Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?

Recommended Posts

• Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jacky-2007

111

• GekkieJ01

29

• Flokkert

21

• Hayte

10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik had dit ook maar dan nooit open gehad, nadat mn vader een nieuwe router had gekocht stond het wel open.

Geplaatst:

Dus er is geen manier om het NAT Type op Open te zetten, voor een langere periode? zou jammer zijn...

Ik gebruik sinds gisteren Powerline adapters, in plaats van een usb dongle van Craptheros.

Geplaatst: (bewerkt)

met kpn is het bijna onmogelijk om een open nat type te krijgen heb hetzelfde gehad, ben naar upc overgestapt, wat poorten geopend en ik heb een open nat type.

edit: probeer dit anders even Klik.

Bewerkt: door GTAnerd 007

Omogelijk voor mij, ik snap er geen zak van, en je router intypen op google: moet dat helpen?, daarvoor is een forum.

Ik wil informatie van bijv, een auto, en ik typ bij Google ''auto'' in.

Bewerkt: door kelwin
Geplaatst:

Je router intypen helpt precies wel, aangezien de eerste link naar

leidt waar uitgelegd wordt hoe je bij die router je poorten opent.

Werkt het niet dan kan je ook even naar de reacties kijken bij het filmpje en zien of je hetzelfde probleem als anderen hebt, misschien is er wel een oplossing voor gegeven.

Geplaatst:

Dat is voor de PS3 en Xbox360 duh.gif

Het principe is nagenoeg hetzelfde, dus deze is wel te gebruiken. Verschil is dat ik geen PC games heb, en dus daarom in de tutorial daarover geen toepasbaarheid kan formuleren.

Stoei er even mee, ongeveer halverwege de tutorial is de Shortlist tutorial voor Thomson Gateway 789vn te vinden. Doorloop deze. Mocht dat je probleem niet geheel verhelpen, post daar dan waar je tegenaan loopt.

Een tip trouwens: Als je een vraag stelt, fakkel dan niet gelijk iedere geboden tip naar een oplossing toe af met deze korte reacties. Nog zo één en geen mens hier is nog bereid om inspanningen voor je te verrichten.

Die tut heb ik al drie keer geprobeert, het is officieel: KPN is irritant.irri.gif

Geplaatst:

Los van het feit dat KPN "zuigt" (iedere provider heeft voor- en nadelen, dus niet echt een sterk argument) ik heb zelf nog steeds een router van KPN, dezelfde als jij, en ik heb gewoon vrij verkeer, NAT open. Om dit voor het gamen zo te houden moet ik voor iedere sessie even zorgen dat het cache leeg is (router uit - 30 sec. wachten - router weer aan) maar zolang ik daaraan denk, geen enkel probleem. Het moet dus bij jou ook gewoon mogelijk zijn.

Aangezien je 15 bent, en dus waarschijnlijk afhankelijk van de provider-keuze van je ouders, kan je beter het zeuren en zaniken over KPN achterwege laten (wordt het forum ook niet gezelliger op) en proberen het probleem op te lossen. Lijkt me niet dat je ouders van plan zijn een andere provider te zoeken alleen omdat jij vrij online wil kunnen spelen.

Los van het feit dat KPN "zuigt" (iedere provider heeft voor- en nadelen, dus niet echt een sterk argument) ik heb zelf nog steeds een router van KPN, dezelfde als jij, en ik heb gewoon vrij verkeer, NAT open. Om dit voor het gamen zo te houden moet ik voor iedere sessie even zorgen dat het cache leeg is (router uit - 30 sec. wachten - router weer aan) maar zolang ik daaraan denk, geen enkel probleem. Het moet dus bij jou ook gewoon mogelijk zijn.

Aangezien je 15 bent, en dus waarschijnlijk afhankelijk van de provider-keuze van je ouders, kan je beter het zeuren en zaniken over KPN achterwege laten (wordt het forum ook niet gezelliger op) en proberen het probleem op te lossen. Lijkt me niet dat je ouders van plan zijn een andere provider te zoeken alleen omdat jij vrij online wil kunnen spelen.

mijn ouders blijven bij KPN, de service hiervan is De Beste. We worden altijd geholpen, wat het probleem ook is en altijd.

