Jump to content

De ziel


Amfetamientje

Recommended Posts

is wat die chemische reacties van start laat gaan

De zenuwen van de waarneming.

Maar je moet nog steeds rekening houden met gevoelens etc.

Wat bedoel je precies met "rekening houden met..." ?

Dat je niet alles vanuit een natuurkundig of biologische kijk moet beredeneren. Als iemand bijvoorbeeld verdrietig is, kun je moeilijk zeggen 'hier, een spuitje 50cc spul'. Troosten zal eerder halpen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    17

  • KillerZero86

    8

  • ikt

    5

  • Mania-92

    4

Dat je niet alles vanuit een natuurkundig of biologische kijk moet beredeneren. Als iemand bijvoorbeeld verdrietig is, kun je moeilijk zeggen 'hier, een spuitje 50cc spul'. Troosten zal eerder halpen.

O, op die manier.

Nee, haha dat snap ik ook wel. Als iemand verdrietig is moet je hem natuurlijk MDMA geven zodat zijn serotonine-receptoren op hol slaan, geen spuitje :bonk::clown:.

Er zijn ook mensen die zwaar depressief worden van deze gedachten, 'tis maar net hoe je er mee omgaat denk ik dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er wel een ziel is, je lichaam kan dood zijn. Maar als jij half dood op de grond ligt blijven jou gedachten wel doorgaan. Zo denk je nu: Die Fiegel lult bullschit, maar als je eenmaal onder de grond ligt. Wat denk je dan? Ik denk dat vele niks zullen zeggen, maar ik denk dat een deel van je persoonlijkheid en je gedachten samen een ziel vormen en dat dus een ziel misschien wel kan bestaan..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er wel een ziel is, je lichaam kan dood zijn. Maar als jij half dood op de grond ligt blijven jou gedachten wel doorgaan. Zo denk je nu: Die Fiegel lult bullschit, maar als je eenmaal onder de grond ligt. Wat denk je dan? Ik denk dat vele niks zullen zeggen, maar ik denk dat een deel van je persoonlijkheid en je gedachten samen een ziel vormen en dat dus een ziel misschien wel kan bestaan..

Mensen kunnen door ziektes in persoonlijkheid veranderen, sommige zó erg dat het compleet andere personen worden, hoe verklaar je dat dan?

Link to comment
Delen op andere websites

is wat die chemische reacties van start laat gaan

De zenuwen van de waarneming.

Dat denk ik niet want de aanraking van een meisje dat jij erg leuk vindt en een vreemde man in de trein kan precies hetzelfde zenuwsignaal teweeg brengen, maar toch zijn de gevolgen dratisch anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen kunnen door ziektes in persoonlijkheid veranderen, sommige zó erg dat het compleet andere personen worden, hoe verklaar je dat dan?

Door veel meer hoor. Muziek, films, real life gebeurtenissen, tv programmas, allemaal dingen waardoor een persoonljikheid kan veranderen. Ik ben bijvoorbeeld erg verandert toen ik anime ging kijken :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

is wat die chemische reacties van start laat gaan

De zenuwen van de waarneming.

Dat denk ik niet want de aanraking van een meisje dat jij erg leuk vindt en een vreemde man in de trein kan precies hetzelfde zenuwsignaal teweeg brengen, maar toch zijn de gevolgen dratisch anders.

Toch begint het bij de waarneming. Licht valt in de ogen --> 'stroompjes' naar de hersenen --> gevolg wordt bepaald

Door veel meer hoor. Muziek, films, real life gebeurtenissen, tv programmas, allemaal dingen waardoor een persoonljikheid kan veranderen. Ik ben bijvoorbeeld erg verandert toen ik anime ging kijken :puh:.

NoShitSherlock.jpg

Het gaat mij er om dat het voorbeeld van een ziekte laat zien dat er geen ziel bestaat die invloed heeft op je denken of doen.

Link to comment
Delen op andere websites

is wat die chemische reacties van start laat gaan

De zenuwen van de waarneming.

Dat denk ik niet want de aanraking van een meisje dat jij erg leuk vindt en een vreemde man in de trein kan precies hetzelfde zenuwsignaal teweeg brengen, maar toch zijn de gevolgen dratisch anders.

Als een lekker wijf je aanraakt dan worden er gewoon andere gebieden in je hersenen aan het werk gezet dan wanneer een ontsnapte bejaarde griezel aan je zit. Dat is via een hersenscan allemaal te volgen en heeft weinig met hocus pocus te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn statement is dat de ziel daar ergens zit en ieder signaaltje de juiste richting uit stuurt. Een soort CVE van ons lichaam dus. Want je moet een hoop gegevens combineren en op de juiste manier verwerken om tot de conclusie te komen dat een aai van een leuk meisje prima bevalt en van een oude man je hart een halve slag vertraagd.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn statement is dat de ziel daar ergens zit en ieder signaaltje de juiste richting uit stuurt. Een soort CVE van ons lichaam dus. Want je moet een hoop gegevens combineren en op de juiste manier verwerken om tot de conclusie te komen dat een aai van een leuk meisje prima bevalt en van een oude man je hart een halve slag vertraagd.

