Jowx Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Vergeet niet dat de situatie toen nogal anders was dan dat het nu is, met name de druk van de concerrenten ligt veel hoger dan bij de release van de PS2. Je kan die 2 releases niet met elkaar vergelijken, in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. En over die ''meningloze sletjes''.. Wie is er nou meningloos? Iemand die alles na gaat voordat hij iets koopt, of iemand die iets koopt omdat er ''SONY'' op staat..? De doos werd echt helemaal afgekraakt door de pers en superveel mensen volgden dat voorbeeld. Toen de pers een beetje tot inkeer was gekomen kocht iedereen ineens een doos... Het station wordt nu ook helemaal afgekraakt, en de doos is nu geen marktleider.. Of wel soms? Dus als je die vergelijking maakt, zeg je ook in feite dat er een nieuwe marktleider aan komt.. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Vergeet niet dat de situatie toen nogal anders was dan dat het nu is, met name de druk van de concerrenten ligt veel hoger dan bij de release van de PS2. Je kan die 2 releases niet met elkaar vergelijken, in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. En over die ''meningloze sletjes''.. Wie is er nou meningloos? Iemand die alles na gaat voordat hij iets koopt, of iemand die iets koopt omdat er ''SONY'' op staat..? De doos werd echt helemaal afgekraakt door de pers en superveel mensen volgden dat voorbeeld. Toen de pers een beetje tot inkeer was gekomen kocht iedereen ineens een doos... Het station wordt nu ook helemaal afgekraakt, en de doos is nu geen marktleider.. Of wel soms? Dus als je die vergelijking maakt, zeg je ook in feite dat er een nieuwe marktleider aan komt.. Het heeft niks met marktleiders te maken, het gaat erom dat iedereen de pers volgt. Als de pers positief was over de PS3 moet jij een kijken wie er hier allemaal staan te popelen om dat ding te halen. Reageren
Jowx Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Het heeft niks met marktleiders te maken, het gaat erom dat iedereen de pers volgt. Als de pers positief was over de PS3 moet jij een kijken wie er hier allemaal staan te popelen om dat ding te halen. True, maar de pers is niet positief en die heeft daarvoor ook z'n redenen. En tuurlijk volgen veel gamers de pers, als een game met een reviews op vele sites een 3/10 krijgt begin je ook te twijfelen.. Sony heeft met de PS2 een goeie naam opgebouwd, vooral de mainstream kijkt naar die naam. Maar de mainstream let ook op de prijs, en laat die nou achterlijk hoog zijn.. Wat ik hiermee wil duidelijk maken is dat het niet alleen aan de pers ligt.. Reageren
Samurai Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 En trouwens, als alle media en alle game sites zeggen dat de ps3 niet goed gaat verkopen, zal dat wel zo zijn. Reageren
meetlat Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Ik zal jullie geheugen eens opfrissen.PS2, was bij de release ook de duurste en bijna net zo duur als de PS3, wie is er marktleider? X05, XBOX wordt helemaal afgekraakt en wat zie ik nu? Alle meningloze sletjes (ja ook de helft hierzo) heeft er toch een gehaald. En daarbij komt dat playstation altijd zal verkopen datzelfde geld ook voor xbox en Nintendo hoor. Groot gelijk, mensen gaan daarvoor omdat hun neef ofzo tog wel een PLAYSTATION heeft en dat is zo leuk wrrm ook niet zo1 halen, zo steekt dat in een Reageren
Velaro Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Juist niet, want denk je dat een neef 600€ over heeft voor een console ? Moest ik moeten kiezen, zou ik voor de X-Box 360 of de Wii gaan. Deze consoles draaien tenminste om gamen, en niet om "Zoveel mogelijk PC-achtig". Sony gaat gewoon helemaal de verkeerde kant op, want het moét een game-console blijven. Het enigste wat jullie als argumenten gebruiken is "De PS3 heeft de goedkoopste Blu-ray speler !". Nou, wat kan ons die speler schelen ? Het enigste waar we behoefte aan hebben is gamen, en geen overbodige dingen. Denk aan Gsms, waarvoor dienen ze ? juist, om te bellen en niet om spelletjes op te spelen en muziek op te beluisteren. Dit is orecies hetzelfde. Op deze dingen moet Sony op gaan letten, want anders