Jump to content

Side window


ArticLight

Recommended Posts

Hello,

Ik wil graag een kijkraampje voor mijn computer maken, maar ik heb dit dus nog nooit gedaan. :puh: Is het echt een kwestie van figuurtje tekenen, uitzagen, plexiglas/acryl plaat erop plakken? Of komt er iets meer bij kijken? Ik heb al wat gegoogled, maar echt heel veel wijzer werd ik er niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ArticLight

    10

  • Limbolander

    10

  • Danoontje_nl

    5

  • Sprunk

    4

Ja, zo ongeveer werkt het.Je tekent eerst het figuur netjes met een liniaal, dan zaag je het uit met een decoupeerzaag en de ronde stukken met een figuurzaag.Als dat klaar is werk je het mooi af met een vijl todat het mooi glad is.Dan moet je het acryl glas nog zagen, koop minimaal acryl glas van 3MM dik.Gebruik voor het zagen een niet te fijn en ook niet te grof zaagje.Want als je een te fijne gebruikt komt hij vast te zitten met het smeltende plastic, met een te grof zaagje breekt het glas en dat wil je natuurlijk ook niet ;) .Het zelfde verhaal als het uitzagen mooi afwerken koop dubbelzijdig tape, en plak het achter je gezaagde window.Dat was het! ^_^

Bewerkt: door danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

Ben niet zo'n voorstander van tape, dan heb je ook je plexiglas niet helemaal tegen je zijpaneel aan zitten wat minder mooi uit kan zien, zou eerder gaan voor schroeven/popnagels, let btw ook echt op dat je het zijpaneel niet beschadigt onder het klussen want dan kan je het ook weer opnieuw gaan spuiten etc, en dan is het maar net de vraag of je nog wel precies de kleur hebt van de rest van je kast.

TIP: vraag een handige vader ofzo om mee te helpen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ben niet zo'n voorstander van tape, dan heb je ook je plexiglas niet helemaal tegen je zijpaneel aan zitten wat minder mooi uit kan zien, zou eerder gaan voor schroeven/popnagels, let btw ook echt op dat je het zijpaneel niet beschadigt onder het klussen want dan kan je het ook weer opnieuw gaan spuiten etc, en dan is het maar net de vraag of je nog wel precies de kleur hebt van de rest van je kast.

TIP: vraag een handige vader ofzo om mee te helpen :)

Misschien zit hij er niet helemaal tegenaan maar het is bijna niet zichtbaar, het is maar wat je mooi vind. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, vooral met schroeven doen. Dan ziet je case er helemaal niet uit. De dubbelzijdige tape is nog geen 0.01MM dik, dus daar zie je niks van. En van lijm ook niet. Van schroeven en nagels wel. Colclusie: gebruik dunne dubbeltape of lijm. ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ben niet zo'n voorstander van tape, dan heb je ook je plexiglas niet helemaal tegen je zijpaneel aan zitten wat minder mooi uit kan zien, zou eerder gaan voor schroeven/popnagels, let btw ook echt op dat je het zijpaneel niet beschadigt onder het klussen want dan kan je het ook weer opnieuw gaan spuiten etc, en dan is het maar net de vraag of je nog wel precies de kleur hebt van de rest van je kast.

TIP: vraag een handige vader ofzo om mee te helpen :)

Misschien zit hij er niet helemaal tegenaan maar het is bijna niet zichtbaar, het is maar wat je mooi vind. ;)

ja klopt ook, de ene vind popnagels mooi de ander wil het helemaal clean hebben.

Zag verder ook iemand die had echt heel netjes die hardware stickers op zn plexiglas geplakt, echt net van elkaar af en net van t randje af, zag heel lachen uit, en iemand anders had zn stickers gewoon op z'n drivebays geplakt, ook wel lachen, kijk je door je window heen zie je ook meteen die stickers, heb er alleen zelf geen plek voor door dat toolfree systeem van coolermaster wat in de weg zit :(

Link to comment
Delen op andere websites

Tja een degelijke kast zoals bv antec P180 ofzo, dan heb je echt een heerlijk ding van een kast, mja moet je ook iemand zijn die dan ook daadwerkelijk zelf dingen aan pc's sleutelt anders snap je niet waar je het voor doet met zo'n wat duurdere kast.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik wil investeren in wat er in me computer zit moet ik nog ff doorsparen. :D Maar je kunt dus gewoon wat plexiglas bij bijvoorbeeld de Gamma/Praxis gaan halen en die dan met Bizon erop plakken?

btw, er zijn geen voor gefabriceerde zijpanelen voor mijn kast. :puh:

En dan nog 2 vraagjes:

Op internet heb je van die hippe EL-wire SATA kabels en UV-paint/sleeve kits etc. voor een klein bedrag. Maar om dan €10 verzendskosten te betalen. :bonk: Weten jullie mss een webshop waar ze die spullen ook hebben, maar niet zo veel verzendskosten rekenen?

Vraag 2:

Ik heb hier een super felle LED en een 3pin naar molex adapter liggen. Zo een:

IMG_3939.jpg

Kan ik zegmaar daar waar je normaal de fan aansluiting insteekt erafhalen, en dan mijn LED eraan vast maken? Of overpower ik hem dan een beetje? 0_0

Edit: Huh, laat dat met die LED maar zitten. Dan moet je de goede weerstand enzo hebben, daar heb ik geen verstand van. xD

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

Alle webwinkels hebben meestal een bedrag van 10 euro verzendkosten. Wat je wel kan doen is de Acrylglas sleeve kits en de sata kabels gewoon bij de zelfde webshop.

Bewerkt: door danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

gewoon meteen een hele rits kopen en anders niet, heb zelf gewoon bij de lokale winkel gekocht

en beetje offtopic maar gvd wou ik net ff lekker wat meer cablemanagement gaan doen kom ik erachter dat ik geen tightwraps meer heb liggen :(

Link to comment
Delen op andere websites

gewoon meteen een hele rits kopen en anders niet, heb zelf gewoon bij de lokale winkel gekocht

en beetje offtopic maar gvd wou ik net ff lekker wat meer cablemanagement gaan doen kom ik erachter dat ik geen tightwraps meer heb liggen :(

En dat op een zondag ook nog eens :7

Je kan trouwens ook een dremel gebruiken als je er mee overweg kan :Y

Das een kleine slijptolletje zeg maar met kleine slijpschijfjes :Y

Waarom zit iedereen hier schroeven of lijm/dubbelzijdige tape te adviseren? :@

Ducktape FTW!

duct-tape-pc-case.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...