Jump to content

Algemeen Overklok topic


TaartJJ~!

Recommended Posts

  • Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    51

  • TaartJJ~!

    46

  • Galiorix

    40

  • Sprunk

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

écht stabiel met prime95 en de zwaarste keuze is pas na 24 uur, Intelburntest is een uurtje genoeg, maar die is dan ook stukken zwaarder.

intelburntest?

kun je dat downloaden?

voordat je zoiets vraagt, gebruik eens eerst www.google.nl?

dat klopt, of jij geeft gewoon ff antwoord

dat klopt, had jij ook even kunnen doen he.

Hier alsnog de link omdat iedereen hier te lui is. FEESTUH!!!

nieuwste versie, werkt alleen op Win7 en Vista. betere GUI.

oude 32-bits versie Werkt ook op XP maar heeft een console interface.

oude 64-bits versie Zie bovenstaande.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang?

Ongeveer 4 uur

4uur oo dan zit het wel goed hoor

@edit: misschien kun je je airflow een beetje verbeteren.

Uhmm, Wat is airflow

Enne is een nieuwe koeler dus niet nodig?

Mvg TBOGG

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang?

Ongeveer 4 uur

4uur oo dan zit het wel goed hoor

@edit: misschien kun je je airflow een beetje verbeteren.

Uhmm, Wat is airflow

Enne is een nieuwe koeler dus niet nodig?

Mvg TBOGG

Luchtdoorstroming.

Lucht moet ergens je kast binnengaan en er ergens weer uitkunnen, zonder op zijn weg teveel obstakels te vinden (draden). Het liefts gaat de lucht langs alle componenten zodat je een redelijke koeling hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoelang?

Ongeveer 4 uur

4uur oo dan zit het wel goed hoor

@edit: misschien kun je je airflow een beetje verbeteren.

Uhmm, Wat is airflow

Enne is een nieuwe koeler dus niet nodig?

Mvg TBOGG

misschien een gewone losse fan die je voor of achterin kan zetten en de lucht er mooi doorheen blaast

Bewerkt: door Emaitroy
Link to comment
Delen op andere websites

ik wil mijn P4 3.0ghz HT socket 478 1mb chace 800mhz fsb lichtjes overclocken alleen mn moederbord laat het niet toe om de snelheid te verhogen. het gaat om een ms 7012 moederbord van medion. iemand die me kan helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

ik wil mijn P4 3.0ghz HT socket 478 1mb chace 800mhz fsb lichtjes overclocken alleen mn moederbord laat het niet toe om de snelheid te verhogen. het gaat om een ms 7012 moederbord van medion. iemand die me kan helpen?

Computers rechtstreeks uit de winkel staan het meestal niet toe om te overclocken.

Link to comment
Delen op andere websites

ik wil mijn P4 3.0ghz HT socket 478 1mb chace 800mhz fsb lichtjes overclocken alleen mn moederbord laat het niet toe om de snelheid te verhogen. het gaat om een ms 7012 moederbord van medion. iemand die me kan helpen?

Computers rechtstreeks uit de winkel staan het meestal niet toe om te overclocken.

is er een manier om het toch te doen?

Link to comment
Delen op andere websites

ik wil mijn P4 3.0ghz HT socket 478 1mb chace 800mhz fsb lichtjes overclocken alleen mn moederbord laat het niet toe om de snelheid te verhogen. het gaat om een ms 7012 moederbord van medion. iemand die me kan helpen?

Computers rechtstreeks uit de winkel staan het meestal niet toe om te overclocken.

is er een manier om het toch te doen?

Bij medion is er een 2e BIOS die helemaal unlocked is, of dat bij andere zo is weet ik niet.

Verder kun je kijken of het moederbord bij een andere merk als retail te verkrijgen is, kans is er dan dat je die kunt flashen(wel geheel op eigen risico, kans dat het misgaat is groter dan dan het goed gaat)

Link to comment
Delen op andere websites

Even een vraagje:

De vorige keer dat ik mijn processor overclockde deed ik dat met een Voltage van 1.2875 naar 2.6 Ghz. Maar toen ik door ging naar de 2.7 startte me computer niet meer(ging wel aan maar geen beeld). Toen had ik dus de CMOS gereset en stond alles weer op standaard waarden. Toen heb ik het voltage naar 1.3 opgeschroeft en hem weer op 2.6ghz gezet. Maar nu wil ik dus nog verder gaan(lees: rond de 3ghz) maar ik wil niet weer de CMOS resetten. Dus ik wil nu weten waar ik het voltage op zal zetten voordat ik iets verder overclock. Ik ga het liefste in stapjes van 100mhz, dus als iemand een tip voor het aantal voltage dat ik in moet stellen per 100 mhz zou dat heel erg fijn zijn. :)

Dit is de hardware waar het om gaat:

-Q6600 @ 2.6 ghz ipv 2.4

-MSI P6N SLI V2

-6GB 800MHZ DDR2(2x2 en 2x1 bij elkaar)

-GTX 260 OC

Alvast bedankt voor de hopelijk komende tips. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet eerst de grens opzoeken van de standaard voltage. Als je PC dan uitklapt bij het booten of tijdens een stabiliteit test, dan pas moet je proberen of je processor wél stabiel loopt als je hem wat meer te eten geeft. Vervlogens ga je weer verder tot weer de grens bereikt is, enzovoort. Er is niet echt een standaard waarde die uitmaakt dat je bij 2.6 Ghz 1.3 en bij 2.8 Ghz 1.4 voltage nodig hebt. Wat dat betreft is elke processor anders.

En hoe zit het met je geheugen, probeer die anders ook wat meer volt te geven want zover ik weet gaat je geheugen ook sneller lopen als je de FSB aanpast. Ik zelf ken dat probleem niet omdat ik niet overclock via de FSB, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de geheugen snelheid ook met een multipliet t.o.v. de base clock word bepaald. (Ik vraag een ervaren overclocker om mij te bevestigen/ontkrachten, want ik ken deze manier van overclocken niet)

Link to comment
Delen op andere websites

Even een vraagje:

De vorige keer dat ik mijn processor overclockde deed ik dat met een Voltage van 1.2875 naar 2.6 Ghz. Maar toen ik door ging naar de 2.7 startte me computer niet meer(ging wel aan maar geen beeld). Toen had ik dus de CMOS gereset en stond alles weer op standaard waarden. Toen heb ik het voltage naar 1.3 opgeschroeft en hem weer op 2.6ghz gezet. Maar nu wil ik dus nog verder gaan(lees: rond de 3ghz) maar ik wil niet weer de CMOS resetten. Dus ik wil nu weten waar ik het voltage op zal zetten voordat ik iets verder overclock. Ik ga het liefste in stapjes van 100mhz, dus als iemand een tip voor het aantal voltage dat ik in moet stellen per 100 mhz zou dat heel erg fijn zijn. :)

Dit is de hardware waar het om gaat:

-Q6600 @ 2.6 ghz ipv 2.4

-MSI P6N SLI V2

-6GB 800MHZ DDR2(2x2 en 2x1 bij elkaar)

-GTX 260 OC

Alvast bedankt voor de hopelijk komende tips. :)

Dat gaat dus niet wat jij wilt he. Het moederbord moet dit soort dingen standaard ondersteunen anders is er geen andere oplossing voor. gewoon langzaam voltage verhogen en als hij niet meer boot dan maar CMOS reset. Dat is overclocken en als dat teveel moeite is dan zou ik nu maar stoppen want dan wordt het toch niets.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...