Jump to content
Geplaatst:
comment_1544663

w1vjes.jpg

Welkom bij de GTAForum Modding Contest! Deze contest is bedoeld om de modding community wat leven in te blazen! In dit topic zal informatie gegeven worden over hoe je kunt meedoen en wat de bedoeling is. Ook is er uitleg voor beginnende modders. Iedereen mag meedoen aan deze contest! Al ben je een groentje die nog nooit een modding tool heeft aangeraakt of een echte modding-veteraan die al tientallen mods heeft gereleased! (Deze contest is goedgekeurd door Dutchy3010, PatrickW en Dabeast.)

Wat is de bedoeling?

De bedoeling is heel simpel, maak een compleet zelfgemaakte mod en stuur hem in. Het mag van alles zijn, een scripting/coding mod, een model mod of een map mod. Voor de beginnende modder: verder in het topic meer informatie om te beginnen! Als alle mods zijn ingeleverd zullen de mods vergeleken worden met elkaar en de beste wint, natuurlijk mogen andere mensen ook stemmen op hun favoriete mod! Nu denk je natuurlijk: 'Dat is oneerlijk! Ik kan nooit op tegen Puma!' :clown:

Geen paniek, het gaat er niet om wie de mooiste, meest stralende of ingewikkeldste mod heeft, nee het gaat erom wie de origineelste mod heeft. Zo kan iedereen met zijn originele idee winnen!

De regels voor jezelf en je mod:

• Je mod is helemaal zelfgemaakt, je mag niet andermans mods insturen of een model van een ander met je eigen texture bijv.
  • Er mogen maximaal 2 mods per persoon ingestuurd worden.
  • Je mag niet met een andere modder samenwerken, je mod mag alleen door jezelf gemaakt zijn. (Een ander mag je wel helpen met kleine dingetjes, zolang het maar niet helemaal samen gemaakt is.)
  • Eerder gemaakte mods die voor 6 December 2009 zijn gereleased door jou mogen niet ingestuurd worden.
  • Als je een mod hebt ingestuurd kun en mag je hem niet meer updaten met een nieuwere versie.
  • Je mag een mod maken voor elke GTA, dus ook GTA IV!
  • Je mag je ingestuurde mod pas in een apart topic releasen als het stemtopic geopend is.

Regels voor het stemmen:

• Je mag niet op je eigen mod stemmen.
  • Stemmen mag in het stemtopic wanneer deze word aangemaakt.
  • Je stem is definitief, je kunt je stem niet meer intrekken.

Wat krijgt de winnaar?

De winnaar met de beste mod krijgt een schitterende badge samen met de titel van winnaar GTAForum Modding Contest (2009). En natuurlijk de roem voor de titel. :bier:

Ik ben een n00b in modding, wat nu?

Zoals al eerder gezegd is, iedereen mag meedoen! Dus ook beginnende modders. Eerst zul je moeten kiezen wat voor mod je gaat maken: scripting, moddeling, of mapping mod. In dit topic vind je instructies om te beginnen: -Ik wil leren modden!-

Maar ik heb toch een paar tutorials in het speciaal opgezocht:

- Scripting: -Tutorial-

- Modelling: -Tutorial 1- -Tutorial 2-

- Mapping: -Tutorial 1- -Tutorial 2-

Meedoen:

Als je mee wil doen hoef je alleen een PB te sturen naar mij, RD. De PB moet er als volgt uitzien:

Je kunt je inzending insturen tot en met 15 December 2009! Vanaf die datum kun je, je mod insturen tot en met30 December. Hoe dit moet word op die datum aangegeven.

Inzenden:

Als je uiteindelijk klaar bent met je mod kun je hem insturen. Dit kan ook gedaan worden via PB. Ten eerste moet je minimaal 1 screenshot of filmpje van je mod hebben. Ten tweede, als je, je mod instuurt moet er een link bij zitten die naar een download locatie van de mod leid bijv. Megapuload. Ten derde, een duidelijke beschrijving wat de mod precies inhoud.

