Ik zou graag eens een woordje doen over scm mods en scm modding.
Hieronder vind je mijn mening over desbetreffende.
*De voorbeelden die ik stel zijn niet beschuldigend of kwetsend bedoelt.
Kijk eens naar het scm-modding fora, er zijn redelijk veel topics. Kijk nu eens naar de views, posts.
Valt er je niks op? Die cijfertjes daar zeg je? Ja, het extreem LAGE aantal posts en views per topic.
Dit irriteert me al een behoorlijke tijd en ook weet dat meerdere scm-modders dit ook akelig vinden. Kijk nu eens bijvoorbeeld naar deze major conversion mod:
Deze mod (Nr. 1) heeft bijna 300 posts op het moment dat ik dit schrijf en bijna 6000 views.
Hoeveel tijd heeft er in gezeten? Aardig wat, dat kan ik wel zien wat is het resultaat?
Lees meen mening ^^ (Nr. 3). Hetzelfde met die texture mod (Nr. 2).
Daar heeft maximum 30 – 1 uur tijd in gezeten.
Hopelijk zelfs minder anders kan je niet echt goed. Zoals je ziet, deze mod is niet echt extreem speciaal en de texture is nu ook niet echt weer uber-mooi en dan kijk je naar de posts vergelijken met hetgene wat ik straks bespreek. Nu nemen we een kijkje naar 2 scm mods:
Nr. 1 telt 14 posts en 281 views. Terug zelfde routine. Scm modden is 1 van de moeilijkste te leren en gebruiken modding principes en manieren. Deze mod heeft erg veel potentieel en kan erg handig zijn. Hij heeft er een week en meer aan gewerkt zegt hij en kijk wat het verschil is met de 1uurtje texture modje. (Dus een goeie 5 – 8 uur).
Nr. 2 is veel meer bekend maar toch, ik weet 100% zeker dat hier meer dan 20 uur aan is gewerkt. Waarschijnlijk zelfs nog veel, veel meer. Hoeveel? 154 posts en 2713 views.
Snap je waar ik naartoe wil gaan. Dit draait niet alleen rond scm mods maar rond vele andere ook. Eerst nog even verder op het vlak van scm.
Mensen weten niet wat het is om scm te leren en dan ook goed te kunnen.
Ze weten het niet. Dus appreciëren ze het niet op de manier dat ze eigenlijk zouden moeten.
Er zit meer tijd in 3 grote scm mods dan in 50 texture mods. En het is nog vele malen moeilijker ook.
Nu dat ik uitgepraat ben over scm modding gaan we verder. Ik zou nog even door kunnen typen maar dan gaan we in eindeloze herhaling vallen. Dit is ook te zien bij alle soorten mods.
Kijk maar eens goed rond, vele "slechte" mods kregen erg veel aandacht terwijl "betere" mods veel minder aandacht krijgen. (Slecht en goed is erg relatief). Dit is natuurlijk niet altijd zo maar je ziet het genoeg. Wat dan ook weer opvalt is dat de slechte mods meestal geschreven zijn door leden die hier nog niet lang zijn. Wat meestal dan ook logisch is dat ze niet goed kunnen modden.
Maar het rare eraan is: Slechte mods trekken "noobjes" aan.
Bekijk het maar eens goed. Waar je een topic vind met een mod zonder veel Algemeen Nederlands in de eerste post en met een "slechte" mod vind je bijna altijd veel noobjes en dialect terug.
Betere mods krijgen dan weer reacties van meer ervaren modders maar toch blijft de verhouding niet ok.
Een mooi voorbeeld is Puma, hij brengt fantastische mods uit, maar krijgt er volgens mij te weinig waardering voor. Iedereen kan nu denken van waarom post je zelf niet?
Omdat ik nu eenmaal bijna niet post op mods die in de showroom staan. Nu kan iedereen zeggen van wel: "Ik ook niet", maar dat bedoel ik wederom niet.
Er is gewoonweg in verhouding: kwaliteit t.o.g waardering t.o.g aantal posts iets
niet juist. Ik heb eigenlijk geen enkel idee of jullie snappen wat ik bedoel. Ik weet wel zeker dat er enkelen zijn die wel ongeveer hetzelfde idee al hebben gehad. Ook hoop ik dat ik sommigen mijn frustratie heb kunnen bijbrengen en dat misschien meer aandacht hier wordt aan besteed. Voor de mensen die denken wat zit hij hier nu voor onzin uit te kramen of dergelijke, het kan me niet schelen wat je hierna nu doet, ik wou gewoon even mijn zgje doen en "mijn" mening geven. Als je je afvraagt waarom staat dit in dit forum? Het gaat over modding dus daarom staat het hier.
Hallo iedereen,
Ik zou graag eens een woordje doen over scm mods en scm modding.
