Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_248831

Als ik op de plek aankom dan is het gewoon het zelfde als altijd

Er staat niks nieuws ofzo

Het laden van alles gaat wel goed

Nergens loopt hij vast of iets dergelijks

Greetz GizmO

Geplaatst:
comment_248873
De tut voor een doos op de gizmo manier :]

tut73xu.jpg

Ik heb nog een hele goede manier die veel gemakkelijker is en vertexes bespaart.

1): Maak een Box

Moddinghelp1a.jpg

2): Ga naar Editable Polygon, selecteer per lijn en kies het effect CUT.

Moddinghelp1b.jpg

3): Druk op T voor de topview en druk met CUT linkboven in de doos. Er onstaat een lijn, druk nu linksonder, dan rechtsonder, dan rechtsboven en vervolgens om het af te maken weer linksboven. Als je de 4 lijnen verbonden hebt klik je op de rechtermuisknop om CUT uit te zetten.

Moddinghelp1c.jpg

4): Selecteer het vlak dat is ontstaan en ga weer naar editable polygon. Kies Extrude.

Moddinghelp1d.jpg

5): Klik (en houd vast) in de perspective view met Extrude aan op het vlak en sleep hem naar onderen. Je doos is klaar.

Moddinghelp1e.jpg

==

Zo moeilijk is dat toch niet ^^.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_249002

Je kan ook nog eens Boleaan gebruiken, wat zlefs nog makkelijker is als dat van Wauzie

Je creert een Box, je Cloned de zelfde box alleen scalet hem, nu ga je naar

Balletje>Compound objects> Boolean

Vordat je Boolean aanklikt klikt je de grote box aan, dan ga je naar "Pick Operand B" en selecteer je de kleine box, en nu zit er een gat in

Met balletje bedoel ik het Balletje waar je op klikt om een Box enz te creeren

Hier is tevens de gehele Tut: Using Boolean features

Geplaatst:
comment_249011

nah bij de eerste lukt dat rode vlakje krijgen niet

en bij de tweede (die van big bear) snap ik dat laatste niet ...

maar dat heb ik niet nodig ik heb hulp nodig met me model in SA krijgen :-(

Greetz GizmO

Geplaatst:
  • Auteur
comment_249069

Gizmo, je moet gewoon je IPL en IDE enzo al die files waar je iets moet invullen, hier posten, en door mensen die kunnen SA mappen, controleren

Zelf moet je ook gaan vergelijken

Geplaatst:
comment_249079

had ik al gedaan ...

ze zien er nu zo uit

IDE line

20000, stunt2, stunt2, 300, 128

IPL line

20000, stunt2, 0, -1315.335, -104.7806, 14.20087, 0, 0, 0, 1, -1

Maar volgens een paar mensen waren die al goed :S

Dus ...

Greetz GizmO

Geplaatst:
comment_249524

De simpelste weg is gewoon, inset-extrude,

Ga naar de editable poly ----> klik op het vierkantje naast inset

10vo.th.jpg

Druk op oke, of course.

Nu doe je hetzelfde bij he vierkantje naast extrude, en weer oke !

27tr.th.jpg

Nu hoef je hem aleen naar beneden de halen met de pijltjes :), simpeler kan niet !

Geplaatst:
comment_249632

Een paar posts terug poste je iets over mijn tut die je had gebruikt, maar de enige map tut die ik heb gemaakt is voor VC.

En heeft iemand ook een makkelijke manier voor ruiten en deuren? Ik gebruik nu boolean, maar die vind ik niet echt gemakkelijk.

Bewerkt: door Wiepie

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.