Jump to content

[IV|OV] .asi mods installeren


.Senne

Recommended Posts

By popular demand, Senne Tutorials proudly presents:



Hoe installeer ik .asi mods/scripts?

(1.0.4.0)


1. Wat zijn .asi mods?

Asi mods zijn mods voor GTA IV die erg te vergelijken zijn met Cleo mods voor GTA San Andreas. Het zijn scripts die ervoor zorgen dat je bepaalde extra mogelijkheden in het spel krijgt, zoals de Fuel mod, waarmee je af en toe met een auto hoort te tanken. Het kan het spel realistischer maken, maar ook makkelijker door je bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven om god mode aan te zetten tijdens missies, zodat je nooit dood kan gaan. Voor asi mods heb je een asi loader nodig, die ervoor zorgt dat je scripts in-game geladen en uitgevoerd kunnen worden.

2. Hoe installeer ik .asi mods?

2.1. Asi Loaders

Op zich is het installeren van .asi mods helemaal niet moeilijk, maar je moet alleen weten wat je nodig hebt. Voor het kunnen uitvoeren van de scripts heb je dus een goede .asi loader nodig, zoals:

Eén van bovenstaande moet volstaan, maar het kan zijn dat er eentje het niet doet bij jou. Je kan er natuurlijk meerdere tegelijk downloaden, ze zullen elkaar niet tegenwerken.

2.2. FilecheckFix

Maar dit it is natuurlijk niet het enige dat je nodig hebt. GTA IV kijkt bij het opstarten namelijk na of je toevallig aan de bestanden hebt gesleuteld, en indien je dit gedaan hebt, de toegang tot multiplayer ontzegt. Daarom heb je ook FilecheckFix nodig, een asi mod die ervoor zorgt dat GTA IV dat niet meer doet.

Let op, dit wil niet zeggen dat .asi mods werken in multiplayer! Er zijn er wel maar die ga ik hier niet bespreken en die hoor je ook niet te gebruiken.

Het kan gebeuren dat je een error krijgt bij het gebruik van de FileCheckFix, dus daarom heeft deheer Blade een oplossing ten download gesteld:

2.3. Wat moet ik doen met al deze bestanden?

Goed, je hebt dus een .asi loader gedownload, samen met bovenstaande FileCheckFix en Error Fix. Maar wat nu?

Heel simpel: De gedownloade bestanden zitten allemaal in .rar of .zip formaat. Extract deze met WinRar of 7Zip en plaats de bestanden die je dan krijgt in de installatiemap van GTA IV, standaard:

C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV/

Als je nu een .asi mod downloadt, moet je die in dezelfde map plaatsen, dus ook weer in

C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV/

2.4. Conclusie

Voor het installeren van .asi mods moet je het volgende in je GTA IV installatiemap hebben staan:

  • één of meerdere van bovengenoemde asi loaders
  • filecheckfix.asi
  • errorfix.asi
  • je gedownloade .asi script

Indien dit er allemaal staat zou je normaal geen problemen mogen hebben, maar indien dit wel het geval is heb ik een cadeautje klaarstaan.

3. Halp, het werkt toch niet!

Kan gebeuren natuurlijk, en dan proberen we het zo goed mogelijk op te lossen. Zorg om te beginnen dat je alle bestanden die je toegevoegd hebt weer verwijdert, en dat je bronmap eruit ziet zoals dit:

En download dan een .rar file dat ik speciaal voor dit topic heb samengesteld, waarin normaal alle benodigde bestanden zitten waarmee het wel zou werken.

>>klik voor de .rar met alle bestanden<<

(gewoon uitpakken in je IV installatiemap)

>>klik voor de .rar met alle bestanden met drie trainers bijgesloten<<

(gewoon uitpakken in je IV installatiemap)

Als je dan nog problemen hebt, plaats dan gerust een berichtje in dit topic met liefst een volledige beschrijving van de fout/het probleem, zodat we je direct kunnen helpen. :)

4. Populaire mods

Om deze tutorial te beëindigen ga ik nog een paar populaire en handige script mods voorstellen, waarmee je zeker wat bent in IV. :Y

4.1. Vehicle Selector 1.4.1 by C06alt.

Deze mod laat je door middel van een zeer handige interface alle voertuigen uit de game spawnen en aanpassen. Je kan een auto in elke kleur verkrijgen, en met elk onderdeel dat je er graag op ziet staan. Ik vind het een fantastische mod, en heb er zelf een filmpje van gemaakt. Je kan het
bekijken.

