MegaPilot Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Ik zeg niet dat heel Spanje ego is, jezus, lees eens goed! Pedro is een ego, altijd al. Torres kan er ook wat van. Fabregas is overigens een middenvelder, die moet niet voorin. Je zei dat alle spelers goed zijn. Nu zeg je opeens dat je Capdevilla ook nog niet hebt gezien? Serieus, ik snap je echt niet meer hoor. Ik had het ook over de voorhoede van Spanje, ik vond het niet nodig er dat nog eens bij te vermelden. Als Pedro ego is zou hij niet bij Barcelona voetballen en in de basis van Spanje staan. De verdediging van Spanje valt niet zo op omdat ze geen fouten maken, dat bedoelde ik. Enkel Piqué valt bij mij op doordat hij vele voorzetten blokt en Casillas door z'n reddingen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 (bewerkt) Tja, ik kan hetzelfde zeggen over Nederlanders. Als je niet inziet dat Spanje een grotere kans heeft dan Nederland om dit WK te winnen, dan ben je wel heel dom. Duitsland was best in vorm, ze kwamen gewoon niet aan de bal. Als je zo uitslaggeil bent, dan is Nederland volgens jou ook niet zo goed bezig hoor. Denemarken, Japan, Kameroen, Brazilië, allemaal wedstrijden die beter moesten. Als Spanje zwakke punten heeft, noem ze dan eens op. Heb je de wedstrijd Spa-Dui wel gezien? Heb je dan gezien hoe ze aanvallen en hoeveel kansen ze gehad hebben? Djeezes, als je Spanje geen topteam vindt, dan ben je toch echt wel een dikke nek(hé, das ook een vooroordeel tegen Nederlanders)..Dude, als Spanje goed speelt en veel aan de bal is gaat Duitsland sowieso slecht spelen hé. Ze komen namelijk amper aan de bal. Ochja, slechte woordkeuze, daar pak je me natuurlijk op hé..Alsof Oranje beter is dan Spanje omdat ze 1 keer meer gewonnen hebben.. Ik beweer dat Spanje beter in dan Nederland, iets wat bijna iedereen beweert in de kranten(ook Nederlanders!), behalve jullie op dit forum. Moet ik hier nu nog op reageren? Dat heeft toch geen zin aangezien je mijn posts niet goed lees of je snapt het niet. Dat blijkt wel weer. Maar toch, hier ga ik: Ik zeg niet dat Oranje beter is dan Spanje. Ik heb enkel gezegd dat ik Spanje geen top team vind. Laat ze dat eerst maar bewijzen door de finale te winnen. Spanje is wel wat beter dan Oranje denk ik, maar dat betekend niet dat ze geen kans hebben. Wat ik nu al een paar keer probeer duidelijk te maken aan jou is dat het voetbal is en dus alles kan gebeuren. Als Oranje de vibe te pakken heeft kunnen ze best van Spanje winnen. Spanje heeft top spelers, maar bij Nederland lopen ook goede spelers rond hoor. Robben, Sneijder, Kuyt e.c. Stuk voor stuk goede top spelers. Spanje heeft meer kans, maar voetbal is niet eerlijk. Mindere ploegen kunnen van betere winnen. Nederland heeft immers ook van topfavoriet Brazilië kunnen winnen. Maar ze moeten dan wel alles geven, en niet zoals tegen Uruguay inzakken als ze op voorsprong komen. Bewerkt: 8 juli 2010 door Sprunk Reageren
Mania-92 Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Moet ik hier nu nog op reageren? Dat heeft toch geen zin aangezien je mijn posts niet goed lees of je snapt het niet. Dat blijkt wel weer. Maar toch, hier ga ik: Ik zeg niet dat Oranje beter is dan Spanje. Ik heb enkel gezegd dat ik Spanje geen top team vind. Laat ze dat eerst maar bewijzen door de finale te winnen. Spanje is wel wat beter dan Oranje denk ik, maar dat betekend niet dat ze geen kans hebben. Wat ik nu al een paar keer probeer duidelijk te maken aan jou is dat het voetbal is en dus alles kan gebeuren. Als Oranje de vibe te pakken heeft kunnen ze best van Spanje winnen. Spanje heeft top spelers, maar bij Nederland lopen ook goede spelers rond hoor. Robben, Sneijder, Kuyt e.c. Stuk voor stuk goede top spelers. Spanje heeft meer kans, maar voetbal is niet eerlijk. Mindere ploegen kunnen van betere winnen. Nederland heeft immers ook van topfavoriet Brazilië kunnen winnen. Maar ze moeten dan wel alles geven, en niet zoals tegen Uruguay inzakken als ze op voorsprong komen. Robben en Sneijder, ok. Maar kuyt? Nuttige speler hoor, absoluut. Maar niet van buitengewoon niveau. Het is zeldzaam dat Kuyt z'n man voorbij komt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Hij trapt ze er anders wel in. Hij staat 9 van de 10 keer goed opgesteld om bijvoorbeeld een rebaunt erin te knallen. Deed hij ook tegen Kameroen ofzo, in ieder geval in de beginronde. Maar een echte top speler, mhau. Ik was iets te enthousiast misschien. Reageren
