Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

Sony wil de strijd aan gaan met Apple

Nieuws | 9 juni 2006 - In een interview met de Japanse website PC Impress Watch heeft Ken Kutaragi van Sony bekend gemaakt dat Sony met de PlayStation 3 zich meer gaat richten op de PC-achtige functionaliteit van de spelcomputer. Hiermee verwijst hij naar einde van "the Nintendo era".

"Our message is clear: hardware is our business. Rather than selling hardware at a loss and compensating with royalties, Sony plans to make the PS3 "a common platform, on which top programmers can realize their full potential."

Kutaragi doelt hierbij vooral op de enorme hoeveelheid mogelijkheden, die het op Linux-gebaseerde besturingssysteem met zich meebrengt.

Ook legde Kutaragi uit dat de prijs van de PlayStation 3 vooral bepaald wordt door het imago van het merk zelf. Hij lichtte dit toe met een voorbeeld.

"Steve Jobs could slap an Apple logo on the PS3 and sell them for $2,000 each. We couldn't do that. That's the difference between the PlayStation brand and a computer brand, like Apple."

Daarnaast meldde de directeur nog dat Apple dichter bij de visie van Sony ligt dan Microsoft. Hoewel Apple en Sony op dit moment niet echt concurrenten van elkaar zijn, ziet Kutaragi dit in de toekomst wellicht veranderen.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Sony maakt dezelfde fout als bij de PSP, ze gaan zich richten op dingen die niets met een gameconsole te maken hebben. Gamers willen spellen spelen op hun console, net zoals bij de PSP, je kan er filmpjes op kijken, muziek op afspelen, etc.. Oja, je kan er ook op gamen! Nu ze zich meer op games gaan richten met de PSP begint deze ook wat meer te verkopen.

Dat ze twee keer dezelfde fout lijken te gaan maken is toch wel erg dom.. :bonk::N:7

Link to comment
Delen op andere websites

Iets mis met muziek, foto en film er op kunnen zien, dat is tog mooi meegenomen...

Nee, opzich niks mis mee. Maar ze richten zich daardoor minder op gaming, en daar gaat het ten slotte om met een gameconsole. Zo is de PSP ook de mist in gegaan.. Een gamer wil games, de rest is overbodig.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Iets mis met muziek, foto en film er op kunnen zien, dat is tog mooi meegenomen...

Nee, opzich niks mis mee. Maar ze richten zich daardoor minder op gaming, en daar gaat het ten slotte om met een gameconsole. Zo is de PSP ook de mist in gegaan.. Een gamer wil games, de rest is overbodig.. :)

Ze hebben voor masterlijke specs gezorgd, wat nieuwe features dus ze kunnen ook wel wat andere shit toevoegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze hebben voor masterlijke specs gezorgd, wat nieuwe features dus ze kunnen ook wel wat andere shit toevoegen.

Andere ''shit'' inderdaad, onnodig de kosten omhoog jagen.

Een gameconsole wordt het meest gebruikt om te gamen, de overige crap is alleen maar geld- en tijd verspilling. In verhouding gebruik je dat bijna nooit (alleen in het begin een maandje, wat nieuw is is altijd leuk), het enige wat je veel op de PS3 doet is gamen. Dáár moet Sony zich op richten, niet op een wannabe pc uitstraling.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze hebben voor masterlijke specs gezorgd, wat nieuwe features dus ze kunnen ook wel wat andere shit toevoegen.

Andere ''shit'' inderdaad, onnodig de kosten omhoog jagen.

Een gameconsole wordt het meest gebruikt om te gamen, de overige crap is alleen maar geld- en tijd verspilling. In verhouding gebruik je dat bijna nooit (alleen in het begin een maandje, wat nieuw is is altijd leuk), het enige wat je veel op de PS3 doet is gamen. Dáár moet Sony zich op richten, niet op een wannabe pc uitstraling.

Noem mij eens een paar featurs waar je opzich niks mee doet dan?
Link to comment
Delen op andere websites

Ze hebben voor masterlijke specs gezorgd, wat nieuwe features dus ze kunnen ook wel wat andere shit toevoegen.

Andere ''shit'' inderdaad, onnodig de kosten omhoog jagen.

Een gameconsole wordt het meest gebruikt om te gamen, de overige crap is alleen maar geld- en tijd verspilling. In verhouding gebruik je dat bijna nooit (alleen in het begin een maandje, wat nieuw is is altijd leuk), het enige wat je veel op de PS3 doet is gamen. Dáár moet Sony zich op richten, niet op een wannabe pc uitstraling.

Noem mij eens een paar featurs waar je opzich niks mee doet dan?

Neem bijvoorbeeld de PS2, ik heb daar misschien 2 keer ni het begin een dvd'tje op bekeken. Voor de rest gebruik ik hem alleen voor games. Op de PSP willen gamers ook gamen, daarom is het UMD film concept geflopt.

Muziek luisteren doe ik niet op de PS3, foto's bekijken doe ik niet op de PS3, BD heb ik in het begin niet veel aan. Ik gebruik dat ding om te gamen, niet voor de rest van al die gimmicks die er omheen hangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga dan al maar zagen over de xbox ook hen, die doet ook foto muziek en film, en zo'n flop was dat nouw ook weer niet he.

Omdat ze zich veel meer op gaming richtte. (Xbox Live) Bovendien is die niet zo achterlijk hoog geprijsd.

Ik blijf erbij dat al die extra's tijd- en geldverspilling zijn, ik had liever minder betaald voor een PS3 die al die extra gimmicks er niet bij had dan wat ze er nu voor vragen.. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Same here, daarom duurt het ook zeker een jaar voordat ik een Ps3 koop.

Dat hebben ze met de Wii slim aangepakt die is expres niet HD Ready, omdat niemand meteen op stelle sprong een HD TV gaat kopen... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik blijf erbij dat al die extra's tijd- en geldverspilling zijn, ik had liever minder betaald voor een PS3 die al die extra gimmicks er niet bij had dan wat ze er nu voor vragen.. :cab:

_O_ Idem, hier ga ik mee accoord! Sony, maak twee versies: een van 400 euro zonder alle toeters en bellen, en een van 500 met alle toeters en bellen! Sony, listen to my words en mark them; met de eerder genoemde twee versies verkoopt de PS3 blauw aan!

Link to comment
Delen op andere websites

_O_ Idem, hier ga ik mee accoord! Sony, maak twee versies: een van 400 euro zonder alle toeters en bellen, en een van 500 met alle toeters en bellen! Sony, listen to my words en mark them; met de eerder genoemde twee versies verkoopt de PS3 blauw aan!

helemaal mee eens! en dat je dan later er nog een HD bij koopt ofzo :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...