Jump to content

Bestaat er een God?


Twister24

Antwoord eerlijk A.U.B.  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Bestaat er een God?

    • Ja, want....
      27
    • Nee, want....
      71


Recommended Posts

Weetje, ik wil in een God geloven. Ik bedoel als je naar de andere kant gaat dat iemand op je staat te wachten of niet?

of geloven julie niet in het hiernamaals? Dat is 100% zeker. Uhm je weet toch, alles is energie en energie kan niet doodgaan zegmaar het kan alleen maar veranderen van vorm. Maar dat is te diep zeker voor julie :puh: Maar voor de mensen die denken als je dood gaat en er niks meer is, er is zeker nog wat.

Zoek wat op over mensen die bijna dood zijn gegaan die beschrijven heel vaak hetzelfde. Een soort licht en die mensen vonden het gewoon jammer dat ze weer terug kwamen.

Zo'n bijna dood ervaring speelt allemaal in het hoofd af volgens mij, hieronder een mooie verklaring hiervoor van Wikipedia :puh:

Biologisch verklaringsmodel

Waarnemingen die een biologische verklaring van de BDE ondersteunen:

Mensen met temporale epilepsie verklaarden tijdens hun aanvallen religieuze hallucinaties te hebben die overeenkomsten vertonen met BDE's. Bij gewone, gezonde mensen die zich als vrijwilliger aanboden, heeft men door het uitwendig aanbrengen van een magnetisch veld ter hoogte van de temporale kwab van de neocortex ook religieuze hallucinaties kunstmatig kunnen opwekken. Ook de impact van allerlei drugs op de fysiologie van zenuwcellen én tegelijk op het bewustzijn van de gebruikers is bekend.[1]

Circa twintig procent van de piloten die tijdens een training in een centrifuge (waarbij ze aan hoge G-krachten worden blootgesteld) bewusteloos raakt, ervaart een klassieke bijna-doodervaring, inclusief de ervaring van uittreding[2].

In de jaren 90 van de 20e eeuw heeft Dr. Strassman onderzoek verricht naar de hallucinogene drug dimethyltryptamine (DMT, intraveneus toegediend) aan de Universiteit van New Mexico. Strassman propageerde de theorie dat het vrijmaken van een grote hoeveelheid DMT vanuit de pijnappelklier vlak voor de dood of bijna-dood de oorzaak is van het fenomeen van de bijna-doodervaring[3].

Psychiater Dr. Karl Jansen heeft in 1995 bijna-doodervaringen kunnen reproduceren door het anestheticum ketamine te gebruiken, wat een aanwijzing kan zijn voor een biologische verklaring voor de ervaring[4].

Het fenomeen van uittreding, vaak beschreven door personen die een bijna-doodervaring hebben gehad, kan ook kunstmatig worden opgewekt door middel van drugsgebruik. Vooral dissociatieve drugs.

Gevoelens van uittreding kunnen ook kunstmatig worden opgewekt door het elektrisch stimuleren van de gyrus angularis[2][5].

Een theorie von Shawn Thomas (2004) stelt dat de neurotransmitter agmatine ((4-aminobutyl)guanidine) de sleutelsubstantie voor bijna-doodervaringen is[6].

Net zoals bij dromen kan de inhoudelijke ervaring van een BDE lang lijken te duren terwijl die zich neurologisch in korte tijd manifesteert.

Mensen die een BDE hebben gemeld bij een levensbedreigende situatie veranderen daarna. Maar dat gebeurt ook bij mensen die met de mogelijkheid van hun eigen dood worden geconfronteerd, zonder dat ze een BDE hebben. Het is daarom waarschijnlijk dat niet de BDE maar de levensbedreigende situatie de verandering oproept. Wanneer een BDE optreedt in een ongevaarlijke situatie of kunstmatig wordt opgewekt treedt er ook geen belangrijke verandering op.

De medisch redacteur van The Arizona Republic schreef: „Wanneer het fysieke activiteitsniveau een heel laag punt bereikt heeft, zoals onder narcose, of ten gevolge van ziekte of verwonding, neemt de automatische beheersing van de lichaamsfuncties dienovereenkomstig af. Aldus komen de neurohormonen en catecholaminen van het zenuwstelsel vrij en worden in ongecontroleerde hoeveelheid uitgestort. Dit resulteert onder andere in de hallucinatie die na terugkeer tot het bewustzijn wordt uitgelegd als was men gestorven en weer tot leven teruggekeerd.” [7]

Psychologe Susan Blackmore stelt dat de hersenen tijdens een BDE problemen krijgen met het vasthouden van een goed model van de wereld. Zij heeft in alle toen beschikbare verslagen (met bron) geen aanwijzing gevonden dat de gemelde bijzonderheden zoals het zien van dingen buiten het ziekenhuis werkelijk aanwijzing geven voor waarneming buiten het lichaam[8].

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 214
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Teh_Ninja

    14

  • Dr.Oppai

    12

  • Cilly

    10

  • Mania-92

    9

Ik vind dat god 100% gewoon bestaat, daarmee heb ik ook geen twijfels over. Als ik mij serieus aan mijn geloof gedraag, krijg ik ook meer het idee dat god gewoon bestaat! :puh:

En waarom "weet" je dat god bestaat?En hoe kan je in hemels naam geen twijfels erover hebben, je hebt het niet eens gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat god 100% gewoon bestaat, daarmee heb ik ook geen twijfels over. Als ik mij serieus aan mijn geloof gedraag, krijg ik ook meer het idee dat god gewoon bestaat! :puh:

En waarom "weet" je dat god bestaat?En hoe kan je in hemels naam geen twijfels erover hebben, je hebt het niet eens gezien.

