Jump to content

Nieuwe laptop: Burger_King


Burger_King

Recommended Posts

Ik wil na een hele tijd wikken en wegen om er een te kopen nu besloten een laptop te gaan kopen. ik heb een beetje rondgekeken en ik wil jullie advies vragen ;)

ik had deze al bekeken:

* Compaq Presario CQ61-110ED bol.com 599,00

* HP Pavilion DV7-1220ED bol.com 749,00

maar omdat ik toch wel iets wil dat beter games af kan spelen is de grootste kandidaat is momenteel toch wel deze:

Acer Aspire 8930G-644G32MN

Klik (725 Euro op een andere website ;) )

Specs:

----

Processor

Intel Core 2 Duo - T6400

Kloksnelheid

2000 MHz

Besturingssysteem

Windows Vista Home Premium

Intern geheugen

4096 MB DDR3 2 x 2048 MB

Max. intern geheugen

4096 MB

Opslagmedia

Harde schijf

320 GB (5400 RPM, Serial ATA)

Mediastations

DVD+/-RW Dual Layer

Beeld

Beeldscherm

18.4 inch WUXGA+ CineCrystal TFT Breedbeeld

Resolutie

1920 x 1080 pixels

Reactietijd

8 ms

Videokaart

NVIDIA GeForce 9600M-GT

Videokaartgeheugen

1024 MB

Ingebouwde webcam

Ja

Geluid

Geluid

Onboard

Luidsprekers

Ja

Ingebouwde microfoon

Ja

Netwerk

Netwerkfuncties

1000 Mbit Ethernet

Draadloze netwerkverbinding

802.11a/b/g/n (300 Mbit max.)

Modem

V.90/V.92 (56 Kbit/s)

Bluetooth

Nee

Aansluitmogelijkheden

PCMCIA-slot(s)

Nee

Data

Usb-poort(en), RJ-45 Ethernet

Video

1x VGA

Audio

Hoofdtelefoonuitgang, Microfoon/Line-in, S/PDIF-uitgang

PS/2

Nee

Port replicator

Nee

Voeding

Netstroomadapter

Batterij

Li-Ion

----

Hij's ongeveer net zo snel als de 2 andere maar heeft b.v. een NVIDIA GeForce 9600M-GT , waarvan ik had begrepen dat het wel een aardige Laptop was die o.a. COD 4 afspeelt, alleen vind ik dat niet zo geloofwaardig..? :S

Ik ben zelf niet zo technish en weet niet zoveel van videokaarten enzo af, dus ik vraag aan jullie, is dit een verstandige keuze voor deze prijs? of raden jullie mij iets anders aan? ik wil btw niet hoger gaan als 750 Euro, en ja ik realiseer me dat ik daar niet de beste in huis kan halen :puh: maarja thats the budget he,

in ieder geval dikke thanks,

BK

Bewerkt: door Burger_King
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Burger_King

    21

  • Sprunk

    14

  • MegaPilot

    8

  • Exoit

    5

Die 3e is inderdaad het beste. Een snelle Intel Core 2 processor. Ook de grafische kaart is erg goed voor een laptop.

Ik heb zelf ook nog even voor je gekeken. Het was moeilijk zoeken want als je op Gaming notebooks klikt op Alternate krijg je laptops met een Core 2 Solo. Nah, da's geen Gaming. :N

Maar wie zoekt zal vinden. Een Alternate laptop met een Core 2 Duo op 2.0 Ghz en, een FSB van 1066! Dan zal je denken, wat is daar nou zo bijzonder aan. Maar de meeste laptops hebben een FSB van 800 Mhz. En het verschil tussen 800 Mhz en 1066Mhz zal je zeker merken. Met deze laptop kun je zelfs GTA IV draaien. Wel op Low maarja. Je moet wel zo'n 1500 euro uitgeven voor een laptop die GTA IV op high kan draaien. Deze laptop heeft ook een 9600M GT, een 7200RMP HDD en 3 GB geheugen. En voor dat 600 euro.

