Jump to content

[MOD] GTAForum Modding Contest


Revolution-Designer

Recommended Posts

w1vjes.jpg

Welkom bij de GTAForum Modding Contest! Deze contest is bedoeld om de modding community wat leven in te blazen! In dit topic zal informatie gegeven worden over hoe je kunt meedoen en wat de bedoeling is. Ook is er uitleg voor beginnende modders. Iedereen mag meedoen aan deze contest! Al ben je een groentje die nog nooit een modding tool heeft aangeraakt of een echte modding-veteraan die al tientallen mods heeft gereleased! (Deze contest is goedgekeurd door Dutchy3010, PatrickW en Dabeast.)

Wat is de bedoeling?

De bedoeling is heel simpel, maak een compleet zelfgemaakte mod en stuur hem in. Het mag van alles zijn, een scripting/coding mod, een model mod of een map mod. Voor de beginnende modder: verder in het topic meer informatie om te beginnen! Als alle mods zijn ingeleverd zullen de mods vergeleken worden met elkaar en de beste wint, natuurlijk mogen andere mensen ook stemmen op hun favoriete mod! Nu denk je natuurlijk: 'Dat is oneerlijk! Ik kan nooit op tegen Puma!' :clown:

Geen paniek, het gaat er niet om wie de mooiste, meest stralende of ingewikkeldste mod heeft, nee het gaat erom wie de origineelste mod heeft. Zo kan iedereen met zijn originele idee winnen!

De regels voor jezelf en je mod:

  • Je mod is helemaal zelfgemaakt, je mag niet andermans mods insturen of een model van een ander met je eigen texture bijv.
  • Er mogen maximaal 2 mods per persoon ingestuurd worden.
  • Je mag niet met een andere modder samenwerken, je mod mag alleen door jezelf gemaakt zijn. (Een ander mag je wel helpen met kleine dingetjes, zolang het maar niet helemaal samen gemaakt is.)
  • Eerder gemaakte mods die voor 6 December 2009 zijn gereleased door jou mogen niet ingestuurd worden.
  • Als je een mod hebt ingestuurd kun en mag je hem niet meer updaten met een nieuwere versie.
  • Je mag een mod maken voor elke GTA, dus ook GTA IV!
  • Je mag je ingestuurde mod pas in een apart topic releasen als het stemtopic geopend is.

Regels voor het stemmen:

  • Je mag niet op je eigen mod stemmen.
  • Stemmen mag in het stemtopic wanneer deze word aangemaakt.
  • Je stem is definitief, je kunt je stem niet meer intrekken.

Wat krijgt de winnaar?

De winnaar met de beste mod krijgt een schitterende badge samen met de titel van winnaar GTAForum Modding Contest (2009). En natuurlijk de roem voor de titel. :bier:

Ik ben een n00b in modding, wat nu?

Zoals al eerder gezegd is, iedereen mag meedoen! Dus ook beginnende modders. Eerst zul je moeten kiezen wat voor mod je gaat maken: scripting, moddeling, of mapping mod. In dit topic vind je instructies om te beginnen: -Ik wil leren modden!-

Maar ik heb toch een paar tutorials in het speciaal opgezocht:

- Scripting: -Tutorial-

- Modelling: -Tutorial 1- -Tutorial 2-

- Mapping: -Tutorial 1- -Tutorial 2-

Meedoen:

Als je mee wil doen hoef je alleen een PB te sturen naar mij, RD. De PB moet er als volgt uitzien:

Je kunt je inzending insturen tot en met 15 December 2009! Vanaf die datum kun je, je mod insturen tot en met30 December. Hoe dit moet word op die datum aangegeven.

Inzenden:

Als je uiteindelijk klaar bent met je mod kun je hem insturen. Dit kan ook gedaan worden via PB. Ten eerste moet je minimaal 1 screenshot of filmpje van je mod hebben. Ten tweede, als je, je mod instuurt moet er een link bij zitten die naar een download locatie van de mod leid bijv. Megapuload. Ten derde, een duidelijke beschrijving wat de mod precies inhoud.

Om het gemakkelijk te maken is hier een code voor je PB:

[b]Forumnaam:[/b]
[b]Mod soort:[/b]
[b]Beschrijving:[/b]
[b]Download locatie:[/b]
[b]Screenshot/filmpje:[/b]

Succes met je mod, je mag tot 30 December insturen! Op 1 Januari zal er een stemtopic worden aangemaakt waarin iedereen mag stemmen op zijn/haar favoriete mod.

