Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

Games porten naar de PS3 wordt moeilijk, aldus Microsoft.

Een programmeur van Microsoft, Matt Lee, zei dat X-Box 360 Games lastig over te zetten zullen zijn naar de Playstation 3, de console van hun concurrent.

Volgens hem is de techniek minder flexibel als die van de X-Box 360. Ook vermeldde hij dat de PS3 minder goed kan omgaan met zijn processorkracht als de X-Box 360. Na deze dingen, zei hij ook nog eens dat het grafisch geheugen van de X-Box 360 makkelijker te programmeren is dan dat van de Playstation 3.

Microsoft:

"Nooit zal je een Playstation 3 Game zien die op grafisch vlak meer dan 256MB gebruiken zal. De X-Box 360 heeft 512MB, waardoor deze taken makkelijker te verdelen zullen zijn"

Kan dit betekenen dat er steeds meer exclusieve games zullen verschijnen, waardoor je zal moeten kiezen ?

Bron: FutureGaming.nl

Wat weet microsoft nou van de PS3. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Alles wat ze erover hebben gelezen/gehoord ;)

Het is toch logisch dat die twee apparaten totaal verschillend zijn! Maar Microsoft moet zich meer richten op hun eigen console en minder op de andere!

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is het grote kans dit dit gewoon een zet is van microsoft om de PS3 nogwat aan populatiteit te doen afnemen. Want waarom zouden ze het zeggen, de programeurs zullen dat zelf wel ontdeken etc. de gamers snappen daar toch weinig van het is gewoon om de PS3 zwart te maken dus. (volgens mij)

Wat is je bron trouwens (die waar futuregaming het artikel vandaan heeft) want is die wel betrouwbaar?

Bewerkt: door Argon
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, en Sony moet zich eens wat meer op gamen richten. Ze maken dezelfde fout als bij de PlayStationPortable. Daar hebben ze zich helemaal niet op gamen gericht, alleen maar op extra's zoals films bekijken, muziek, foto's bekijken en weet ik veel wat je er nog meer mee kon.

Wat heb je eraan ? Foto's bekijken en muziek beluisteren kan je op de PC, en films bekijken doe je toch op de TV, en niet op zo'n klein schermpje. Oké, misschien om mee op reis te gaan, maar dan kan je evengoed een Portable DVD-Speler kopen. Zo kan ik nog wel door gaan.

En met de Playstation 3 maken ze preciés de zelfde fout. Ze steken er vanalles en nog wat bij. Ze hebben zelfs plannen dat je hem zelf kan samenstellen. Met harde schuif is het handig, maar de rest ?

Ook hebben ze plannen om nieuwe dingetjes voor de PS3 te maken in de toekomst. Wat zal dat dan wel niet worden ? Achja, Sony moet het weten.

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, en Sony moet zich eens wat meer op gamen richten. Ze maken dezelfde fout als bij de PlayStationPortable. Daar hebben ze zich helemaal niet op gamen gericht, alleen maar op extra's zoals films bekijken, muziek, foto's bekijken en weet ik veel wat je er nog meer mee kon.

Wat heb je eraan ? Foto's bekijken en muziek beluisteren kan je op de PC, en films bekijken doe je toch op de TV, en niet op zo'n klein schermpje. Oké, misschien om mee op reis te gaan, maar dan kan je evengoed een Portable DVD-Speler kopen. Zo kan ik nog wel door gaan.

En met de Playstation 3 maken ze preciés de zelfde fout. Ze steken er vanalles en nog wat bij. Ze hebben zelfs plannen dat je hem zelf kan samenstellen. Met harde schuif is het handig, maar de rest ?

Ook hebben ze plannen om nieuwe dingetjes voor de PS3 te maken in de toekomst. Wat zal dat dan wel niet worden ? Achja, Sony moet het weten.

OMG het is toch handig als je zelf kunt samenstellen? :t

1. Het bespaart evt kosten.

2. Als je het nog beter wilt kan dat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat is handig, maar waarom nodig ? Als je dan voor minder dan het maximum geheugen kiest dan kan je bepaalde games niet spelen, en dan moet er op elke game, zoals bij PC-Games specs staan. Zou dat niet een beetje overdreven zijn ?

Hoezo beter ? Er is een maximum, of wat wil je erin gaan steken ? Een processor van 5.8 Ghz ? Dat trouwens niet eens bestaat.

Bij de PSP kon je wél veel kosten besparen, als ze zich alleen op gamen gericht hadden. Volgens mij was je dan maar 200€ kwijt, ipv 250€.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat is handig, maar waarom nodig ? Als je dan voor minder dan het maximum geheugen kiest dan kan je bepaalde games niet spelen, en dan moet er op elke game, zoals bij PC-Games specs staan. Zou dat niet een beetje overdreven zijn ?

Hoezo beter ? Er is een maximum, of wat wil je erin gaan steken ? Een processor van 5.8 Ghz ? Dat trouwens niet eens bestaat.

Bij de PSP kon je wél veel kosten besparen, als ze zich alleen op gamen gericht hadden. Volgens mij was je dan maar 200€ kwijt, ipv 250€.

In de loop van de tijd komen er betere processors, meer geheugen etc.

