Mania-92 Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Met hardware ipv software (een emulator in dit geval) is het veel stabieler. En trouwens de PS3 ondergaat nu zedelfde levensfase als de xbox een jaar terug en de xbox is ook een succes geworden. De eerste lading PS3 games vinden veel journalisten zelfs beter als de nieuwe 360 games. Reageren
meetlat Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Wouw waar gaan we dat schrijven, je bent 't met me eens maar jah dat is dan ook wel puur de waarheid he... Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Denk is na, als jij de baas van sony was, en het kost je 1000€ om één ps3 te maken, en je verkoopt 'm voor 500€ à 600€ mag jij al blij zijn dat 't geen 1000€ is.Nou als hij door die hardware van de ps2 maar niet duurder wordt.... Maar dan blijft het nog steeds veel. Denk je dat iedereen direct naar de winkel rent om hem te kopen, alleen omdat hij eigenlijk 1000 euro zou kosten en het dus een koopje is? Reageren
SummerBase Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 ... Maar dan blijft het nog steeds veel. Denk je dat iedereen direct naar de winkel rent om hem te kopen, alleen omdat hij eigenlijk 1000 euro zou kosten en het dus een koopje is? Natuurlijk is dit geen koopje, maar gamen kost nou eenmaal veel geld. Wie optimaal wil spelen moet betalen. Dit zal altijd zo wezen, maar het is gewoon belachelijk veel geld wat men er voor vraagt. Maar dat is een normale computer ook. 1000euro is tegenwoordig ook de standaard. Alles word duurder. De Ps2 was in het begin ook aardig duur, dus daarom wil ik iedereen aanraden even te wachten met kopen. Kan je een flinke som geld sparen. Wil je hem toch kopen bij de release ben je best dom bezig, want geld is geld. Maar de Fanboy's kunnen natuurlijk niet anders dus daar heb ik geen problemen mee. Reageren
Yohan Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Idd feit blijft, dat dit veel geld is... Een PC kost geen 1000euro hoor, ik heb in totaal ca. 400euro uitgegeven aan mijn PC. (redelijk goed ding) Het zijn de 3dkaarten die de PC's wel is zo achterlijk duur maken. SummerBase je hebt helemaal gelijk, je kan beter een paar maanden wachten en dan geld besparen dan teveel betalen... Reageren
Mania-92 Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Idd feit blijft, dat dit veel geld is...Een PC kost geen 1000euro hoor, ik heb in totaal ca. 400euro uitgegeven aan mijn PC. (redelijk goed ding) Het zijn de 3dkaarten die de PC's wel is zo achterlijk duur maken. SummerBase je hebt helemaal gelijk, je kan beter een paar maanden wachten en dan geld besparen dan teveel betalen... Het zijn de processor en de videokaart En na een paar maanden zal er nog geen prijsverlaging zijn. En ik vind het niet duur alleen de cell processor alleen is al onbetaalbaar. Reageren
meetlat Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Ik zeg tog niet dat 't een koopje is ik zeg dat we geluk hebben dat ze gwwn geen 1000€ vragen, En mijn pc was 1300€ 's wel pracht van een ding... Reageren
Jowx Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 PlayStation3 met alles er op voor $499? Howard Stringer heeft in een interview gezegd dat de PlayStation3, met alle toeters en bellen, "slechts" $499 zal gaan kosten. Dat is natuurlijk hele andere praat dan die $499 (cheap ass pack zonder HDMI blabla) of die $699 (inclusief alles) prijskaartjes. Het citaat van Howard Stringer vind je hieronder; ''$499, and look it's got more bells and whistles than a 747... That Cell processor is extraordinarily powerful and you have nine hours of high definition on the Blu-ray disks alone. The reason it's expensive [is that] instead of concentrating on just the games player, which would have been done in