Hier de laptop: klik

Link to comment
Delen op andere websites

7200 RPM? :O :O Nou, da's een lekkere snelle Harde Schijf. Ik zou wel m'n RAM upgraden naar 4 GB, DDR2 geheugen is tegenwoordig nogal goedkoop.. :)

Goedkoop? Je gebruikt die extra GB toch nouwelijks omdat er waarschijnlijk 32 BIT Windows op staat. En 3 GB is méér dan genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Die 3e is inderdaad het beste. Een snelle Intel Core 2 processor. Ook de grafische kaart is erg goed voor een laptop.

Ik heb zelf ook nog even voor je gekeken. Het was moeilijk zoeken want als je op Gaming notebooks klikt op Alternate krijg je laptops met een Core 2 Solo. Nah, da's geen Gaming. :N

Maar wie zoekt zal vinden. Een Alternate laptop met een Core 2 Duo op 2.0 Ghz en, een FSB van 1066! Dan zal je denken, wat is daar nou zo bijzonder aan. Maar de meeste laptops hebben een FSB van 800 Mhz. En het verschil tussen 800 Mhz en 1066Mhz zal je zeker merken. Met deze laptop kun je zelfs GTA IV draaien. Wel op Low maarja. Je moet wel zo'n 1500 euro uitgeven voor een laptop die GTA IV op high kan draaien. Deze laptop heeft ook een 9600M GT, een 7200RMP HDD en 3 GB geheugen. En voor dat 600 euro.

Hier de laptop: klik

Oke thanks voor de moeite ;)

dus als ik het goed begrijp is de 3de op mijn lijst en deze die jij hebt opgezocht ongeveer gelijk, alleen is die van jouw dus sneller?

alleen zie ik dat de acer een ongveer 2 keer zo groot grafisch Geheugen heeft. + een grotere hardeschijf.

Wat kun je dan beter hebben vraag ik me af?

Link to comment
Delen op andere websites

Goedkoop? Je gebruikt die extra GB toch nouwelijks omdat er waarschijnlijk 32 BIT Windows op staat. En 3 GB is méér dan genoeg.

Ooit gehoord van futurproof? 64 bit begint meer en meer op te komen hoor, DDR2 geheugen moet je NU kopen, nu is het goedkoop. Als je het dan later nodig hebt, moet je meer betalen. Investering in de toekomst..

Die van Sprunk is idd beter, kopen die hap. :)

Link to comment
Delen op andere websites

De verschillen:

Voordelen van die Alteranet laptop:

- Die van mij heeft een 1066Mhz FSB die Acer maar 800Mhz

- Die van mij heeft een 7200 TPM HDD en die Acer maar 5400 TPM

Nadelen:

- 3 GB RAM in plaats van 4 GB

- Minder videogeheugen

Ik zou die Alternate laptop nemen, 512MB geheugen is genoeg voor een videokaart op 1440x900 resolutie en 3 GB geheugen is ook meer dan genoeg. En het verschil tussen 1066Mhz en 800Mhz FSB zul je daarintegen wél merken, evenals de snellere HDD.

@ MegaPilot: Ooit gehoord van veroudering. Nu extra RAM kopen voor de toekomst voor in een Laptop?? Kijk, een PC kun je nog upgraden, een laptop niet. Over een paar jaar is die laptop weer oud en heb je nog niets aan die extra GB die toch niet word gebruikt.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

@ MegaPilot: Ooit gehoord van veroudering. Nu extra RAM kopen voor de toekomst voor in een Laptop?? Kijk, een PC kun je nog upgraden, een laptop niet. Over een paar jaar is die laptop weer oud en heb je nog niets aan die extra GB die toch niet word gebruikt.

Jahoor, een PC formateren, dat kennen we blijkbaar niet. Ik ben niet van plan m'n laptop na een jaar al door het raam te gooien, jij wel? :) Mijn broer heeft een jaar geleden 512 MB DDR in z'n PC gestopt, keiduur, hij had beter eerst geinvesteerd in dat werkgeheugen, toen het nog goedkoop was. Een laptop oud, alsjeblief zeg..Ik gebruik m'n laptop tot ie erbij neervalt hoor..

