Jump to content

Overclock hulp nodig


Kryziek

Recommended Posts

Hallo,

Ik zou me processor wel een willen overclocken.

Nou weet ik niet of het kan.

Ik moet zeker weten dat hij het doet want het is een familie systeempje dus niet alleen ik zit erachter.

Mijn specs zijn dit:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: FOXCONN
  • Computermodel: RS690M2MA
  • Computernaam: STRAMPEL-55BE90
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: FOXCONN
  • Model: RS690M2MA
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 05/26/07 08:37:53 Ver: 08.00.14, versie 080014
  • Aansluitingen: PCIE 1X (Vrij), PCIE 16X (Vrij), PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij)
  • Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J4A1 (Parallel), J2A1 (Serieel), J2A1 (Serieel), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J5A1 (USB), J5A1 (USB), J5A1 (Netwerk), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J5A2 (USB), J6B1 - AUX IN (Audio), J6B2 - CDIN (Audio), J6J2 - PRI IDE (Geen), J4J1 - FLOPPY (Geen), J9H1 - FRONT PNL (Geen), J1B1 - CHASSIS REAR FAN (Geen), J2F1 - CPU FAN (Geen), J8B4 - FRONT FAN (Geen), J9G2 - FNT USB (Geen), J6C3 - FP AUD (Geen), J9G1 - CONFIG (Geen), J8C1 - IEEE1394 (Geen), J9J2 - INTRUDER (Geen), J9G4 - ITP (Geen), J2H1 - MAIN POWER (Geen), J8B3 - TELEPHONY IN (Audio), J6J3 - SATA 1 (Geen), J6J4 - SATA 2 (Geen), J6J5 - SATA 3 (Geen), J6J6 - SATA 4 (Geen)

processor.gifProcessor

  • Model: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+
  • Kloksnelheid: 2611 MHz
  • Socket: CPU 1

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 3327 MB RAM
  • Type(s): 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (J:)
  • Grootte: 232,88 GB (131,84 GB (C:) + 86,39 GB (D:) + 14,65 GB (J:) )
  • Vrije ruimte: 100,37 GB (73,90 GB (C:) + 23,20 GB (D:) + 3,27 GB (J:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: CD- of DVD-ROM station, J: Lokale vaste schijf, K: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): C: SAMSUNG HD250HJ IDE, D: AVEX AX1611 CF USB Device USB, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: TSSTcorp CDDVDW SH-S203D, J: AVEX AX1611 MS USB Device USB, K: HQD FCPQ3SP6ZG9 SCSI CdRom Device

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
  • Beeldprocessor: GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ (0x0612)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.9062

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1680x1050
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 16
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface ()
  • Adressen: IP: xxx, MAC: 00:1C:25:06:87:70, DHCP: 92.68.131.217

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Wat hier niet bij staat is dat ik een 300W voeding heb.

Kan ik hiermee overclocken?

Kan ik veilig overclocken?

Kan me pc dit trekken zonder over verhit te raken?

Mvg.

Kryziek

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • QinX

    14

  • Kryziek

    11

  • Sprunk

    4

  • Djmaddox

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

...

Persoonlijk zou ik zeggen nee, dat gaat niet.

Waarom? Je hebt een 9800GTX+ erin zitten een een AMD Athlon X2. deze lusten wel wat. Volgens mij wil de 9800GTX+ rond de 150W load en de Athlon 95W load.

Neem daarbij de harde schijven en het moederbord dat zit je al op rond de 250. Een hele kleine overclock zou nog kunnen. Maar de voeding gaat dat minder goed mee. Voedingen werken het beste op 50% belasting.

Ook is het de vraag of het een zelf gemaakt systeem of een OEM systeem is? OEM systemen zijn over het algemeen beveiligd tegen overclocken.

Link to comment
Delen op andere websites

Met een kleine overclock, hoeveel is dat?

Ik hoef echt geen 2 ghz erbij :puh:

Met 0.1 ghz erbij ben ik al blij :D

En deze pc is door de winkel samengesteld en er is later een videokaart en 2 gb ram bijin gekomen.

Is er ook iets waardoor je met een programma (niet in de bios) kunt overclocken?

En met de koeling weet ik niet wat erin zit.

Gwn standaart videokaart koeler.

Standaart cpu koeler. (Wel 1 met een fan erop, zie soms ook zonder)

En nog 1 extra.(Met mooie blauwe led lampjes xD)

Link to comment
Delen op andere websites

Met een kleine overclock, hoeveel is dat?

