Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Welke versie van GTA6 preorder je?

Official_Cover_Art.jpgEnorm benieuwd naar welke versie iedereen gaat kopen. Zelf haal ik de Ultimate edition. Als ik een game koop en echt fan ben dan haal ik altijd wel de volledigste editie.

Ik hoop wel enorm dat er bij de 'fysieke versie' wel een plattegrond zit. Dat is op dit moment nog niet bekend.

Welke editie van GTA6 preorder je? 8 members have voted

1. 1. Welke editie van Grand Theft Auto VI preorder je?

• Standard Edition
      0%
      0
    • Ultimate Edition
      62%
      5
    • Doe niet aan pre-orders
      37%
      3
    • Moet helaas wachten op PC versie
      0%
      0

Please sign in or register to vote in this poll.

Featured Replies

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik doe normaal niet aan pre-orders, ik koop meestal een game na release. voor GTA laat het me wel wat twijfelen, het zal een beetje van de prijzen afhangen welke versie ik juist precies waard vind. Ik heb daarom voorlopig gekozen voor standard edition.

1 uur geleden, PrioX zei:

De Ultimate editie is deze morgen al in mijn winkelwagentje gevallen. We gaan natuurlijk wel voor een zo compleet mogelijke editie. :)

Voor mij geldt hetzelfde: heb de Ultimate Edition gepreorderd via de Xbox Store.
Dat prijsverschil van €20,- is het mij wel waard om voor de meest volledige versie te gaan ('till date, we moeten afwachten of er nog meer edities gaan komen) 😉.

Edited by Profundity
Typo fixed

Om terug te komen op mijn vorige reactie..
Nu ik de prijzen zie denk ik dat ik toch ook voor de Ultimate Edition ga. Voor dat prijsverschil lijkt het me zeker de moeite waard. Ik had een groter verschil verwacht en overigens ook hogere prijzen. Ik vind dit eigenlijk nog allemaal best schappelijk.

6 uur geleden, TheGuardian zei:

Om terug te komen op mijn vorige reactie..
Nu ik de prijzen zie denk ik dat ik toch ook voor de Ultimate Edition ga. Voor dat prijsverschil lijkt het me zeker de moeite waard. Ik had een groter verschil verwacht en overigens ook hogere prijzen. Ik vind dit eigenlijk nog allemaal best schappelijk.

Ik denk dat veel mensen een groter prijsverschil hadden verwacht, ikzelf ook. Naar mijn idee heeft T2 de prijsstelling zeer goed uitgedacht om de meerderheid van de kopers richting de Ultimate Edition te sturen. We wachten als fans namelijk al zó lang op een nieuwe GTA, en dat prijsverschil voelt voor velen best klein aan, en dat is iets wat T2 goed in de gaten heeft.

Ik zag al meerdere fans opmerken dat de ‘basisprijs’ van GTA VI daarmee in feite eerder €100,- dan €80,- lijkt te zijn. In die zin zou GTA VI weleens een trendsettende werking kunnen hebben op de prijsstelling van toekomstige gamereleases 😬.

Voor ieders gemak, hier nog even het side-by-side overzicht van de pre-order verschillen tussen GTA VI – Standard Edition & GTA VI – Ultimate Edition:

Bron: R* Store
Verschillen Pre-order GTA VI Ultimate en Standard v2.png

Edited by Profundity
Toevoeging vergelijking huidige pre-order GTA VI-varianten

• Author

Die side-by-side is wel een beetje een scheve vergelijking. Al voegt Utlimate zeker wat enorm mooie dingen doen is de 'Digital standard Edition' eigenlijk al duizenden en duizenden vinkjes waard.

Zonder de ultimate editie ga je denk niets missen, maar toch vind ik mooi wat extra aankleding te zien om het spel meer eigen te maken.

Ook voor iedereen die aangeeft dat het 'duur' is. Ja 80 of 100 euro is inderdaad veel geld, maar over de jaren heen zijn games enkel 'goedkoper' geworden als je naar inflatie kijkt en hoe duur andere dingen zijn geworden zoals een avondje naar de kroeg.

100 euro voor een goede game waar je honderden en honderden uren in gaat steken een relatief goedkope investering. R* kennende wordt dat het vast waard.