Om het gemakkelijk te maken is hier een code voor je PB:

[b]Forumnaam:[/b]
[b]Mod soort:[/b]
[b]Beschrijving:[/b]
[b]Download locatie:[/b]
[b]Screenshot/filmpje:[/b]

Succes met je mod, je mag tot 30 December insturen! Op 1 Januari zal er een stemtopic worden aangemaakt waarin iedereen mag stemmen op zijn/haar favoriete mod.

Deelnemers:

[table=simple]

Forumnaam:|Mod Soort:

Bierbuikje|Cleo Scripting + Animatie Bewerking

Jorge_F|Modelling + Mapping

David22|Modelling + Mapping

BC7|Scripting

Remi-X|Modelling + Mapping

Puma|Modelling en/of Mapping

Beagle|Modelling

JuniorJoost|Modelling

Basssss|Cleo Scripting

Megadreams|Cleo Scripting

-|-

[/table]

Stemmen:

Alle mods zijn ingestuurd en hier zijn instructies om te stemmen: >Stemtopic<

Vragen en reacties kun je hier, in dit topic kwijt.

Bewerkt: door Revolution-Designer

• Reacties 52
  • Bezichtigingen 10k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Revolution-Designer
    Revolution-Designer

Welkom bij de GTAForum Modding Contest! Deze contest is bedoeld om de modding community wat leven in te blazen! In dit topic zal informatie gegeven worden over hoe je kunt meedoen en wat de bedoeling

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1549853

Met maar liefst 10 deelnemers is het vandaag niet meer mogelijk om je in te schrijven. Vanmiddag zal ik uitleggen hoe je, je mod kunt insturen!

De beginpost is geupdate, onder het kopje 'Inzenden' staat duidelijk wat je moet doen om je mod te kunnen insturen.

Bewerkt: door Revolution-Designer

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1550352

Mag ik een mod die ik instuur voor deze contest al posten in dit topic en/of releasen?

Nee, je mag je ingestuurde mod pas releasen wanneer het stemtopic word geopend. Anders zouden mensen al voordat de mod wordt ingestuurd kunnen zien wat de mod is, en het is de bedoeling dat, dat pas kan in het stemtopic.

Geplaatst:
comment_1551556

Voor mij is het nog wat onduidelijk.

Op 30 december opent er een stemtopic waar iedereen kan stemmen, maar wij moeten ook onze mod erin showen. Gaat het stemmen dan via een poll en wij moeten onze mod er plaatsen d.m.v. een post? Of moeten wij voor 30 december een PB naar jou toe sturen en jij released alle mods tegelijk in de hoofdpost en iedereen kan stemmen d.m.v. posten?

Hoe had je het in gedachten?

In de hoofdpost staat dat inzenden kan via PB en via een post, maar jij zegt hierboven dat we hem niet van tevoren mogen showen/releasen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1551564

Op 30 december opent er een stemtopic waar iedereen kan stemmen, maar wij moeten ook onze mod erin showen. Gaat het stemmen dan via een poll en wij moeten onze mod er plaatsen d.m.v. een post? Of moeten wij voor 30 december een PB naar jou toe sturen en jij released alle mods tegelijk in de hoofdpost en iedereen kan stemmen d.m.v. posten?

In de hoofdpost staat dat inzenden kan via PB en via een post, maar jij zegt hierboven dat we hem niet van tevoren mogen showen/releasen.

Ik zie nu ook wat onduidelijkheid, daarom zal ik het duidelijk uitleggen.

Iedereen die meedoet aan de contest moet voor 30 December zijn mod hebben ingestuurd via een PB. De mod die je maakt voor de contest mag je niet zelf in een apart topic of ander topic dan het contest topic releasen of showen wanneer het stemtopic nog niet is geopend. Op 1 Januari word er een stemtopic geopend waarin ik in de hoofdpost alle mods die ingestuurd zijn plaats. Vervolgens kunnen mensen stemmen op een mod via PB of poll.

