Jump to content

Algemeen Overklok topic

Recommended Posts

• Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

51

• TaartJJ~!

46

• Galiorix

40

• Sprunk

36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

bij ATI kaarten kun je RBE gebruiken om je custom clocks en settings te installeren als bios. Maar ook daarbij ga ik niet helpen. te veel wat mis kan gaan :)

Ik raad dit enorm erg af, je videokaart is onbruikbaar als het flashen fout gaat, ook als je zelf te hoog gaat in 1 keer kom je er nog moeilijk vanaf, ik kan het weten namelijk

Tja daarom is ECHT overclocken ook voor de mensen die er moeite voor willen doen. Want als je gewoon goed leest en test en daarna alles vast zet kan er niets misgaan.

Meh, SetFSB werkt niet.

Zoals ik al zei moet je moederbord wel ondersteunt worden. Maar dan nog.

Je kunt via AMD Overdrive zonder problemen AMD processoren overclocken, daarna kun je het nog vast zetten in de BIOS.

Intel is geen specifiek OC software voor. Alleen software die moederbord makers uitgeven bij hun moederborden. Zoals ASUS TurboV. Gigabyte Easytune en MSI OCPower.

Geplaatst:

Heb diverse tests gedaan met mijn computer qua of hij stabiel loopt.

Maar toch ben ik op een probleem gestuit. Mijn computer freezed zonder enige reden.

Ik denk dat het te maken heeft met men geheugen.

Men timings volgens CPU-z;

10cu2bl.png

En de info van men geheugen.

Intern geheugen 4096 MB

Intern geheugentype DDR2-SDRAM

Model DIMM 240-pin

Kloksnelheid bus 800 MHz

CAS latency 4-4-4-12

Iemand een idee?

Of zou ik over kunnen stappen op wat beter geheugen?

DDR2-1066? Deze past voor zover ik weet op mijn n780i Tri-sli.

Geplaatst:

Heb diverse tests gedaan met mijn computer qua of hij stabiel loopt.

Maar toch ben ik op een probleem gestuit. Mijn computer freezed zonder enige reden.

Ik denk dat het te maken heeft met men geheugen.

Men timings volgens CPU-z;

10cu2bl.png

En de info van men geheugen.

Intern geheugen 4096 MB

Intern geheugentype DDR2-SDRAM

Model DIMM 240-pin

Kloksnelheid bus 800 MHz

CAS latency 4-4-4-12

Iemand een idee?

Of zou ik over kunnen stappen op wat beter geheugen?

DDR2-1066? Deze past voor zover ik weet op mijn n780i Tri-sli.

graag even ook een screenshot van de CPU en SPD tab ;)

Geplaatst:

ik heb weer 'n probleem als ik mijn memory clock gewoon op stock laat staan of zelfs lager dan kan ik nog steeds mijn gpu clock niet hoger dan 662 krijgen ipv 650

Geplaatst:

ik heb weer 'n probleem als ik mijn memory clock gewoon op stock laat staan of zelfs lager dan kan ik nog steeds mijn gpu clock niet hoger dan 662 krijgen ipv 650

Dat kan he, waarschijnlijk heb je gewoon een slechte batch.

Geplaatst:

[...]

Meh, SetFSB werkt niet.

Zoals ik al zei moet je moederbord wel ondersteunt worden. Maar dan nog.

Je kunt via AMD Overdrive zonder problemen AMD processoren overclocken, daarna kun je het nog vast zetten in de BIOS.

Intel is geen specifiek OC software voor. Alleen software die moederbord makers uitgeven bij hun moederborden. Zoals ASUS TurboV. Gigabyte Easytune en MSI OCPower.

SetFSB werkte voorheen wel. Ik heb het een keer voor mekaar gekregen om dit dingetje op 3GHz te laten draaien. Maar opeens werkte setFSB niet meer. raar. De goede PLL chip heb ik al gekozen, andere mensen met hetzelfde moederbord is het ook gelukt. Mijn trouwens ook, eenmalig in het verleden.

Medion moederbordje. Het moet lukken, alleen SetFSB werkt gewoon niet. Geen idee waarom. Misschien is het omdat ik een 64-bit OS heb? Want ik denk dat de keer dat het wel lukte ik nog standaard Vista 32 bit had.

