Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_246534

Hey bedankt Wauzie ...

Ik heb nog een vraag voor je ...

Ik heb je tut gevolgd voor SA mappen ... alleen ik bleef haken bij dat IPL en IDE deel ... zou je me dat iets duidelijker kunnen uitleggen ?

BVD

Greetz GizmO

Geplaatst:
comment_246542

Dat is ook het moeilijkste gedeelte, hier leg ik het even uitgebreid uit (alleen de functies):

IDE lign:

8001, wauz_build2, wauz_build, 300, 128

In een IDE file geef je aan welke model bij welke textuur & ID hoort.

8001 = ID, oftewel het nummer van je object. Dit nummer mag niet dubbel worden gebruikt. Dit nummer dien je ook in te vullen in de IPL.

wauz_build2 = Dit is de naam van de DFF of COL.

wauz_build = Dit is de naam van de textuur van de model.

300 = Vanaf hoever je de model ziet, bij een gewone model is 300 het hoogst.

128 = Deze flag weet ik niet, maar houd gewoon 128 aan.

IPL lign:

8006, wauz_build4, 0, -30.0, 10.0, 6.0, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

De IPL regelt waar welke objecten staan, met welke coördinaten en draaihoeken.

8006 = De ID van het object, het nummer dat je bij de IDE hebt ingevuld.

wauz_build4 = De naam van de DFF of Col

0 = Deze moet op 0 blijven staan, anders krijg je vervelende dingen.

-30.0, 10.0, 6.0 = De Coördinaat van waar de model staat. -30 = X coördinaat, 10 = Y-coördinaat, 6 = z-coördinaat.

0.0, 0.0, 0.0, 1.0 = De draaihoek van de model, deze kan je berekenen met de Rotation Calculator van Steve-m.

-1 = Zorgt ervoor dat je de model ziet. Dit moet op -1 staan als je geen LOD (Low Object Detail model) wilt gebruiken.

==

Ik hoop dat je het nu snapt.

Geplaatst:
comment_246549

Kijk daar heb ik wat aan ... alleen ik snapte nog 1 ding daarvan niet...

waar moet ik het bij zetten ?

er stond in je tut iets van het IPL en IDE bestand en haal daar de lange regels uit ofzo ..

ik snapte er niks van ...

Dus de vraag :: Waar moet ik het in zetten ::

Alvast bedankt voor de moeite ;)

Heb alvast geprobeerd die lines te maken en dit kwam eruit

IDE line

8001, stunt2, stunt2, 300, 128

IPL line

8001, stunt2, 0, -1315,335, -104,7806, 14,20087, ???, ???, ??? ,1

klopt dat zo een beetje ?

me DFF/COL/TXD heten stunt2 ...

[EDIT]

ik heb gezocht naar die rotation calculator en ik kwam uit op steve-m.com ... alleen daar stonden alleen de GTA III en de VC versie ...

kan ik die ook gebruiken ?

Greetz GizmO

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Geplaatst:
comment_246646

Hij werkt ook voor SA, maar je kan er ook gewoon 0 0 0 1 invullen.

Je bent wel iets vergeten, jij post deze regel:

8001, stunt2, 0, -1315,335, -104,7806, 14,20087, ???, ???, ??? ,1

Het moet dit zijn:

8001, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0 ,1, -1

Nog een hele grote fout! Pas hiervoor op, je gebruikt coördinaten met komma's erin:

-1315,335, -104,7806, 14,20087 ------->>>> -1315.335, -104.7806, 14.20087

Het moeten punten zijn.

Geplaatst:
comment_246652

oke ... dat zal ik verbeteren ... ;)

maar waare moet ik het dan inzetten :bonk:

Greetz GizmO

[EDIT]

dit is me IPL line ... issie zo goed

8001, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0, 1, -1

Peace out

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Geplaatst:
  • Auteur
comment_246656

Nee je moet komma's bij de coords gebruikt, hierdor ben ik ook al in de mist gegaan

deze moet het zijn:

8001, stunt2, 0, -1315,335, -104,7806, 14,20087, 0, 0, 0, 1, -1

EDIT: Totaal fouyt van mij, omgedraaid, srry mijn fout

Dan is hij nu wel goed ;)

Bewerkt: door Big Bear

Geplaatst:
comment_246670

Huh ik snap het niet ...

Wauzie zegt: je moet punten bij je coördinaten doen

Big bear zegt: je moet komma's bij je coördinaten doen

GizmO vraagt: welke antwoord is nou goed :S

Ik snap het niet meer .. :S

het enige wat ik eigelijk nog nodig heb ik de plek waar ik hety maar in doen ..

Greetz GizmO

Geplaatst:
comment_246765

Is er miss iemand die me op msn wil toevoegen dat gaat simpeler denk ik ...

Die gene die me wil helpen PM me please ...

Bvd ;)

Greetz GizmO

Geplaatst:
comment_246787

Ja burpicane zegt wel leuk van damn doe moeilijk open een ipl van sa gewoon :S dan zie je dat het . zijn

maar dan weet ik toch niet waar ik het in moet zetten ...

In je tut zeg je wel van die dingen maar dat begreep ik niet ...

ik kopieer het wel ff...

Dit begreep ik niet dat nieuw bestand en hoe het eruit komt te zein

-Ga naar je SA data map en open het bestand GTA.dat met kladblok
-Je ziet een lijst met namen van IDE's en IPL's
-Kopieer van elk soort een regel en plak die aan het einde van een reeks van IDE's/ IPL's

Tip: Zet je IDE regel + IPL regel in de eerste reeks IDE's/IPL's die je tegen komt

en dit ... waar ik dat moest typen

-In zo'n gekopieerde regel moet je het pad aangeven van het bestand, dus aangeven waar je bestand staat. 
-Ik neem bijvoorbeeld als naam Test
-Ik ga mijn IDE in de map Maps opslaan, dus mijn regel is:


QUOTE  
IDE DATA\MAPS\Test.IDE 



-Hetzelfde doe je met de IPL, maar dan wel met de regel die bij de IPL gebruikt wordt:


QUOTE  
IPL DATA\MAPS\Test.IPL 



-Sla nu op
-Nu ga je naar de map waarnaar je de IDE + IPL hebt verwezen in GTA.dat
-Kopieer een IDE + IPL uit een van de mappen die al in de folder Maps staat
-Na dit gedaan te hebben hernoem je de IDE + IPL, in mijn geval TEST.
-Open nu je IDE met kladblok en verwijder alle lange zinnen (laat er 1 staan), maar laat korte staan.
-Diegene die je hebt laten staan ga je aanpassen; Het eerste nummer is de ID. Die mag groter zijn dan 18000, maar niet te groot, want dat loopt het spel vast.

Greetz GizmO

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.