Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Ik heb een sterk vermoeden dat MegaPilot meer supporter is dan voetbalkenner. :engel:

Heb je zelf ooit wel eens op een voetbalveld gestaan? Misschien dat je dan zou beseffen dat Spanje voetbal presteert wat Nederland niet kan presteren. Onder andere die ongelofelijk snelle positiewisselingen tijdens de aanval..

Ja ik heb op een voetbalveld gestaan, en een hoger niveau dan menig amateur dus ik weet waarover ik praat.

Ik besef dat Spanje sterk is, maar dat Nederland dat niet zou kunnen presteren is lariekoek. Je doet net alsof Spanje vol zit met Maradonna's,Beckenbauer's,Cruijf's en Pele's. Er is verschil tussen beide landen, maar ga nou niet overdrijven.

Wat ik de afgelopen paar jaar bij Nederland heb gezien, heb ik bij Spanje gemist en dat is vooruitgang.

Vergelijk de eerste wedstrijd van Spanje met de laatste wedstrijd. Als je geen vooruitgang ziet verklaar ik u bij deze blind. :)

Ik heb het over de transformatie van Oranje van 2 jaar geleden tot nu, en denk niet alleen aan tactisch maar ook volwassenheid.

En nogmaals Spanje is daar min of meer op hetzelfde niveau blijven hangen.

Tuurlijk zal ik niet zeggen dat Spanje niet makkelijk van Nederland kan winnen, en vica versa want op dit WK hebben we genoeg verassingen gezien. Denk aan Duitsland tegen Argentinië. Niemand had verwacht dat Duitsland zo makkelijk over de Argentijnen heen zou walsen, en toch gebeurd het.

Als je Spanje bij de slurf kan pakken, kan je hem ook tot stoppen dwingen met goals leveren.

Spanje heeft geen zwakke punten, dat is het punt..:bonk: Op elke positie staat een sterspeler, waarom denk je dat bij het begin van dit WK Spanje als topfavoriet werd uitgekozen?

Spanje was 1 van de favorieten, net als Brazilië, Duitsland en Argentinië.

Elke positie een sterspeler? Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder het woord "sterspeler"

Daarbij heeft ELK team 1 of meerder zwakke punten, zelfs spanje.

Ik zou zeggen bekijk een aantal wedstrijden van Spanje, en zoek de zwakke punten op.

Simpeler kunnen we het niet maken, wel leuker.

Doe dat zelf eens, en herzie dan is je mening over vooruitgang bij Spanje. Dat slaat gewoon nergens op. Je hele post zit vol met dingen die gewoon niet kloppen..

Nogmaals analyseer wedstrijden en niet tijdens de wedstrijd zelf, maar sla de beelden op en kijk ze later nog eens terug.

Dan weet je meteen waar fouten worden gemaakt, het tactisch zwak is, gaten vallen en er verbetering kan worden gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Spanje speelt briljant, ik geniet van hun spel. Ze hebben het alleen erg moeilijk om te scoren, omdat de bezetting voor het doel slecht is. Wanneer ze dat even goed hadden als de rest van het spel, walsen ze over iedereen heen. Maar om te winnen, moet je scoren! Maar wie weet, doen ze dat zondag goed, en dan wordt het 5-0 tegen Nederland. :7 Maar ik ga ook mee met Shorty, er kan van alles gebeuren. Wie weet komt Nederland eindelijk eens op stoom. Wie weet heeft Nederland evenveel geluk als in de andere wedstrijden van dit WK. Kijk naar de finale in '74. Nederland was veel beter dan Duitsland, maar ze verliezen toch. Elke wedstrijd staat op zichzelf. Spanje heeft het beste team, maar ik acht Nederland niet kansloos. Zou ook gek zijn om te denken dat je kansloos ben als je inmiddels in de finale staat. Er is hier al enkele keren gezegd "als je van Brazilië kan winnen, kan je ook van Spanje winnen". Daar ben ik het niet mee eens, Spanje is 100x beter dan Brazilië. Brazilië was niets op dit toernooi.

Dus ik blijf bij mijn standpunt: op papier wint Spanje, als je kijkt hoe ze het toernooi gespeeld hebben wint Spanje, maar ik acht Nederland niet kansloos. Who knows what happens.

Link to comment
Delen op andere websites

Die die octopus in Duitland (ik ben ff zen naam kwijt) heeft voorspelt dat Spanje kampioen wordt. Ik sta er nog steeds achter dat Nederland kansen heeft tegen Spanje. Hopelijk speelt Spanje beter, maar maakt Nederland de goals. Ik hoop dan dat van Persie de beslissende maakt. Dan is het toch een mooi wk voor hem geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop van wel, maar ik heb toch het idee dat Spanje gaat winnen. Als je zag hoe ze tegen Duitsland voetbalde.

Dat was veel beter dat Nederland denk ik. Maarja, zoals Dutchy al zei; Je weet nooit wat er gebeurt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Spanje speelt briljant, ik geniet van hun spel. Ze hebben het alleen erg moeilijk om te scoren, omdat de bezetting voor het doel slecht is. Wanneer ze dat even goed hadden als de rest van het spel, walsen ze over iedereen heen. Maar om te winnen, moet je scoren! Maar wie weet, doen ze dat zondag goed, en dan wordt het 5-0 tegen Nederland. :7 Maar ik ga ook mee met Shorty, er kan van alles gebeuren. Wie weet komt Nederland eindelijk eens op stoom. Wie weet heeft Nederland evenveel geluk als in de andere wedstrijden van dit WK. Kijk naar de finale in '74. Nederland was veel beter dan Duitsland, maar ze verliezen toch. Elke wedstrijd staat op zichzelf. Spanje heeft het beste team, maar ik acht Nederland niet kansloos. Zou ook gek zijn om te denken dat je kansloos ben als je inmiddels in de finale staat. Er is hier al enkele keren gezegd "als je van Brazilië kan winnen, kan je ook van Spanje winnen". Daar ben ik het niet mee eens, Spanje is 100x beter dan Brazilië. Brazilië was niets op dit toernooi.