4.2. InGame Trainer 1.9 by Awwu

Dit moet de meest complete trainer zijn van het moment. Enorm veel functies, van object spawn tot god mode en alles ertussen. Zeker een aanrader, mede door zijn handige interface.

4.3. Simple Native Trainer 4.1 by Sjaak327

Zo goed als dezelfde trainer als hierboven, met ook zo goed als evenveel functies. Ook dit is een aanrader, het is maar net welke je het fijnst vindt werken. Ook dezelfde interface.

4.4. Car Bomber

Een leuke toevoeging aan het spel: stap naar een auto toe en je kan er onderaan een car bomb aan hangen net zoals in één van Packie's missies.

4.5. First Person mod 1.1

Weer een erg leuke toevoeging: IV in First Person spelen, net als Call Of Duty en andere. Zeker leuk om eens uit te proberen.
:Y

4.6. Speedometer Mod

En ja hoor, weer zo een mod die iets toevoegt waar Rockstar eigenlijk zelf had aan moeten denken: een speedometer. Maakt het nog een stukje realistischer.

4.6. Fuel Mod by Gangsta Killa

Voor de echte realism-fans is er ook de Fuel Mod. Deze mod zorgt ervoor dat je benzine op kan geraken, waardoor je dus moet gaan tanken.

4.7. Pigeons Detector mod by koolk

Je wil IV uitspelen en alle Flying Rats doodknallen, maar je weet niet goed waar je ze kan vinden, of erger nog: je hebt er één overgeslagen en weet niet welke? Dit is een goede mod voor jou: de pigeon detector. Hij zet pijltjes op de map waar de Flying rats zitten zodat je ze kan afknallen.

5. Handige sites waar je zelf eens kan rondkijken.

>>GTAGaming.com/Script Mods<<

>>GTAInside.Com/Script Mods<<

>>ModMyGTA.com<<


Einde!

Alle credits gaan natuurlijk naar:

de makers van alle Asi loaders: Aru, HazardX, Alexander Blade en bean_xp.

de makers van alle asi mods: teveel om op te noemen.

Met dank aan WaRiorZ en Mevin voor hun bijdrage aan dit topic.

Last updated:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Senne

    6

  • guarnere

    3

  • Beagle

    3

  • menno890

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

het lukt me niet :cry: ik wil heel graag mods kunnen proberen maar als ik het doe zoals er geschreven staat dan start ik de game en staat er gtaiv werkt niet meer en dat heb ik op alle mogelijkheden geprobeerd en als ik dan de toegevoegde bestanden uit c:>programfiles>rockstargames>grand theft auto iv haal dan werkt i weer gewoon dus help me aub u kunt op lococeral (at) hotmail DOT com reageren

ik ben er achter gekomen dat als ik de asi loader toevoeg aan me map dat i dan crasht

Bewerkt: door lococeral
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
het lukt me niet :cry: ik wil heel graag mods kunnen proberen maar als ik het doe zoals er geschreven staat dan start ik de game en staat er gtaiv werkt niet meer en dat heb ik op alle mogelijkheden geprobeerd en als ik dan de toegevoegde bestanden uit c:>programfiles>rockstargames>grand theft auto iv haal dan werkt i weer gewoon dus help me aub u kunt op lococeral (at) hotmail DOT com reageren

ik ben er achter gekomen dat als ik de asi loader toevoeg aan me map dat i dan crasht

hoe open ik de trainer als ik in het spel ben??

