Jump to content

Overclock hulp nodig


Kryziek

Recommended Posts

Dat gaat niet samenwerken. Het moederbord gebruikt DDR3 geheugen, en in jouw PC zit DDR2. Als de besluit deze set te nemen moet je ook nieuw DDR3 ram hebben.

Je kan dus beter kijken voor een AM2+ moederbord. AM3 processoren zijn namelijk ook geschikt voor op AM2+ moederborden.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[223483]=1&product[212285]=1

Dit beter??

Dat is opzich wel goed, maar let er wel op dat dat moederbord DDR3 RAM ondersteund en jij hebt waarschijnlijk DDR2 en dat past er dus niet op. Ik denk dat het beter is dat je een AM2+ bord neemt ipv AM3.

EDIT: Argh, Sprunk was me voor. :puh:

Maakt niet uit. het is allebei dezelfde info dus moet wel waar zijn xD

Wat ben je nu moeilijk aan het doen? Dat bord en CPU wat ik je deed aanraden was veel goedkoper, en net zo snel. die extra paar MHz ga jij echt niet merken hoor. Ook kies B-merk moederbord MSI is een A-merk.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • QinX

    14

  • Kryziek

    11

  • Sprunk

    4

  • Djmaddox

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

=1&product[238463]=1"]Klik

Is dit dan iets?

Vind de 2.8 toch leuker klinken. Die paar centen maakt atm niet zoveel uit. (ik doe het niet alleen omdat het leuker klinkt hoor ;) Maar ook voor de prestaties voor de toekomstige games)

En ik heb ook gelezen dat je voor een AM3 processor op een AM2+ Mobo een bios update moet doen.

Moet je dan gwn iets installeren of hoe gaat dat?

Link to comment
Delen op andere websites

=1&product[238463]=1"]Klik

Is dit dan iets?

Vind de 2.8 toch leuker klinken. Die paar centen maakt atm niet zoveel uit. (ik doe het niet alleen omdat het leuker klinkt hoor ;) Maar ook voor de prestaties voor de toekomstige games)

En ik heb ook gelezen dat je voor een AM3 processor op een AM2+ Mobo een bios update moet doen.

Moet je dan gwn iets installeren of hoe gaat dat?

als jij alleen maar naar de GHz kijkt ben je mooi stom bezig, de Phenoms zijn namelijk veeeel sneller, die hebben namelijk de L3 cache tot hun beschikking, en dat scheelt een hoop

Link to comment
Delen op andere websites

=1&product[238463]=1"]Klik

Is dit dan iets?

Vind de 2.8 toch leuker klinken. Die paar centen maakt atm niet zoveel uit. (ik doe het niet alleen omdat het leuker klinkt hoor ;) Maar ook voor de prestaties voor de toekomstige games)

En ik heb ook gelezen dat je voor een AM3 processor op een AM2+ Mobo een bios update moet doen.

Moet je dan gwn iets installeren of hoe gaat dat?

De huidige moederborden die je nu gaat kopen ondersteunen meestal gewoon meteen AM3 processoren, zo niet dan moet je updaten, meestal is dat via de BIOS te doen of via speciale software van de moederbord maken, dit verschilt dus per moederbord.

Nogmaals of je nu 2,6 of 2,8GHz hebt dat maakt geen bal uit. juist de spellen van morgen hebben goede multicore ondersteuning dus is een hoge snelheid per core niet zo belangrijk meer. Zie daarvoor oa GTA IV

=1&product[238463]=1"]Klik

Is dit dan iets?

Vind de 2.8 toch leuker klinken. Die paar centen maakt atm niet zoveel uit. (ik doe het niet alleen omdat het leuker klinkt hoor ;) Maar ook voor de prestaties voor de toekomstige games)

En ik heb ook gelezen dat je voor een AM3 processor op een AM2+ Mobo een bios update moet doen.

Moet je dan gwn iets installeren of hoe gaat dat?

als jij alleen maar naar de GHz kijkt ben je mooi stom bezig, de Phenoms zijn namelijk veeeel sneller, die hebben namelijk de L3 cache tot hun beschikking, en dat scheelt een hoop

Valt reuze mee hoor. Je gaat bij de oudere spellen inderdaad minder performance hebben ja. Maar zoals ik hier boven al zie. Door goede multi-core support is L3 niet zo belangrijk.

Bewerkt: door QinX
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga wss voor jouw samenstelling.

Maar ik w8 nog tot 9 jan want dan ben ik jarig en dan is kerst etc. geweest en dan zijn en vaak prijsverlagingen.

Ik ga miss ook wel 1 kopen met meer Ghz.

Ik heb veel benchmarks gezien en in gta 4 maakt dat niet zoveel uit maar in andere spellen toch weer wel.

http://www.cpu-wars.com/2009/09/amd-athlon-ii-x4-620-630-game.html

Hier zijn er een paar te zien. (klik wel op de links op die site)

Maar het duurt nog 2 maand dus ik zal wel zien.

>>> Door Thundercover: Dubbelposts samengevoegd. Gebruik voortaan de Bewerk-knop.<<<

Whoops..

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...