UPC is een Amerikaans rot bedrijf, ook hebben we hier ervaring mee gehad. Bijv. 2 weken geen telefoon, geen Internet, niks. En dan geen excuus o.i.d van UPC. Dus ik weet wel zeker dat we KPN niet gaan verlaten

Geplaatst:

Aangezien ik verwacht dat we hier nog wel even over doorgaan, heb ik je topic even samengevoegd met de tutorial. Volledig hetzelfde onderwerp inmiddels.

Kan je aangeven waar je precies vastloopt? (nummer uit de shortlist hieronder, of omschrijf het scherm)

[table=header]Shortlist tutorial voor Thomson Gateway 789vn

Let op: Het is van belang dat je beschikt over firmware versie 8.4.2.u of hoger om deze tutorial te laten werken.

Hoe je je firmware versie controleert

1. Ga naar je router in je browser op adres http://192.168.2.254/
  2. Kijk bovenaan in het geladen scherm welk nummer er staat achter "Softwareversie:"

Ja, er staat 8.4.2.u in het scherm

• Ga hieronder verder

Nee, er staat een lager nummer dan 8.4.x in het scherm

• Neem contact op met de KPN Servicedesk via 0900-0244
  • Volg het keuze-menu, zorg dat je bij de technische helpdesk uitkomt
  • Vraag vriendelijk of men de routerfirmware wil updaten. KPN kan dit doen van buitenaf en doet dit kostenloos.

[/table]

1. Ga naar je router in je browser op adres http://192.168.2.254/
  2. Klik links in beeld op Thuisnetwerk op de beginpagina, en indentificeer welk apparaat je spelconsole is.
    • In het overzicht staan verschillende Mac-adressen (combinatie letters-cijfers) met daarvoor een icon. Een actief apparaat heeft een rood icon, een niet actief apparaat een blauw
    • Zet je console aan en druk op F5
    • Een van de apparaten die een blauw icon had is nu rood gekleurd; dit is je spelconsole

[*]Klik op het Mac adres van je console

[*]Zet je spelconsole weer uit[*]Klik rechtsboven op configureren[*]Zorg dat je router er netjes uitziet; Verander de naam in iets van "x360" of bijvoorbeeld "PS3"[*]Bij Type selecteer je uit het menu "Spelconsole"[*]Plaats nu een vink in de checkbox achter Altijd hetzelfde IP adres gebruiken[*]Klik op de knop Toepassen

De instellingen worden nu opgeslagen, en het scherm wat opent is weer het scherm van je spelconsole, maar dan met de nieuwe instellingen

[*]Klik weer rechtsboven op Configureren

[*]Selecteer onderaan bij Verbinding delen - Spel of Service uit het lijstje de service Xbox LIVE

[*]Klik naast de lijst rechts op Toevoegen

[*]Klik nu weer op de knop Toepassen

[*]Klik op Toolbox in het hoofdmenu

[*]Klik op [Delen spelen & Toepassingen[/b]

[*]Klik rechtsboven op configureren

[*]Plaats een vinkje in de checkbox achter UpNp aanzetten

[*]Klik nu weer op de knop Toepassen. Je gemaakte aanpassingen in het router zijn nu klaar, het apparaat hoeft niet gereset te worden!

[*]Zet je 360 aan

[*]Druk op de xbox LIVE knop

[*]Ga naar System > Network settings

[*]Kies je type verbinding (Wired of Wireless)

[*]Zorg er nu voor dat alles op Automatisch staat

[*]Sla de wijzigingen op

Laat nu je 360 de verbinding testen. Als het goed is zou hij nu geen error codes meer moeten geven voor je verbinding. :tu:

[table=header]Let op! Het kan voorkomen bij de 789n dat je na een tijdje toch weer ervaart dat je geen open NAT hebt op je 360. Hiervoor hoef je niet opnieuw de tutorial te volgen; doorloop de volgende stappen:

• Zet je 360 uit
  • Zet het router uit met de zwarte power-knop op de achterkant
  • Wacht 30 sec.
  • Zet het router weer aan
  • Zet je 360 weer aan
  • Test de verbinding met je 360, tabblad System settings > Network > Test xbox LIVE connection

Nu zijn alle poorten weer open en is het testresultaat positief (zonder foutmelding) Je kan er ook voor kiezen dit even standaard te doen voordat je gaat gamen, dat scheelt weer wat frustraties. ;) [/table]

Geplaatst:

Tot en met punt 18 is het gewoon hetzelfde, behalve dan dat je niet de poorten toewijst aan je 360 maar aan de PC waar het om gaat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...