de Blu-Ray lezer uit elkaar halen. Zijn er btw nog manieren om hem aan de praat proberen te krijgen? Ik las dat het met een heatgun zou gaan. Met een haardroger + trui eromheen ging het in ieder geval niet. Nu staat hij hier stof te happen, heb wel al een Slim in de plaats. Bewerkt: 11 augustus 2011 door Velaro Reageren
Sentasi Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 Vandaag ook mijn PS3 uit een gehaald, ook voor regulier onderhoud Helemaal stofvrij gemaakt zoverre dat ging, en ben tevreden Moet ik ook eens doen, durf het alleen niet aan.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 (bewerkt) Dat heb ik ook eens moeten doen, maar dan om mijn Bioshock-disc eruit te halen nadat hij de YLOD kreeg. Moest toen de Blu-Ray lezer uit elkaar halen. Zijn er btw nog manieren om hem aan de praat proberen te krijgen? Ik las dat het met een heatgun zou gaan. Met een haardroger + trui eromheen ging het in ieder geval niet. Nu staat hij hier stof te happen, heb wel al een Slim in de plaats. Laat hem reballen, de oplossing Kost wat, maar is goedkoper dan een andere PS3 kopen, zag ze toen hun service op MP staan voor dacht ik 70 euro. Wat ze doen, is de CPU/GPU los solderen, alle lood eraf, en dan zetten ze er nieuwe loodballetjes op de plek(gebeurd met een machine). En dan bakken ze het weer samen, en heb je dus nieuwe verbindingen, en geven 6 maanden garantie op hun werk. Die oplossingen die thuis zijn te doen zijn vaak tijdelijk of de schade moet eerder beperkt zijn. Maar heb heel wat X360jes kapot zien gaan na de huis-tuin-keuken oplossingen, waarvan 1 van mij en 2 van mijn oom. Moet ik ook eens doen, durf het alleen niet aan.. Is best makkelijk, maar je moet natuurlijk niks vergeten Ik kan me alles namelijk nog herinneren(en heb een geheugen van een zeef ), maar ik heb een 40GB dus kan zijn dat je een andere versie hebt en dus anders zit. Handige aan Sony, ze waarschuwen je, maak je hem open, dan is je eventuele garantie pleiten. Maar kies je ervoor om hem toch open te maken, dan verwijzen ze je welke schroeven je moet los draaien en welke niet. Het is heel makkelijk, maar je moet niks forceren en goed herinneren wat waar moet en welke schroeven waar moeten. Soort van How To: Aan de hardeschijfkant sticker los peuteren, gaat altijd stuk dus doe geen moeite. Dan dat irritant rubbertje los peuteren, dan torx schroef los draaien, en dan kun je de plaat naar de onderkant schuiven en kun je hem eraf tillen. Ik kwam erachter dat de plaat doorzichting was, best wel grappig eigenlijk Eventueel haal je de hardeschijf eruit, klepje weg, kruiskop los, hdd eruit, klepje eruit laten. Dan heb je nog 7(?) schroeven in de bovenkant, kruiskop, draai je allemaal los, en dan wip je hem aan de achterkant omhoog en trek je hem naar achter(clipjes zitten voor) dan heb je de bovenkant eraf. Er zit een korte schroef bij, die hoort in het gaatje waar de S bij staat, als de touchpad je richting zit, rechtsboven. Dan kun je de bluray speler eraf pakken, onderkant ribbon kabel los halen en de stekker voorop de moederbord, door de zwarte klip op de aansluiting omhoog te klappen met een kleine schroevendraaier(kan ook aan de moederbord kant). Dan haal je de voeding eraf, 5 of 6 schroeven, herkenbaar aan de kleine spoed/veel wikkelingen op de schroefjes. Achterkant stekker eruit, voorkant gaat er ook een 5tal aan kabels naar een stekker richting moederbord, naast de stekker van de blu ray speler, die moet er ook uit. Rechts van de voeding zit een plakker met een dun zwart kabeltje, die effe eraf trekken. En dan kun je de voeding loshalen, deze zit wat vast omdat aan de onderkant ook twee dikke pinnen erin gaan. Dan heb je de voeding in je handen. Dan haal je beide chips eraf, eentje zit voor, een grote chip, en een achter, zijn aan elkaar verbonden door dat kabeltje wat je bij de voeding loshaalt met dat plakkertje. In totaal 3 schroeven. En haal je de massa kabel los, schroefje los, massa ring eraf pakken en schroef er weer in, zo verlies je de ringetjes niet, heb ik ook gedaan met de kleine chip dat er rechts van zit. En dan alle moederbord schroeven los, zijn er ook 8 ofzo, zijn hetzelfde als de schroeven van de voeding, alleen met grotere spoed/minder wikkelingen. En dan eventueel op de kop leggen en de onderkant eraf pakken, en voila, daar is je moederbord, zit verpakt in een metale omhulsel. Onderkant zit een grote fan, die drie schroeven los, en dan kun je de koelblokken goed schoonmaken en de fan zelf, en de plastieken behuizing zelf. Daarnaast, voor de zekerheid, dit klopt zeker voor 90%, maar ik ben niet aansprakelijk als het anders zit of als je het sloopt he Maar eigenlijk kan het niet misgaan tenzij je rambo gaat spelen of de verkeerde dingen gebruikt/doet. Wat je niet moet vergeten: Fan stekker Blu-ray stekker+ribbon kabel Voeding stekkers, 1x stroomkabel = achterkant voeding, 1x richting moederbord, 1x aarde kabel aan moederbord behuizing Ribbon kabel voorkant chip, samen met de dunne kabel(bij mij kon ik deze loshalen) richting kleine chip achterkant Pic waar alle shit bovenop zit plus kabels: Als je hulp nodig hebt, of vragen, kun je ze gerust stellen Bewerkt: 11 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