zullen de verkoopscijfers van de PS3 niet zo hoog liggen als de PS2. Sony denkt zelfs minstens 10 miljoen consoles te verkopen, aldus Sony zelf. Tevens heb ik nog wat nieuws: Het belastingsbureay van Tokyo heeft een mooie rekening gegeven aan Sony, namelijk van 243 miljoen euro. Dit bureau schijnt de laatste jaren haar werk niet goed hebben gedaan volgens Sony. De oorzaak zou fouten van de belastingen bij de verkoop van de consoles bevatten van 1999 tot 2004. Een klap in het gzicht voor Sony, dat het hier niet bij laat. Ze zeggen dat deze rekening niet klopt, en zeggen dat ze slachtoffer worden van een dubbelbetaling. Sony zal hier een rechtzaak voor aanmaken. Wat krijgen we nu ? Reageren
meetlat Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Kerel dat is het nou net ! dat is allemaal om er zo veel mogelijk geld uit te kloppen allemaal verkoopstechnieken, een moderne mens redeneert, een mp3 en gsm in een is tog handig, zelfs de xbox speelt muziek, daar betaal je ook extra voor hoor. Reageren
Velaro Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Ja, maar als ze dit allemaal gaan uitvoeren dan gaan ze er juist géén geld aan verdienen, omdat velen zeggen "Pff, laat ik de Wii/X-Box maar pakken, die PS3 is veels te duur en die komt pas binnen een half jaar uit". En hoe komt het dat het pas binnen een half jaar uit komt ? Juist, ze zetten er veel te veel overbodige dingen op waar wij als gamers niéts, maar dan ook niets aan hebben. De X-Box 360 kan inderdaad DVD's lezen (Toch ?). Maar dat zijn kleine dingetjes die er wel op mogen zitten, omdat sommigen geen DVD-Speler hebben, en dat is dan handig. Maar om er nou dingen zoals "Stel zelf je PS3 samen" enzo bij te doen, vind ik overdreven want dan moeten er nog specs op elke game en daar dient een console niet voor. Een console is juist gemaakt om niet te hoeven letten op die dingen, maar als Sony dàt er nog eens bij gaat doen zal het niet goed lopen met de console, denk ik. Zelfs verschillende game-ontwikkelaars vinden de prijs te hoog.. En ja, een MP3 en Gsm in een is inderdaad handig, maar die muziek is dan meestal van zéér slechte kwaliteit en je kan er misschien amper 5MB aan muziek opzetten. Een Gsm waàs vroeger ook alleen om te bellen, maar tegenwoordig kopen jongeren het voor die dingen, waar ze dan weinig tot niets mee hebben. Want als je muziek wil beluisteren kan je beter een iPod kopen, met goede kwaliteit en je kan er vele GB's aan muziek opzetten. En die verkoopstechnieken zijn dan wel belachelijk, want ze moeten er een game-console van maken, en geen Next-Generation DVD-Speler. Kijk naar de Wii, die is gemaakt voor de gameplay en niet voor zijn overbodige spullen. Maarja, fanboys begrijpen dat niet denk ik.. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Ja, maar als ze dit allemaal gaan uitvoeren dan gaan ze er juist géén geld aan verdienen, omdat velen zeggen "Pff, laat ik de Wii/X-Box maar pakken, die PS3 is veels te duur en die komt pas binnen een half jaar uit". En hoe komt het dat het pas binnen een half jaar uit komt ? Juist, ze zetten er veel te veel overbodige dingen op waar wij als gamers niéts, maar dan ook niets aan hebben. De X-Box 360 kan inderdaad DVD's lezen (Toch ?). Maar dat zijn kleine dingetjes die er wel op mogen zitten, omdat sommigen geen DVD-Speler hebben, en dat is dan handig.Maar om er nou dingen zoals "Stel zelf je PS3 samen" enzo bij te doen, vind ik overdreven want dan moeten er nog specs op elke game en daar dient een console niet voor. Een console is juist gemaakt om niet te hoeven letten op die dingen, maar als Sony dàt er nog eens bij gaat doen zal het niet goed lopen met de console, denk ik. Zelfs verschillende game-ontwikkelaars vinden de prijs te hoog.. En ja, een MP3 en Gsm in een is inderdaad handig, maar die muziek is dan meestal van zéér slechte kwaliteit en je kan er misschien amper 5MB aan muziek opzetten. Een Gsm waàs vroeger ook alleen om te bellen, maar tegenwoordig kopen jongeren het voor die dingen, waar ze dan weinig tot niets mee hebben. Want als je muziek wil beluisteren kan je beter een iPod kopen, met goede kwaliteit en je kan er vele GB's aan muziek opzetten. En die