Ik hoef echt geen 2 ghz erbij :puh:

Met 0.1 ghz erbij ben ik al blij :D

En deze pc is door de winkel samengesteld en er is later een videokaart en 2 gb ram bijin gekomen.

Is er ook iets waardoor je met een programma (niet in de bios) kunt overclocken?

En met de koeling weet ik niet wat erin zit.

Gwn standaart videokaart koeler.

Standaart cpu koeler. (Wel 1 met een fan erop, zie soms ook zonder)

En nog 1 extra.(Met mooie blauwe led lampjes xD)

0.1GHz is de moeite niet waard. dan kun je het beter gewoon laten. Dan houd je gewoon je garantie.

Er zijn programma's voor ja. Maar die zijn alleen voor bepaalde moederborden. Denk niet dat die van jouw erbij hoort aangezien het een winkel systeem is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel door de winkel in mekaar gezet dat hij niet een standaard systeem is die je kant en klaar koopt.

Deze zijn allemaal als losse delen in mekaar gezet.

en de garantie is al een half jaar verlopen :puh:

Dus dat maakt niet meer uit xD

En als overclocken niets word, welke processoren kunnen er dan nog in dan?

(voor als ik nog wil upgraden)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel door de winkel in mekaar gezet dat hij niet een standaard systeem is die je kant en klaar koopt.

Deze zijn allemaal als losse delen in mekaar gezet.

en de garantie is al een half jaar verlopen :puh:

Dus dat maakt niet meer uit xD

En als overclocken niets word, welke processoren kunnen er dan nog in dan?

(voor als ik nog wil upgraden)

Volgens mij is er ook nog zoiets als een AMD Athlon X2 6400+ die loopt 3,2GHz. maar of je voeding die trekt is de vraag.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk dan eerst of er geen leuke BIOS update's liggen te wachten, zodat je er een Phenom of Phenom II/Athlon II op kan prikken. De generatie Athlons waar we het nu over hebben zijn geen bijster snelle processors. Phenom's (de eerste generatie, niet de 2e) ook niet, maar beter dan de oudere generatie Athlons.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk dan eerst of er geen leuke BIOS update's liggen te wachten, zodat je er een Phenom of Phenom II/Athlon II op kan prikken. De generatie Athlons waar we het nu over hebben zijn geen bijster snelle processors. Phenom's (de eerste generatie, niet de 2e) ook niet, maar beter dan de oudere generatie Athlons.

Hoewel ik het niet zeker weet met de Athlon X2 serie denk ik niet dat een Phenom II of Athlon II gaat draaien op zijn moederbord, hij zei zelf als dat hij geen garantie heeft. Dus het bord is al wat ouder. Ondersteuning voor Phenom II en Athlon II lijkt me dan stug. Maar als je niet zoekt dan weet je het nooit he.

Volgens mij moest de Phenom II en Athlon II ook de 7xx serie chipset hebben uiteraard weet ik ook dit niet zeker :)

Bewerkt: door QinX
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie hebben het over een phenom 2

Ik ben eens wezen kijken en kwam op deze uit: http://www.azerty.nl/8-975-192555/amd-black-edition-processor-.html?tab=overzicht

Kan deze erin?

(zou wel mooi verjaardags kadeau zijn xD (9 jan))

Dan moeten we eerst weten welk moederbord je hebt.

oftewel

graag een screenshot van de tab Mainboard van het programma CPU-Z

Link to comment
Delen op andere websites

Het moederbord weten we al, dat staat in de beginpost. Op zowel Google als de site van Foxconn is werkelijk geen drol te vinden over je moederbord. Dus weten we ook niet of een Phenom of Phenom II ondersteund word. Misschien kun je een nieuw moederbord kopen voor 50/60 en daarbij een leuke Phenom II en dan ben je voor nog geen 200 euro weer helemaal bij de tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Het moederbord weten we al, dat staat in de beginpost. Op zowel Google als de site van Foxconn is werkelijk geen drol te vinden over je moederbord. Dus weten we ook niet of een Phenom of Phenom II ondersteund word. Misschien kun je een nieuw moederbord kopen voor 50/60 en daarbij een leuke Phenom II en dan ben je voor nog geen 200 euro weer helemaal bij de tijd.

Wat ik eruit kan halen is dat het een AMD 690 chipset is die erop zit.

Als ik dan op foxconchannel kijk zie ik 1 chipset van amd met de AM+ socket(nodig voor Phenoms en Athlon II) en die ondersteunt alleen de athlon X2 of lager. Dus geen athlon II of Phenom II voor zijn moederbord. Alleen een Athlon X2

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...