Visser23 Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Kuyt is er ook helemaal niet voor om een man uit te spelen. Hij is ervoor om de tegenstander gek te maken, op de juiste plek te staan en balletjes rondspelen. Weet je wat voor een conditie die man heeft? Pff, wordt er gek van Reageren
Mania-92 Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 (bewerkt) Hij trapt ze er anders wel in. Hij staat 9 van de 10 keer goed opgesteld om bijvoorbeeld een rebaunt erin te knallen. Deed hij ook tegen Kameroen ofzo, in ieder geval in de beginronde. Maar een echte top speler, mhau. Ik was iets te enthousiast misschien. Hij scoort wel eens ja. Maar je hoeft niet van buitengewoon niveau te zijn om er als aanvaller af en toe een in te schieten. Kuyt is er ook helemaal niet voor om een man uit te spelen. Hij is ervoor om de tegenstander gek te maken, op de juiste plek te staan en balletjes rondspelen. Weet je wat voor een conditie die man heeft? Pff, wordt er gek van Dan heb ik tegen Spanje toch liever iemand die wel z'n man voorbij kan komen en daardoor voor direct gevaar kan zorgen. Spanje speelt ver naar voren, als je zo'n Ramos eenmaal voorbij bent heb je vaak een makkelijke doortocht richting de goal. Helemaal omdat die Spanjaarden niet heel snel zijn. Daarom zou ik tegen Spanje eerder Elia (of desnoods Affelay) opstellen dan Kuyt. Bewerkt: 8 juli 2010 door Mania-92 Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Hij trapt ze er anders wel in. Hij staat 9 van de 10 keer goed opgesteld om bijvoorbeeld een rebaunt erin te knallen. Deed hij ook tegen Kameroen ofzo, in ieder geval in de beginronde. Maar een echte top speler, mhau. Ik was iets te enthousiast misschien. Hij scoort wel eens ja. Maar je hoeft niet van buitengewoon niveau te zijn om er als aanvaller af en toe een in te schieten. Kuyt is er ook helemaal niet voor om een man uit te spelen. Hij is ervoor om de tegenstander gek te maken, op de juiste plek te staan en balletjes rondspelen. Weet je wat voor een conditie die man heeft? Pff, wordt er gek van Dan heb ik tegen Spanje toch liever iemand die wel z'n man voorbij kan komen en daardoor voor direct gevaar kan zorgen. Spanje speelt ver naar voren, als je zo'n Ramos eenmaal voorbij bent heb je vaak een makkelijke doortocht richting de goal. Helemaal omdat die Spanjaarden niet heel snel zijn. Daarom zou ik tegen Spanje eerder Elia (of desnoods Affelay) opstellen dan Kuyt. Dan krijgt de achterhoede van Oranje weer problemen omdat Elia bijna nooit mee verdedigt. Kuyt is echt iemand die als ie de bal kwijt raakt het meteen weer probeert om het terug te veroveren, Elia daarintegen loopt op z'n dooie akkertje beetje rond... Net zoals Van Persie... Maarja, hij's er ook alleen maar om aan te spelen en meteen een wegdraaiactie te doen om vervolgens 1 tegen 1 met de keeper te staan. Huntelaar is meer een aanspeelpunt, alhoewel die ook wel vaak wegdraait. Reageren
