Jump to content

Waarom schelden Nederlanders met ziektes?

Recommended Posts

Geplaatst:

Goedendag,

Het valt mij heel erg op dat Nederlanders enorm veel met ziektes schelden, en dan vooral met kanker. Waarom doen zowat alleen Nederlanders dit? Ik heb nog nooit iemand in het Engels kanker zien zeggen, maar wel een Nederlander "cancermonkey" zien zeggen in Call of Duty.

Waarom doet men dit? Geeft dit een groter en sterker gevoel ofzoiets? In andere talen doet men dit namelijk nooit.

Als ik bijvoorbeeld een discussie heb met een Nederlander in Call of Duty of een andere game, komt er altijd wel een ziekte voorbij, en als ik dan vraag waarom ze dat zeggen geven ze geen antwoord.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit volk dat doet?

• Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nissan

8

• Dr.Oppai

8

• Jimmiefitz

7

• FireFighter

6

Geplaatst:

Ik snap er ook niks van. Kanker is een hele erge ziekte, er gaan mensen aan dood, daar maak je toch geen grappen over?

Geplaatst:

Omdat deze hele cultuur wordt verkloot door jeugd op straat. Je hoeft die lui alleen nog maar aan te kijken en je krijgt te horen: "Wat kijk je met je kk kop". Dat zeggen ze natuurlijk omdat ze dan ineens heel erg stoer zijn. Als je dat stoere gedrag eens kunt combineren met woorden zoals kanker, dan hoor je er echt helemaal bij natuurlijk, dan ben je helemaal tha bomb! :tu:

Asociaal tuig dus.. :N

Geplaatst: (bewerkt)

Op mijn school zijn het juist alle buitenlanders die ermee schelden...

Met Nederlanders bedoelde ik mensen die in Nederland wonen.

EDIT:

Omdat deze hele cultuur wordt verkloot door jeugd op straat. Je hoeft die lui alleen nog maar aan te kijken en je krijgt te horen: "Wat kijk je met je kk kop". Dat zeggen ze natuurlijk omdat ze dan ineens heel erg stoer zijn. Als je dat stoere gedrag eens kunt combineren met woorden zoals kanker, dan hoor je er echt helemaal bij natuurlijk, dan ben je helemaal tha bomb! thumbsup2.gif

Asociaal tuig dus.. nope.gif

Ik heb ook wel eens gehad dat ik over straat liep en er liepen 2 buitenlanders mijn richting in en ik kijk ze aan en ze beginnen te schreeuwen met kanker als n paar spastische apen en uiteindelijk zat zowat te vechten met die kneuzen.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Omdat deze hele cultuur wordt verkloot door jeugd op straat. Je hoeft die lui alleen nog maar aan te kijken en je krijgt te horen: "Wat kijk je met je kk kop". Dat zeggen ze natuurlijk omdat ze dan ineens heel erg stoer zijn. Als je dat stoere gedrag eens kunt combineren met woorden zoals kanker, dan hoor je er echt helemaal bij natuurlijk, dan ben je helemaal tha bomb! :tu:

Je bedoeld de Nederlandse jeugd?

Geplaatst:

Ik heb het over tuig in het algemeen. Zowel Nederlandse als allochtonen jongeren kunnen dat heel goed.

Geplaatst:

Op mijn school zijn het juist alle buitenlanders die ermee schelden...

Met Nederlanders bedoelde ik mensen die in Nederland wonen.

Je bent niet direct Nederlander als je hier woont. Je hebt allochtonen en autochtonen, en nog eerste en tweede generatie allochtonen etc etc etc.

Omdat deze hele cultuur wordt verkloot door jeugd op straat. Je hoeft die lui alleen nog maar aan te kijken en je krijgt te horen: "Wat kijk je met je kk kop". Dat zeggen ze natuurlijk omdat ze dan ineens heel erg stoer zijn. Als je dat stoere gedrag eens kunt combineren met woorden zoals kanker, dan hoor je er echt helemaal bij natuurlijk, dan ben je helemaal tha bomb! thumbsup2.gif

Asociaal tuig dus.. nope.gif

Dat gedrag herken ik wel. Maar waarom doen ze het :duh: .

Geplaatst:

Ik snap er ook niks van. Kanker is een hele erge ziekte, er gaan mensen aan dood, daar maak je toch geen grappen over?

Idem dito voor de griep. Daar gaan ook mensen aan dood, maar als iemand een scheldwoord met griep verzint kijkt niemand op of om. Als iemand kanker zegt dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Het woord is verheven tot een soort onaantastbaar woord waar niemand aan mag komen. Nogal hypocriet als je het mij vraagt. Als iemand pesthumeur mag zeggen, dan ook kankerhumeur.

Geplaatst:

Idem dito voor de griep. Daar gaan ook mensen aan dood, maar als iemand een scheldwoord met griep verzint kijkt niemand op of om. Als iemand kanker zegt dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Het woord is verheven tot een soort onaantastbaar woord waar niemand aan mag komen. Nogal hypocriet als je het mij vraagt. Als iemand pesthumeur mag zeggen, dan ook kankerhumeur.

My thoughts exactly.

Geplaatst:

Ik heb het over tuig in het algemeen. Zowel Nederlandse als allochtonen jongeren kunnen dat heel goed.

Ja, allebei de groepen doen het.

Als de naam kanker offcieel veranderd wordt, heeft het dan nut?

Geplaatst:

Waar maak je je druk over? Het is heus niet zo dat er meer mensen aan kanker sterven omdat ermee gescholden wordt ofzo, als je er niet tegen kunt is het kennelijk een taboe en die zijn niet goed voor de algemene ontwikkeling. Niets om je druk over te maken, dit.

Geplaatst:

Waar maak je je druk over? Het is heus niet zo dat er meer mensen aan kanker sterven omdat ermee gescholden wordt ofzo, als je er niet tegen kunt is het kennelijk een taboe en die zijn niet goed voor de algemene ontwikkeling. Niets om je druk over te maken, dit.

Ik maak me er niet druk over, ik vraag me af waarom alleen volk uit nederland dit doet.

Geplaatst:

Het bekt lekker. Als je in Spanje iemand uitscheld voor kankerhoofd reageert die niet, of minder heftig dan wanneer je 'je moeder is een hoer' zegt. Ligt allemaal aan de bevolking. Wij kunnen ziektes niet kunnen, zij andere dingen niet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...