Jump to content

Algemeen Overklok topic

Recommended Posts

• Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

51

• TaartJJ~!

46

• Galiorix

40

• Sprunk

36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Let er wel op dat SuperPi niet alleen om de processor snelheid gaat, maar ook om de snelheid van het geheugen. Als je dat dus nog wat meer overclockt kan je SuperPi nog sneller laten lopen.

Ik haal op stock waardes van mijn processor en geheugen op 1600Mhz 15,378 seconden met SuperPi 1M. Ik zal zo eens de processor naar 3,2 gooien, ik dacht op die snelheid rond de 10 seconden te kunnen halen.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Let er wel op dat SuperPi niet alleen om de processor snelheid gaat, maar ook om de snelheid van het geheugen. Als je dat dus nog wat meer overclockt kan je SuperPi nog sneller laten lopen.

Ik haal op stock waardes van mijn processor en geheugen op 1600Mhz 15,378 seconden met SuperPi 1M. Ik zal zo eens de processor naar 3,2 gooien, ik dacht op die snelheid rond de 10 seconden te kunnen halen.

Zometeen maar eens gaan kijken wat mijn 1200MHz geheugen als max heeft

hoop rond de 1600 ook :D

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb mijn AMD Phenom 720 van 2,8 naar 3,4 Ghz overclockt. De processor loopt op 3,4 Ghz stabiel, dat is getest met Prime95.

Nu wil ik eigenlijk nog verder gaan want de temperaturen zijn nog niet erg hoog en ligt er nog een ruime marge. Echter, toen ik de processor op 3,5 Ghz zette, viel de PC binnen 10 seconden uit in Prime95.

Weet iemand wat het probleem is? Is misschien de CPU voltage te laag? Deze schommelt nu tussen 1,368 1,376, 1,384 en 1,392. Misschien moet ik die vast zetten in een bepaalde waarde? En hoe verhoog ik dan de voltage? In mijn BIOS kan ik alleen Standaard, +50vm en +100vm kiezen, maar ik kan nergens een voltage ingeven, zoals bijvoorbeeld 1,4 of 1,425. Is misschien een ander component in mijn PC de bottleneck. Misschien wel mijn cheapy moederbord, ASUS M4N78-AM? Of het geheugen? Belangrijk om hierbij te weten is dat alleen mijn processor is overclockt via de multiplier. De FSB e.d. is allemaal onaangetast. En ook het geheugen doet zijn werk op standaard snelheid, 533 Mhz.

Kan iemand mij verder helpen? En weet iemand *kuch* QinX *kuch* hoe ik verder kom?

De Temperaturen zijn:

Idle:

- CPU: rond de 30

- Core's: rond de 20-23

Full Load:

- CPU 50/51

Core's: rond de 38

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb mijn AMD Phenom 720 van 2,8 naar 3,4 Ghz overclockt. De processor loopt op 3,4 Ghz stabiel, dat is getest met Prime95.

Nu wil ik eigenlijk nog verder gaan want de temperaturen zijn nog niet erg hoog en ligt er nog een ruime marge. Echter, toen ik de processor op 3,5 Ghz zette, viel de PC binnen 10 seconden uit in Prime95.

Weet iemand wat het probleem is? Is misschien de CPU voltage te laag? Deze schommelt nu tussen 1,368 1,376, 1,384 en 1,392. Misschien moet ik die vast zetten in een bepaalde waarde? En hoe verhoog ik dan de voltage? In mijn BIOS kan ik alleen Standaard, +50vm en +100vm kiezen, maar ik kan nergens een voltage ingeven, zoals bijvoorbeeld 1,4 of 1,425. Is misschien een ander component in mijn PC de bottleneck. Misschien wel mijn cheapy moederbord, ASUS M4N78-AM? Of het geheugen? Belangrijk om hierbij te weten is dat alleen mijn processor is overclockt via de multiplier. De FSB e.d. is allemaal onaangetast. En ook het geheugen doet zijn werk op standaard snelheid, 533 Mhz.

Kan iemand mij verder helpen? En weet iemand *kuch* QinX *kuch* hoe ik verder kom?