verkoopstechnieken zijn dan wel belachelijk, want ze moeten er een game-console van maken, en geen Next-Generation DVD-Speler. Kijk naar de Wii, die is gemaakt voor de gameplay en niet voor zijn overbodige spullen. Maarja, fanboys begrijpen dat niet denk ik.. "Stel zelf je PS3 samen" +bespaart je geld +je laat de overbodige stuff weg, je zegt zelf dat je dat toch niet hoeft En een game kan dan nog gewoon op elke PS3 draaien alleen dan met wat minder goede graphics. Dan nog wat je zit hier een GSM met een PS3 te vergelijken, mag ik je er dan aan helpen herinneren dat GSM's aan de tierelier verkopen. Dan nog wat de heer Gates vind het juist een goede zaak dat zoiets gecombineerd wordt hij wou zelfs als de techniek er aantoe was een GSM met een handheld combineren. Dus nu kan je je + punten voor de (toekomstige) xbox ook schrappen. Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Ja, maar als ze dit allemaal gaan uitvoeren dan gaan ze er juist géén geld aan verdienen, omdat velen zeggen "Pff, laat ik de Wii/X-Box maar pakken, die PS3 is veels te duur en die komt pas binnen een half jaar uit". En hoe komt het dat het pas binnen een half jaar uit komt ? Juist, ze zetten er veel te veel overbodige dingen op waar wij als gamers niéts, maar dan ook niets aan hebben. De X-Box 360 kan inderdaad DVD's lezen (Toch ?). Maar dat zijn kleine dingetjes die er wel op mogen zitten, omdat sommigen geen DVD-Speler hebben, en dat is dan handig. Maar om er nou dingen zoals "Stel zelf je PS3 samen" enzo bij te doen, vind ik overdreven want dan moeten er nog specs op elke game en daar dient een console niet voor. Een console is juist gemaakt om niet te hoeven letten op die dingen, maar als Sony dàt er nog eens bij gaat doen zal het niet goed lopen met de console, denk ik. Zelfs verschillende game-ontwikkelaars vinden de prijs te hoog.. En ja, een MP3 en Gsm in een is inderdaad handig, maar die muziek is dan meestal van zéér slechte kwaliteit en je kan er misschien amper 5MB aan muziek opzetten. Een Gsm waàs vroeger ook alleen om te bellen, maar tegenwoordig kopen jongeren het voor die dingen, waar ze dan weinig tot niets mee hebben. Want als je muziek wil beluisteren kan je beter een iPod kopen, met goede kwaliteit en je kan er vele GB's aan muziek opzetten. En die verkoopstechnieken zijn dan wel belachelijk, want ze moeten er een game-console van maken, en geen Next-Generation DVD-Speler. Kijk naar de Wii, die is gemaakt voor de gameplay en niet voor zijn overbodige spullen. Maarja, fanboys begrijpen dat niet denk ik.. "Stel zelf je PS3 samen" +bespaart je geld +je laat de overbodige stuff weg, je zegt zelf dat je dat toch niet hoeft En een game kan dan nog gewoon op elke PS3 draaien alleen dan met wat minder goede graphics. Dan nog wat je zit hier een GSM met een PS3 te vergelijken, mag ik je er dan aan helpen herinneren dat GSM's aan de tierelier verkopen. Dan nog wat de heer Gates vind het juist een goede zaak dat zoiets gecombineerd wordt hij wou zelfs als de techniek er aantoe was een GSM met een handheld combineren. Dus nu kan je je + punten voor de (toekomstige) xbox ook schrappen. JIJ BENT ECHT EEN FANBOY en zeker MEETLAT van mij kan de ps3 de boom in ik ga volgende maand de Xbox 360 kopen en er zijn zeker goede games op de Xbox kijk maar naar het soort gta game met online functie : saint raw ja ik weet zeker de ps3 is gwn te ver aan het gaan de Xbox 360 gaat nog en de WII ook de ps3 is gwn. een pc waarom schrapt een admin dit topic niet of verandert de naam naar "het grote pc topic" want ze gaan gwn. té ver ...eerst vond ik de ps3 goed tot vandaag dan... no comments .. Reageren