Mensen kunnen door ziektes in persoonlijkheid veranderen, sommige zó erg dat het compleet andere personen worden, hoe verklaar je dat dan?

:clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwe informatie veranderd de werking van de CVE. We zijn nog steeds mensen, dus bij ons kan dat wel.

Natuurlijk moet hier nog even onder dat dat slechts mijn theorie is, mijn opleiding psychologie reikt niet ver genoeg om dit aan te kunnen tonen.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Technisch gezien heeft Amfetamientje helemaal gelijk. Jij bent niet. Jij bent een hoopje chemische reacties. Verliefdheid is een reactie. Verliefdheid heeft niets met jouw eigen voorkeur te maken, maar met die van je lichaam. Als je een meisje lekker vindt ruiken of er gewoon na een praatje verliefd op bent geworden, zit allemaal aan je hersenen. Reuk is de grootste factor in verliefdheid. Je lichaam geeft pas echt verliefdheidssignalen wanneer die de lichaamsgeur van de ander heeft geanalyseerd. Hoe meer anders de genetische code is, hoe meer kans op overleving van nageslacht, dus gaat je lichaam aan de slag ook jou te overtuigen dat dit een prima kandidaad is. Homoseksualiteit en incest zijn vanuit een puur [menselijk] biologisch opzicht dan echt een fout in je hoofd. Of je wilskracht is groter dan je lichamelijke drang naar voortplanting, of er is gewoon iets mis met je lichaamsfuncties.

Hoppa. Al het bovenstaande is puur feitelijk. Of je daar mee eens bent, moet je zelf weten. Achter het laatste van homoseksualiteit enzo sta ik niet volledig achter, maar dat zijn WEL de harde feiten, als je iets uit [menselijk] biologisch opzicht bekijkt.

[menselijk]: Sommige diersoorten boeit incest niet, maar die hebben minder of geen last van recessieve genen die kunnen zorgen voor eventuele genetische afwijkingen. Wij, mensen, hebben meer last van die eigenschap. Op het punt dat we ons zodanig gaan bewerken dat al die genen zijn uitgeschakeld maakt incest niets meer uit, biologisch gezien. Of het etisch is, is weer een ander verhaal.

En ga me niet aankijken van extremist, het zijn feiten en ik meld het alleen.

Ik sta er niet achter, iedereen mag weten wat die is. <(dit is wel mijn mening)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Alles is genen. En het denken dan? Wat in jou denkt na? Een reactie? Aangestuurd door wat? Door het bewustzijn, het weten dat je ergens over na meot denken. Volgens mij is "alles is chemie" veel te simpel geredeneerd. Dat verklaart om te beginnen al niet dat mensen logica hebben: chemie is een puur toevalsspel.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Alles is genen. En het denken dan? Wat in jou denkt na? Een reactie? Aangestuurd door wat? Door het bewustzijn, het weten dat je ergens over na meot denken. Volgens mij is "alles is chemie" veel te simpel geredeneerd. Dat verklaart om te beginnen al niet dat mensen logica hebben: chemie is een puur toevalsspel.

Wat versta je dan onder denken? Dieren kunnen ook denken. Zij kunnen beslissingen maken of ze iets wel of niet doen, en dat hele zaakje is te beïnvloeden met wat chemisch spul. Onze hersenen werken ook zo, alleen wat ingewikkelde, maar het principe is hetzlefde: doen of niet doen. En een gigareeks van die keten resulteert dan in denken. Hoe het verder zit weet ik niet, ik lees wetenschappelijke bladen, nogal een instapniveau. Geavanceerder materiaal weet ik niet te vinden. :puh:

Ohja, nog een paar dingen: Mensen kunnen niet zoveel als ze denken dat ze kunnen. Wij denken dat wij superieur zijn aan dieren door onze cultuur. Maar dieren communiceren onderling ook, hebben een gemeenschap met rangen, hebben gevoelens voor elkaar, fuck, ze weten zelfs wat sociaal zijn is. Wij zijn niet echt bijzonder, behalve dat we slap zijn en daar dingen voor bedenken. De mens in 1800 ofzo, de werkersklasse, verschilt bijna niets vergeleken met dieren. Dat we in staat zijn tot redeneren zoals we nu doen is het resultaat van vrije tijd, studie en veel hersencapaciteit.

:V

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...