Jump to content

Algemeen Overklok topic


TaartJJ~!

Recommended Posts

Is het stabiel, Djmaddox? Overigens zijn die temps op die screen te laag, want op de achtergrond kun je zien dat Prime95 pas nét gestart is. De temperaturen zullen na een paar uur zeker wel een graag of 4/5 hoger liggen, van je CPU in ieder geval.

Het is nu stabiel en met intelburntest werden de cores gemiddeld ongeveer 67 graden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    51

  • TaartJJ~!

    46

  • Galiorix

    40

  • Sprunk

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

jawel, tmpin0 en tmpin1

Da's toch de temp in je kast?

Ik heb toch op MSN gezegd dat tempin0 en 1 de temperaturen weergeven die ergens op je moederbord zitten, ze geven in feite de temperatuur van het moederbord aan waar niets zit, in feite de kast temperatuur.

Is het stabiel, Djmaddox? Overigens zijn die temps op die screen te laag, want op de achtergrond kun je zien dat Prime95 pas nét gestart is. De temperaturen zullen na een paar uur zeker wel een graag of 4/5 hoger liggen, van je CPU in ieder geval.

Ik blijf erbij dat om iets stabiel te hebben en een worst case scenario te krijgen de Intel Burn Test het beste van allemaal is. hoewel de temperaturen hoger zijn dan wat je ooit in de praktijk zult halen weet wel meteen dat je ook voor de zomer genoeg ruimte gaat hebben qua temperaturen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn ervaring met Prime95 is anders. Bij gamen etc. haal ik ook niet zulke hoge temperaturen als ik behaal met Prime95. Derhalve vind ik het niet nodig om andere software ervoor te gebruiken.

Ik heb geen voorbeelden zo 123 maar ik haal met sommige games toch echt wel hogere temperaturen, je moet zelf wel rekening houden, dat op hogere resoluties de videokaart meer werk doet dan de CPU. Als je het verschil goed wil zien, ga dan eens gamen op 1024x786 met alles op low en vsync uit. omdat je videokaart uit zijn neus vreet gaat je CPU harder werken om die ook meer frames heeft te berekenen voor physics en whatever.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb via tweakers goedkoop een ASUS Rampage Extreme op de kop kunnen tikken ^^. Deze ga ik uitrusten met DDR3 en ik ga hem op werk testen met de TCT unit. Ben benieuwd of er nog meer uit mijn Q9650 valt te persen. Ik hoop stiekem op 5Ghz maar 4,5 zou al heel fijn zijn.

I'll keep everyone posted :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Heb via tweakers goedkoop een ASUS Rampage Extreme op de kop kunnen tikken ^^. Deze ga ik uitrusten met DDR3 en ik ga hem op werk testen met de TCT unit. Ben benieuwd of er nog meer uit mijn Q9650 valt te persen. Ik hoop stiekem op 5Ghz maar 4,5 zou al heel fijn zijn.

I'll keep everyone posted :sigaar:

vervang je die met je p5q, zoja, kan ik die bij jou op de kop komen tikken? ;p

Link to comment
Delen op andere websites

Heb via tweakers goedkoop een ASUS Rampage Extreme op de kop kunnen tikken ^^. Deze ga ik uitrusten met DDR3 en ik ga hem op werk testen met de TCT unit. Ben benieuwd of er nog meer uit mijn Q9650 valt te persen. Ik hoop stiekem op 5Ghz maar 4,5 zou al heel fijn zijn.

I'll keep everyone posted :sigaar:

vervang je die met je p5q, zoja, kan ik die bij jou op de kop komen tikken? ;p

Daar ben ik nog over aan het twijfelen :puh:. als ik een goedkope CPU erbij haal dan kan ik een leuk mediacentertje maken. Ligt er natuurlijk aan wat iemand er voor wil geven :puh:. PM mij maar op MSN als je interesse hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

ik heb een probleem met het overclocken van mn GF6200 (ja ik weet dat het een stuk schroot is) als ik hem met rivatuner de snelheid van de core en geheugen hoger zet loopt het na een tijdje vast ook als ik hem zelf onder het orgineel zet loopt hij nog vast :bonk: .

kan iemand helpen?

core: 350mhz

geheugen: 532mhz

type ddr2

slot AGP

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...