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Heren,

Na meerdere malen vorige stappen allemaal geprobeerd te hebben net gelezen dat deze outdated zijn. Is hier reeds een nieuwe manier voor gevonden... Want ik liep reeds 2 x rond in GTA 4 maar zonder succes... 1 duif is waarschijnlijk weggevlogen, en neej ik cheate nog niet ;)

Ik krijg steeds volgende foutmelding als ik opstart:

Sorry, but this version of gtaIV.exe is not supported. Supported versions: 1.0.3us, 1.0.4us.

Greetz zwieb.

Bewerkt: door zwiebeltje
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

By popular demand, Senne Tutorials proudly presents:



Hoe installeer ik .asi mods/scripts?

(1.0.4.0)

<hr noshade size="black" color="" width="100%">

1. Wat zijn .asi mods?

Asi mods zijn mods voor GTA IV die erg te vergelijken zijn met Cleo mods voor GTA San Andreas. Het zijn scripts die ervoor zorgen dat je bepaalde extra mogelijkheden in het spel krijgt, zoals de Fuel mod, waarmee je af en toe met een auto hoort te tanken. Het kan het spel realistischer maken, maar ook makkelijker door je bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven om god mode aan te zetten tijdens missies, zodat je nooit dood kan gaan. Voor asi mods heb je een asi loader nodig, die ervoor zorgt dat je scripts in-game geladen en uitgevoerd kunnen worden.

2. Hoe installeer ik .asi mods?

2.1. Asi Loaders

Op zich is het installeren van .asi mods helemaal niet moeilijk, maar je moet alleen weten wat je nodig hebt. Voor het kunnen uitvoeren van de scripts heb je dus een goede .asi loader nodig, zoals:

Eén van bovenstaande moet volstaan, maar het kan zijn dat er eentje het niet doet bij jou. Je kan er natuurlijk meerdere tegelijk downloaden, ze zullen elkaar niet tegenwerken.

2.2. FilecheckFix

Maar dit it is natuurlijk niet het enige dat je nodig hebt. GTA IV kijkt bij het opstarten namelijk na of je toevallig aan de bestanden hebt gesleuteld, en indien je dit gedaan hebt, de toegang tot multiplayer ontzegt. Daarom heb je ook FilecheckFix nodig, een asi mod die ervoor zorgt dat GTA IV dat niet meer doet.

Let op, dit wil niet zeggen dat .asi mods werken in multiplayer! Er zijn er wel maar die ga ik hier niet bespreken en die hoor je ook niet te gebruiken.

Het kan gebeuren dat je een error krijgt bij het gebruik van de FileCheckFix, dus daarom heeft deheer Blade een oplossing ten download gesteld:

2.3. Wat moet ik doen met al deze bestanden?

Goed, je hebt dus een .asi loader gedownload, samen met bovenstaande FileCheckFix en Error Fix. Maar wat nu?

Heel simpel: De gedownloade bestanden zitten allemaal in .rar of .zip formaat. Extract deze met WinRar of 7Zip en plaats de bestanden die je dan krijgt in de installatiemap van GTA IV, standaard:

C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV/

Als je nu een .asi mod downloadt, moet je die in dezelfde map plaatsen, dus ook weer in

C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV/

2.4. Conclusie

Voor het installeren van .asi mods moet je het volgende in je GTA IV installatiemap hebben staan:

  • één of meerdere van bovengenoemde asi loaders
  • filecheckfix.asi
  • errorfix.asi
  • je gedownloade .asi script

Indien dit er allemaal staat zou je normaal geen problemen mogen hebben, maar indien dit wel het geval is heb ik een cadeautje klaarstaan.

3. Halp, het werkt toch niet!

Kan gebeuren natuurlijk, en dan proberen we het zo goed mogelijk op te lossen. Zorg om te beginnen dat je alle bestanden die je toegevoegd hebt weer verwijdert, en dat je bronmap eruit ziet zoals dit:

En download dan een .rar file dat ik speciaal voor dit topic heb samengesteld, waarin normaal alle benodigde bestanden zitten waarmee het wel zou werken.