Kloep Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Dan heb ik tegen Spanje toch liever iemand die wel z'n man voorbij kan komen en daardoor voor direct gevaar kan zorgen. Spanje speelt ver naar voren, als je zo'n Ramos eenmaal voorbij bent heb je vaak een makkelijke doortocht richting de goal. Helemaal omdat die Spanjaarden niet heel snel zijn. Daarom zou ik tegen Spanje eerder Elia (of desnoods Affelay) opstellen dan Kuyt. Ik weet het niet hoor. Die Ramos komt wel veel op naar voren, en dan moet je toch iemand hebben die mee kan lopen. Ik ken Elia niet bijstergoed, en weet dus ook zijn conditie niet. Mocht hij niet in staat zijn goed mee te verdedigen op de momenten dat Ramos naar voren komt, heb ik toch liever Kuyt daar staan. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 (bewerkt) Dan krijgt de achterhoede van Oranje weer problemen omdat Elia bijna nooit mee verdedigt. Kuyt is echt iemand die als ie de bal kwijt raakt het meteen weer probeert om het terug te veroveren, Elia daarintegen loopt op z'n dooie akkertje beetje rond... Net zoals Van Persie... Maarja, hij's er ook alleen maar om aan te spelen en meteen een wegdraaiactie te doen om vervolgens 1 tegen 1 met de keeper te staan. Huntelaar is meer een aanspeelpunt, alhoewel die ook wel vaak wegdraait. Niet weer die onzin. Het is een aanvaller. We hebben 6 verdedigers (vd Wiel, v Bronckhorst, Heitinga, Mathijssen, van Bommel en de Jong), hoezo in vredesnaam moet Kuyt gaan verdedigen? Als Ramos opkomt kan die gewoon opgevangen worden door van Bronckhorst of anders nog Mathijssen. Een aanvaller ga je toch niet selecteren op verdedigende kwaliteiten.. Ik weet het niet hoor. Die Ramos komt wel veel op naar voren, en dan moet je toch iemand hebben die mee kan lopen. Ik ken Elia niet bijstergoed, en weet dus ook zijn conditie niet. Mocht hij niet in staat zijn goed mee te verdedigen op de momenten dat Ramos naar voren komt, heb ik toch liever Kuyt daar staan. Of je neemt iemand met snelheid die daar van profiteert. Als Ramos uit positie is en je geeft een scherpe bal op Elia haalt Ramos hem nooit meer bij. Dit is nou precies de reden waarom het voetbal zo onaantrekkelijk is. Jullie willen allemaal verdedigen, als Ramos opkomt willen jullie er iemand neerzetten die dat kan verdedigen. Volgens mij moet je dan juist iemand opstellen die dat gedrag van Ramos afstraft. Sowieso als Ramos 2x op komt en dan Elia richting Spaans doel ziet rennen, laat hij het daarna ook wel uit z'n hoofd. Bewerkt: 8 juli 2010 door Mania-92 Reageren
Kloep Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 (bewerkt) Of je neemt iemand met snelheid die daar van profiteert. Als Ramos uit positie is en je geeft een scherpe bal op Elia haalt Ramos hem nooit meer bij. Dit is nou precies de reden waarom het voetbal zo onaantrekkelijk is. Jullie willen allemaal verdedigen, als Ramos opkomt willen jullie er iemand neerzetten die dat kan verdedigen. Volgens mij moet je dan juist iemand opstellen die dat gedrag van Ramos afstraft. Sowieso als Ramos 2x op komt en dan Elia richting Spaans doel ziet rennen, laat hij het daarna ook wel uit z'n hoofd. Je moet wel eerst de bal hebben om hem naar voren te kunnen spelen. Van Bronckhorst vind ik nou niet echt geweldig verdedigen over het algemeen. Daarbij denk ik ook dat de rechter centrale verdediger (volgens mij Piqué) Elia zal gaan dekken bij zo'n counter. Tuurlijk moet je wel aanvallen, maar niet zo erg dat het een risico voor eigen doel gaat worden. Bewerkt: 8 juli 2010 door Kloep Reageren
Mania-92 Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Of je neemt iemand met snelheid die daar van profiteert. Als Ramos uit positie is en je geeft een scherpe bal op Elia haalt Ramos hem nooit meer bij. Dit is nou precies de reden waarom het voetbal zo onaantrekkelijk is. Jullie willen allemaal verdedigen, als Ramos opkomt willen jullie er iemand neerzetten die dat kan verdedigen. Volgens mij moet je dan juist iemand opstellen die dat gedrag van Ramos afstraft. Sowieso als Ramos 2x op komt en dan Elia richting Spaans doel ziet rennen, laat hij het daarna ook wel uit z'n hoofd. Je moet wel eerst de bal hebben om hem naar voren te kunnen spelen. Van Bronckhorst vind ik nou niet echt geweldig verdedigen over het algemeen. Daarbij denk ik ook dat de rechter centrale verdediger (volgens mij Piqué) Elia zal gaan dekken bij zo'n counter. Tuurlijk moet je wel aanvallen, maar niet zo erg dat het een risico voor eigen doel gaat worden. En als Kuyt niet mee doet ligt de verdediging van Nederland ineens open? Sowieso, hoe gevaarlijk is Ramos? Bertje moet gewoon eens Elia opstellen. Voetballen om goals te maken, niet voetballen om Spanje het voetballen te beletten. Dat is ook gewoon de enige mogelijkheid die ik voor Nederland zie: zelf gaan voetballen. Reageren
