Limbolander Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 Wel, ze zijn allemaal @ 100% dus.. Klopt dan nog blijft Core 1 het warmste, het is ook bekend dat quadcores/dualcores niet precies alle processen verdelen over hun beschikbare cores, vandaar dat core1 dus wss gewoon de "hoofdcore" is die het meeste op zich krijgt. Weet iemand waarom er bij mijn CPU slechts 1 core word herkent? Zowel in Core Temp en PC Wizzard 2009.En tevens is te zien dat ik nu wat aan overclocken heb gedaan. Ik heb niet de multiplier verhoogd want dat gaf problemen. Ik heb dus maar een overclock profile geladen vanaf mijn moederbord. Volgens mij zijn de temperaturen wel netjes op idle met stock koeler. Probeer Realtemp eens. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) Hij herkent alleen de CPU diode, en niet van aparte cores (Als die er uberhaupt zijn) @Hierboven: Realtemp werkt alleen met Intel CPU's. Bewerkt: 23 augustus 2009 door TaartJJ~! Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) Mijn CPU wordt niet ondersteund door RealTemp, helaas. EDIT: Wat is een Diode? Bewerkt: 23 augustus 2009 door Sprunk Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) Wat worden de temps van je CPU op full load @ 3.0GHz? @Hierboven, een sensor Bewerkt: 23 augustus 2009 door TaartJJ~! Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) Full Load post ik morgen wel, na een uurtje IV spelen. Ik ga nu zelf namelijk ook even op Idle in mijn bedje. En ik denk dat ik zelfs aan de 3.2 Ghz kan komen, zodra ik voor en achter in de case 2 fans hebt geplaatst, en mijn zijfan heb omgedraaid zodat hij warme lucht naar buiten blaast. Nu blaast hij warme lucht naar binnen. Bewerkt: 23 augustus 2009 door Sprunk Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 Probeer dan everest eens Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 Prima idle temps. Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) Alleen de GPU vind ik aan de hoge kant voor Idle. Maar net wat ik zei, die fan in mijn case die blaast lucht de case in, in plaats van warme lucht naar buiten. En met 2 extra fans die binnenkort gaan komen, zal de temp van de GPU en van de CPU wel wat omlaag gaan. Want de heatsink van de CPU krijgt nu warme lucht van de voeding en van buiten de case op zijn broodje gesmeten, dus draait die ook maar constant 100% om de boel te koelen wat toch wel wat geluid produceert. Bewerkt: 23 augustus 2009 door Sprunk Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 je zijfan kun je beter naar binnen laten blazen, als het goed is is het dan gewoon koele lucht, anders is je kamertemperatuur gewoon te hoog, verder raadt ik aan prime95/intelburntest ( ja IBT werkt ook voor AMD cpu's ) te gebruiken. Dat zijn veel zwaardere " full loads " dan via een spel als gta IV, en ja er zijn meerdere manieren om full load te krijgen, intelburntest is zowat de zwaarste eruit. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 47 graden is een prima idle temp, zeker met deze zomerse temperaturen. Mijn 9800GT idlet nou tussen de 47 en 50. (full load max 60c) Reageren
Matiscus Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 Ik ben wel in de computer praktijk goed te vinden, maar dat overclocken snap ik nou net niet helemaal. Ik heb een Intel Pentium 4, 3.00Ghz, socket 478. Ik zou hem graag willen laten draaien op 3.2 of 3.4 Ghz. Ik heb een Zalman cooling over volledig mijn pc. Ik heb zelf al eens gekeken in de bios. Maar daar vind ik niets dat mij eigenlijk kan helpen met overclocken. Kunnen jullie mij niet helpen? Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) als eerste punt, heb je een merk-pc? Help ik kan niet overklokken! Je hebt waarschijnlijk een PC van een OEM fabrikant (Merk) zoals ASUS Packerd Bell en dergelijke. OEM fabrikanten zorgen ervoor dat het niet mogelijk is om hun processoren te overklokken, omdat ze liever geen gezeik hebben over kapotte processoren door het overklokken. Je kan dus niet overklokken. Bewerkt: 23 augustus 2009 door TaartJJ~! Reageren
Matiscus Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) als eerste punt, heb je een merk-pc? Ow sorry vergeten bij zetten. Mijn moederbord is een Asus P4P800S SE. Ik denk dat je bij dat niet overclocken fout zit. Want dit is namelijk een samengestelde pc, door mezelf nog geweest. Mijn moederbord is van Asus, mijn ram is van geil, mijn processor is van intel, mijn grafische kaart is ook van Asus een ATI Radeon X850XT. En het is perfect te overclocken, want in het begin als ik hem gekocht had, had iemand de zelfde processor en moederbord en die kon het wel. Bewerkt: 23 augustus 2009 door Matiscus Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 Is er dan niets in je BIOS te vinden over overclocken Mijn overklokfunctie zit ook verstopt (Advanced -> Jumperfree configuration) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.