Jump to content

PEGI richtlijn wordt wetgeving


Jacky-2007

Lees eerst de hoofdpost aandachtig voor je de poll invult!  

86 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat betekent dit voor jou?

    • Het verandert niets, ik ben tenslotte 18+
      23
    • Het verandert niets, ik ben onder de 18 maar mijn ouders gaan altijd mee dus die kopen het dan wel
      21
    • Het verandert niets, ik heb een oudere broer/zus die voor mij de games kan kopen zonder dat mijn ouders de game zien of afkeuren
      5
    • Heel waardeloos, dit betekent dat ik een volgende GTA niet kan kopen!
      0
    • Heel waardeloos, want ik vind de PEGI rating vaak niet kloppen
      11
    • Heel waardeloos, ben onder de 18 maar mijn ouders letten er nooit op en ik kocht altijd gewoon wat mij leuk leek
      26


Recommended Posts

Ik ben juist bang dat over 10 jr. geen enkel kind onder de 10 meer weet wat spelen is.

En wat willen ze hiermee eigelijk bereiken?

Dat ouders niks meer hoeven te doen omdat een tiener achter de balie kan beoordelen of je een spel mag spelen of niet.

Ik hoop dat de eerste beste gek zo snel mogelijk aan de macht komt en het hele land verneukt, dan weet die regering tenminste waar ze mee bezig zijn. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als het geen wetgeving was waarom kan ik dan bij de Bart Smit geen 18+ spellen mee nemen?

Volgens mij gaan die niet met alle plezier inkomsten binnenlopen hoor :puh:

Lees het zo eens:

Als het geen wetgeving was waarom kan ik dan bij de Gall & Gall geen 18+ drank mee nemen?

Volgens mij gaan die niet met alle plezier inkomsten binnenlopen hoor :puh:

Wat vind je er nu van?

Het gaat niet om geld. De overheid wilt dat 18+ ook 18+ is.

Drank kan een verslaving vooroorzaken en je kan er dingen van doen waar je spijt van krijgt.

Spelletjes kunnen plezier vooroorzaken.

Spelletjes kunnen ook een verslaving vooroorzaken, maar dan komt dat door de persoon, en niet, zoals bij drank, aan het voorwerp :)

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik HAZE kocht werd ik er voor het eerst mee geconfronteerd bij de Intertoys in ons dorp. Gelukkig ken ik het meisje achter de toonbank en mocht ik hem wel mee nemen, maar ze zei het dat maar één malig was. Dus stond mijn vader op 8 oktober om half 9 's ochtends bij Intertoys voor de deur met 65 euro om Operation Flashpoint: Dragon Rising te kopen. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is eigenlijk goed wat Ferre op de laatste post van de eerste pagina zei met het voorbeeld. Ik denk juist dat de 18+ niet serieus wordt genomen, en vaak vind ik de spellen zoals de GTA-lijn echt niet schokkend, en vele andere tieners zullen dat ook niet vinden, dus who cares?

Als de overheid écht serieus wil controleren moeten ze het net zoals bij alcohol doen: je id-kaart of paspoort laten zien, want dat bedriegt niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, ik heb altijd wel vrienden die het voor mij kunnen kopen, en me ouders wijzen er toch geen vinger naar uit.

Toen ik een keertje thuiskwam met een playstation3 en 2 18+ games wisten ze nieteens waarover ik het had, dusja ^.^

Maar die regeltjes komen wel een beetje me strot uit, waar willen ze volgend jaar een boete op gaan zetten, hoe groot je televisie is en hoever je eraf moet zitten? Levenloze mensen in Den Haag :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar die regeltjes komen wel een beetje me strot uit, waar willen ze volgend jaar een boete op gaan zetten, hoe groot je televisie is en hoever je eraf moet zitten?

:schater:

Wat maakt die wetgeving nou uit, nu ze het verbieden, is het net een kick om 18+ spellen te kopen. Btw, geldt dit PEGI ding ook in België? Pff, als ik een nieuwe gta wil kopen, moet ik dus eerst m'n broer meekrijgen? Jeeeeemig...De onzinmeter slaat tilt. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Free Record Shop schijnen ze zich al redelijk strikt aan de leeftijdgrens te houden.

De verkoopster vertelde mij dat FRS een boete kan krijgen als ze zich hier niet aan houden, zoals bij alcohol bijvoorbeeld. Maar als dat zo is, waar de fuak is die wet nog voor nodig dan :')?

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het eigenlijk wel een goede maatregel. Zo weerhoud je kinderen en eigenlijk alle minderjarigen om 'slechte' games te kopen en te spelen. Natuurlijk kunnen de minderjarigen wel bij iemand anders gaan spelen maar ze kunnen het spel zelf niet meekrijgen.

Ik ben nu nog 17 dus dat zou betekenen dat ik sommige games ook niet mee kan krijgen, maar als die wet er eenmaal is ben ik toch al 18 :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Stom,

Ik ben 16, maak er dan 16+ van.

Nu ook kom ik zo in de winkel leg een game op de toonbank (18+) die verkoper zegt dan: Wil je je ID laten zien?

Doe ik dus, daar staat 16 jaar op.

Dus je raad het al, ik krijg die game niet mee.

Meestal zag ik dan dat ik hem wel download of koop bij een andere winkel (werkt soms) \

Nouja, mijn mening ik vind het dom, kinderen moeten zelf beslissen wat ze kopen.

Ik snap het wel als je een kind van 8 GTA4 verbied te kopen maar als je 16 bent en ene 18+ game niet kan kopen ja dat vind ik dus dom.

En dan heb je ook nog eens die bioscopen,

Ik was nog 15, toen gingen ik en mijn ma en zus naar de bios.

Een horror film (16+) dus toen kwam ik er niet in en mijn moeder zei gewoon dat ze het goed vond dat ik mee mocht,

Die regering kon toen van mij part wel neervallen als ik toestemming heb van mijn bloedeigen ma op die film te kijken dat vind ik gewoon dat dat MAG.

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig verandert er voor mij helemaal niets. Ben boven de 18 en het moest er ook nog eens bijkomen dat we straks games gaan krijgen voor 25+. Maar zoals je zelf hebt gevraagd om een reactie wat ik zou doen als ik vader zou zijn. Denk dat het nogal simpel ligt bij mij. Natuurlijk zijn er games bij die voor te jonge kinderen te gewelddadig zijn. Ikzelf ben al vanaf mijn 12de bezig met gamen en ook games die ik eigenlijks niet mocht spelen ''als ik kijk naar de leeftijdsgrens''. Ik zelf heb er nooit last van gehad dat ik ''rare'' gedachtes kreeg of zin had om te joy rijden. Dit betekend dus voor mezelf persoonlijk dat ik al wat zelfstandiger was en goed mee hier overweg kon. Ik zou mijn kinderen ook niet vanaf 12 jaar bijv. GTA laten spelen, maar als ze 16 jaar zijn en ik zie dat ze er goed mee overweg gaan en geen domme dingen doen dan zou ik er niet zo'n probleem van maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...