De Temperaturen zijn:

Idle:

- CPU: rond de 30

- Core's: rond de 20-23

Full Load:

- CPU 50/51

Core's: rond de 38

Dat je bij CPU Voltage +100mV kunt invoeren kan ja, je zult even je VID moeten opzoeken(staat meestal bij Hardware Monitor in de BIOS vermeld) en dan op basis daar voor meer voltage moeten geven.

Voorbeeld:

Stel je VID is 1,375V en je wil naar 1,425V dan moet je dus +500mV toevoegen. Ik zou iig niet boven de 1,5V gaan.

Geplaatst:

Dan ga ik eerst even proberen de vCore naar 1,4 of 1,425 te brengen, en dan kijken of het stabiel loopt.

Kan het ook zo zijn dat mijn 500 Watt OCZ te weinig stroom kan leveren?

Geplaatst:

Dan ga ik eerst even proberen de vCore naar 1,4 of 1,425 te brengen, en dan kijken of het stabiel loopt.

Kan het ook zo zijn dat mijn 500 Watt OCZ te weinig stroom kan leveren?

Wat heb je verder nog in je kast zitten?

Videokaart, moederbord, harde schijven, fans.

Geplaatst:

GTS250 @ 815 Mhz, 2 GB 533Mhz RAM, 1 160 GB HDD, 2 fans, ASUS M4N78-AM moederbord. Het is een OCZ StealthXtream voeding. Ik denk dat hij het wel trekt, maar ik vroeg het even voor de zekerheid.

Heb nu + 50mv gedaan, voltage's zijn nu dus rond de 1,4-1,45. Ik ga nu weer even prime95 draaien, en de temps goed monitoren, en als het nu nog steeds stabiel draait, ga ik weer een stapje hoger qua processor multiplier.

Geplaatst:

GTS250 @ 815 Mhz, 2 GB 533Mhz RAM, 1 160 GB HDD, 2 fans, ASUS M4N78-AM moederbord. Het is een OCZ StealthXtream voeding. Ik denk dat hij het wel trekt, maar ik vroeg het even voor de zekerheid.

Heb nu + 50mv gedaan, voltage's zijn nu dus rond de 1,4-1,45. Ik ga nu weer even prime95 draaien, en de temps goed monitoren, en als het nu nog steeds stabiel draait, ga ik weer een stapje hoger qua processor multiplier.

Je kunt beter Intel Burn Test gebruiken, deze is zwaarder en biedt meer zekerheid. Als je XP gebruikt moet je wel de oudere 1.x versie gebruiken.

Als je het niet kunt vinden hoor ik het wel ;).

Geplaatst:

Maar zo zwaar als Inter Burn Test je PC strest doet geen enkele andere applicatie. Zelfs Prime95 strest je CPU veel meer dan als je bijvoorbeeld een game speelt of video bewerkt. Dat heb ik gelezen althans.

Maar ik ga eerst een nieuwe koeler kopen, met de verhoogde voltage komt de temperatuur al op 56 graden, en heb dan nog maar 6 graden over en dan zit ik aan de door AMD gestelde maximale temperatuur.

Geplaatst:

Maar zo zwaar als Inter Burn Test je PC strest doet geen enkele andere applicatie. Zelfs Prime95 strest je CPU veel meer dan als je bijvoorbeeld een game speelt of video bewerkt. Dat heb ik gelezen althans.

Maar ik ga eerst een nieuwe koeler kopen, met de verhoogde voltage komt de temperatuur al op 56 graden, en heb dan nog maar 6 graden over en dan zit ik aan de door AMD gestelde maximale temperatuur.

Je wilt stabiel of je wilt stabiel he. Je kunt Prime 95 24 uur laten draaien, maar je haalt hetzelfde resultaat met 1 uur IBT.

Geplaatst: (bewerkt)

zolang het onder full load onder de ~62 graden blijft heb je nog genoeg ruimte.

Bewerkt: door Limbolander
Geplaatst:

Je kan OCCT ook even laten draaien; krijg je dit.

10q09ax.png

2hobqky.png

2wbyqu9.png

284fg8.png

2n84o7c.png

24lu9no.png

2cwq6x4.png

105o94l.png

OCCT staat gelijk aan 5 uur primetest95, correct me if wrong.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...