>>klik voor de .rar met alle bestanden<<

(gewoon uitpakken in je IV installatiemap)

>>klik voor de .rar met alle bestanden met drie trainers bijgesloten<<

(gewoon uitpakken in je IV installatiemap)

Als je dan nog problemen hebt, plaats dan gerust een berichtje in dit topic met liefst een volledige beschrijving van de fout/het probleem, zodat we je direct kunnen helpen. :)

4. Populaire mods

Om deze tutorial te beëindigen ga ik nog een paar populaire en handige script mods voorstellen, waarmee je zeker wat bent in IV. :Y

4.1. Vehicle Selector 1.4.1 by C06alt.

Deze mod laat je door middel van een zeer handige interface alle voertuigen uit de game spawnen en aanpassen. Je kan een auto in elke kleur verkrijgen, en met elk onderdeel dat je er graag op ziet staan. Ik vind het een fantastische mod, en heb er zelf een filmpje van gemaakt. Je kan het
bekijken.

4.2. InGame Trainer 1.9 by Awwu

Dit moet de meest complete trainer zijn van het moment. Enorm veel functies, van object spawn tot god mode en alles ertussen. Zeker een aanrader, mede door zijn handige interface.

4.3. Simple Native Trainer 4.1 by Sjaak327

Zo goed als dezelfde trainer als hierboven, met ook zo goed als evenveel functies. Ook dit is een aanrader, het is maar net welke je het fijnst vindt werken. Ook dezelfde interface.

4.4. Car Bomber

Een leuke toevoeging aan het spel: stap naar een auto toe en je kan er onderaan een car bomb aan hangen net zoals in één van Packie's missies.

4.5. First Person mod 1.1

Weer een erg leuke toevoeging: IV in First Person spelen, net als Call Of Duty en andere. Zeker leuk om eens uit te proberen.
:Y

4.6. Speedometer Mod

En ja hoor, weer zo een mod die iets toevoegt waar Rockstar eigenlijk zelf had aan moeten denken: een speedometer. Maakt het nog een stukje realistischer.

4.6. Fuel Mod by Gangsta Killa

Voor de echte realism-fans is er ook de Fuel Mod. Deze mod zorgt ervoor dat je benzine op kan geraken, waardoor je dus moet gaan tanken.

4.7. Pigeons Detector mod by koolk

Je wil IV uitspelen en alle Flying Rats doodknallen, maar je weet niet goed waar je ze kan vinden, of erger nog: je hebt er één overgeslagen en weet niet welke? Dit is een goede mod voor jou: de pigeon detector. Hij zet pijltjes op de map waar de Flying rats zitten zodat je ze kan afknallen.

5. Handige sites waar je zelf eens kan rondkijken.

>>GTAGaming.com/Script Mods<<

>>GTAInside.Com/Script Mods<<

>>ModMyGTA.com<<

<hr noshade size="black" color="" width="100%">

Einde!

Alle credits gaan natuurlijk naar:

de makers van alle Asi loaders: Aru, HazardX, Alexander Blade en bean_xp.

de makers van alle asi mods: teveel om op te noemen.

Met dank aan WaRiorZ en Mevin voor hun bijdrage aan dit topic.

Last updated:

kun je me uitleggen hoe ik de fuel mod meot installeren

Link to comment
Delen op andere websites

voer gta4 uit als admin.

Verder vraag ik me af waarom xliveless niet is toegevoegd, dat is imo toch wel de beste, een soort alles in 1, je hebt die fixes voor het spel neit meer nodig omdat die er standaard al in zitten.

Dus als ik het goed begrijp zeg jij: je hoeft eigenlijk alleen Xliveless en de asi loader zelf erin de duwen??
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

ik heb alles geprobeerd wat er staat, als een laatste keuze heb ik gta iv opnieuw geinstalleerd, de .rar file gedownload en de inhoud gezet in de map waar het hoort. vervolgens de first person mod gedownload en geinstalleerd... maar het werkte niet? daarna heb ik speedometer mod gedownload en geinstalleerd maar ook niks? en als laatst heb ik fuel mod geinstalleerd ook niets?

alles wat er staat heb ik stap voor stap gedaan.. maar toch niets ? krijg ook geen error ofz. bij het opstarten van het spel?

Bewerkt: door player_93
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...