the past, PlayStation 3 is designed to go somewhere else, where it's the center of the living room... It's part of the new digital strategy to try and create a new software mentality in Tokyo because because it's quite clear that we've been an analog company migrating to digital with some difficulty.'' Vreemd natuurlijk, dat dit zo naar boven komt drijven. Is het een verspreking van Stringer? Of misschien verraadt hij nu een diep geheim plan van Sony om de PS3 opeens voor relatief weinig aan te bieden?! Bron: Ownage ------------------------- ------------------------- Japan wil de Wii Het Japanse tijdschrift Gemaga heeft onder haar lezers een grote poll gehouden over de next-generation consoles. Uiteraard lag het accent vooral op de Wii en PS3. Bijna de helft wil de Xbox 360 ronduit niet hebben. Opvallend was dat de algehele tendens lijkt te zijn dat Japan echt voor de Wii warm loopt en de PS3 maar een duur apparaat vindt (juist, geen console, een apparaat). Hieronder de uitslagen. 1. Welke van de next-gen consoles wil jij kopen? 65,09 %: Wii 19,53 %: PS3 13,61 %: Xbox 360 (incl. Import) 1,78 %: Geen 2. Wil je een Wii kopen? 57 %: Ja 33 %: Ik denk er nog over na. 10 %: Nee 3. Is de basis-PS3 van 62.790 Yen duur? 87,57 %: Dat is geen prijs voor een console. 10,06 %: Gezien de uitrusting valt het wel mee. 2,37 %: Hij is niet zo duur als ik bang voor was. 4. Als er bij de launch echte top-games beschikbaar zijn, koop je dan een PS3 ondanks de hoge prijs? 46,75 %: Nee 37,87 %: Ik moet er nog even over na denken. 15,38 %: Ja 5. Wil je een Xbox 360 kopen? 44,97 %: Nee 33,14 %: Misschien 17,75 %: Ik twijfel 4,14 %: Ja Bron: Ownage ------------------------- Reageren
Yohan Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Helaas slaat Sony de plank dus flink mis met de hoogste prijs... Reageren
Jowx Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 (bewerkt) ------------------------- Verbeterde versie PS3 in de toekomst Ken Kutaragi, president van Sony Computer Entertainment en daarmee baas van de PlayStation-franchise heeft om de tafel gezeten met het Japanse magazine PC Watch en heeft daar een aantal interessante zaken geroepen. De belangrijkste uitspraak van Kutaragi was dat er in de toekomst zo maar een PlayStation 3 op de markt zou kunnen worden gebracht die gebruik maakt van een verbeterde versie van de veel besproken Cell-chip en meer geheugen. Over hoelang na de originele launch dit zou kunnen plaats vinden is tot op heden onduidelijk. Bron: GameZ ------------------------- Goh, nog minder motivatie om bij de launch een PS3 aan te schaffen.. ------------------------- Final Fantasy XIII wordt motion sensitive We weten allemaal dat de PlayStation3 controller een soort motion sensitivity systeem in zich krijgt. Door de controller te kantelen, zullen er commando's naar de console worden gestuurd. Deze commando's (lees: data) zal worden geinterpreteerd als een bepaalde handeling binnen een game. Shinji Hashimoto van Square Enix was in gesprek met de mensen van EGM toen hij vertelde dat Square Enix bezig is om de motion sensitivity in Final Fantasy XIII te verwerken. Tevens liet de beste man vallen dat het battlesysteem van FFXIII aanzienlijk sneller zal zijn dan bij FFXII. EGM: Will the FFXIII PS3 games use the PS3's motion-sensing controller functionality? TN: Yeah, we already have some ideas about how to use it. Bron: Ownage ------------------------- Een van de spellen waar ik naar uit kijk.. ------------------------- Hirai: 'Geen zorgen om XBOX 360 voorsprong' PlayStation topman Kazuo Hirai had een interview met gameblad Electronic Gaming Monthly (EGM). Naast de gebruikelijke PR-prietpraat, had de goede man ook nog wel interessante dingen te vertellen over de PS3, de