Deelnemers:

[table=simple]

Forumnaam:|Mod Soort:

Bierbuikje|Cleo Scripting + Animatie Bewerking

Jorge_F|Modelling + Mapping

David22|Modelling + Mapping

BC7|Scripting

Remi-X|Modelling + Mapping

Puma|Modelling en/of Mapping

Beagle|Modelling

JuniorJoost|Modelling

Basssss|Cleo Scripting

Megadreams|Cleo Scripting

-|-

[/table]

Stemmen:

Alle mods zijn ingestuurd en hier zijn instructies om te stemmen: >Stemtopic<

Vragen en reacties kun je hier, in dit topic kwijt.

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou hier heel graag aan meedoen, maar wegens tijdgebrek kan ik niet meer aan IV modding doen, en m'n corvette of Ford GT mag ik dus niet inzenden. :-(

Hopelijk vind ik na de examens een gaatje zodat ik mee kan doen aan dit leuk initiatief. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

11 december is mij iets te kort tijd voor een goede mod, leuk initiatief, maar als het wat langer zou duren zou ik mij ook op geven.

Het zit eigenlijk zo, je kunt je tot 11 December opgeven en dan krijg je nog een week een tijd om je mod in te sturen. Zo heb je dus eigenlijk 2 weken de tijd om een mod te maken. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, binnen twee weken gaat het mij wel lukken, ik schrijf mij in. :)

PB :engel:

Dan weet ik gelijk wat voor soort mod je doet.

Dus je mag niet geholpen zijn? Want ik heb nog wel een onafgemaakt Cleo scriptje liggen, maar Bierbuikje had me geholpen met sommige stukjes. :(

Zolang het maar niet een complete mod is, je mag natuurlijk wel aan een ander om wat hulp vragen. Maar het moet niet zo zijn dat je dan met z'n tweeën een complete mod inleveren.

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Dus je mag niet geholpen zijn? Want ik heb nog wel een onafgemaakt Cleo scriptje liggen, maar Bierbuikje had me geholpen met sommige stukjes. :(

Zolang het maar niet een complete mod is, je mag natuurlijk wel aan een ander om wat hulp vragen. Maar het moet niet zo zijn dat je dan met z'n tweeën een complete mod inleveren.

Oke. Ik denk trouwens dat Bierbuikje liever een eigen inzending inlevert dan dat ie onderdeel is van de mijne. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Eingelijk vind ik twee weken nog te weinig. Een maand zou een perfecte tijd zijn om aan deze contest mee te doen. In twee weken kan je nooit een gave mapmod maken als je daarnaast ook nog een soiaal leven wilt hebben ;).

Dus wanneer de deadline wordt verplaatst, doe ik mee :bier:.

Link to comment
Delen op andere websites

Eingelijk vind ik twee weken nog te weinig. Een maand zou een perfecte tijd zijn om aan deze contest mee te doen. In twee weken kan je nooit een gave mapmod maken als je daarnaast ook nog een soiaal leven wilt hebben ;).

Dus wanneer de deadline wordt verplaatst, doe ik mee :bier:.

Ik zal wel wat aanpassen, er zijn blijkbaar veel mensen die 2 weken te weinig vinden.

Je kunt nu tot 15 December inschrijven en tot 30 December je mod insturen. Is dit genoeg tijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Eingelijk vind ik twee weken nog te weinig. Een maand zou een perfecte tijd zijn om aan deze contest mee te doen. In twee weken kan je nooit een gave mapmod maken als je daarnaast ook nog een soiaal leven wilt hebben ;).

Dus wanneer de deadline wordt verplaatst, doe ik mee :bier:.

Ik zal wel wat aanpassen, er zijn blijkbaar veel mensen die 2 weken te weinig vinden.

Je kunt nu tot 15 December inschrijven en tot 30 December je mod insturen. Is dit genoeg tijd?

Zeker genoeg, ik zal je een PBtje sturen (om het officieel te houden) met me inschrijving :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Er mogen maximaal 2 mods per persoon ingestuurd worden.
  • Als je een mod hebt ingestuurd kun en mag je hem niet meer updaten met een nieuwere versie.

Mag je wel een als tweede mod zijnde nieuwere versie insturen van de eerste mod?

Count me in, ik zie wel waar ik beland.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...