Hieronder vind je mijn mening over desbetreffende.
*De voorbeelden die ik stel zijn niet beschuldigend of kwetsend bedoelt.
Kijk eens naar het scm-modding fora, er zijn redelijk veel topics. Kijk nu eens naar de views, posts.
Valt er je niks op? Die cijfertjes daar zeg je? Ja, het extreem LAGE aantal posts en views per topic.
Dit irriteert me al een behoorlijke tijd en ook weet dat meerdere scm-modders dit ook akelig vinden. Kijk nu eens bijvoorbeeld naar deze major conversion mod:
1. Deze mod
2. En deze mod
En lees deze post:
3. Dit postje
Deze mod (Nr. 1) heeft bijna 300 posts op het moment dat ik dit schrijf en bijna 6000 views.
Hoeveel tijd heeft er in gezeten? Aardig wat, dat kan ik wel zien wat is het resultaat?
Lees meen mening ^^ (Nr. 3). Hetzelfde met die texture mod (Nr. 2).
Daar heeft maximum 30 – 1 uur tijd in gezeten.
Hopelijk zelfs minder anders kan je niet echt goed. Zoals je ziet, deze mod is niet echt extreem speciaal en de texture is nu ook niet echt weer uber-mooi en dan kijk je naar de posts vergelijken met hetgene wat ik straks bespreek. Nu nemen we een kijkje naar 2 scm mods:
1. Deze mod
2. En deze mod
Nr. 1 telt 14 posts en 281 views. Terug zelfde routine. Scm modden is 1 van de moeilijkste te leren en gebruiken modding principes en manieren. Deze mod heeft erg veel potentieel en kan erg handig zijn. Hij heeft er een week en meer aan gewerkt zegt hij en kijk wat het verschil is met de 1uurtje texture modje. (Dus een goeie 5 – 8 uur).
Nr. 2 is veel meer bekend maar toch, ik weet 100% zeker dat hier meer dan 20 uur aan is gewerkt. Waarschijnlijk zelfs nog veel, veel meer. Hoeveel? 154 posts en 2713 views.
Snap je waar ik naartoe wil gaan. Dit draait niet alleen rond scm mods maar rond vele andere ook. Eerst nog even verder op het vlak van scm.
Mensen weten niet wat het is om scm te leren en dan ook goed te kunnen.
Ze weten het niet. Dus appreciëren ze het niet op de manier dat ze eigenlijk zouden moeten.
Er zit meer tijd in 3 grote scm mods dan in 50 texture mods. En het is nog vele malen moeilijker ook.
Nu dat ik uitgepraat ben over scm modding gaan we verder. Ik zou nog even door kunnen typen maar dan gaan we in eindeloze herhaling vallen. Dit is ook te zien bij alle soorten mods.
Kijk maar eens goed rond, vele "slechte" mods kregen erg veel aandacht terwijl "betere" mods veel minder aandacht krijgen. (Slecht en goed is erg relatief). Dit is natuurlijk niet altijd zo maar je ziet het genoeg. Wat dan ook weer opvalt is dat de slechte mods meestal geschreven zijn door leden die hier nog niet lang zijn. Wat meestal dan ook logisch is dat ze niet goed kunnen modden.
Maar het rare eraan is: Slechte mods trekken "noobjes" aan.
Bekijk het maar eens goed. Waar je een topic vind met een mod zonder veel Algemeen Nederlands in de eerste post en met een "slechte" mod vind je bijna altijd veel noobjes en dialect terug.
Betere mods krijgen dan weer reacties van meer ervaren modders maar toch blijft de verhouding niet ok.
Een mooi voorbeeld is Puma, hij brengt fantastische mods uit, maar krijgt er volgens mij te weinig waardering voor. Iedereen kan nu denken van waarom post je zelf niet?
Omdat ik nu eenmaal bijna niet post op mods die in de showroom staan. Nu kan iedereen zeggen van wel: "Ik ook niet", maar dat bedoel ik wederom niet.
Er is gewoonweg in verhouding: kwaliteit t.o.g waardering t.o.g aantal posts iets
niet juist. Ik heb eigenlijk geen enkel idee of jullie snappen wat ik bedoel. Ik weet wel zeker dat er enkelen zijn die wel ongeveer hetzelfde idee al hebben gehad. Ook hoop ik dat ik sommigen mijn frustratie heb kunnen bijbrengen en dat misschien meer aandacht hier wordt aan besteed. Voor de mensen die denken wat zit hij hier nu voor onzin uit te kramen of dergelijke, het kan me niet schelen wat je hierna nu doet, ik wou gewoon even mijn zgje doen en "mijn" mening geven. Als je je afvraagt waarom staat dit in dit forum? Het gaat over modding dus daarom staat het hier.
Met vriendelijke groet,
Tom