Jump to content
Geplaatst:
comment_1291445

hallo,

in het volgende stuk script krijg ik 2 warnings:

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == MainHallEnter)
{
GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3);
return 1;
}
if(pickupid == MainHallExit)
{
GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3);
return 1;
}
return 0;
}

en dit zijn de warnings:

C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(513) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero
C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(518) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero
Pawn compiler 3.2.3664	 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


2 Warnings.

de regels verwijzen naar dit:

if(pickupid == MainHallEnter)

en dit:

if(pickupid == MainHallExit)

weet iemand hoe ik die fouten eruit kan halen?

alvast bedankt

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1291704

Tenzij je MainHallEnter en MainHallExit ergens gedefinieerd hebt als coördinaten denk ik niet dat dit gaat werken.

//Bovenaan
new MainHallEnter;
new MainHallExit;

// GameModeInit
MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, x, y, z);
MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, x, y, z);

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1291774
Tenzij je MainHallEnter en MainHallExit ergens gedefinieerd hebt als coördinaten denk ik niet dat dit gaat werken.

//Bovenaan
new MainHallEnter;
new MainHallExit;

// GameModeInit
MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, x, y, z);
MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, x, y, z);

heb ik exact zo in mn script staan, maar dat had ik al, toen die error kwam

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1292466

kijk, dan haal ik de define dus weg, en heb ik precies alles wat er moet staan, en dan ziet ie die (Test bij jou) MainHallenter niet meer. (undefined symbol) terwijl ik hem wel bij new heb staan.

weet je wat, ik gooi alles wat met dat ding te maken heeft, wel ff in een bericht, dan zie je een beetje wat ik heb staan. komt eraan in een paar mins!

Geplaatst:
comment_1292469
kijk, dan haal ik de define dus weg, en heb ik precies alles wat er moet staan, en dan ziet ie die (Test bij jou) MainHallenter niet meer. (undefined symbol) terwijl ik hem wel bij new heb staan.

weet je wat, ik gooi alles wat met dat ding te maken heeft, wel ff in een bericht, dan zie je een beetje wat ik heb staan. komt eraan in een paar mins!

OKE, dan fix ik hem wel ff :D

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1292480

ok, bovenaan het script:

#define MainHallEnter	 -1704.5681, 785.7525, 25.2848
#define MainHallExit	  246.6510,109.3008,1003.2188

Dan:

new MainHallEnter;
new MainHallExit;

dan in OnGameModeInit:

 CreatePickup(1318,23,MainHallEnter);
CreatePickup(1318,23,MainHallExit);

als ik die ^ verander in

MainHallEnter = CreatePickup(1318, 23, -1704.5681, 785.7525, 25.2848);	
MainHallExit = CreatePickup(1318, 23, 246.6510,109.3008,1003.2188);

en de defines weghaal, dan zegt ie undefined symbol en dan MainHallEnter en MainHallExit. laat ik de

defines staan, dan krijg ik er een zooi errors bij.

In OnPlayerCommandText:

if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MainHallEnter))
{
SetPlayerInterior(playerid, 10);
SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22);
return 1;
}
if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MainHallExit))
{
SetPlayerInterior(playerid, 0);
SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848);
return 1;
}
return 0;
}

Dan in OnPlayerPickUpPickup:

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == MainHallEnter)
{
GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3);
return 1;
}
if(pickupid == MainHallExit)
{
GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3);
return 1;
}
return 0;
}

ZO!.... dat zijn ze. ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat het probleem er uit kan worden gehaald.

Bewerkt: door thuron

Geplaatst:
comment_1292504
ja, sry, had ruzie met de text editor van 't forum XD

geen probleem,

PS: ik hem mijn tut dr bij moeten nemen om hem te fixen XD

Edit: volgens mij gaat het wel lukken

Edit2: ik krijg een melding over dat PlayerToPoint, is dat een include of waar zit die func in?

Bewerkt: door GTA_GAMER_JD

Geplaatst:
comment_1292513

fixed!!

#include <a_samp>
//---
#define MAIN_HALL_ENTER_POS	 -1704.5681, 785.7525, 25.2848
#define MAIN_HALL_EXIT_POS	  246.6510,109.3008,1003.2188
//---
new MainHallEnter;
new MainHallExit;
//=====================================================
public OnGameModeInit()
{

MainHallEnter = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_ENTER_POS);
MainHallExit = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_EXIT_POS);
return 1;
}
//=====================================================
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
//---
if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MAIN_HALL_ENTER_POS))
{
SetPlayerInterior(playerid, 10);
SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22);
return 1;
}
//---
if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MAIN_HALL_EXIT_POS))
{
SetPlayerInterior(playerid, 0);
SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848);
return 1;
}
//---
return 0;
}
//=====================================================
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
//---
if(pickupid == MainHallEnter)
{
GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3);
}
//---
if(pickupid == MainHallExit)
{
 GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3);
 }
//---
return 1;
}

Edit: kun je alsnog die func van PlayerToPoint of inc of wat het ook is hier plaatsen

Edit2: Je had te veel returns bij public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) dat is nu gefixt

Bewerkt: door GTA_GAMER_JD

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1292538

heel erg bedankt, ik zal vanavond ff kijken of ie werkt. maar dat playertopoint had ik er in zitten omdat

ik dacht dat die nog niet in pawno zelf zat. maar dat is dus wel zo :).

maar alvast bedankt voor de snelle reactie, ik ga ff werke XD, tot vanavond!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.