Sentasi Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 Paint skillz ftw. Maar wel mooi, heb je toch een beetje voorkennis. Mss dat ik het dit weekend maar is doe. Na bijna 4 jaar zal er wel een aardige verzameling stof in zitten. Alleen al afgaand op de fan die het laatste jaar steeds eerder en harder aanslaat weet ik dat het zo moet zijn. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 (bewerkt) Paint skillz ftw. Maar wel mooi, heb je toch een beetje voorkennis. Mss dat ik het dit weekend maar is doe. Na bijna 4 jaar zal er wel een aardige verzameling stof in zitten. Alleen al afgaand op de fan die het laatste jaar steeds eerder en harder aanslaat weet ik dat het zo moet zijn. Ik wou al een waarschuwing erbij zetten voor mijn über paint skills Maar het geeft je idd een beeld van hoe het er onder de kap eruit ziet, en op youtube vond ik voornamelijk hoe ze enkel de bovenkap eraf haalde. Dus uiteindelijk verstand op nul en gaan, maarja, als ik auto's uit een kan halen en weer toe bouwen, dan moet dit geen probleem zijn Hier nog een foto van de onderkant van de moederbord: Zoals je ziet, maar een stekker en 3 schroefjes voor de fan, van daaruit kun je alles uitblazen Mijne maakte ook al een redelijke herrie, maar ik ben wel wat gewend, flinke pc ftw Uit mijn videokaart kwam een compleet brei werk uit Ohja, beide chips hoeven er eigenlijk niet af, maar ik heb dat wel gedaan, want voor zelfde geldt flikkert mij de voeding, op die chip, en denk niet dat die makkelijk te krijgen zijn Bewerkt: 11 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
PowerPats Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 Dus psn is nu offline als ik het goed begrijp ? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 Dus psn is nu offline als ik het goed begrijp ? Nee, enkel de Store Althans, zo is het bij mij. Reageren
PowerPats Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 ok nice kan ik misschien nog wat MAG doen. Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 Mijn PS3 zit nu in Amerika waar die een reperatie onder gaat best wel dom dat je geen nieuwe terug krijgt ik had namelijk nog de garantie. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2011 (bewerkt) ok nice kan ik misschien nog wat MAG doen. Waarschijnlijk wel, over zo'n 2,5 uur zouden ze klaar moeten zijn(7pm Pacific time, atm 4:34). Mijn PS3 zit nu in Amerika waar die een reperatie onder gaat best wel dom dat je geen nieuwe terug krijgt ik had namelijk nog de garantie. Tja, nieuwe terug krijgen kost voor Sony veel te veel, en wat willen ze doen met de kapotte consoles die ze terug krijgen? Juist, dit is de goedkoopste en makkelijkste manier voor hun, en een kant heb ik liever een reparatie dan een andere terug. Wil graag mijn eigen PS3 en niet van bv. iemand die boven heeft gerookt en die PS3 erna stinkt. Bewerkt: 11 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
Visser23 Geplaatst: 12 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2011 Wil graag mijn eigen PS3 en niet van bv. iemand die boven heeft gerookt en die PS3 erna stinkt. Denk je nu serieus dat ze daar geen rekening mee houden? Een nieuwe is een nieuwe, dus geen PlayStation die stinkt naar rook. Reageren
Velaro Geplaatst: 12 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2011 (bewerkt) Wil graag mijn eigen PS3 en niet van bv. iemand die boven heeft gerookt en die PS3 erna stinkt. Denk je nu serieus dat ze daar geen rekening mee houden? Een nieuwe is een nieuwe, dus geen PlayStation die stinkt naar rook. Bij het 60GB-model sturen ze naar mijn weten in de plaats voor jouw kapotte PS3 een gereviseerde console van iemand anders terug voor €150. Bewerkt: 12 augustus 2011 door Velaro Reageren
GolfG60 Geplaatst: 12 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2011 (bewerkt) Denk je nu serieus dat ze daar geen rekening mee houden? Een nieuwe is een nieuwe, dus geen PlayStation die stinkt naar rook. Bij Microsoft hebben ze zo'n snelle service omdat je een andere opgelapte Xbox 360 terug krijgt gestuurd, ik kan me nog een nieuwsbericht herinneren waarbij iemand klaagde dat zijn terug gestuurde X360 naar sigaretten rook stonk en laterna kwam ie erachter dat die X360 van een roker afkwam. Maarja, M$ heeft wel wat meer verhalen over hun service, zoals de X360 die iemand opstuurde, was gesigneerd door oa. Bill Gates, en hij een brief erbij gestuurd dat hij die X360 terug wou omdat het een speciale was, en de klootzak van de service had alle handtekeningen eraf gepoetst Daarnaast, als ik mij goed herinner, lapt Sony je PS3 op en stuurt ie je dan terug, dus je krijgt je eigen PS3 terug. Dus daar is de kans al een stuk minder omdat niet iedere PS3 te maken is, maar ik zou in zo'n geval gewoon mijn PS3, niet die van een ander. En roken is daarvoor een mooi onderwerp, en als ik zo'n PS3 zou krijgen, het me erg zou storen aangezien mijn PS3 veel aanstaat en ik niet rook. @ Velaro, voor de 60GB wel, maar de rest niet dacht ik. Erg naaiend vind ik zelf, omdat de 60GB eigenlijk veel uitgebreider is dan de rest en de prijskaartje toen ook 2x zo hoog lag. Het is goedkoper om hem te laten reballen Bewerkt: 12 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
PowerPats Geplaatst: 13 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2011 zelfs als het naar rook stinkt dan maak je het toch gewoon schoon. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.