Mania-92 Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 -------------------------David Reeves: 'Marktaandeel is niet belangrijk' Nieuws | 5 juni 2006 - Volgens David Reeves, de algemeen directeur van Sony Computer Entertainment Europe, is het vergrootte van het marktaandeel niet erg van belang. Met de PlayStation 3 wil Sony in de eerste plaats de game-industie laten groeien. Het is volgens Reeves niet belangrijk hoe groot het marktaandeel van het bedrijf precies is. "The name of the game is not market share, it’s how fast we can grow the industry – our ambition is to grow 15 per cent a year on hardware and software if we can. We want to try and double digital entertainment in the next five to six years. Whether we have 40, 50, or 60 percent market share is not that important.” Ook meldde Reeves dat de tilt-functie in de PlayStation 3 controller geen ‘last-minute-thing’ was. Volgens de algemeen directeur had Sony het idee al twee en een half jaar in gedachten en was het een bewuste keuze om het pas tijdens de afgelopen E3 bekend te maken. “We’ve had a positive reaction to the controller and obviously some people have asked if it's a last minute thing. It’s not - it’s been planned for around two and a half years. If you have a device that includes 50 or 55 patents, you can’t reveal it, as someone will try to file a patent to stop it. We have already had some positive feedback on it from publishers.” Bron: InsideGamer ------------------------- Buiten dat hij nu weer een andere medewerker van Sony tegenspreekt. (Zijn we ondertussen wel gewend, dus dat maakt niks uit ) Hij gebruikt dezelfde woorden als Nintendo eerder gebruikte, ''we willen de game-industrie laten groeien''. Doe je goed Sony! En dan zal fanboy Mania zich er ook nog even mee bemoeien. Een medewerker heeft niks te zeggen iemand als reeves wel. En @ alle fanboys, just be yourself, a f*cking good fanboy. Reageren
SamShine Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 En waar versta je me nu weer niet, volgens mij tip ik hier heel verstaanbaar. Je 'tipt' helemaal niet 'verstaanbaar', ik begrijp er vaak niet veel van! @Mania, Fanboy zijn is oké, maar onderbouw je mening goed! (en met FEITEN!!) Reageren
Mania-92 Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 En waar versta je me nu weer niet, volgens mij tip ik hier heel verstaanbaar. Je 'tipt' helemaal niet 'verstaanbaar', ik begrijp er vaak niet veel van! @Mania, Fanboy zijn is oké, maar onderbouw je mening goed! (en met FEITEN!!) Wat zeg ik in mijn post dat ik zou moeten onderbouwen met argumenten? Reageren
meetlat Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 Waar tip ik dan onverstaanbaar dan zal ik 't van antwerps naar abn vertalen,... enneuhm @ alle fanboys, just be yourself, a f*cking good fanboy. wat bedoel je daar nu mee :s fanboy zijn is niets mis mee,... Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 Ik vind het toch wel triest als je er zelf blij mee bent om een fanboy te zijn. Reageren
Jowx Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 (bewerkt) Fan van iets zijn is niks mis mee, een fanboy is iemand die fan van iets is en dat een beetje heel erg overdrijft. Bijvoorbeeld met slechte argumenten iets negatiefs over het geen waar je fan van bent weg spreken. Fanboys zijn irritant, net als heel deze discussie die maar door blijft gaan.. *zucht* ------------------------- Sony bundelt PS3 met PS2 Gerucht | 6 juni 2006 - Verrassend nieuws in het meest recente Japanse Ultra One-magazine. In de editie van Juli meldt het maandblad dat Sony de backwards compatibility op de Playstation 3 niet door speciale software zal realiseren, maar door fysieke hardware. Het blad zegt dat de PS3-hardware in zijn huidige vorm een Playstation 2-chipset bevat. Dit houdt waarschijnlijk in dat de PS3 extra hardware bevat die ook in het kleine model van de PS2 zit. Een mini-PS2 in je PS3 dus. Maar extra hardware duwt de kosten natuurlijk ook omhoog. Het maandblad voegt daar aan toe dat Sony de PS2-chipsets uit de toekomstige PS3’s zal halen zodra er goede emulatie software is ontwikkeld om Playstation- en PS2-games alsnog soepel te spelen op je PS3. Sony heeft herhaaldelijk gemeld dat PS2-games op de PS3 zouden afspelen door middel van emulatie software, waardoor menigeen geloofde dat het bedrijf een krachtige emulator had ontwikkeld. Dit zou een erg indrukwekkende