Dead-Dodo Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 ik heb 'n vraagje, de shaderclock en de memory clock zit daar een verband tussen? nee, staat los van de clocks van de gpu en het geheugen. Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 ik heb 'n vraagje, de shaderclock en de memory clock zit daar een verband tussen? nee, staat los van de clocks van de gpu en het geheugen. shader clock staat los van het geheugen, maar GPU en Shader is volgens mij wel gelinkt met elkaar. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 ik heb 'n vraagje, de shaderclock en de memory clock zit daar een verband tussen? nee, staat los van de clocks van de gpu en het geheugen. shader clock staat los van het geheugen, maar GPU en Shader is volgens mij wel gelinkt met elkaar. Als je het over evga precision hebt: Daar kan je de GPU en de Shader clock linken maar je kan ze ook beide apart doen. Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Je kan OCCT ook even laten draaien; krijg je dit. OCCT staat gelijk aan 5 uur primetest95, correct me if wrong. Wrong , OCCT gebruikt de LINX test, dezelfde als die IBT gebruikt en is zelfs daarop gebaseerd. 1 uur OCCT test is dus 1 uur IBT en 24 uur prime95 Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 ik heb 'n vraagje, de shaderclock en de memory clock zit daar een verband tussen? nee, staat los van de clocks van de gpu en het geheugen. shader clock staat los van het geheugen, maar GPU en Shader is volgens mij wel gelinkt met elkaar. Als je het over evga precision hebt: Daar kan je de GPU en de Shader clock linken maar je kan ze ook beide apart doen. Mja laat ik het zo zeggen. GPU/Shader hebben op elkaar invloed. geheugen niet. Reageren
Emaitroy Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 ik heb 'n vraagje, de shaderclock en de memory clock zit daar een verband tussen? nee, staat los van de clocks van de gpu en het geheugen. shader clock staat los van het geheugen, maar GPU en Shader is volgens mij wel gelinkt met elkaar. Als je het over evga precision hebt: Daar kan je de GPU en de Shader clock linken maar je kan ze ook beide apart doen. Mja laat ik het zo zeggen. GPU/Shader hebben op elkaar invloed. geheugen niet. dus ik moet gewoon de gpu en de shader wel samen omhoog doen? Reageren
Djmaddox Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 dus ik moet gewoon de gpu en de shader wel samen omhoog doen? Ik zou het wel doen, ja. Reageren
Emaitroy Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 ja, ik heb 't nu geprobeerd maar ik kan mijn memory clock tot 1100 ipv 900 zetten en m'n gpu core clock maar tot 662 ipv 650 en dan is hij niet meer stable, is daar een reden voor? Reageren
Djmaddox Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 ja, ik heb 't nu geprobeerd maar ik kan mijn memory clock tot 1100 ipv 900 zetten en m'n gpu core clock maar tot 662 ipv 650 en dan is hij niet meer stable, is daar een reden voor? Misschien wat meer voltage geven als dat mogelijk is? Reageren
QinX Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 ja, ik heb 't nu geprobeerd maar ik kan mijn memory clock tot 1100 ipv 900 zetten en m'n gpu core clock maar tot 662 ipv 650 en dan is hij niet meer stable, is daar een reden voor? Je moet beide eerste apart verhogen he. Als je memory gewoon op 1100 laat staan en dan pas de Core gaat overclocken dan is er nauwelijks speelruimte over voor de Core. Ook is Core/Shader beter om te verhogen dan memory, daar heeft een spel meer baat bij. Reageren
PinkDevil Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Ik heb nu mijn CPU overgeclockt en mijn GPU via everest. Maar ik vroeg me af of het ook via de bios kan (de GPU). Zou iemand mij hier kunnen helpen (K) PinkDevil Reageren
Emaitroy Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 met welk programma kun je de voltages aanpassen dan? Reageren
Djmaddox Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Ik heb nu mijn CPU overgeclockt en mijn GPU via everest. Maar ik vroeg me af of het ook via de bios kan (de GPU). Zou iemand mij hier kunnen helpen (K) PinkDevil Bij mijn BIOS is er geen optie om de GPU te overclocken. En daarom doe ik het ook met EVGA Precision. Reageren
QinX Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 met welk programma kun je de voltages aanpassen dan? Als je videokaart het ondersteunt dan kan dat met MSI afterburner of Riva Tuner, maar daar ga ik je niet mee helpen want daarbij kan te veel fout gaat als je iets verkeerd doet. Ik heb nu mijn CPU overgeclockt en mijn GPU via everest. Maar ik vroeg me af of het ook via de bios kan (de GPU). Zou iemand mij hier kunnen helpen (K) PinkDevil Bij mijn BIOS is er geen optie om de GPU te overclocken. En daarom doe ik het ook met EVGA Precision. bij ATI kaarten kun je RBE gebruiken om je custom clocks en settings te installeren als bios. Maar ook daarbij ga ik niet helpen. te veel wat mis kan gaan Reageren
wesley123 Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 bij ATI kaarten kun je RBE gebruiken om je custom clocks en settings te installeren als bios. Maar ook daarbij ga ik niet helpen. te veel wat mis kan gaan Ik raad dit enorm erg af, je videokaart is onbruikbaar als het flashen fout gaat, ook als je zelf te hoog gaat in 1 keer kom je er nog moeilijk vanaf, ik kan het weten namelijk Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.