Also: Als ik een ander moederbord neem, is er een kans dat mijn OEM Windows niet meer werkt? Windows herkent het merk als Medion, maar ik denk hij dit straks niet meer herkent als Medion. :(

Geplaatst: (bewerkt)

wat is een batch? :duh:

Serie van een chip.

Morgen komt mijn Hyper TX-3 binnen zodat ik mijn oude AMD systeem weer nieuw leven in kan blazen en een beetje kan gaan kloten met de processor en eventueel het geheugen. Eerst ga ik kijken hoeveel prestaties ik eruit kan halen met een HD2600 Pro, maar eventueel haal ik een van mijn 8800GT's uit mijn i7 systeem als de HD2600 toch niet zo lekker werkt.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

wat is een batch? :duh:

Serie van een chip.

Morgen komt mijn Hyper TX-3 binnen zodat ik mijn oude AMD systeem weer nieuw leven in kan blazen en een beetje kan gaan kloten met de processor en eventueel het geheugen. Eerst ga ik kijken hoeveel prestaties ik eruit kan halen met een HD2600 Pro, maar eventueel haal ik een van mijn 8800GT's uit mijn i7 systeem als de HD2600 toch niet zo lekker werkt.

Waarom een TX3? Heb die laatst ook gehaald omdat ik voor werk een Phenom 965 aan de praat moest krijgen en de Z600 die we hebben voor testen vrij moest zijn. nou wat een verschil. Z600 gaf tijdens test 25C CPU ofzow en die TX3 draait idle die CPU op bijna 50C

Geplaatst:

Waarom een TX3? Heb die laatst ook gehaald omdat ik voor werk een Phenom 965 aan de praat moest krijgen en de Z600 die we hebben voor testen vrij moest zijn. nou wat een verschil. Z600 gaf tijdens test 25C CPU ofzow en die TX3 draait idle die CPU op bijna 50C

Maar een TX-3 is geen high end cooler en ik ben niet bezig met een high end CPU... Het is een AMD Athlon 4200+ S939 van 4 jaar oud, die heeft veel minder goede koeling nodig als een Phenom 965. Op stock snelheid (2,2Ghz) hield de TX-3 de processor met gemak onder de 30 graden idle, op 2,75Ghz komt hij niet boven de 33-35 graden op idle. Ook tijdens full load komt de processor niet hoger dan 55 graden op 2,75Ghz en misschien 45 tot 48 graden onder full load op stock snelheden.

Geplaatst:

bij ATI kaarten kun je RBE gebruiken om je custom clocks en settings te installeren als bios. Maar ook daarbij ga ik niet helpen. te veel wat mis kan gaan :)

Ik raad dit enorm erg af, je videokaart is onbruikbaar als het flashen fout gaat, ook als je zelf te hoog gaat in 1 keer kom je er nog moeilijk vanaf, ik kan het weten namelijk

Tja daarom is ECHT overclocken ook voor de mensen die er moeite voor willen doen. Want als je gewoon goed leest en test en daarna alles vast zet kan er niets misgaan.

Tja, ik kon er zelf ook weinig aan doen, ik kan mijn videokaart temperatuur alleen maart schatten, dus ik dacht 50 graden idle, ik ging 25 mhz omhoog en meteen draait hij niet meer, dus ben ik ruim een dag bezig geweest om het recht proberen te zetten, kutvideokaart :puh:

Geplaatst:

Maar een TX-3 is geen high end cooler en ik ben niet bezig met een high end CPU... Het is een AMD Athlon 4200+ S939 van 4 jaar oud, die heeft veel minder goede koeling nodig als een Phenom 965. Op stock snelheid (2,2Ghz) hield de TX-3 de processor met gemak onder de 30 graden idle, op 2,75Ghz komt hij niet boven de 33-35 graden op idle. Ook tijdens full load komt de processor niet hoger dan 55 graden op 2,75Ghz en misschien 45 tot 48 graden onder full load op stock snelheden.

had dan gewoon een highend koeler gehaald ervoor, en die erop geschroefd voor je benchmarks, als je klaar bent oude terug erop en die highend gebruiken voor je i7 setup :) , die ~20 euro voor die TX3 is echt weggegooid geld, voor een tientje meer ofzo heb je alweer de mugen2, die toch echt een stuk betere temps bereikt, richting QinX hierboven :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...