Jump to content

Overclock hulp nodig


Kryziek

Recommended Posts

Dan is dit misschien wat leuks. Leuk moederbord en een snelle Dual Core Phenom II:

post-35628-1256596285,41_thumb.png

Het moederbord onder de kerstboom en de processor in je schoenje. :puh:

Dan maar meteen mijn tegen bod :D

=1&product[235625]=1"]Klik

oftewel. meer snelheid 2 extra cores voor minder geld. en een beter moederbord dat uibreiding biedt voor later.

Bewerkt: door QinX
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • QinX

    14

  • Kryziek

    11

  • Sprunk

    4

  • Djmaddox

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dan is dit misschien wat leuks. Leuk moederbord en een snelle Dual Core Phenom II:

post-35628-1256596285,41_thumb.png

Het moederbord onder de kerstboom en de processor in je schoenje. puh2.gif

Dan maar meteen mijn tegen bod icon_mrgreen.gif

Klik

oftewel. meer snelheid 2 extra cores voor minder geld. en een beter moederbord dat uibreiding biedt voor later.

Of het ligt aan mij maar zie ik nou bij dat bord staan dat het geen Athlon II x4's ondersteund?

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is dit misschien wat leuks. Leuk moederbord en een snelle Dual Core Phenom II:

post-35628-1256596285,41_thumb.png

Het moederbord onder de kerstboom en de processor in je schoenje. puh2.gif

Dan maar meteen mijn tegen bod icon_mrgreen.gif

Klik

oftewel. meer snelheid 2 extra cores voor minder geld. en een beter moederbord dat uibreiding biedt voor later.

Of het ligt aan mij maar zie ik nou bij dat bord staan dat het geen Athlon II x4's ondersteund?

Athlon XII X4 is er nog niet zo lang he. Maar als je verder kijkt, dan zie je dan Athlon II X2 en X3 ondersteund zijn. en dat de Phenom II X2, X3 en X4 ook ondersteund. De Athlon II X4 zal dan ook wel ondersteund zijn :).

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie hebben het over een phenom 2

Ik ben eens wezen kijken en kwam op deze uit: http://www.azerty.nl/8-975-192555/amd-black-edition-processor-.html?tab=overzicht

Kan deze erin?

(zou wel mooi verjaardags kadeau zijn xD (9 jan))

Dan moeten we eerst weten welk moederbord je hebt.

oftewel

graag een screenshot van de tab Mainboard van het programma CPU-Z

1532y34.jpg

aub

Ik heb de 1e er ook bij gedaan, want het lijkt mij dat je daar iets meer aan hebt :puh:

Dan is dit misschien wat leuks. Leuk moederbord en een snelle Dual Core Phenom II:

post-35628-1256596285,41_thumb.png

Het moederbord onder de kerstboom en de processor in je schoenje. :puh:

Dat is wel weer een dual core.

Aangezien ik geen geld heb om elke 2 maand te upgraden zou ik toch wel graag een quad core erin willen :puh:

(als het kan tenminste)

Triple core?

Lol, nog nooit van gehoord.

Link to comment
Delen op andere websites

...

zoals ik zei je moederbord ondersteunt geen nieuw Athlon II of Phenom II CPU. de Socket is te oud en de chipset ook.

Als je goedkoop uit wilt zijn en klaar wilt zijn voor een eventuele upgrade later zou ik de athlon II X4 en het MSI moederbord nemen. Hiermee kun je late nog crossfire(2 videokaarten van ATI) naast elkaar draaien. Het is iig een goede basis voor maar 150 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal me vader eens vragen wat hij wil en er van vind.

In mij oren klinkt een quad core van 2.6 ghz niet zo snel..

Maar ik had ook op wikipedia gelezen dan een AM2+ processor ook op een AM2 past.

Daarom leek mij die van 3ghz wat beter.

Op me huidige mobo

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal me vader eens vragen wat hij wil en er van vind.

In mij oren klinkt een quad core van 2.6 ghz niet zo snel..

Maar ik had ook op wikipedia gelezen dan een AM2+ processor ook op een AM2 past.

Daarom leek mij die van 3ghz wat beter.

Op me huidige mobo

De huidige serie van AMD is AM3 Socket en die passen alleen op AM2+. en dat 2,6GHz langzaam klinkt in jouw oren is dan jouw probleem. je kunt natuurlijk altijd voor de 3,4GHz 965 gaan maar daar betaal je dan ook voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal me vader eens vragen wat hij wil en er van vind.

