Jump to content

Nieuwe Computer


rdewit

Recommended Posts

Ik heb een nieuwe computer besteld en ik vraag me af wat jullie er van vinden. En op welk niveau kan ik GTA IV draaien? En wat kan ik het beste installeren XP of Vista (ikzelf dacht aan Vista i.v.m. DirectX 10)?

img001lul.jpg

P.S. Wat wil het aantal Mhz zeggen achter het Kingston Ram geheugen?

Bewerkt: door rdewit
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • rdewit

    12

  • wesley123

    7

  • Sprunk

    6

  • Djmaddox

    3

Je hebt 2x geheugen en ook nog eens 2x het verkeerde geheugen. Want je hebt nog een oude Phenom en bij mijn weten heeft die nog geen DDR3 geheugencontroller. Maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval heb je dus totaal 10 GB geheugen gekocht? :bonk: Wist je dat je daarvan ook maar echt maximaal 4 GB gaat gebruiken. Hoe wil je 10 GB vol krijgen?

En jammer dat je geen Phenom II hebt genomen maar een oude Phenom. Je PC is nu dus helemaal niet zo wonderlijk snel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een oude phenom heeft idd geen DDR3 geheugen controller, die moederbordne hebben nog neit eens DDR3 geloof ik, je gaat je pc dus neit opgestart krijgen.

10Gb is compleet useless en 4GB word er maar vna gebruikt.

Die van 1333MHz gana ook op 1066MHz draaien dus je hebt het voor niks.

Je hebt echt achterlijk veel geld uitgegevne aan niks, ik zou d ebestelling annuleren nu het nog kan en er 1tje door ons laten samenstellen, want je kennis weet er duidelijk weinig van.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

De kennis heeft niet zoveel kennis, want het is inderdaad een AM2+ moederbord met DDR2 geheugen. Dus dat DDR3 kun je er niet eens in prikken. En al zou dat kunnen kan je processor niet overweg met het geheugen.

Haal dus DDR2 geheugen in huis wil je iets met deze PC gaan doen. 4 GB is méér dan genoeg.

@ 2e vraag. Neem XP of Windows 7 RC. Beiden gebruiken niet zo achterlijk veel van je geheugen. GTA IV heeft geen DX10 ondersteuning dus raadt ik XP aan. Ik denk dat je op medium kan spelen, misschien iets hoger. Maar een Phenom presteert gelijk aan Intels Core 2 Duo processoren, en die zijn niet zo best met GTA IV.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

De kennis heeft niet zoveel kennis, want het is inderdaad een AM2+ moederbord met DDR2 geheugen. Dus dat DDR3 kun je er niet eens in prikken. En al zou dat kunnen kan je processor niet overweg met het geheugen.

Haal dus DDR2 geheugen in huis wil je iets met deze PC gaan doen. 4 GB is méér dan genoeg.

@ 2e vraag. Neem XP of Windows 7 RC. Beiden gebruiken niet zo achterlijk veel van je geheugen. GTA IV heeft geen DX10 ondersteuning dus raadt ik XP aan. Ik denk dat je op medium kan spelen, misschien iets hoger. Maar een Phenom presteert gelijk aan Intels Core 2 Duo processoren, en die zijn niet zo best met GTA IV.

in feite, als hij de bestelling nu niet annuleert gooit hij ruim 140 euro weg, voor die 140 euro extra kun je een dikke phenom II kopen en houd je nog geld over.

Oja, en belangrijk, laat die kennis nooit meer ene pc voor je samenstellen, die gozer weet er geen zak van.

Link to comment
Delen op andere websites

Elke moderne game behalve gta4 zo'n beetje, en ja, vista nemen zou dom zijn, neem dan 7RC, ide is lekker soepel en vrijwel alles werkt er gewoon op.

Heb je de bestelling nu al geannuleert?

Link to comment
Delen op andere websites

Die gozer weet er geen fuck van Pfffff. :cab::bonk:

Edit: en 10gb is niet normaal veel. Ik heb 6gb ( ook teveel ) en dat krijg ik nooit vol, ik kom niet eens voorbij de helft :7

Bewerkt: door F1Master007
Link to comment
Delen op andere websites

Maar heb je dan geen DDR2 geheugen nodig voor in je nieuwe PC. Want als deze DDR3 reepjes voor een andere PC zijn, heb je voor je eigen PC helemaal geen geheugen. Want DDR3 gaat er niet op passen. Dus je moet echt DDR2 geheugen hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

De X4 9950BE afkaffen heeft niet veel zin, dit mooie Phenom X4 processortje levert qua prestaties net zoveel als de Q6600/Q8200 van Intel.

Maar verder...

WTF?

DDR3 geheugen prikken op een AM2+ moederbord is hetzelfde als een automotor in een vliegtuig :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg dus 6 GB RAM geheugen, hij zei dat hij het zou regelen dus ik zie het nog wel met het DDr3 geheugen. Als ik hem heb zal ik het nakijken met CPU-Z. En er moet wel Vista op, omdat XP geen harde schijf van 1 TB ondersteunt. Anders moeten er twee van 500 GB in en dat kost 50 euro meer, en ik wil ook veel andere spellen spelen die wel gebruik maken van DirectX 10.

Hoe zit het eigenlijk met de koeling zit die al op een bepaald onderdeel of wat?

Bewerkt: door rdewit
Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg dus 6 GB RAM geheugen, hij zei dat hij het zou regelen dus ik zie het nog wel met het DDr3 geheugen. Als ik hem heb zal ik het nakijken met CPU-Z. En er moet wel Vista op, omdat XP geen harde schijf van 1 TB ondersteunt. Anders moeten er twee van 500 GB in en dat kost 50 euro meer, en ik wil ook veel andere spellen spelen die wel gebruik maken van DirectX 10.

Hoe zit het eigenlijk met de koeling zit die al op een bepaald onderdeel of wat?

Er hoeft geen vista op, vista werkt voor geen meter en vreet onnodig geheugen. Als ik jou was zou ik overstappen naar Windows 7, Je kan de RC installeren (gratis te downloaden van microsoft site) en dan kan je in Oktober, wanneer Windows 7 in nederland uitkomt, hem upgraden ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...