Kloep Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 En als Kuyt niet mee doet ligt de verdediging van Nederland ineens open? Sowieso, hoe gevaarlijk is Ramos? Bertje moet gewoon eens Elia opstellen. Voetballen om goals te maken, niet voetballen om Spanje het voetballen te beletten. Dat is ook gewoon de enige mogelijkheid die ik voor Nederland zie: zelf gaan voetballen. Je geeft Spanje een stuk meer kansen, dat is wat ik zeg. En Ramos kan best gevaarlijk zijn, een voorzet is snel gegeven. Al moet ik zeggen dat ik ook niet geheel tegen Elia ben hoor, dit man kan ook wel wat. Wel tegen Afellay overigens. Reageren
Venzio Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Ik denk dat de meeste het al weten, Howard Webb is onze scheidsrechter in de Finale, hebben jullie hem eerder zien fluiten? Ik namelijk niet en ik wil graag weten hoe hij fluit. Reageren
SalvatoreLeone Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 (bewerkt) Ik hoop dat Oranje dit jaar de Cup pakt:D Ok,Spanje is op papier beter.Maar ik vind dat het team veel wilskracht heeft en een goeie mentaliteit heeft(ze komen altijd goed terug als ze op achterstand komen of als het weer gelijk wordt terwijl ze op voorsprong stonden).Het enige wat ze niet moeten doen is verslappen wanneer ze op voorsprong staan(zoals tegen Uruguay). Ik vind ook dat Stekelenburg een heel goed toernooi keept(aan de 1-1 dinsdag kon ie nie veel doen volgens mij,was eerder een foutje van de verdediging dan van de keeper). En respect voor Spanje,het is een topteam met geweldige spelers.Maar ik heb toch een zwak puntje ontdekt.Ik vind namelijk dat ze niet echt efficiënt zijn dit WK.Ze creëren veel kansen,maar in de afwerking loopt t meestal mis. Dan vind ik Oranje toch iets beter in de afwerking. Maar al bij al gaat dat zondag een spannende finale worden!(en eindigt in het voordeel van Oranje^^) Driemaal is (hopelijk dit keer) scheepsrecht! HUP HOLLAND!! Bewerkt: 8 juli 2010 door SalvatoreLeone Reageren
Venzio Geplaatst: 8 juli 2010 Rapport Geplaatst: 8 juli 2010 Ik hoop dat Oranje dit jaar de Cup pakt:D Ok,Spanje is op papier beter.Maar ik vind dat het team veel wilskracht heeft en een goeie mentaliteit heeft(ze komen altijd goed terug als ze op achterstand komen of als het weer gelijk wordt terwijl ze op voorsprong stonden).Het enige wat ze niet moeten doen is verslappen wanneer ze op voorsprong staan(zoals tegen Uruguay). Ik vind ook dat Stekelenburg een heel goed toernooi keept(aan de 1-1 dinsdag kon ie nie veel doen volgens mij,was eerder een foutje van de verdediging dan van de keeper). En respect voor Spanje,het is een topteam met geweldige spelers.Maar ik heb toch een zwak puntje ontdekt.Ik vind namelijk dat ze niet echt efficiënt zijn dit WK.Ze creëren veel kansen,maar in de afwerking loopt t meestal mis. Dan vind ik Oranje toch iets beter in de afwerking. Maar al bij al gaat dat zondag een spannende finale worden!(en eindigt in het voordeel van Oranje^^) Driemaal is (hopelijk dit keer) scheepsrecht! HUP HOLLAND!! Ik ben het volledig met je eens, en ik vind (vet gedrukt stukje) dat daar niet meer zoveel naar word gekeken het gaat hoe ga je met de druk om, hoe presteer je dan het gaat over dat moment een geen gemiddelde ik kan wel heel slecht spelen (van Persie) en in de finale als de beste, je weet maar nooit een bal kan raar rolen. En ben het eens dat ze ook niet goed genoeg spelen, ze krijgen kansen genoeg die worden geschoten maar dat is altijd net niet, en net is niet genoeg. Ik hoop op een zege voor Oranje, al 2x niet en laat Spanje nog maar een keer wachten. Het enigste wat ik nog kan zeggen, Doe je best Holland en laat ons niet in de kou staan Hup Holland Hup! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.