In mij oren klinkt een quad core van 2.6 ghz niet zo snel..

Maar ik had ook op wikipedia gelezen dan een AM2+ processor ook op een AM2 past.

Daarom leek mij die van 3ghz wat beter.

Op me huidige mobo

dan moet je mobo AM2+ ready zijn, een bios update ervoor hebben en met De K10 zerie(De PII en Athlon II) werkt het helemaal niet geloof ik, want ik kan me niet voorstellen dat er AM2 moederborden zijn die nog full support hebben en regelmatig een bios update, dus gaat het al niet op. Verder zal het dan niet veel helpen dat je een PhenomII oid erin hebt zitten omdat die door de socket en dergelijke hardstikke word gebottleneeckt, kan je net zo goed een Oude Phenom nemen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal me vader eens vragen wat hij wil en er van vind.

In mij oren klinkt een quad core van 2.6 ghz niet zo snel..

Maar ik had ook op wikipedia gelezen dan een AM2+ processor ook op een AM2 past.

Daarom leek mij die van 3ghz wat beter.

Op me huidige mobo

dan moet je mobo AM2+ ready zijn, een bios update ervoor hebben en met De K10 zerie(De PII en Athlon II) werkt het helemaal niet geloof ik, want ik kan me niet voorstellen dat er AM2 moederborden zijn die nog full support hebben en regelmatig een bios update, dus gaat het al niet op. Verder zal het dan niet veel helpen dat je een PhenomII oid erin hebt zitten omdat die door de socket en dergelijke hardstikke word gebottleneeckt, kan je net zo goed een Oude Phenom nemen

Het is een kleine typefout maar wel een erge :puh:. de K10 serie van AMD is de Phenom X4 serie. de K10.5 serie is de betere PhenomII en AhtlonII serie zonder TLB bug.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus jullie raden mij aan om een nieuwe mobo te nemen en een nieuwe processor.

Over moederborden heb ik weinig verstand dus dat laat ik aan jullie over.

De processor weet ik nog niet.

Maar een quad core op 2.6 ghz is snel genoeg voor gta 4 op hoogste? (of gwn hoog)

Link to comment
Delen op andere websites

Dus jullie raden mij aan om een nieuwe mobo te nemen en een nieuwe processor.

Over moederborden heb ik weinig verstand dus dat laat ik aan jullie over.

De processor weet ik nog niet.

Maar een quad core op 2.6 ghz is snel genoeg voor gta 4 op hoogste? (of gwn hoog)

hoog zeker ja, GTA IV is goed met meerdere cores als ik me niet vergis. videokaart werkt ook redelijk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[230944]=1&product[212285]=1

Hoe doe je die link zo? ik krijg hem niet goed...

Is dit een beetje goed ?

Als jullie iets beters weten moet je het zeggen hoor :puh:

200 euro is denk ik toch wel me maximum.

Tenzij het anders moet. Het kan veranderen.

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

Dat gaat niet samenwerken. Het moederbord gebruikt DDR3 geheugen, en in jouw PC zit DDR2. Als de besluit deze set te nemen moet je ook nieuw DDR3 ram hebben.

Je kan dus beter kijken voor een AM2+ moederbord. AM3 processoren zijn namelijk ook geschikt voor op AM2+ moederborden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is opzich wel goed, maar let er wel op dat dat moederbord DDR3 RAM ondersteund en jij hebt waarschijnlijk DDR2 en dat past er dus niet op. Ik denk dat het beter is dat je een AM2+ bord neemt ipv AM3.

EDIT: Argh, Sprunk was me voor. :puh:

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Dat gaat niet samenwerken. Het moederbord gebruikt DDR3 geheugen, en in jouw PC zit DDR2. Als de besluit deze set te nemen moet je ook nieuw DDR3 ram hebben.

Je kan dus beter kijken voor een AM2+ moederbord. AM3 processoren zijn namelijk ook geschikt voor op AM2+ moederborden.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[223483]=1&product[212285]=1

Dit beter??

Dat is opzich wel goed, maar let er wel op dat dat moederbord DDR3 RAM ondersteund en jij hebt waarschijnlijk DDR2 en dat past er dus niet op. Ik denk dat het beter is dat je een AM2+ bord neemt ipv AM3.

EDIT: Argh, Sprunk was me voor. :puh:

Maakt niet uit. het is allebei dezelfde info dus moet wel waar zijn xD

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...