Yohan Geplaatst: 2 juli 2006 Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 Alles hier geeft aan dat het draait om "gimmicks". Als ik een PSP koop, dan koop ik die niet voor de Mp3 of Film functie. En zo zit dat ook met de Ps3 je denkt nog niet serieus dat iedereen op de "goedkoopste blu ray speler" zit te wachten? Sterker nog DVD blijft er de komende 5/7 jaar nog wel hoor. Deze techniek is nog niet eens zo oud en daarom is het niet slim blu ray middels de Ps3 te introduceren. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 2 juli 2006 Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 JIJ BENT ECHT EEN FANBOY en zeker MEETLAT van mij kan de ps3 de boom in ik ga volgende maand de Xbox 360 kopen en er zijn zeker goede games op de Xbox kijk maar naar het soort gta game met online functie : saint raw ja ik weet zeker de ps3 is gwn te ver aan het gaan de Xbox 360 gaat nog en de WII ook de ps3 is gwn. een pc waarom schrapt een admin dit topic niet of verandert de naam naar "het grote pc topic" want ze gaan gwn. té ver ...eerst vond ik de ps3 goed tot vandaag dan... no comments .. Wie is hier de fanboy? Geef eens iets wat er 'te pc' aan de PS3 is? Houd je trouwens eens rustig en typ normaal. @Yohan, waarom DVD gebruiken als je ook iets anders kunt gebruiken met veel meer ruimte? Ik snap dat DVD niet meteen weggeblazen zal worden maar zie het als de situatie LCD-TV en HD-TV. Iedereen heeft een LCD-TV (DVD), alleen de echte fans en rijke stinkerds kopen meteen een HD-TV (BLURAY), maar als hun LCD-TV kapot gaat dan kopen ze ipv een nieuwe LCD-TV (DVD) een HD-TV (BLURAY) Reageren
Jowx Geplaatst: 2 juli 2006 Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 (bewerkt) [...] waarom DVD gebruiken als je ook iets anders kunt gebruiken met veel meer ruimte? [...] Omdat de DVD al vertrouwd is bij de consument, hiermee is het product ook geaccepteerd. Dus de kans dat DVD eruit gaat is zeer klein.. BluRay is net nieuw, onbekend en heeft zich ook nog niet bewezen. De kans dat de consument dat niet accepteert en voor HD-DVD kiest is dus vrij groot. Het is ten slotte de consument die bepaald wat een succes wordt, en wat het "minder" gaat doen. Daar komt nog bovenop dat de meeste mensen al een DVD-speler hebben en de aankoop tot een toch wel prijzige BluRay-speler niet aandurven. Over dat 'PC-gebeuren', Sony zegt zelf dat het een vervanging voor de PC moet gaan worden.. Dat je hem misschien zelf kan samenstellen is ook pc-achtig. Dus doe nou niet of je gek bent, je weet best dat de PS3 té veel van een PC ipv een gameconsole weg heeft. En ontkennen dat Meetlat een fanboy is..? Bewerkt: 2 juli 2006 door Jowx Reageren
Mania-92 Geplaatst: 2 juli 2006 Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 [...] waarom DVD gebruiken als je ook iets anders kunt gebruiken met veel meer ruimte? [...] Omdat de DVD al vertrouwd is bij de consument, hiermee is het product ook geaccepteerd. Dus de kans dat DVD eruit gaat is zeer klein.. BluRay is net nieuw, onbekend en heeft zich ook nog niet bewezen. De kans dat de consument dat niet accepteert en voor HD-DVD kiest is dus vrij groot. Het is ten slotte de consument die bepaald wat een succes wordt, en wat het "minder" gaat doen. Over dat 'PC-gebeuren', Sony zegt zelf dat het een vervanging voor de PC moet gaan worden.. Dat je hem misschien zelf kan samenstellen is ook pc-achtig. Dus doe nou niet of je gek bent, je weet best dat de PS3 té veel van een PC ipv een gameconsole weg heeft. En ontkennen dat Meetlat een fanboy is..? Ik ontken niiks. En wat maakt het uit dat dat samenstellen ook met pc kan? Het lijkt erop maar om daarom meteen een PS3 een PC te noemen... Ik snap jullie niet eerst zeiken over de prijs en dan komt SONY met een oplossing om het wat te verminderen (zelf samenstellen), dan beginnen ze nog meer te zeiken. Reageren
Jowx Geplaatst: 2 juli 2006 Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 Ik ontken niiks. En wat maakt het uit dat dat samenstellen ook met pc kan? Het lijkt erop maar om daarom meteen een PS3 een PC te noemen... Ik snap jullie niet eerst zeiken over de prijs en dan komt SONY met een oplossing om het wat te verminderen (zelf samenstellen), dan beginnen ze nog meer te zeiken. Sony noemt de PS3 zelf een vervanger voor een PC, dan moeten ze ook niet raar opkijken als consumenten die een gameconsole willen daar geen trek in hebben. Over die oplossing, voorlopig is dat nog steeds maar een gerucht. Ik heb nog niks gezien over een lagere prijs van de PS3, ook niet als je hem zelf samen kunt stellen, want het duurste (BluRay-speler) zal er toch in moeten blijven.. En we zeiken nog steeds over de prijs hoor. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.