En hoe geloof jij in het communisme, terwijl je Vladimir Lenin nog nooit hebt gezien?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat god 100% gewoon bestaat, daarmee heb ik ook geen twijfels over. Als ik mij serieus aan mijn geloof gedraag, krijg ik ook meer het idee dat god gewoon bestaat! :puh:

En waarom "weet" je dat god bestaat?En hoe kan je in hemels naam geen twijfels erover hebben, je hebt het niet eens gezien.

En hoe geloof jij in het communisme, terwijl je Vladimir Lenin nog nooit hebt gezien?

1.Dat is inrelevant.

2.Hoe kom je op Lenin?Mijn plaatje is Castro en dat is de enige manier die ik kan bedenken om Lenin te herkennen maar dat is het dus niet.

3.De communistiche stijl van mijn profiel is niet serieus maar dat is een lang verhaal :puh: .

Maar zeg nou eens waarom jij in god gelooft die je nog nooit heb gezien want ik zie dit meer als de vraag ontweiken omdat je het antwoord niet zo goed weet.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, want ik ben een denkend mens. Denkende mensen lopen evenwijdig aan atheïsme.

Dus mensen die ergens in geloven kunnen niet nadenken?

Dus als je nadenkt en dus denkt dat god bestaat, kan je niet nadenken? Dan zou je niet denken dat god bestaat. Maar dan denk je weer dat god bestaat, maar dan kan je niet nadenken. Hmmm...

Dan zouden gelovigen ook geen beslissingen kunnen maken, dan moeten ze immers nadenken... Nee, je hebt volkomen gelijk. Elke keer vanaf nu als ik iemand in de Albert Heijn zie die gewoon niet kan beslissen tussen AH huismerk Cola, Coca-Cola, of Pepsi-Cola, dan denk ik meteen; hé, dat is een gelovige.

En agnosten? (waaronder ik)

Die denken na, en komen tot de conclusie dat een Big Bang wat zich opeens voordoet wel heel onwaarschijnlijk is. Oh nee, dan kunnen we weer niet nadenken.

Misschien moet je maar eens nadenken over wat denken en atheïsme is.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, want Hetzelfde als hier thegodfather91, het kan toch nooit dat Jezus uit de dood opstaat.

Daarom is het de zoon van god... , en trouwens , misschien is de aarde niet door god gemaakt, het heelal MOET ooit zijn ontstaan , het kan gwn niet zomaar OPEENS zijn ontstaan....

Er klopt iets niet en dus moet er ergens het werk zijn van god...

@ Hayte , mee eens!! :Y

Bewerkt: door davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, want Hetzelfde als hier thegodfather91, het kan toch nooit dat Jezus uit de dood opstaat.

Daarom is het de zoon van god... , en trouwens , misschien is de aarde niet door god gemaakt, het heelal MOET ooit zijn ontstaan , het kan gwn niet zomaar OPEENS zijn ontstaan....

Er klopt iets niet en dus moet er ergens het werk zijn van god...

@ Hayte , mee eens!! :Y

Hoezo moet het dan werk van god zijn?

Het moet ooit zijn ontstaan maar dat kan evengoed het werk zijn van vliegende kippenpootjes met een pittig sausje.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik vind dat god 100% gewoon bestaat, daarmee heb ik ook geen twijfels over. Als ik mij serieus aan mijn geloof gedraag, krijg ik ook meer het idee dat god gewoon bestaat! :puh:

En waarom "weet" je dat god bestaat?En hoe kan je in hemels naam geen twijfels erover hebben, je hebt het niet eens gezien.

En hoe geloof jij in het communisme, terwijl je Vladimir Lenin nog nooit hebt gezien?

euuhhh... de grondlegger van het communisme is karl marks

en wat heeft dat met dit onderwerp te maken. Communisme heeft geen geloof Communisme is iets politieks

Link to comment
Delen op andere websites

Er klopt iets niet en dus moet er ergens het werk zijn van god...

@ Hayte , mee eens!! :Y

Maar wie heeft god dan gemaakt? En wie heeft degene gemaakt die god maakte?

Wat was er dan voor de oerknal? Helemaal niks? Wat heeft die oerknal dan veroorzaakt als er niks was? En hoe is alles ontstaan? Dingen ontstaan ook niet zomaar, daar zijn bepaalde dingen voor nodig. En hoe zijn die weer ontstaan?

Link to comment
Delen op andere websites

Heel simpel, verdiep me al een tijdje in het heelal, oerknal, en toen ontstond de aarde NATUURLIJK, geen handje van god of dergelijke, daarom bestaat een god niet, Misschien heeft Jesus ooit wel geleefd en dacht hij de zoon van god te zijn, maar toen al had je slimme mensen en wilden hem dood hebben, natuurlijk prima. :bier:

Het heelal is zo inmens groot, het schijnt dat we nu pas 4% van het hele heelal ontdekt hebben,

Link to comment
Delen op andere websites

  • Geloof ik in de god uit de Christelijke leer?
    • Nee

    [*]Geloof ik in de god uit het Jodendom?

    • Nee

    [*]Geloof ik in de god uit de Islamitische leer?

    • Nee

Maar er zijn daar in tegen wel goden waar ik deels in geloof. Welke zijn dat dan? Nou dit zijn vooral de goden uit het oude Egypte. Ik ken ze lang niet allemaal, maar ik geloof er toch wel een beetje in. Ik bedoel maar, alleen die piramides al he... Er zijn mensen die denken dat ze door aliens gebouwd zijn. Dat vind ik onzin, maar dat mensen ze alleen gebouwd hebben vind ik ook wel sterk, want dan moesten ze blokken van +/- 10 ton daar naar boven zien te krijgen. Zie je dit voor je? Dat zal toch vast wel met die goden te maken hebben :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...