Blu-Ray en de controller. Een aantal highlights: EGM: Er waren nauwelijks E3 games die gebruik maakten van de motion sensor. Is dit een snel opgeplakte feature? KH: Compleet het tegenovergestelde. We wilden het zolang mogelijk verborgen houden. Veel mensen vroegen me af dit iets was dat we in de laatste week [voor de E3] even bedacht hadden. Het antwoord luidt: "neen". Dit is iets waar [Ken] Kutaragi lang en goed over nagedacht heeft, en volgt eigenlijk een logisch evolutieproces, dat begon met de controller van de PS1. EGM: Vorig jaar lieten jullie een ton aan prachtig videomateriaal zien van PS3 gameplay. Heb je de indruk dat sommige mensen teleurgesteld zijn, omdat wat jullie op deze E3 toonden niet lijkt op wat we vorig jaar zagen? KH: Ik kreeg precies dezelfde vraag met de PS2. Toen waren de mensen ook teleurgesteld over hetgeen ze op de beursvloer zagen. Maar het gaat om het uiteindelijke product bij de launch. We hadden [met de PS2] een belofte gemaakt en die zijn we nagekomen. Datzelfde zal met de PS3 gebeuren. We gaan geen producten rushen om ze maar klaar te hebben voor de launch. EGM: Wat gebeurt er als de HD-DVD het wint van de Blu-Ray? Is het dan dag-dag voor de Blu-Ray? KH: Ik kan niet de toekomst voorspellen, maar als je gewoon eens HD-DVD naast Blu-Ray legt, dan heeft BR de betere kaarten en dus de beste kansen. Ik vind HD-DVD slechts marginaal beter dan een conventionele DVD. EGM: Zijn jullie geschrokken van het jaartje voorsprong dat de XBOX 360 momenteel geniet? KH: Ik heb voor hetere vuren gestaan, dus ik schrik niet zo snel van de voorsprong. We hebben nog nooit een console als eerste gelaunched, maar vormden aan het einde van de rit toch mooi de marktleider. Dat hebben we bewezen met de PlayStation en PlayStation 2. We gaan er alles aan doen om die X miljoen voorsprong zo snel mogelijk in te halen. Hirai denkt dus dat op de lange termijn Sony wederom marktleider zal zijn. Verder werd hem gevraagd of het prijskaartje van 600 dollar niet iets te veel van het goede was. Dat hing er volgens Hirai vanaf wat je met de PS3 wilt doen. Maar zelfs als je een early adaptor bent, zul je veel plezier beleven aan de PS3. Hirai belooft namelijk een levensduur van minimaal tien jaar. Dat is met de PS1 gelukt, en ook de PS2 zal tien jaar meegaan. Tot slot maakt Hirai zich geen zorgen over de pogingen van Nintendo om een nieuwe groep gamers aan te spreken met de Wii. Nintendo probeert volgens Hirai al sinds de N64 van hun kiddy imago af te komen, maar dat is tot nu toe niet echt gelukt. Hij vraagt zich sterk af of het Nintendo met de nieuwe Wii wel gaat lukken. Bron: Ownage ------------------------- Bewerkt: 8 juni 2006 door Jowx Reageren
meetlat Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 Geweldig, de ps3 wordt dus heel misschiem goedkoper ?? Tevens heb ik in een boekje van Dixons een blu-ray rw zien staan voor 26€ ! goekoper dan verwacht eigenlijk... Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 Een echte prijsverlaging zou de PS3 voor mij nog enigszins kunnen redden. Reageren
Yohan Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 Een echte prijsverlaging zou de PS3 voor mij nog enigszins kunnen redden. Dat denk ik ook ja, Aangezien iedereen nu neigt naar goedkopere alternatieven... Reageren
meetlat Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 Dus er is kans dat de ps3 minder zal kosten, en dat die hoge prijs maar iets van sony was ??? Reageren
Caltson Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 eigenlijk ben ik blij met de prijs;ze is wel redelijk duur,maar als je hoort wat voor voordelen er zijn (bv:Gratis netwerkgaming volgens gamepower (jimtv) zou wel de max zijn) Greetz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.