Geplaatst: 5 maart 200916 jaren comment_1291445 hallo, in het volgende stuk script krijg ik 2 warnings: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); return 1; } if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); return 1; } return 0; } en dit zijn de warnings: C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(513) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(518) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Warnings. de regels verwijzen naar dit: if(pickupid == MainHallEnter) en dit: if(pickupid == MainHallExit) weet iemand hoe ik die fouten eruit kan halen? alvast bedankt
Geplaatst: 5 maart 200916 jaren comment_1291485 Aan wat heb je die pickupid's toegewezen? AddStaticPickup werkt namelijk niet in dit geval (gebruik CreatePickup).
Geplaatst: 5 maart 200916 jaren Auteur comment_1291616 geen AddStaticPickup. maar CreatePickup: CreatePickup(1318,23,MainHallEnter); CreatePickup(1318,23,MainHallExit);
Geplaatst: 5 maart 200916 jaren comment_1291704 Tenzij je MainHallEnter en MainHallExit ergens gedefinieerd hebt als coördinaten denk ik niet dat dit gaat werken. //Bovenaan new MainHallEnter; new MainHallExit; // GameModeInit MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, x, y, z); MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, x, y, z);
Geplaatst: 5 maart 200916 jaren Auteur comment_1291774 Tenzij je MainHallEnter en MainHallExit ergens gedefinieerd hebt als coördinaten denk ik niet dat dit gaat werken. //Bovenaan new MainHallEnter; new MainHallExit; // GameModeInit MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, x, y, z); MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, x, y, z); heb ik exact zo in mn script staan, maar dat had ik al, toen die error kwam
Geplaatst: 5 maart 200916 jaren comment_1291831 Ik denk dat ze op het SA:MP forum de oplossing al hebben? Exact zoals het daar staat heb ikzelf pickups in mn script staan en die werken goed.
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren Auteur comment_1291887 ja, zag ik al, is ook een post van mij, gaat sneller XD. maar dat had ik ook al geprobeerd maar dat werkt niet...
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren comment_1292301 lees mijn tut over pickups daar vind je wel een oplossing!! [TUT] Pickups Bewerkt: 6 maart 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren Auteur comment_1292466 kijk, dan haal ik de define dus weg, en heb ik precies alles wat er moet staan, en dan ziet ie die (Test bij jou) MainHallenter niet meer. (undefined symbol) terwijl ik hem wel bij new heb staan. weet je wat, ik gooi alles wat met dat ding te maken heeft, wel ff in een bericht, dan zie je een beetje wat ik heb staan. komt eraan in een paar mins!
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren comment_1292469 kijk, dan haal ik de define dus weg, en heb ik precies alles wat er moet staan, en dan ziet ie die (Test bij jou) MainHallenter niet meer. (undefined symbol) terwijl ik hem wel bij new heb staan. weet je wat, ik gooi alles wat met dat ding te maken heeft, wel ff in een bericht, dan zie je een beetje wat ik heb staan. komt eraan in een paar mins! OKE, dan fix ik hem wel ff
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren Auteur comment_1292480 ok, bovenaan het script: #define MainHallEnter -1704.5681, 785.7525, 25.2848 #define MainHallExit 246.6510,109.3008,1003.2188 Dan: new MainHallEnter; new MainHallExit; dan in OnGameModeInit: CreatePickup(1318,23,MainHallEnter); CreatePickup(1318,23,MainHallExit); als ik die ^ verander in MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, -1704.5681, 785.7525, 25.2848); MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, 246.6510,109.3008,1003.2188); en de defines weghaal, dan zegt ie undefined symbol en dan MainHallEnter en MainHallExit. laat ik de defines staan, dan krijg ik er een zooi errors bij. In OnPlayerCommandText: if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MainHallEnter)) { SetPlayerInterior(playerid, 10); SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22); return 1; } if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MainHallExit)) { SetPlayerInterior(playerid, 0); SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848); return 1; } return 0; } Dan in OnPlayerPickUpPickup: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); return 1; } if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); return 1; } return 0; } ZO!.... dat zijn ze. ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat het probleem er uit kan worden gehaald. Bewerkt: 6 maart 200916 jaren door thuron
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren comment_1292487 HOOW, handy. kun je het wat bttr uitlijnen hier snap ik helemaal niks van EDIT: zo is het bttr, ik ga wel ff kijken Bewerkt: 6 maart 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren Auteur comment_1292488 ja, sry, had ruzie met de text editor van 't forum XD
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren comment_1292504 ja, sry, had ruzie met de text editor van 't forum XD geen probleem, PS: ik hem mijn tut dr bij moeten nemen om hem te fixen XD Edit: volgens mij gaat het wel lukken Edit2: ik krijg een melding over dat PlayerToPoint, is dat een include of waar zit die func in? Bewerkt: 6 maart 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 6 maart 200916 jaren comment_1292513 fixed!! #include <a_samp> //--- #define MAIN_HALL_ENTER_POS -1704.5681, 785.7525, 25.2848 #define MAIN_HALL_EXIT_POS 246.6510,109.3008,1003.2188 //--- new MainHallEnter; new MainHallExit; //===================================================== public OnGameModeInit() { MainHallEnter = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_ENTER_POS); MainHallExit = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_EXIT_POS); return 1; } //===================================================== public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { //--- if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MAIN_HALL_ENTER_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 10); SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22); return 1; } //--- if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MAIN_HALL_EXIT_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 0); SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848); return 1; } //--- return 0; } //===================================================== public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { //--- if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); } //--- if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); } //--- return 1; } Edit: kun je alsnog die func van PlayerToPoint of inc of wat het ook is hier plaatsen Edit2: Je had te veel returns bij public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) dat is nu gefixt Bewerkt: 7 maart 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 7 maart 200916 jaren Auteur comment_1292538 heel erg bedankt, ik zal vanavond ff kijken of ie werkt. maar dat playertopoint had ik er in zitten omdat ik dacht dat die nog niet in pawno zelf zat. maar dat is dus wel zo . maar alvast bedankt voor de snelle reactie, ik ga ff werke XD, tot vanavond!
hallo,
in het volgende stuk script krijg ik 2 warnings:
en dit zijn de warnings:
de regels verwijzen naar dit:
en dit:
weet iemand hoe ik die fouten eruit kan halen?
alvast bedankt