Dus ik blijf bij mijn standpunt: op papier wint Spanje, als je kijkt hoe ze het toernooi gespeeld hebben wint Spanje, maar ik acht Nederland niet kansloos. Who knows what happens.

We noemen geen namen voor het vetgedrukte. Kuch, GTTO? Deze post is mijn mening waar iedereen over klaagt..xD Ik ga 100 % mee met deze post. Nog 2 daagjes en het is zover..:D Weet iemand trouwens wanneer de finale begint? Ik vind zo op 1 2 3 niets over de start van de match. :puh: Btw, lang leve Wikipedia:

  • Arjen Robben scoorde de 2200e goal van het WK sinds 1930.

Link to comment
Delen op andere websites

We noemen geen namen voor het vetgedrukte. Kuch, GTTO? Deze post is mijn mening waar iedereen over klaagt..xD Ik ga 100 % mee met deze post. Nog 2 daagjes en het is zover..:D Weet iemand trouwens wanneer de finale begint? Ik vind zo op 1 2 3 niets over de start van de match. :puh: Btw, lang leve Wikipedia:

  • Arjen Robben scoorde de 2200e goal van het WK sinds 1930.

Ik klaag niet over jou meningen. Ik respecteer ze, alleen vind ik het op een gegeven moment irritant worden aangezien jij altijd gelijk moet hebben, en er niet tegen kan als je er naast zit.

Natuurlijk, Spanje heeft goed gespeeld dit WK maar ook minder zoals tegen Zwitserland. Hoewel ze meer balbezit hadden waren ze in het veld niet veel beter. Je kunt van Spanje winnen als ze een slechte dag hebben, zoals tegen Zwitserland bijvoorbeeld. Als ze wat minder spelen en Nederland helemaal in topvorm is kun je ze verslaan. Maar, ook al spelen ze goed en wij ook word het een spannende wedstrijd. Ze hebben een hele goede voorhoede maar Oranje heeft dat ook, ze zullen er dan ook alles aan doen om Robben of Sneijder niet aan de bal te laten komen. Dit moeten we uiteraard zien te voorkomen en dat kan nog eens knap lastig worden. En het maakt geen zak uit of je op papier beter bent of niet, uiteindelijk moet je resultaat boeken in het veld. Nogmaals, er kan van alles gebeuren en je weet nooit hoe het loopt. Iets wat ik nu zo langzamerhand ook al 80x heb gezegd. Je weet niet hoe deze wedstrijd gaat lopen, geluk moet je altijd wel hebben als je een WK wilt winnen. Ook al heb je een goed team en je speelt fantastisch, dat zegt niets over de wedstrijd zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik klaag niet over jou meningen. Ik respecteer ze, alleen vind ik het op een gegeven moment irritant worden aangezien jij altijd gelijk moet hebben, en er niet tegen kan als je er naast zit.

Natuurlijk, Spanje heeft goed gespeeld dit WK maar ook minder zoals tegen Zwitserland. Hoewel ze meer balbezit hadden waren ze in het veld niet veel beter. Je kunt van Spanje winnen als ze een slechte dag hebben, zoals tegen Zwitserland bijvoorbeeld. Als ze wat minder spelen en Nederland helemaal in topvorm is kun je ze verslaan. Maar, ook al spelen ze goed en wij ook word het een spannende wedstrijd. Ze hebben een hele goede voorhoede maar Oranje heeft dat ook, ze zullen er dan ook alles aan doen om Robben of Sneijder niet aan de bal te laten komen. Dit moeten we uiteraard zien te voorkomen en dat kan nog eens knap lastig worden. En het maakt geen zak uit of je op papier beter bent of niet, uiteindelijk moet je resultaat boeken in het veld. Nogmaals, er kan van alles gebeuren en je weet nooit hoe het loopt. Iets wat ik nu zo langzamerhand ook al 80x heb gezegd. Je weet niet hoe deze wedstrijd gaat lopen, geluk moet je altijd wel hebben als je een WK wilt winnen. Ook al heb je een goed team en je speelt fantastisch, dat zegt niets over de wedstrijd zelf.

Ben ik mee akkoord. :) Ik hoop dat we zondag hetzelfde horen als wat mijn PSP net tegen mij zei: "Robben scoort!"..:D

Note: Lol, weer met Robben gescoord. :D

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

We noemen geen namen voor het vetgedrukte. Kuch, GTTO? Deze post is mijn mening waar iedereen over klaagt..xD Ik ga 100 % mee met deze post. Nog 2 daagjes en het is zover..:D Weet iemand trouwens wanneer de finale begint? Ik vind zo op 1 2 3 niets over de start van de match. :puh: Btw, lang leve Wikipedia:

  • Arjen Robben scoorde de 2200e goal van het WK sinds 1930.

Ik las op internet dat de match plaats zal vinden van 20u30 tot 23u.

Dit is trouwens een van de weinige keren dat ik een beetje geïnteresseerd geraak in voetbal. (niet dat ik zo uitgebreid als jullie over een match kan praten :clown:) Ik zou Nederland graag zien winnen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...