Ik heb de beginpost nog een aangepast, hopelijk is het nu wat duidelijker.

Geplaatst:
comment_1551905
stemmen op een mod via PB of poll.

Ik zou alleen via de poll doen: het bespaar jou een heleboel moeite (je hoeft niet de gegevens van de poll en die van de PB's samen te voegen om vervolgens uit te rekenen wie er de winnaar is) en het is voor de stemmers ook een stuk makkelijker. Enige issue is wel dat je een poll moet starten die pas de resultaten na een bepaalde datum laat zien.

Geplaatst:
comment_1555249

Iedereen die meedoet aan de contest moet voor 30 December zijn mod hebben ingestuurd via een PB. De mod die je maakt voor de contest mag je niet zelf in een apart topic of ander topic dan het contest topic releasen of showen wanneer het stemtopic nog niet is geopend. Op 1 Januari word er een stemtopic geopend waarin ik in de hoofdpost alle mods die ingestuurd zijn plaats. Vervolgens kunnen mensen stemmen op een mod via PB of poll.

Ik heb nog een vraag: ik wil een filmpje maken waarin mijn mod naar voren komt, maar als ik dat op internet zet is het het meest logisch dat deze op Youtube komt. En als ik de mod downloadbaar wil maken, lijkt het mij het meest logisch om 'm in de GTAForum downloaddatabase te zetten. Maar ik mag mijn mod niet showen of releasen voor 1 januari, terwijl deze 30 december ingeleverd moet worden. Moet ik dan mijn filmpje (al gauw ~100mb) en mijn mod op een crappy site als megaupload zetten, in plaats van betrouwbare sites? :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1555274

Ik heb nog een vraag: ik wil een filmpje maken waarin mijn mod naar voren komt, maar als ik dat op internet zet is het het meest logisch dat deze op Youtube komt. En als ik de mod downloadbaar wil maken, lijkt het mij het meest logisch om 'm in de GTAForum downloaddatabase te zetten. Maar ik mag mijn mod niet showen of releasen voor 1 januari, terwijl deze 30 december ingeleverd moet worden. Moet ik dan mijn filmpje (al gauw ~100mb) en mijn mod op een crappy site als megaupload zetten, in plaats van betrouwbare sites? :puh:

Ik stel voor dat je, je mod op Megaupload of Rapidshare zet aangezien je mod niet grote is dan ong. 10 MB. Tenzij je een TC aan het maken bent. :puh: Je video kun je dan uploaden op youtube, vervolgens kun je, je video aanpassen zodat hij alleen voor jou en gekozen vrienden op youtube zichtbaar is.

Geplaatst:
comment_1555395

Ik stel voor dat je, je mod op Megaupload of Rapidshare zet aangezien je mod niet grote is dan ong. 10 MB. Tenzij je een TC aan het maken bent. :puh: Je video kun je dan uploaden op youtube, vervolgens kun je, je video aanpassen zodat hij alleen voor jou en gekozen vrienden op youtube zichtbaar is.

Maak jij dan even een account op Youtube of geef jouw accountnaam hier, zodat wij jou kunnen instellen als persoon die de video mag zien :)

Geplaatst:
comment_1555413

Beter idee: maak één YouTube account waarvan alle deelnemers de naam en wachtwoord krijgen. Elke deelnemer kan zijn (er doen alleen maar kereltjes mee) video daarop zetten (als de desbetreffende deelnemer voor een video kiest). Op deze manier heb je het allemaal op één account. Nadeel is misschien dat alle deelnemers van elkaar kunnen zien wat ze hebben gemaakt, maar als je de gegevens van de account pas geeft als ze de mod qua bestanden hebben ingeleverd, maakt dat niks uit: ze mogen immers toch niks meer aan de mod veranderen, nadat ze 'm hebben ingeleverd, als er volgens de regels geleefd wordt.

Bewerkt: door Puma

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.