Jump to content

Algemeen Overklok topic


TaartJJ~!

Recommended Posts

Heb net m'n GPU overclocked met Evga precision: van 576 naar 655 mhz en memory van 999 naar 1175. Highest temperature tot nu toe: 58 graden. Maximum dat hij aankan ligt ergens in de 80.

80? dat latje ligt nog een heel stuk hoger hoor ;), maar ik zou een bepaalde temperatuur aanhouden zoals maximaal 80, niet de kaart over zijn toeren heen jagen.

En is die temperatuur ingame of gewoon idle?

Ik heb trouwens ook een GTX 260, maar mijn CPU bottleneckt hem.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    51

  • TaartJJ~!

    46

  • Galiorix

    40

  • Sprunk

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb PRECIES dezelfde clocks behaald. :puh:

'Behaald'? :puh: Is gewoon een kwestie van de slider verschuiven toch? XD

@ Ferry: Heb ik net ook gezien op google, 90 graden is nog ok, over 95 zou je een cooler moeten kopen. :puh:

Idle heb ik 44°, in-game was 't 58°. Ik denk dat ik nog wat overclock tot ik rond de 65 zit in-game, en dan stop.

Heb nu de fan op 50 speed staan ipv 40, als je die op 100 zet is 't lawaai niet te harden. :puh:

Heeft me in GTA IV trouwens net één FPS meer gegeven. :puh:

Maar moet ik me rond bepaalde clocks houden en ergens naar de waarden blijven kijken, of moet ik gewoon zorgen dat m'n temperatuur goed blijft?

EDIT: ik heb net een gast gezien die dit heeft gedaan:

GPU Clock: 800 MHz 1300 MHz 1680 MHz

Default Clock: 650 MHz 1050 MHz 1400 MHz

Is dat wel safe?

Overigens zegt hij zelf dat 't niet stable is: hij kan vista en Race driver Grid trekken, maar bij 3Dmark klokt de kaart automatisch terug. Enkel op 760/1160/1580 is 't stable.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou ook gaan overklokken, maar liep meteen tegen twee problemen aan:

Ik heb een MSI K8MM3 moederbord met daarop een AMD Sempron 2800+ prcessor. Nu kan ik nergens in de BIOS iets met FSB vinden. Wie weet of dat wel kan en waar dat dan staat?

Verder heb ik ook een ATI Radon 9600 kaart, maar in mijn Catalyst control Center staat geen ATI overdrive. Hoe kan ik mijn Grafische kaart wel overklokken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou ook gaan overklokken, maar liep meteen tegen twee problemen aan:

Ik heb een MSI K8MM3 moederbord met daarop een AMD Sempron 2800+ prcessor. Nu kan ik nergens in de BIOS iets met FSB vinden. Wie weet of dat wel kan en waar dat dan staat?

Verder heb ik ook een ATI Radon 9600 kaart, maar in mijn Catalyst control Center staat geen ATI overdrive. Hoe kan ik mijn Grafische kaart wel overklokken?

http://www.techpowerup.com/atitool/

ATiTool. Lijkt me al wat verouderd, maar is beter dan niets. :puh:

EDIT: of je download 't hier:

http://www.techpowerup.com/downloads/

Mijn GTX260 is nu stable op 675 mhz coreclock, 1455 shader clock en 1175 mem clock. :Y 43-44° idle, In-game na een uur op GTA IV tussen de 58 en 65°. Mem clock ga ik wel nog wat hoger zetten, tot 2000 :bonk: 1200/1250 bedoel ik. :puh:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou ook gaan overklokken, maar liep meteen tegen twee problemen aan:

Ik heb een MSI K8MM3 moederbord met daarop een AMD Sempron 2800+ prcessor. Nu kan ik nergens in de BIOS iets met FSB vinden. Wie weet of dat wel kan en waar dat dan staat?

Verder heb ik ook een ATI Radon 9600 kaart, maar in mijn Catalyst control Center staat geen ATI overdrive. Hoe kan ik mijn Grafische kaart wel overklokken?

http://www.techpowerup.com/atitool/

ATiTool. Lijkt me al wat verouderd, maar is beter dan niets. :puh:

EDIT: of je download 't hier:

http://www.techpowerup.com/downloads/

Mijn GTX260 is nu stable op 675 mhz coreclock, 1455 shader clock en 1175 mem clock. :Y 43-44° idle, In-game na een uur op GTA IV tussen de 58 en 65°. Mem clock ga ik wel nog wat hoger zetten, tot 2000 :bonk: 1200/1250 bedoel ik. :puh:

Als ik mijn GTX260 hoger zet, loopt mn hele PC vast. Ligt waarschijnlijk aan mn CPU.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel hoger? En wanneer loopt je pc dan vast, gewoon altijd, en bij alles wat je doet?

Misschien moet je die twee clocks die gelinkt staan niet linken, en de tweede wat minder hoog laten staan.

Mn GPU liep op 655, toen deed ik hem omhoog en liep mn PC vast.

EDIT: Lawl, toen ik net voor de lol mn Memory op 2000 zette en op Test klikte kwamen ongeveer dit er uit:

colours_hue.gif

Maar dan zonder die nummers.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

En heb je je core clock en shader clock aan elkaar gelinkt? Zo ja, zet link uit met EVGA Precision, en schuif enkel de core clock omhoog. Misschien werkt dat wel.

En hoe bedoel je, dat kwam eruit? Dat snap ik niet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

download rivatuner ,erg goed programma om over te clocken, ati tool is sterk verouderd en dus niet echt aan te raden.

Verder moet het wel echt 100% stabiel lopen anders kun je problemen krijgen en miss je hardware mollen, en als ik de meerderheid hier zo zie zijn er veel heel amateuristisch bezig..

Link to comment
Delen op andere websites

Maar moet ik me rond bepaalde clocks houden en ergens naar de waarden blijven kijken, of moet ik gewoon zorgen dat m'n temperatuur goed blijft?

Ik heb 3DMark06 gedownload, en kijken wat ie stock voor score kreeg, ik had stock een overal score van 12205, en toen rustig gaan overclocken, en dan een nieuwe test starten, en dan kijken wat voor score je krijgt, is je score hoger dan stock, kun je doorgaan, maar wel je temperatuur blijven checken, gaat je score omlaag, dan zul je hem terug moeten clocken vrees ik, want het heeft anders vrij weinig zin omdat je cpu, geheugen of moederbord achterblijft waardoor ze juist slechter gaan werken.

Ik had eerst 12205, toen ik hem rustig overclockde werd me score minder, toen heb ik hem maar weer gereset en zo gelaten, zo heb ik nog de hoogste score ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik mijn 9800GT overklok gaat de score naar beneden :bonk:

Same here :N

Maar bij mij is me CPU super snel onstabiel, dus dat bij mij kan ik wel plaatsten, maar jij hebt een C2Q dus dat vind ik wel vreemd.

Link to comment
Delen op andere websites

En heb je je core clock en shader clock aan elkaar gelinkt? Zo ja, zet link uit met EVGA Precision, en schuif enkel de core clock omhoog. Misschien werkt dat wel.

En hoe bedoel je, dat kwam eruit? Dat snap ik niet. :puh:

Ja.

Ik zette dus mijn memory slider op 2000 om te kijken wat er zou staan als ik op "Test" zou klikken. Dus ik klikte op test en toen werd mijn hele beeld zo vaag met die kleuren.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...