En waarom is specs op een hoesje zetten overdreven? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen, dat is gewoon microsoft zever, games gaan snel naar xbox360 omdat 't gwwn een pc is, en bij ps3 vergeet die lu* der bij te zeggen dat die 8processors vooral ni veel zullen helpen met dat video gedoe, 8processors, waarom dan nog extra video memory :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen, dat is gewoon microsoft zever, games gaan snel naar xbox360 omdat 't gwwn een pc is, en bij ps3 vergeet die lu* der bij te zeggen dat die 8processors vooral ni veel zullen helpen met dat video gedoe, 8processors, waarom dan nog extra video memory :puh:

Je vergeet wel dat er van de 8 'kernen' nog niet eens de helft gebruikt wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, en Sony moet zich eens wat meer op gamen richten. Ze maken dezelfde fout als bij de PlayStationPortable. Daar hebben ze zich helemaal niet op gamen gericht, alleen maar op extra's zoals films bekijken, muziek, foto's bekijken en weet ik veel wat je er nog meer mee kon.

Wat heb je eraan ? Foto's bekijken en muziek beluisteren kan je op de PC, en films bekijken doe je toch op de TV, en niet op zo'n klein schermpje. Oké, misschien om mee op reis te gaan, maar dan kan je evengoed een Portable DVD-Speler kopen. Zo kan ik nog wel door gaan.

En met de Playstation 3 maken ze preciés de zelfde fout. Ze steken er vanalles en nog wat bij. Ze hebben zelfs plannen dat je hem zelf kan samenstellen. Met harde schuif is het handig, maar de rest ?

Ook hebben ze plannen om nieuwe dingetjes voor de PS3 te maken in de toekomst. Wat zal dat dan wel niet worden ? Achja, Sony moet het weten.

OMG het is toch handig als je zelf kunt samenstellen? :t

1. Het bespaart evt kosten.

2. Als je het nog beter wilt kan dat.

Het is vast heel handig (kuchkuch) maar dan wordt het gewoon een PC in plaats van een console. Het gemak van een console is juist dat je alle games kunt spelen zonder dat je op specs of andere zooi hoeft te letten. Sony wil dus dat dat wel zo gaat met de PS3.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, en Sony moet zich eens wat meer op gamen richten. Ze maken dezelfde fout als bij de PlayStationPortable. Daar hebben ze zich helemaal niet op gamen gericht, alleen maar op extra's zoals films bekijken, muziek, foto's bekijken en weet ik veel wat je er nog meer mee kon.

Wat heb je eraan ? Foto's bekijken en muziek beluisteren kan je op de PC, en films bekijken doe je toch op de TV, en niet op zo'n klein schermpje. Oké, misschien om mee op reis te gaan, maar dan kan je evengoed een Portable DVD-Speler kopen. Zo kan ik nog wel door gaan.

En met de Playstation 3 maken ze preciés de zelfde fout. Ze steken er vanalles en nog wat bij. Ze hebben zelfs plannen dat je hem zelf kan samenstellen. Met harde schuif is het handig, maar de rest ?

Ook hebben ze plannen om nieuwe dingetjes voor de PS3 te maken in de toekomst. Wat zal dat dan wel niet worden ? Achja, Sony moet het weten.

OMG het is toch handig als je zelf kunt samenstellen? :t

1. Het bespaart evt kosten.

2. Als je het nog beter wilt kan dat.

Het is vast heel handig (kuchkuch) maar dan wordt het gewoon een PC in plaats van een console. Het gemak van een console is juist dat je alle games kunt spelen zonder dat je op specs of andere zooi hoeft te letten. Sony wil dus dat dat wel zo gaat met de PS3.

Volgens SONY zelf is de PS3 ook geen console. ;) Maar een multi-media apparaat wat niet alleen voor gaming gebruikt hoeft te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Immersion: 'Rumble-functie in PS3 is nog altijd mogelijk'

Nieuws | 20 juni 2006 - Immersion vertelt het opnieuw in het openbaar: wat hen betreft is het nog steeds mogelijk om een rumble-functie in de PlayStation 3 controller te bouwen. Eerder berichtte Sony dat dit niet mogelijk was in combinatie met de tilt-sensor in de controller. Deze uitspraak blijkt achteraf echter gesneden koek te zijn. (Dat zijn we onderhand wel gewend van Sony, dus zoveel makt het niet uit ^_^)

Immersion heeft het patent op deze technologie. Men heeft eerder een rechtzaak tegen Sony gewonnen omdat zij met de PlayStation 2 controller een inbreuk op dit patent maakten. Van toen tot heden zijn er al onderhandelingen tussen beide bedrijven om de PlayStation 3 controller de technologie ook mee te geven; helaas zonder resultaat.

Immersion blijkt achteraf alsnog de verliezer: wat betreft financiën is het immers Immersion die profiteert van de inbouw van hun technologie. Sony heeft in ieder geval nog niet gereageerd.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Dit bedoel ik dus met arrogantie bij Sony, als ze nou gewoon zeggen dat het niet kon door die rechtzaak ipv een verzonnen verhaaltje over de tilt-functie. Een keer wordt de waarheid toch wel bekend, en dat gebeurt nu dus..

Verder is het natuurlijk wel goed dat er misschien een tril-functie bij komt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst een rechtzaak aanspannen en sony laten betalen, en nu verwachten dat ze die rublefuncktion willen aanvragen voor in hun controller !, als ik sony was zouw ik dat bedrijf laten wegrotten...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...