Jump to content

Algemeen Overklok topic


TaartJJ~!

Recommended Posts

achja met dit warme weer is het meer aan te raden ewoon je proc op stock te laten draaien en dan zo veel mogelijk undervolten ( dus zo laag mogelijke voltages, nog lager als intel/AMD zelf aangeeft benodigd te hebben ) en natuurlijk ervoor zorgen dat het gewoon 100% stabiel is.

Doet je proc meer goed als 24/7 met dit weer op 40-50 graden te liggen idlen

Ik heb in mijn OS´en de energie besparings opties aangezet waardoor mijn multiplier verlaagt wordt van 20 naar 12 en waardoor de snelheid dus terugvalt naar net geen 1600Mhz. Dat scheelt in de temperatuur, het energie verbruikt en het houd mijn CPU gewoon lekker rustig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    51

  • TaartJJ~!

    46

  • Galiorix

    40

  • Sprunk

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ben eerst zo ver mogelijk aan het undervolten, daarna zet ik C1E/Speedstep ook maar weereens aan inderdaad.

standaard E8400 VID is 1.225, vcore staat nu op 1.1 en loopt 100% stabiel, CPU-Z geeft 1.096 aan idle, zometeen werken dus ga vanavond weer verder, kijken of ik onder de 1 volt kan halen en dan C1E/speedstep erbij en dan wordt het helemaal leuk :puh: weer eens wat anders als overclocken ^^

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels warmte problemen opgelost, komt nou niet meer boven de 60 graden uit.

Voor de geïnteresseerden:

10z5vrt.jpg

fwow2d.jpg

Moederbord boog door door het gewicht, koeler maakte niet goed contact, nu is hij omhoog gestut met 1,5 centimeter :)

Scheelt ~20 graden.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je kan doen, is kijken of je aan de andere kant ook zoiets neer kunt zetten, denk dat ie nu links er wel beter opzit, maar ook niet goed.

Wat je misschien kunt doen, twee stijve metalen staafjes pakken, en die aan de einde buigen, en door die gaten van de fan steken, en ergens boven aanhaken, zoals door zo'n gaatje van je voeding, en de andere door je frame ergens, dat lijkt mij beter dat hij gelijk opgetild word, dan aan een kant.

En nog eens wat mooier ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels warmte problemen opgelost, komt nou niet meer boven de 60 graden uit.

Voor de geïnteresseerden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Moederbord boog door door het gewicht, koeler maakte niet goed contact, nu is hij omhoog gestut met 1,5 centimeter :)

Scheelt ~20 graden.

geniaal :X

ik weet dat die mugens zwaar zijn, weet ik zelf dus ook als ik zo'n bouwwerk neem, dan leg ik mijn pc wel plat.

Link to comment
Delen op andere websites

achja ding weegt net geen kilo wat wil je ook, verder beetje ul dat jij je fan niet aan de zijkant kan doen maar alleen onder of boven

Ach ja, hij blijft nu ruim binnen veilige marges op 2.8GHz.

Niet dat ik deze processor 5 jaar ga blijven gebruiken ofzo :puh:

Pc is nu 10 maand oud ^^

Overigens heb ik het gevoel dat er toch iets niet helemaal goed is met de sensor van Core 1:

124xxn7.jpg

Wijkt erg af van de anderen.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Weet iemand waarom er bij mijn CPU slechts 1 core word herkent? Zowel in Core Temp en PC Wizzard 2009.

En tevens is te zien dat ik nu wat aan overclocken heb gedaan. Ik heb niet de multiplier verhoogd want dat gaf problemen. Ik heb dus maar een overclock profile geladen vanaf mijn moederbord. Volgens mij zijn de temperaturen wel netjes op idle met stock koeler.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...