Al moet ik zeggen dat die PlayStation 5 Pro die ik heb besteld wel echt pijn in de portemonnee doet. Wel zonde om een console slechts voor één GTA te kopen, want de volgende GTA zal vast pas over 15 jaar volgen. 👴

Ben 't volledig met je eens dat die side-by-side vergelijking scheef is. R* wekt naar mijn idee bewust de indruk dat je core-gameplayelementen misloopt, terwijl 't er eerder op lijkt dat je alleen wat extraatjes mist. R* houdt die formuleringen natuurlijk lekker vaag, zodat mensen sneller geneigd zijn extra geld uit te geven uit FOMO.

Je argument dat games over de jaren heen in feite ‘goedkoper’ zijn geworden, klopt op zichzelf denk ik zeker. Tegelijkertijd snap ik ook het chagrijn van veel gamers, zeker in een periode waarin de kosten van levensonderhoud én die van luxeproducten steeds verder oplopen. Tel daarbij de 'alledged' milardenwinsten op die T2 en R* binnenharken met GTA Online, en het klagen begint 😬.

En hey, zie die investering in een PlayStation 5 Pro gewoon als een investering waar je de komende 15 jaar plezier van hebt! Per jaar valt 't dan misschien mee 👀😜.

Edited by Profundity
Typo gefixt

Ik ga ook voor de ultimate editie. Maar ik ben wel bang dat nu wij met zijn allen die ultimate editie gaan kopen andere game ontwikkelaars en uitgevers dat ook gaan doen met hun games, want ja wat Take-Two / R* kan kunnen zij nog beter. Als Activision, Ubisoft of EA dit had gedaan om een paywall van twintig euro in te stellen voor hun game(s) had de wereld te klein geweest, maar voor GTA maken wij gamers een uitzondering denk ik 🤔? Beetje dubbel gevoel 🙄.

Edited by JohnnyBNL

Ultimate editie, maar dat komt niet alleen door de extra's, maar games waar ik veel zin in heb koop ik de uitgebreide editie van. Ga ik bijvoorbeeld ook doen voor Ace Combat 8.

8 uur geleden, JohnnyBNL zei:

Ik ga ook voor de ultimate editie. Maar ik ben wel bang dat nu wij met zijn allen die ultimate editie gaan kopen andere game ontwikkelaars en uitgevers dat ook gaan doen met hun games, want ja wat Take-Two / R* kan kunnen zij nog beter. Als Activision, Ubisoft of EA dit had gedaan om een paywall van twintig euro in te stellen voor hun game(s) had de wereld te klein geweest, maar voor GTA maken wij gamers een uitzondering denk ik 🤔? Beetje dubbel gevoel 🙄.

Goed punt!

Ik denk dat de meeste fans R*/Take-Two hierin iets meer speelruimte geven, omdat ze de ervaring hebben dat ze er de afgelopen GTA-edities een topgame voor terugkregen. Echter, de fanbase uitte de afgelopen jaren natuurlijk ook veel kritiek over het gebrek aan nieuwe content voor GTA V en de nadruk op microtransacties en grinding in GTA: Online.

Voor mijn gevoel associëren veel gamers Activision, Ubisoft en EA met winstbejag en buggy, pay-to-win games. R*/Take-Two heeft daarentegen een reputatie opgebouwd die die andere uitgevers nooit echt hebben weten te evenaren.

Geen enkele want ik ben bang voor extreme uitstel en ik wil weten of de GTA6 versie op de PS5 op 60 FPS kan lopen op de PS5 of Pro.
Ik ben ontzettend bang dat ze hem weer gaan bevriezen op 30FPS en als je 60 of meer wil halen moet je weer een PS6 kopen met opnieuw GTA6..

Edited by GwoonAmber

Ik wacht tot de PC versie(s)... ik hoop in ieder geval dat het niet snel sloppy wordt zoals het normale GTA V (Online) nu een beetje is.

Ik vind het uitermate smerig dat er überhaupt 2 versies komen. Dit soort praktijken steun ik echt niet, mogelijk dat ik gewoon de zeven zeeën ga bezeilen om de game te bemachtigen. Ik twijfel atm ook enorm tussen PS5 en PC. Ik kan Forza 6 draaien, dus GTA 6 zou ook moeten kunnen? Maar je weet gewoon dat 6 gaat uitkomen als unplayable garbage die een gigantische dag 1 patch gaat krijgen. Hmm...