Link to comment
Delen op andere websites

Met formatteren word je laptop echt niet sneller. Hij word hoogstens net zo snel als toen je hem uit de doos haalde. Conclusie: over een paar jaar oud.

Welja, Windows vertraagt enorm snel man, een format doet echt wonderen.

Link to comment
Delen op andere websites

@ MegaPilot: Ooit gehoord van veroudering. Nu extra RAM kopen voor de toekomst voor in een Laptop?? Kijk, een PC kun je nog upgraden, een laptop niet. Over een paar jaar is die laptop weer oud en heb je nog niets aan die extra GB die toch niet word gebruikt.

Jahoor, een PC formateren, dat kennen we blijkbaar niet. Ik ben niet van plan m'n laptop na een jaar al door het raam te gooien, jij wel? :) Mijn broer heeft een jaar geleden 512 MB DDR in z'n PC gestopt, keiduur, hij had beter eerst geinvesteerd in dat werkgeheugen, toen het nog goedkoop was. Een laptop oud, alsjeblief zeg..Ik gebruik m'n laptop tot ie erbij neervalt hoor..

Kap eens met dat gedoordram wat nergens opslaat, van een format word je OS wel sneller, maar je laptop niet.

Daarnaast wilt hij zijn laptop ook voor games gebruiken, dus hij is verplicht om over (een paar) jaar weer een nieuwe te kopen omdat dan de CPU en/of GPU te langzaam word, daarnaast die 2 gb geheugen krijg je nu nog amper vol, 4gb is in principe een overkill voor nu toe behalve als je echt gaat modellen/photoshoppen.

En de reden dat DDR duur is/was is omdat het schaarser word, ddr2 is nog niet zo heel schaars en nog genoeg te vinden, zowel nieuw al 2dehands.

En met een laptop kun je niet futureproof zijn, je kunt verder niks aanpassen dus wanneer je CPU/GPU verlangzaamt is naar de games, kun je hem weggooien, niks futureproofs aan dus, want de meeste games vragen geeneens 2gb werkgeheugen, laat staan 4 gb.

Link to comment
Delen op andere websites

De verschillen:

Voordelen van die Alteranet laptop:

- Die van mij heeft een 1066Mhz FSB die Acer maar 800Mhz

- Die van mij heeft een 7200 TPM HDD en die Acer maar 5400 TPM

Nadelen:

- 3 GB RAM in plaats van 4 GB

- Minder videogeheugen

Ik zou die Alternate laptop nemen, 512MB geheugen is genoeg voor een videokaart op 1440x900 resolutie en 3 GB geheugen is ook meer dan genoeg. En het verschil tussen 1066Mhz en 800Mhz FSB zul je daarintegen wél merken, evenals de snellere HDD.

@ MegaPilot: Ooit gehoord van veroudering. Nu extra RAM kopen voor de toekomst voor in een Laptop?? Kijk, een PC kun je nog upgraden, een laptop niet. Over een paar jaar is die laptop weer oud en heb je nog niets aan die extra GB die toch niet word gebruikt.

Oke, je moet je idd niet blind staren op een aantal getallen maar op de dingen die je echt gaat merken :)

Thanks :)

nu alleen nog ergens een plaatje van het ding zoeken :puh:

Tijdens mijn vergelijkig stond er nisk bij over USB aansluiting, ik neem aan dat deze er wel op zit? :engel: en zo niet, kan er dan anders een muis aan? :engel:

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Tijdens mijn vergelijkig stond er nisk bij over USB aansluiting, ik neem aan dat deze er wel op zit? :engel: en zo niet, kan er dan anders een muis aan? :engel:

Alle laptops hebben tegenwoordig USB aansluitingen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een acer die zeer vergelijkbaar is met hetgeen dat jij zoekt

(acer aspire 7730g)

je kan bijna elk spel dat je wil spelen

mij lukt het om gta4 op low te spelen zonder haperingen

ik ben er erg blij mee.

die Fujitsu ziet er erg mooi uit en is net zo goed en nog iets goedkoper dan mijne

dus ik zou het wel weten

grz

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...