Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_414938

Ik kan opeens niet normaal moven :schater: normaal krijg je alle 3 assen waar je kan seleceren door gewoon met je muis op de lijn staan welke as je wilt moven maar nu krijg ik dat niet meer als ik move druk :? er staat nu wel linksonderin bij elke view dat in het klein maar daar kan je niks mee :puh:

Reset werkte niet

edit: al gevonden had bij preferences gizmo 'on' uitgezet

Bewerkt: door burpicane

Geplaatst:
comment_415527
Hoe zorg ik ervoor dat de draaihoek die ik bij mijn model heb niet verloren gaat als ik exporteer als dff?

Want ik heb in 3ds een model dat rechtop staat, maar als ik het dan exporteerd, en weer importeerd, dan ligt ie plat, hetzelfde geld voor ingame. Iemand een idee?

Gebruik de MAP IO van cam om te makken. Dat gaat veel makkelijker + dat je meer opties hebt ;) .

Bedankt BS, maar weet niemand hoe je de draaihoek mee kan exporteren?

Geplaatst:
comment_417526
Hoe reset ik de X,Y en Z move assen?

Want nu kan ik niet noukeurig werken want ze staan veel te ver...

assen0be.jpg

Greetz :sigaar:

Selecteer je object, druk F12 en zet alle coordinaten naar 0.

Vervolgens doe je editable poly en selecteer je alle faces / polys.

Nu ga je naar je coordinaten vak in het midden onderaan je scherm, en daar zet je ook alle coordinaten op 0.

Effect: Je object staat precies in het midden vanhet scherm.

Is dit nodig ?: Ja, voor SA modding wel, bij het converteren naar COL III formaat mag je object niet buiten een straal van 255 coordinaten vallen. Bevindt hij zich buiten die straal wordt hij niet geconverteerd).

Geplaatst:
comment_418122

oke dank jullie allebij :)

nu heb ik nog 1 vraag ik ben een tunel aan het maken van 4kante boxen nu heb ik 2 boxen een heel klijn stukje in elkaar en dan moet daar een door gang komen maar als je 2 boxen in elkaar heb dan sit daar dus nog gewoon een flak nu wil ik dus dit

3dmax15cu.th.gif

dat wat er uit moet heb ik even snel in paint rood gemaakt ik hoop dat jullie mij weer so snel andwoort kunen gefen :)

Bewerkt: door kees1991

Geplaatst:
comment_419436

ik heb een vraag ik heb een model gekregen die ik nodig heb maar dit is maar in een schrem namelijk het perspective maar nu wil ik de ander viewes er ook graag bij heben hoe moet dit ?

EDIT

o laat maar ik heb het al

Bewerkt: door kees1991

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.