Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1416339

Mijn 3ds max is egt een grapjas,,

als ik aan de voorkant van een model iets wil selecteren (polygons)

dan selecteert hij het achter het model?

en pas als ik vaker klik selecteerd hij pas aan devoorkant..

Kun je dat uitschakelen ofzo?

Bvd

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1432088

hallo allemaal,

ik heb een helemooie mig straaljager in .3ds maar nu wil ik hem naar .dff formaat exporten maar mijn 3ds max ondersteurd dat niet ik heb Autodesk 3ds Max Design 2009 32-bit.

kan iemand mij helpen dit op te lossen of moet ik een andere versie van 3ds max hebben

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1444261

okee ik ben hier nieuw ik heb 3ds max 2010 gekocht ik weet hoe je er mee omgaat ik kan modellen (heb ervaring) maar ik weet niet hoe je bijvoorbeeld auto's GTA SA zet..

alvast bedankt

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1456156

hey,

ik zit met een probleem. Op een of andere manier heb ik iets gedaan in 3ds max waardoor ik ineens niet meer de pivot kan bedienen, zo kan ik dus niet meer op de x of y as pijltjes klikken, om je model te slepen.

hoe los ik dit op, want het houd mij met alles tegen.

m.v.g.

Tim

  • 5 weken later...
Geplaatst:
comment_1490504

Ik zit met een probleem, als ik in mijn model een boolean plaats verdwijnt de hele poly en ontstaat er helemaal geen boolean... Zo ziet het er nu uit door met een Door een boolean te hebben geprobeerd:

Boolean.jpg

Dit snap ik eigenlijk niet :N Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Vaar nummero 2: Hoe kan ik, als ik dat gebouw wil texturen zorgen zat niet het hele gebouw de texture krijgt maar alleen de muren zodat ik de ramen een andere texture kan geven.

Bewerkt: door Zamg0d1

Geplaatst:
comment_1490640
Ik zit met een probleem, als ik in mijn model een boolean plaats verdwijnt de hele poly en ontstaat er helemaal geen boolean... Zo ziet het er nu uit door met een Door een boolean te hebben geprobeerd:

Dit snap ik eigenlijk niet :N Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Boolean werkt soms niet juist, en geeft vaak ook misschien wel het juiste resultaat maar een lastig uitbreidbaar model terug. Daarom kan je beter de functie cut gebruiken. Ga in poly mode, selecteer optioneel een poly waar je in wil snijden, dan druk je op cut en kan je zo een vlak uitsnijden. Om je vlak recht te maken, kan je bijvoorbeeld allebei de horizontale edges selecteren en die naar links/rechts scalen, en de bovenste en onderste edge en die naar boven/onder scalen :)

Vaar nummero 2: Hoe kan ik, als ik dat gebouw wil texturen zorgen zat niet het hele gebouw de texture krijgt maar alleen de muren zodat ik de ramen een andere texture kan geven.

Ga in polygon selection mode, selecteer je de polygoon die de texture moet hebben, en dan sleep je vanuit de Material Editor 't juiste bolletje naar je poly, of je drukt op "assign to selection". Zorg dat je 't dobbelsteentje "show in viewport" aan hebt staan :)

Geplaatst:
comment_1491464

Als ik een dff file wil openen met kam´s script, (in gmax en 3dsmax), komt er een melding: 'this is a non standard DFF'. (geen origineel gta bestand btw). Hoe krijg ik dit bestand dan toch in gmax/3dsmax

Geplaatst:
comment_1491480
Niet, helaas... Ik geloof dat je 't met Zmodeller kan openen en dan veranderen of exporteren naar een formaat van 3DS Max kan openen, maar daar ben ik niet zeker van.

Klopt.

Je kan met Zmodeler je .dff importeren en weer exporteren als .dff, misschien verhelpt dat de fout. Wat je ook kan doen is het exporteren als 3ds, en dan kan je het sowieso openen met 3DS Max. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.