prestatie zijn, gezien het feit dat de PS2 destijds een combinatie van hardware en software nodig had om Playstation games af te spelen. Als het verslag van Ultra One magazine waar is, dan mogen we twijfelen aan de grafische update van PS2-games op de PS3. Playstation-games zagen er beter uit op de PS2, dankzij speciale software die op de PS2-hardware liep. Aan de andere kant weten we zo wel zeker dat elk PS2-spel te spelen is op de PS3. Enkele andere punten in het artikel gingen onder andere over de prijs van de Playstation 3. Izumi Kawanishi, hoofd van Sony's Software Platform Development Division, zegt dat er een verschil tussen de PS2 en de PS3 bij de launch is, namelijk dat de PS3 “nothing more than just the basic system” is. Sony overweegt om modellen met grotere harde schijven en opgeschroefde netwerk-opties te produceren in de toekomst. Er zal niet alle hardware worden geupgrade, zodat elk spel op elke Playstation 3 te spelen is. De PS3 komt, naast een harde schijf, met een "large amount of flash memory," geeft het maandblad aan. Hierop zal het operating system draaien. Op het artikel afgaande, ziet het er naar uit dat de harde schijf volledig gebruikt zal worden voor multimedia content, er zullen geen systeem-opties op te vinden zijn. Gebruikers kunnen de harde schijf ook verwisselen natuurlijk met elke harde schijf die in de computer-speciaal zaak te koop is. Ook geeft het maandblad nog een indicatie van de uiteindelijke prijs voor een high-end PS3-model. Sony heeft de prijs in Japan officieel nog op ‘open’ staan, wat inhoudt dat retailers zelf de prijs nog bepalen, maar Ultro One zegt dat de prijs “naar verwacht” 73,000 yen gaat bedragen. Wiens verwachtingen dat zijn is niet echt duidelijk, dat staat niet in het artikel. Zelf wachten we nog even op het hoge woord van Sony. Bron: InsideGamer -------------------------- Bewerkt: 6 juni 2006 door Jowx Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 (bewerkt) weer dureder echt nit leuk maar eeh..zou iemand me een swat info willen vertellen over die proceror van de ps3? Bewerkt: 6 juni 2006 door hydra-hunter-cheata Reageren
Mania-92 Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 weer dureder echt nit leuk maar eeh..zou iemand me een swat info willen vertellen over die proceror van de ps3? Hij wordt echt niet duurder hoor. De cell-processor bevat 9 cores oftewel 9 kernen, hij draait op 3,2 Ghz blabla allemaal technische zooi. Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 good good thanx voor de info maar amaai die prijs Reageren
meetlat Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 73,000 yen = 649.81315 U.S. dollars dat ff voor de duidelijkheid, maar als ze dan die ps2 eruithalen, wordt de ps3 dan normaal niet goedkoper ipv 49$ duurder :s trouwens ksnap 't nieuws niet, is het goed of slecht ? Reageren
Jowx Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 trouwens ksnap 't nieuws niet, is het goed of slecht ? Ik vind het slecht nieuws, ze hadden een emulator beloofd en ze kunnen die belofte niet of niet op tijd waarmaken, met een emulator zou je een GFX boost hebben voor je PS2 spellen. Met een stukje ingebouwde hardware heb je dit niet. Ik weet 100% zeker dat Mania-92 het hier niet mee eens is, dus of het goed of slecht is moet je zelf weten. Reageren
SamShine Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 Als ze hem nog duurder maken kan ik nog langer gaan wachten op een prijsverlaging! A.U.B Sony, laat hem gewoon €500,- en €600,- Reageren
Argon Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Hoe dichter we bij de realease komen hoe zekerder ik ervan word dat het een grote flop gaat worden. Ik ben er zeker van dat Sony teleurgesteld zal zijn met de verkoopscijfers. ze maken hun console wel goed, maar hij gaat TE duur zijn en ze komen niet al hun belofte na (wat de gemidelde gamer niet echt leuk vind denk ik). Reageren
meetlat Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Denk is na, als jij de baas van sony was, en het kost je 1000€ om één ps3 te maken, en je verkoopt 'm voor 500€ à 600€ mag jij al blij zijn dat 't geen 1000€ is. Nou als hij door die hardware van de ps2 maar niet duurder wordt.... Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 helemaal met je eens ! het is zwaarder dan een pc en een pc kost 1000 ero dus.... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.