Jump to content

PEGI richtlijn wordt wetgeving


Jacky-2007

Lees eerst de hoofdpost aandachtig voor je de poll invult!  

86 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat betekent dit voor jou?

    • Het verandert niets, ik ben tenslotte 18+
      23
    • Het verandert niets, ik ben onder de 18 maar mijn ouders gaan altijd mee dus die kopen het dan wel
      21
    • Het verandert niets, ik heb een oudere broer/zus die voor mij de games kan kopen zonder dat mijn ouders de game zien of afkeuren
      5
    • Heel waardeloos, dit betekent dat ik een volgende GTA niet kan kopen!
      0
    • Heel waardeloos, want ik vind de PEGI rating vaak niet kloppen
      11
    • Heel waardeloos, ben onder de 18 maar mijn ouders letten er nooit op en ik kocht altijd gewoon wat mij leuk leek
      26


Recommended Posts

Als ze het in Europa gaan invoeren, is dat dom. Want wat ga je doen als je de game echt wil hebben? Juist ja, ILLEGAAL downloaden. Zo gaan veel meer mensen illegale downloads gebruiken.

In Nederland is het iig al ingevoerd, maar volgens mij is deze wetgeving nu ook een onderdeel voor (bioscoop)filmen?

volgens mij was dat in bioscopen altijd al zo dat ze je tegenhielden als je bv naar een film van 16+ wou.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is allemaal heel tegenstrijdig. Ze willen muziek en films downloaden strenger aanpakken. Maar ondertussen wel binnen 5 tot 10 jaar in heel Nederland een glasvezel netwerk aan te willen leggen. Die 100 Mb verbindingen gebruikt men niet om e-mail te checken...

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik vind het af en toe wel sip dat er van

die (eigenlijk veel te) jonge leden tussen zitten

die dan ook nog eens moderators zijn. Vaak is het

dan dat ze een paar jaar jonger dan jijzelf zijn,

en dus officieel niet eens GTA mógen spelen. Dan

ben ik nu ook 'pas' 17, maar toch; het idee...

Wel schraal.

Bewerkt: door Black Admiral
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het af en toe wel sip dat er van

die (eigenlijk veel te) jonge leden tussen zitten

die dan ook nog eens moderators zijn. Vaak is het

dan dat ze een paar jaar jonger dan jijzelf zijn,

en dus officieel niet eens GTA mógen spelen. Dan

ben ik nu ook 'pas' 17, maar toch; het idee...

Wel schraal.

officieel geen GTA mogen spelen?het zijn leeftijdsadviesen en geen regels en dan nog,wat is er mis met 'te' jonge leden als ze maar geen kinderachtig kebrabbel plaatsen op het forum?

Link to comment
Delen op andere websites

De verantwoordelijkheid voor het spelen van een 18+ spel ligt bij de ouders.

Kind heeft probleem met spel en zoekt dus op een forum.

Hij vind het forum erg leuk en wordt actief.

Hij beschikt over de kwaliteiten die een Mod nodig heeft. Na een lange weg wordt hij mod.

Dus dat het kind mod wordt ligt eigenlijk bij de ouders XD

En 2. Dit is geen 18+ forum. Hier worden geen zaken voor 18+ers besproken.

Dit is een forum voor alle leeftijden dat voornamelijk gaat over een spel dat een Advies heeft voor 18+

En 3. Er zijn ook non GTA gerelateerde gedeeltes hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het absoluut niet kunnen dat er moderators zijn van 15 jaar oud op een forum gewijd aan alléén maar games die 18+ zijn! Hoe zit de wereld toch in elkaar?

Denk na!

jsus man, jij wou zeggen dat je GTA nog niet op je 6e speelde?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het absoluut niet kunnen dat er moderators zijn van 15 jaar oud op een forum gewijd aan alléén maar games die 18+ zijn! Hoe zit de wereld toch in elkaar?

Denk na!

jsus man, jij wou zeggen dat je GTA nog niet op je 6e speelde?

Hoe weet je dat? :puh: Ik bedoel maar, ze zetten op zo'n game niet voor niets 18+. Dit is geen adviesleeftijd, het is gewoon de leeftijd vanaf dat je het spel pas mag spelen! Ik heb zelf ook op mijn 16-17 al GTA actief gespeeld, daar niet van, maar ik wil gewoon zeggen dat het ergens niet klopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het absoluut niet kunnen dat er moderators zijn van 15 jaar oud op een forum gewijd aan alléén maar games die 18+ zijn! Hoe zit de wereld toch in elkaar?

Denk na!

jsus man, jij wou zeggen dat je GTA nog niet op je 6e speelde?

Hoe weet je dat? :puh: Ik bedoel maar, ze zetten op zo'n game niet voor niets 18+. Dit is geen adviesleeftijd, het is gewoon de leeftijd vanaf dat je het spel pas mag spelen! Ik heb zelf ook op mijn 16-17 al GTA actief gespeeld, daar niet van, maar ik wil gewoon zeggen dat het ergens niet klopt.

fout:het is dus wel een adviesleeftijd want voor zover ik weet is het niet illigaal om beneden de 18 te gaan spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

fout:het is dus wel een adviesleeftijd want voor zover ik weet is het niet illigaal om beneden de 18 te gaan spelen.

Hoe ga je dat bewijzen?

ik hoef niks te bewijzen hoor.jij zegt dat het geen adviesleeftijd is dus bewijs dat maar eerst.

het is echt niet dat je het niet mag spelen onder de 18.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

ik hoef niks te bewijzen hoor.jij zegt dat het geen adviesleeftijd is dus bewijs dat maar eerst.

het is echt niet dat je het niet mag spelen onder de 18.

http://wetboek.net/Sr/240a.html

dat is als je het aan een minderjarige geeft,leent,verkoopt of wat dan ook maar de minderjarige zelf is niet strafbaar als hij of zij de game speelt.

Link to comment
Delen op andere websites

dat is als je het aan een minderjarige geeft,leent,verkoopt of wat dan ook maar de minderjarige zelf is niet strafbaar als hij of zij de game speelt.

Geen adviesleeftijd dus! Wettelijk vastgelegd. De wet gaat ervan uit dat de minderjarige nog niet genoeg voor de juiste keuze kan kiezen, en de fout is inderdaad te wijten aan de dealer. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...