Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_283254

Ik heb een vraagje. Zoals jullie zien zie je ook de bovenkant van een box (roze). Met paint heb ik die blauwe lijnen gemaakt. Het is de bedoeling dat de roze lijnen vertrekken en de blauwe gemaakt worden hoe doe ik dit?

post-899-1134234157_thumb.jpg

Bewerkt: door M-92

Geplaatst:
comment_283389
Ik heb een vraagje. Zoals jullie zien zie je ook de bovenkant van een box (roze). Met paint heb ik die blauwe lijnen gemaakt. Het is de bedoeling dat de blauwe lijnen vertrekken en de blauwe gemaakt worden hoe doe ik dit?

Als ik je goed begrijp wil je dus het rode op deze foto behouden en het blauwe verwijderen, je wilt het blok dus uithollen?

bollean0ty.jpg

Dat kan je doen met de functie bolean,

ff snel in elkaar gezet:

Sellecteer het blok dat je wilt uithollen en druk dan op het andere blok nadat je die screenshot hebt gevolgt.

uitleg0mz.jpg

Geplaatst:
comment_283412

Ik heb een vraagje. Zoals jullie zien zie je ook de bovenkant van een box (roze). Met paint heb ik die blauwe lijnen gemaakt. Het is de bedoeling dat de blauwe lijnen vertrekken en de blauwe gemaakt worden hoe doe ik dit?

Als ik je goed begrijp wil je dus het rode op deze foto behouden en het blauwe verwijderen, je wilt het blok dus uithollen?

bollean0ty.jpg

Dat kan je doen met de functie bolean,

ff snel in elkaar gezet:

Sellecteer het blok dat je wilt uithollen en druk dan op het andere blok nadat je die screenshot hebt gevolgt.

uitleg0mz.jpg

Nee ik wil het rooie verwijderen. :puh: Zodat het spits word.

Die blauwe lijnen bestaan ook niet in het model die heb ik in paint gemaakt.

Bewerkt: door M-92

Geplaatst:
comment_283823
╚>lol , als ik export met kams script dan export hij dat als een txt file :?:bonk:

Dan herkend windows een DFF als een TXT

Bandenplakker, mischien werkt dit: 3Ds Max > Customize > Customize User Interface > rechtsonder: Reset

Anders moet je max even re-installen

Geplaatst:
comment_284304

Weet iemand hoe je een texture kan draaien?

Ik ben namelijk bij een hoek en moet ik de texture dus schuin zetten.

Ik heb nog een probleem namelijk dat ik wegen aan het maken ben en dan kopiër ik telkens een stuk, dat is makkelijker dan de hele tijd een nieuwe maken. Maar als ik 1 stuk weg ietsjes aanpas (met poly's) dan gebeurt het met alle andere kopiën van dat stuk ook. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen/instellen?

Ook heb ik nu een probleem met renderen, als ik een normale render maak is hij helemaal zwart.

Geplaatst:
comment_284382
Weet iemand hoe je een texture kan draaien?

Ik ben namelijk bij een hoek en moet ik de texture dus schuin zetten.

Ik heb nog een probleem namelijk dat ik wegen aan het maken ben en dan kopiër ik telkens een stuk, dat is makkelijker dan de hele tijd een nieuwe maken. Maar als ik 1 stuk weg ietsjes aanpas (met poly's) dan gebeurt het met alle andere kopiën van dat stuk ook. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen/instellen?

Ook heb ik nu een probleem met renderen, als ik een normale render maak is hij helemaal zwart.

Je moet als je een stukje kopiert (dus door met Shift en dan verplaatsen) in het dialoog boxje Copy aan vinker niet instance of die andere.

En je renders moet je eens kijken als alles in je render dialoog wel juist staat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.